Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Controlul diabetului cu ajutorul dietei

de AlegeSanatos.ro 24 Apr 2013

Tags: cartofi napi anghinare orez nivelul glicemic varza dovleceii castravetii ardei gras soia prazul maslinele ciuperci cirese lamaie


Controlul diabetului cu ajutorul dietei

Diabetul zaharat reprezinta in momentul de fata o afectiune extrem de frecventa fiind o cauza importanta de morbiditate si mortalitate. Fiind o boala insidioasa diabetul zaharat poate trece neobservat o buna perioada de timp, lucru ce are repercusiuni asupra inimii, rinichilor, ochilor si a vaselor mici.

Diabetul este cauzat fie  de o imposibilitate a pancreasului de a secreta suficienta insulina fie datorita faptului ca organismul nu este capabil sa foloseasca insulina in mod eficient, ambele situatii avand drept rezultat cresterea nivelului de zahar din sange. Pe langa tratamentul medicamentos cu antidiabetice orale (ADO) si cel cu insulina, dieta ocupa un loc extrem de important.

Multi pacienti necesita doar dieta ca modalitate de a tine sub control diabetul. Restul persoanelor diabetice in tratament cu ADO sau insulina necesita de asemenea o atenta monitorizare a felului in care mananca cu cantarirea alimentelor si urmarea unei diete atent supravegheata de catre medicul diabetolog.

Consumati alimente cu un indice glicemic scazut
Indicele glicemic (IG) reprezinta un indicator ce ajuta la cunoasterea exacta a felului in care alimentele ce contin zahar sunt capabile sa creasca (mai mult sau mai putin) nivelul glicemiei din sange. Alimentele cu un IG inalt trebuie evitate de catre diabetici deoarece ingerarea acestora determina fluctuatii importante ale nivelului de zahar din sange. Pentru a avea o evidenta clara a alimentelor cu IG ridicat sau scazut va propunem consultarea urmatoarelor 3 categorii.

● Alimente cu IG scazut ( acestea pot fi consumate frecvent): fasolea verde, fasolea alba, mazarea verde, morcovii, telina, sfecla de zahar, rosiile, brocolii, varza, dovleceii, castravetii, ardeiul gras, soia, prazul, maslinele, ciupercile, ciresele, lamaia,gutuile, grapefrutul, capsunile, pomelo, perele, fructele de padure, merele, inghetata cu fructoza, iaurt, lapte.

● Alimente cu IG mediu (acestea trebuie consumate cu masura):  cartofii, napi, anghinare, orezul, sucurile de fructe preparate in casa fara zahar, strugurii,ananauls,kiwi, banane, muesli sau cereale integrale (fara zahar), painea integrala, fucte uscate,stafidele, batoane de cereale (fara zahar), paste din grau integral.

● Alimente cu IG inalt ( a se evita consumul acestor alimente): malaiul, chipsurile, ciocolata, inghetata, prajiturile, mierea, briosa, bauturile carbogazoase indulcite, alcoolul, painea alba, piureul de cartofi, cartofii prajiti, lasagna, castanele, pizza si mancarea tip fast-food.
A,B, C-ul alimentatiei in diabetul zaharat

● Inainte de a cumpara un produs alimentar cititi cu atentie eticheta pentru a afla astfel ce contine (atentie la procentul de zahar).

● Nu eliminati de tot zaharul din alimentatie. Pentru a urma o dieta cu un numar exact de carbohidrati consultati un medic diabetolog. Intocmirea unei diete pentru un pacient cu diabet se face si in functie de preferintele acestuia tocmai pentru a nu reprezenta o corvoada.

● Folositi tabelele cu continutul caloric al fiecarui alimente (tabele existente pe internet). In acest fel veti putea avea o evidenta clara a aportului caloric zilnic si control asupra greutatii corporale.

● Evitati consumul alimentelor cu IG inalt. Nu faceti mai mult de una sau doua greseli alimentare pe saptamana.

● Nu sariti peste nici o masa. Mancati 5 mese pe zi (de preferat la ore fixe)- 3 mese principale si 2 gustari.

● Evitati grasimile de origine animala. Grasimile trebuie sa reprezinte 25-35% din alimentatia zilnica. Consumati cat mai putina carne grasa, produse lactate cu continut crescut de grasime si dulciuri. In acest fel se poate tine sub control greutatea fiind cunoscut faptul ca asocierea dintre diabetul zaharat si kilogramele in plus este extrem de periculoasa. O persoana diabetica nu trebuie sa consume mai mult de 200 mg de colesterol pe zi.

● Alimentatia zilnica trebuie sa aduca organismului 20-30 g de fibre. Acest lucru se poate realiza consumand zilnic cereale (de preferat fara adaus de zahar),fructe si legume proaspete.

● Avand in vedere ca diabetul se asociaza frecvent cu afectarea vaselor mari si mici (si implicit cu bolile cardiace si hipertensiunea arteriala) este bine sa se puna mai putina sare in mancare.

● Si nu in ultimul rand in cazul in care consumati alimente cu un continut ridicat de zahar nu uitati sa va monitorizati glicemia. In cazul in care este vorba despre o hiperglicemie importanta sau apar simptomele caracteristice acesteia (uscaciunea gurii, setea, tulburarile vizuale, somnolenta, confuzie, greata, varsaturi) anuntati de urgenta medicul curant.
 
 
Dr. Alin POPESCU
www.dralinpopescu.ro




Spune-ne opinia ta despre
"Controlul diabetului cu ajutorul dietei"

8 + 6 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Controlul diabetului cu ajutorul dietei"

Dan Sandru @ 22 Aug 2013
"ToatÄ Stima Nu uitati de vitaminele ce scad la diabetici si mineralele necesare....zinc,mangan,selenium etc"

Spune-ne opinia ta despre
"Controlul diabetului cu ajutorul dietei"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cum sa ne protejam sanatatea de pericolul unei munci sedentare

Cum sa ne protejam sanatatea de pericolul unei munci sedentare

de Alege Sanatos 19 Sep 2017

Munca la birou atrage dupa sine rutina unei activitati sedentare, iar organismul nostru are de suferit din aceasta cauza. Spatele, ochii, circulatia sangelui si chiar psihicul pot fi afectate, de aceea e bine sa prevenim aceste pericole cauzate de pozitia incorecata si de lipsa miscarii. Pentru ca o munca la birou este mult mai confortabila decat una fizica, din ce in ce mai multi oameni prefera un astfel de program, fapt ce implica anumite riscuri de care nu tin neaparat cont. Iata care sunt aceste riscuri cauzate de munca sedentara si cum pot fi ele prevenite: [detalii]

4 lucruri pe care le folosesti zilnic si iti afecteaza sanatatea

4 lucruri pe care le folosesti zilnic si iti afecteaza sanatatea

de Viorica Ghinea 18 Sep 2017

Desi unele dintre obiectele pe care le folosesti iti par prieteni buni, afla ca multe dintre acestea iti afecteaza sanatatea. Pe cateva dintre acestea le folosesti zilnic fara sa stii cate efecte nocive au asupra corpului tau. Descopera mai jos doar cateva dintre ele! [detalii]

Reguli de igiena pe care le incalci zilnic. Uite cum iti afecteaza sanatatea!

Reguli de igiena pe care le incalci zilnic. Uite cum iti afecteaza sanatatea!

de Viorica Ghinea 14 Sep 2017

Suntem invatati inca de la o varsta frageda care sunt cele mai importante reguli de igiena personala, dar, din pacate, ajungem la maturitate cu multe goluri in aceasta privinta. Tu stiai ca iti pui sanatatea in pericol atunci cand incalci aceste reguli aproape in fiecare zi? [detalii]

5 semne ca suferi de ulcer gastric

5 semne ca suferi de ulcer gastric

de Viorica Ghinea 13 Sep 2017

Desi exista informatii conform carora ulcerul gastric se formeaza din cauza alimentelor picante ori a stresului, acestea sunt doar mituri, conform studiile realizate in domeniu. Iata din ce cauza apare, de fapt, aceasta afectiune si care sunt semnele care iti demonstreaza ca ai putea sa te confrunti si tu cu ea! [detalii]

8 simptome timpurii ale cancerului ovarian: declaratiile pacientelor

8 simptome timpurii ale cancerului ovarian: declaratiile pacientelor

de Viorica Ghinea 11 Sep 2017

Tot auzim in jurul nostru cat de important este sa cunoastem din timp simptomele cancerului ovarian si nu numai, insa de multe ori nu stim care sunt acestea. Pacientele care s-au confruntat cu aceasta afectiune nemiloasa marturisesc ce semne le-a starnit ingrijorarea. Citeste mai jos ce simptome nu ar trebui sa ignori! [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole