Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

De ce nu e bine sa dormi mai mult de 9 ore pe noapte

de Elena-Alina Constantinescu 28 Dec 2015

De ce nu e bine sa dormi mai mult de 9 ore pe noapte

Somnul indelungat poate provoca probleme de sanatate. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca durata prea lunga a somnului poate creste riscul de depresie, diabet, boli cardiovasculare, obezitate.

Somnul indelungat poate avea efecte nefaste asupra organismului - este concluzia la care au ajuns cercetatorii de la Universitatea din Sydney (Australia).

Astfel, potrivit studiului la care au participat 230.000 de voluntari, cei care dormeau mai mult si nu faceau exercitii fizice aveau un risc crescut sa sufere de cancer, diabet sau afectiuni cardiovasculare, spre deosebire de cei care urmau un stil de viata sanatos.

Durata prea lunga sau prea scurta a somnului ar putea afecta functionarea creierului. Dupa ce dormi 9-10 ore, ai observat ca atunci cand te trezesti esti obosita si lipsita de vlaga? Ei bine, acesta este unul dintre riscurile asociate cu excesul de somn.

Specialistii spun ca pentru a fi in forma maxiama a doua zi, este indicat sa dormim 7-8 ore pe noapte. Prin urmare, pentru o stare de bine trebuie adoptat un mod de viata sanatos si un regim alimentar echilibrat.

Foarte important de precizat este ca excesul de somn nu apare intotdeauna ca urmare a oboselii, ci poate fi cauzat de depresie sau chiar de boli mai grave, precum bolile autoimune, bolile metabolice si cancerul.

Foto: www.youthhealthmag.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"De ce nu e bine sa dormi mai mult de 9 ore pe noapte"

3 + 5 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"De ce nu e bine sa dormi mai mult de 9 ore pe noapte"

Ioan Danila @ 29 Dec 2015
"Dar, daca de peste 20 de ani nu dorm mai mult de 4-6 ore pe noapte, carei cauza si daca e bine. Nu ma simt obosit, sculandu-ma de parca am dormit prea mult."

Spune-ne opinia ta despre
"De ce nu e bine sa dormi mai mult de 9 ore pe noapte"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

8 sfaturi pentru picioare grele si varice

8 sfaturi pentru picioare grele si varice

de Alege Sanatos 28 Mar 2017

Aveti senzatia de greutate la nivelul picioarelor, gleznele dureroase si inflamate si vene inestetice? Aceste probleme sunt cauzate de o afectiune numita insuficienta venoasa cronica. Din fericire, exista insa solutii eficiente pentru combaterea suferintelor circulatorii de la nivelul picioarelor. [detalii]

Turmalina, remediul eficient pentru durerile de spate

Turmalina, remediul eficient pentru durerile de spate

de Elena-Alina Constantinescu 22 Mar 2017

Daca ai probleme cu hernia de disc, dureri lombare sau ai suferit vreun traumatism, cel mai bun lucru care s-a inventat pentru tine este centura lombara cu turmalina. Este vorba de o centura realizata din material textil in care sunt incorporate microcristale de turmalina si care se pozitioneaza in zona mijlocului. [detalii]

Cum sa calmezi durerile articulare in mod natural

Cum sa calmezi durerile articulare in mod natural

de Elena-Alina Constantinescu 20 Mar 2017

Una dintre cele mai frecvente probleme de sanatate ale populatiei este osteoartrita. Conform datelor Organizatiei Mondiale a Sanatatii, in ultimii ani s-a intregistrat o crestere alarmanta a numarului persoanelor cu suferinte articulare. Varsta, obezitatea si sedentarismul sunt cei trei factori majori de risc pentru aceasta boala degenerativa. Vestea buna este ca putem sa ne protejam articulatiile, dar trebuie sa o facem inainte ca procesul de deteriorare sa inceapa. De aceea, este important sa stiti ca pentru prevenirea durerii si a degradarii inflamatiilor aveti la indemana o noua generatie de ingrediente benefice pentru articulatii: uleiul marin natural si acidul hialuronic. [detalii]

Acestea sunt alimentele care amelioreaza atacurile de panica si starile de anxietate

Acestea sunt alimentele care amelioreaza atacurile de panica si starile de anxietate

de Elena-Alina Constantinescu 17 Mar 2017

Frica intensa, teama, batai neregulare ale inimii, dificultati de respiratie...acestea sunt starile cauzate de atacul de panica. Simptomele apar brusc, necontrolat, iar intensitatea lor dureaza chiar si 10 minute. Din fericire, putem sa evitam declansarea lor, un rol important in acest sens avand dieta bogata in vitamina B, triptofan, antioxidanti si fibre alimentare. [detalii]

Veste buna! Romanii vor avea mai usor acces la medicamente scumpe

Veste buna! Romanii vor avea mai usor acces la medicamente scumpe

de Elena-Alina Constantinescu 01 Mar 2017

De la 1 martie, 51 de medicamente scumpe, care anterior acestei date se acordau cu viza comisiilor de experti ale CNAS, vor putea fi prescrise direct asiguratilor, dupa completarea formularelor specifice de verificare a respectarii criteriilor de eligibilitate aferente protocoalelor terapeutice pentru medicatia respectiva. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 3.67 din 5 (3 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.