Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

6 moduri prin care femeile pot evita accidentele vasculare cerebrale

de Laura Voica 12 Mar 2014

6 moduri prin care femeile pot evita accidentele vasculare cerebrale

Studiile au aratat ca femeile sunt mai expuse riscului de a suferi un acident vascular cerebral decat barbatii, iar pentru prima data, femeile si medicii specialisti sunt acum armati cu liniile directoare bazate pe dovezi cu privire la cele mai bune modalitati de a reduce acest risc.

Evaluarea si gestionarea accidentelor vasculare cerebrale la femei au unele nuante care sunt specifice acestora. In special, o femeie se poate prezenta cu o durere brusca a fatei si membrelor, greata sau sughit brusc, simptome care nu sunt atat de des intalnite la barbati. Atunci cand se evalueaza o femeie, o atentie deosebita trebuie acordata  durerilor de cap pe care le-a avut in trecut, daca ea este insarcinata, daca ia contraceptive orale sau daca urmeaza o terapie de substitutie hormonala si daca are o istorie de boli autoimune, cum ar fi lupusul.

Cum se poate reduce riscul de accident vascular cerebral in cazul femeilor

Exista mai multe moduri prin care femeile pot atenua riscul de accident vascular cerebral, spun expertii. Iata cele mai importante masuri pe care le puteti lua:

- Controlul tensiunii arteriale
Mentinerea tensiunii arteriale sub control este vitala. Multe femei au tendinta de a ignora sau a lasa netratata hipertensiunea. Primul pas, in multe cazuri, este de a slabi, o scadere in greutate de 5 kilograme se traduce intr-o o scadere a tensiunii arteriale sistolice de 10 mm mercur.

-Verificati constant nivelul de acid folic si vitamina B12.
Aceste niveluri sunt reflectate de un nivel ridicat de homocisteina. Este des intalnit in cazul femeilor cu varsta de peste 45 de ani ca absorbtia devitamina B12 din intestin sa fie mai putin eficienta. Nivelurile ridicate de homocisteina creste riscul de tromboza, afecteaza functia microcirculatorie si creste inflamatia.

- Dieta
Este, ca intotdeauna, foarte importanta. Specialistii recomanda o dieta bogata in fructe si legume, pentru a furniza antioxidanti adecvati pentru a combate stresul oxidativ (inflamatie). Unele  dintre cele mai bune alimente antioxidante includ fructele de padure (Acai fructe de padure tropicale, urmat de afine, mure, afine, zmeura, rodii si capsuni); legume, cum ar fi varza, spanac si broccoli; leguminoase, cum ar fi fasole neagra si fasolea boabe; nuci si cereale, cum ar fi nuci pecan, nuci, ovaz si ciocolata neagra (cu moderatie).

- Mananca ca un grec
O dieta in stil mediteranean consta in aportul mare de ulei de masline, legume, cereale nerafinate, fructe si legume, precum si consumul moderat de fructe de mare, peste iar grasimile de origine animala sunt limitate. Obezitatea este un factor foarte mare al accidentelor vasculare cerebrale.

- Exercitii
Fa exercitii fizice intr-un mod cat mai viguros posibil ca si cum viata ta ar depinde de asta. Acest lucru este valabil mai ales pe masura ce imbatranim, un stil de viata sedentar, nu este propice pentru o viata lunga, productiva.

- Limiteaza alcoolul si renunta la fumat.
 Un tip de alcool, cum ar fi vinul rosu, s-a fost dovedit a fi benefic pentru inima, in cantitati limitate, insa fumatul nu aduce nimic bun. Pe langa cresterea riscului de cancer, fumatul este devastator pentru inima si sistemul cardiovascular si acest lucru poate fi valabil mai ales pentru femei.

Alte lucruri pe care femeile le pot face pentru a reduce riscul lor, peste de a lua in considerare o mica doza de aspirina pe zi (dupa discutarea acestor aspecte cu medicul specialist), eliminarea stresului toxic, crescand meditatie si controlul diabetului zaharat sau conditii de pre-diabet zaharat "cu o dieta glicemic scazut si exercitii fizice."


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"6 moduri prin care femeile pot evita accidentele vasculare cerebrale"

8 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"6 moduri prin care femeile pot evita accidentele vasculare cerebrale"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Pericol urias pentru sanatatea noastra: ce au descoperit specialistii in telemeaua de vaca din comert

Pericol urias pentru sanatatea noastra: ce au descoperit specialistii in telemeaua de vaca din comert

de Elena-Alina Constantinescu 21 Iul 2017

Asociatia Pro Consumatori a analizat 32 de sortimente de branza telemea de vaca comercializate in marile structuri comerciale. In urma studiilor s-a descoperit ca aceasta are in compozitie clorura de calciu, care odata ajunsa in organism, determina o serie de reactii, printre care dureri de stomac, bufeuri, greata si varsaturi, lipsa apetitului, sete extrema, dureri osoase, aritmie, pietre la rinichi, coma. [detalii]

Bolile cardiovasculare cauzeaza de trei ori mai multe decese decat bolile oncologice

Bolile cardiovasculare cauzeaza de trei ori mai multe decese decat bolile oncologice

de Alege Sanatos 19 Iul 2017

Afectiunile cardiovasculare reprezinta principala cauza de mortalitate din Romania. Din cele peste aproximativ 250.000 de decese inregistrate in randul romanilor, aproape 150.000 au avut cauze cardiovasculare, conform raportului European Heart Network, publicat in anul 2017. [detalii]

Tot ce trebuie sa stii despre hepatita

Tot ce trebuie sa stii despre hepatita

de Elena-Alina Constantinescu 18 Mai 2017

Hepatitele virale se regasesc intre primele 10 boli infectioase letale si reprezinta principala cauza etiologica a cirozei si a cancerului hepatic. La nivel mondial, aproximativ 400 de milioane de oameni sunt afectati de hepatitele virale, ceea ce constituie o veritabila "epidemie silentioasa". [detalii]

Ce trebuie sa stii despre astmul bronsic

Ce trebuie sa stii despre astmul bronsic

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mai 2017

Astmul este o boala cronica ce afecteaza caile respiratorii si se manifesta prin tuse, dispnee, anxietate, in special noaptea si dimineata devreme. Severitatea astmului variaza, de asemenea, de la individ la individ. [detalii]

Dieta pentru ochi sanatosi - 6 alimente care imbunatatesc vederea

Dieta pentru ochi sanatosi - 6 alimente care imbunatatesc vederea

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mai 2017

Iti lacrimeaza ochii si nu te poti concentra? Starile de deprimare si dificultatile de concentrare pot fi puse pe seama expunerii prelungite la lumina artificiala. Dieta are un rol important in mentinerea acuitatii vizuale, asadar opteaza pentru alimente bogate in acizi grasi omega 3, vitamina c, luteina si zeaxantina. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.