Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum sa reduci nivelul colesterolului prin dieta si nu prin medicamente

de Laura Voica 21 Mai 2014

Cum sa reduci nivelul colesterolului prin dieta si nu prin medicamente

Mancarurile grase, prajite, alimentele bogate in calorii determina un nivel astronomic al colesterolului, mai ales alimentele nesanatoase fac parte din dieta ta zilnica. Primul pas este de a intelege rolul colesterolului in corp. Colesterolul este esential pentru fiecare celula a corpului. Colesterolul este important pentru membranele celulare, metabolismul celuleor si pentru sinteza hormonilor.

Colesterolul este atat de important, incat ficatul produce colesterol, daca consumati alimente fara colesterol.
Colesterolul este o substanta grasa cu textura de ceara care se poate depune pe peretii arterelor si astfel creste riscul de boli de inima. Nivelul ridicat de colesterol contribuie semnificativ la ratele ridicate de boli de inima in randul oamenilor din intreaga lume.

Multi oameni folosesc medicamente pentru a reduce nivelul de colesterol in mod artificial. Aceste medicamente de scadere a colesterolului, cunoscute sub numele de statine, actioneaza prin blocarea unei substante de care ficatul are nevoie pentru a produce colesterol. In timp ce unii considera aceste medicamente benefice, altii i-si fac griji cu privire la riscurile asociate cu consumul de statine, care includ tulburari cognitive, risc crescut ale unei glicemii mari si dezvoltarea diabetului de tip 2, daune musculare, potrivit Administratiei Americane de aprobare a alimentelor si medicamentelor (FDA).

In continuare va vom prezenta cum puteti sa scadeti nivelul colesterolului prin o alimentatie sanatoasa. Iata ce alimente ar trebui sa consumati:

Manca un castron de fulgi de ovaz in fiecare zi
Fulgii de ovaz contine fibre solubile, care reduc cantitatea de colesterol din sange. O ceasca de fulgi de ovaz ofera aproximativ sase grame de fibre. Adauga alte patru grame de fibre solubile prin includerea bananelor sau a altor fructe.

Consuma fructe
Manca mere, struguri, capsuni si citrice. Aceste fructe contin pectina, un tip special de fibre solubile cunoscute pentru scaderea valorilor colesterolului.

Manca peste de doua ori pe saptamana
Ascociatia Americana de Cardiologie recomanda consumul a cel putin doua portii de peste gras pe saptamana. Pestele gras contine acizi grasi omega - 3, cunoscuti pentru a imbunatati sanatatea inimii. Urmatorii pesti contin cele mai mari cantitati de acizi grasi omega 3:

  • ton alb
  • halibut
  • hering
  • macrou
  • somon
  • sardine
Pentru cele mai bune rezultate, gateste pestele la cuptor sau la gratar, mai degraba decat prajit. Gatiti cu continut scazut de sodiu, de uleiuri si condimente.

Consuma nuci si migdale
Mananca un pumn de nuci in cele mai multe zile ale saptamanii. Nucile, migdale si alte fructe cu coaja lemnoasa sunt, de asemenea, bogate in acizi grasi polinesaturati, care mentin vasele de sange sanatoase. Nu consuma totusi o cantitate prea mare de nuci, deoarece acestea au un contiut ridicat in calorii si ati putea avea probleme cu kilogramele in plus.

Consuma ulei de masline
Uleiul de masline contine un amestec puternic de antioxidanti pentru a reduce nivelul colesterolului. Inlocuieste doua linguri de unt, untura sau maioneza cu ulei de masline in fiecare zi. Din nou, uleiul de masline este bogat in calorii, asadar aveti grija la cantitatea folosita.

Evita alimentele care ridica nivelul colesterolului
Una dintre cele mai bune metode pentru scaderea colesterolului este de a evita consumul acelor alimente care ridica nivelul. Eliminati sau reduceti consumul de grasimi saturate. Incepeti prin inlocuirea bucatilor grase de carne macra cu carne foarte slaba, optati pentru un continut redus de grasime sau lapte degresat si branza degresata in loc de soiuri regulate  si opteaza pentru uleiul de masline in loc de unt. Evitati grasimi trans ori de cate ori este posibil.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cum sa reduci nivelul colesterolului prin dieta si nu prin medicamente"

1 + 9 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum sa reduci nivelul colesterolului prin dieta si nu prin medicamente"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ce trebuie sa stii despre acizii grasi trans

Ce trebuie sa stii despre acizii grasi trans

de Elena-Alina Constantinescu 05 Dec 2016

Fast-food, produse de panificatie, mese semi-preparate, chips-uri, margarina... toate acestea pot contine acizi grasi trans, un tip de acizi grasi nesaturati care, daca sunt consumati des, sunt asociati cu obezitatea, diabetul zaharat, infertilitatea, boli cardiovasculare sau Alzheimer. Parlamentul European voteaza in aceasta saptamana o rezolutie prin care cere limitarea acestor grasimi produse in mod artificial. [detalii]

Diagnosticul timpuriu si terapiile inovatoare pot transforma unele cancere de sange in boli cronice

Diagnosticul timpuriu si terapiile inovatoare pot transforma unele cancere de sange in boli cronice

de Elena-Alina Constantinescu 29 Nov 2016

Lupta cu cancerele de sange obtine astazi tot mai multe victorii, insa noile tratamente si abordarile medicale integrate au facut posibila schimbarea paradigmei, iar unele dintre cele 140 de tipuri de cancere de sange, altadata fatale, au astazi impactul unei boli cronice. [detalii]

Rolul vitaminei D in organism

Rolul vitaminei D in organism

de Elena-Alina Constantinescu 01 Dec 2016

Vitamina D intervine in absorbtia calciului si a fosforului, jucand un rol important in mineralizarea oaselor. Vitamina D are un rol important pentru protejarea organismului de o serie de afectiuni cronice. Un nivel prea scazut de vitamina D poate provoca slabiciune in muschi, dureri de articulatii, oboseala cronica. [detalii]

Riscurile administrarii in exces de antibiotice

Riscurile administrarii in exces de antibiotice

de Elena-Alina Constantinescu 23 Nov 2016

Rezistenta la antibiotice a devenit o problema de sanatate publica in Romania. Specialistii atrag atentia ca utilizarea excesiva si incorecta a antibioticelor accelereaza aparitia bacteriilor rezistente la aceste medicamente. Atunci cand organismul devine rezistent la antibiotice, infectille sunt dificil de tratat. [detalii]

Depresia, cea mai intalnita afectiune in randul adolescentilor

Depresia, cea mai intalnita afectiune in randul adolescentilor

de Elena-Alina Constantinescu 18 Nov 2016

Conform unui studiu recent realizat de americani, numarul adolescentilor afectati de depresie a crescut cu 37% in decursul unui deceniu. Asadar, cercetarea evidentiaza necesitatea tratarii afectiunii si a respectarii stricte a tratamentului de catre pacienti. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.