Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

7 alimente periculoase

de AlegeSanatos.ro 21 Iun 2013

7 alimente periculoase

Exista alimente bune pentru oase, dar si unele care le subrezesc. Daca ai adunat o suma de factori favorizanti aparitiei osteoporozei, ai mare grija ce mananci!

Lactatele sunt ideale pentru sanatatea oaselor, dar, chiar daca ele nu-ti lipsesc din dieta, calciul pe care il contin ar putea fi impiedicat sa se absoarba din cauza anumitor alimente bogate in calciu si minerale si evita-le pe cele care favorizeaza demineralizarea osoasa!
 

  1. Bauturi racoritoare acidulate
Dupa ce ca au o gramanda de calorii, contin si acid fosforic, care distruge calciul din oase! Daca bei suc ocazional, nu e un capat de lume! Moderatia este cheia. Problema apare cand bei in fiecare zi. Cum sucul nu se impaca bine cu laptele, vei fi mai tentata sa bei mai putin lapte si mai mult suc, adica pe de o parte aduci putin calciu in organism si alta scoti mult calciu.
Pentru sanatatea oaselor tale, ar trebui sa bei suc de fructe cu lapte ori iaurt. Sunt tonice, racoritoare si tonifica oasele.
 
  1. Cafea
Se estimeaza ca se pierd aproximativ 6 mg de calciu pentru fiecare 100 ml de cafea bauta. Limitarea consumului la o ceasca pe zi te ajuta sa-ti protejezi oasele, iar ca sa contracarezi total efectul ei, ia un supliment de calciu! Daca vrei sa renunti la acest viciu, se cuvine sa te inarmezi cu rabdare si sa faci acest lucru treptat (cafeaua da dependenta)!
 
  1. Sare
Creste tensiunea arteriala, favorizeaza retentia de apa si pierderea calciului! Iata trei motive pentru care ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte sa adaugi sare in mancare sau sa consumi multe fast-food-uri. Nutritionistii ne atrag atentia ca, pentru fiecare 2300 mg sare pe care le mananci (o lingurita), pierzi 40 mg calciu, iar pentru a compensa aceasta pierdere ar trebui sa consumi 1200 mg de calciu si sa iei pana la 600 mg de vitamina D pe zi.
Cateva produse extrem de bogate in sare sunt: carnea procesata, produsele fast food precum pizza, burgerii, alimentele semipreparate, supa la plic, sucurile de legume ambalate, produsele de patiserie si painea.
 
  1. Prea multe proteine
Unii spun ca este doar un mit si ca proteinele alcatuiesc in proportie de 50% oasele si, prin urmare, necesita un flux continuu de aminoacizi pentru procesul de reconstructie. Totusi, studiile au aratat ca un consum mare de proteine animale afecteaza structura osoasa si cauzeaza aparitia osteoporozei. Explicatia consta in faptul ca proteinele animale au un continut mai mare de sulfaminoacizi si cisteina decat cele vegetale si acest lucru favorizeaza producerea unei cantitati mai mari de acid in organism. Excesul de acid din organism il determina pe acesta sa imprumute o cantitate de calciu din oase. O parte din acest calciu ajunge in rinichi, crescand aparitia pietrelor la rinichi. Studiile au aratat ca femeile care consuma cantitati mai mari de vegetale si mai putine alimente animale reusesc sa tina la distanta osteoporoza chiar si dupa menopauza.
 
  1. Alcool
Daca mai era nevoie de un motiv sa reduci cantitatea de alcool, iata-l: consumul excesiv de alcool contribuie la diminuarea masei osoase! Consumand alcool doar in doze recomandate (un pahar pe zi pentru femei si doua pentru barbati), poti evita aceasta pierdere de minerale.
 
  1. Legume inflamatoare
Rosiile, ciupercile, ardeii iuti, cartofii si vinetele produc inflamatia oaselor, favorizand demineralizarea lor, dar, cum acestea contin vitamine si minerale utile, este recomandat sa le consumam in cantitati reduse si sa suplimentam alimentele bogate in calciu pentru a compensa efectul lor.
 
  1. Gustari dulci
Excesul de zahar inhiba absorbtia de calciu, de fosfor si alte minerale importante in fixarea calciului. De aceea, e binesa consumam aceste alimente extrem de rar si sa ne satisfacem nevoia de dulce cu fructe proaspete.
 
 
 
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente periculoase"

2 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente periculoase"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Diagnosticul timpuriu si terapiile inovatoare pot transforma unele cancere de sange in boli cronice

Diagnosticul timpuriu si terapiile inovatoare pot transforma unele cancere de sange in boli cronice

de Elena-Alina Constantinescu 29 Nov 2016

Lupta cu cancerele de sange obtine astazi tot mai multe victorii, insa noile tratamente si abordarile medicale integrate au facut posibila schimbarea paradigmei, iar unele dintre cele 140 de tipuri de cancere de sange, altadata fatale, au astazi impactul unei boli cronice. [detalii]

Rolul vitaminei D in organism

Rolul vitaminei D in organism

de Elena-Alina Constantinescu 01 Dec 2016

Vitamina D intervine in absorbtia calciului si a fosforului, jucand un rol important in mineralizarea oaselor. Vitamina D are un rol important pentru protejarea organismului de o serie de afectiuni cronice. Un nivel prea scazut de vitamina D poate provoca slabiciune in muschi, dureri de articulatii, oboseala cronica. [detalii]

Riscurile administrarii in exces de antibiotice

Riscurile administrarii in exces de antibiotice

de Elena-Alina Constantinescu 23 Nov 2016

Rezistenta la antibiotice a devenit o problema de sanatate publica in Romania. Specialistii atrag atentia ca utilizarea excesiva si incorecta a antibioticelor accelereaza aparitia bacteriilor rezistente la aceste medicamente. Atunci cand organismul devine rezistent la antibiotice, infectille sunt dificil de tratat. [detalii]

Depresia, cea mai intalnita afectiune in randul adolescentilor

Depresia, cea mai intalnita afectiune in randul adolescentilor

de Elena-Alina Constantinescu 18 Nov 2016

Conform unui studiu recent realizat de americani, numarul adolescentilor afectati de depresie a crescut cu 37% in decursul unui deceniu. Asadar, cercetarea evidentiaza necesitatea tratarii afectiunii si a respectarii stricte a tratamentului de catre pacienti. [detalii]

Uleiul de migale - tratament naturist pentru o piele frumoasa, un par stralucitor si unghii sanatoase

Uleiul de migale - tratament naturist pentru o piele frumoasa, un par stralucitor si unghii sanatoase

de Elena-Alina Constantinescu 18 Oct 2016

Beneficiile in ceea ce priveste sanatatea pielii si a parului sunt bine cunoscute, uleiul de migdale fiind adesea recomandat in rutina de infrumustare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.