Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

6 modalitati de a combate stresul

de Andrei Simion 17 Ian 2014

Tags: stres endorfine


6 modalitati de a combate stresul

Daca o persoana sufera de stres, fie din cauza evenimentelor de la locul de munca sau din viata personala, fiind supusa zi de zi atacului hormonilor de stres, simptomele specifice sunt, de obicei, destul de discrete. Totusi in cazul in care se manifesta oricare din semnele care vor fi prezentate, ar trebui luate masuri pentru gestionarea stresului. Iata cateva modalitati de a combate stresul:


Nr. 1 : respira adanc

Aceasta strategie simpla este un puternic combatant al stresului.
Aceasta va ajuta sa :
- Aveti un nivel mai redus al hormonilor de stres
- Reduceti bataile inimii
- Reduceti tensiunea arteriala

Iata cum se face :

Stai linistit , cu o mana pe stomac , cealalta pe piept .
Inspirati lent si profund pe nas , de umplere plamani .
Tineti-va respiratia pentru cateva secunde .
Expirati incet pe gura pana cand tot aerul iese din plamani .
Repetati mai mult de patru ori .

Nr. 2 : Mediteaza

Aceasta practica veche relaxeaza mintea si corpul .
Pentru cateva minute in fiecare zi , stai linistit si confortabil . In timp ce faci acest lucru ,lasa-ti mintea sa se concentreze pe unul din aceste lucruri:

  - respiratia
  -  un obiect
  - un anumit cuvant sau o expresie

Puteti face meditatie singur sau cu un grup .

Nr. 3 : Sport

Pentru a creste ritmul cardiac, iata cateva exercitii fizice care v-ar putea ajuta:

- mersul pe jos
- ciclism
- innot

Doar 20 de minute pe zi, va va calma mintea si va reduce hormonii de stres .

Sportul stimuleaza, de asemenea, secretia de endorfine, substante chimice din creier care imbunatatesc starea ta de spirit . Chiar si exercitiile usoare, va puteti relaxa, desi antrenamentele mai grele ofera recompense mai mari pentru sanatate.

Nr. 4 : Mananca bine

Alimentele bogate in vitamina C , cum ar fi portocale si grapefruit , pot ajuta la scaderea hormonilor de stres . Omega-3 , cum ar fi cele gasite in somon si alti pesti grasi precum si nucile si semintele, pot fi , de asemenea, calmante.

In general , o dieta echilibrata va poate ajuta sa va mentineti corpul sanatos si astfel va fi in masura sa se ocupe de stres. O dieta echilibrata inseamna cereale integrale, legume, fructe.

Vrei ceva dulce? Ciocolata neagra ar putea avea un efect calmant prin reducerea hormonilor de stres.

Nr. 5 : Vorbeste pozitiv

Fiind auto-critic va poate stresa . Deci, incercati o abordare opusa. Relaxeaza-te prin a te gandi la partile tale pozitive.
Inlocuieste gandurile negative cu unele pozitive. Spune-ti " Cred ca pot " , mai degraba decat " Stiu ca nu pot . "

Nr. 6 : Odihneste-te
Un somn bun va poate ajuta sa luptati impotriva stresului in ziua urmatoare . Dormi cel putin 7 ore pe noapte .




Spune-ne opinia ta despre
"6 modalitati de a combate stresul"

6 + 9 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"6 modalitati de a combate stresul"

ADRIAN WALTER @ 21 Ian 2014
"sfaturile sunt intr-adevar de ajutor."

Spune-ne opinia ta despre
"6 modalitati de a combate stresul"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

5 simptome timpurii ale diabetului: fii atent la aceste semne!

5 simptome timpurii ale diabetului: fii atent la aceste semne!

de Viorica Ghinea 22 Sep 2017

Senzatia constanta de sete si nevoia de a merge des la toaleta sunt simptome des intalnite in cazul diabetului. Dar acestea nu sunt singurele carora ar trebui sa le acorzi atentie. Din pacate, aceasta afectiune este atat de raspandita in intreaga lume pentru ca oamenii nu cunosc simptomele timpurii ale diabetului. Iata cum poti sa depistezi diabetul fara sa iti faci analizele de sange necesare! [detalii]

Esti inalt? Iata 4 moduri in care inaltimea iti afecteaza sanatatea!

Esti inalt? Iata 4 moduri in care inaltimea iti afecteaza sanatatea!

de Viorica Ghinea 21 Sep 2017

Desi persoanele inalte sunt invidiate deseori pentru inaltimea pe care o au, studiile au demonstrat ca acestea sunt mai predispuse la dezvoltarea anumitor afectiuni. Iata care sunt acestea! [detalii]

Ce trebuie sa stii despre boala Alzheimer

Ce trebuie sa stii despre boala Alzheimer

de Elena-Alina Constantinescu 21 Sep 2017

Boala Alzheimer a fost descoperita in anul 1906 de catre medicul german Alois Alzheimer. Aceasta maladie neurodegenerativa afecteaza celulele creierului si ale coloanei vertebrale, cauzeaza un proces de deteriorare progresiva a functiilor cognitive (atentia, perceptia, memoria, etc.). [detalii]

VIDEO Exercitii pentru ochi: aceste miscari iti imbunatatesc vederea!

VIDEO Exercitii pentru ochi: aceste miscari iti imbunatatesc vederea!

de Viorica Ghinea 20 Sep 2017

Exercitiile pentru ochi au fost special concepute pentru relaxarea oculara si imbunatatirea vederii. Organul vizual este deseori neglijat si incepem sa il apreciem doar odata cu inaintarea in varsta, cand observam ca si-a pierdut din calitati. Daca iti simti deseori ochii obositi, nu ar trebui sa tratezi cu indiferenta acest simptom, ci sa iei masuri din timp. Iti recomandam sa urmaresti videoclipul de mai jos si sa realizezi si tu miscarile respective. [detalii]

Cum sa ne protejam sanatatea de pericolul unei munci sedentare

Cum sa ne protejam sanatatea de pericolul unei munci sedentare

de Alege Sanatos 19 Sep 2017

Munca la birou atrage dupa sine rutina unei activitati sedentare, iar organismul nostru are de suferit din aceasta cauza. Spatele, ochii, circulatia sangelui si chiar psihicul pot fi afectate, de aceea e bine sa prevenim aceste pericole cauzate de pozitia incorecata si de lipsa miscarii. Pentru ca o munca la birou este mult mai confortabila decat una fizica, din ce in ce mai multi oameni prefera un astfel de program, fapt ce implica anumite riscuri de care nu tin neaparat cont. Iata care sunt aceste riscuri cauzate de munca sedentara si cum pot fi ele prevenite: [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole