Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Dieta care stimuleaza starea ta de spirit si nivelul de energie

de Laura Voica 12 Mar 2014

Dieta care stimuleaza starea ta de spirit si nivelul de energie

Desi este prea devreme pentru a spune, " Un mar pe zi tine depresia departe " cercetatorii studiaza legaturile dintre ceea ce mancam si cum ne simtim. Exista dovezi ca schimbarea dietei poate modifica metabolismul si chimia creierului tau, care afecteaza in cele din urma nivelul de energie si starea de spirit.

Alimente pot furniza energie prin intermediul caloriilor, stimuland astfel organismul sa arda calorii mai eficient. Pentru o stare de spirit mai buna, cele mai bune alimente sunt cele care ajuta la mentinerea nivelului de zahar din sange stabil si declanseaza producerea serotoninei, hormonul fericirii.

Carbohidratii inteligenti

Carbohidratii pot fi dusmanul dietelor, dar sunt vitali pentru stimularea energiei si a starii de spirit. Acestia sunt sursa preferata a organismului de combustibil, in plus ei ridica nivelul de serotonina. Cheia este de a evita dulciurile, care produc fluctuatii mari ale nivelului de zahar din sange, care te fac sa te simti obosit si capricios. In schimb, alege cereale integrale, cum ar fi painea din grau integral si orezul brun. Corpul tau absoarbe cereale integrale mai incet, pastrand nivelul de zahar din sange si de energie stabil.

Caju, migdale si alune

Aceste nuci sunt bogate in proteine ​​si magneziu, un mineral care joaca un rol -cheie in transformarea zaharului in energie. Un nivel scazut de magneziu va poate scurge de energia. Cele mai bune surse de magneziu includ cereale integrale, cereale in special tarate si unii pesti.

Nuci de Brazilia

Adauga nucile de Brazilia in dieta ta pentru aportul de seleniu, un mineral care poate fi un imbold natural pentru starea de spirit. Studii au legat nivelul scazut de seleniu scazut cu o stare de spirit la pamant. Cantitati mai mici de seleniu se gasesc in carne, fructe de mare, fasole, si cereale integrale. Nu exagerati: prea mult seleniu este daunator.

Somon

Pestele gras, cum ar fi somonul, este bogat in acizi grasi omega - 3, care pot proteja impotriva depresiei si constituie un aliment foarte indicat pentru sanatatea inimii. In afara de peste, surse de omega-3 includ nucile si legumele cu frunze de culoare verde inchis.

Legume verzi

Acidul folic este un alt nutrient care pot reduce riscul de depresie. Se gaseste in legumele cu frunze verzi ( cum ar fi spanacul si salata verde ), legume, nuci si citrice.

Fibre

Fibrele va ajuta sa va pastrati energia constanta pe tot parcursul zilei. Multi oameni nu primesc suficiente fibre. Puteti rezolva aceasta carenta ca prin consumul de mai multe fasole,, legume si cereale integrale.

Produse proaspete

Un alt mod de a ramane hidratat si plin de energie este de a manca fructe si legume proaspete, care sunt in mod natural pline de apa. Fa-ti o gustare intre mese din mere si telina, de exemplu. Alte alimente hidratante includ fulgi de ovaz si pastele fainoase, care absorb apa in care sunt fierte.

Ciocolata neagra

Amatorii de ciocolata, avem o veste buna: un pic de ciocolata neagra poate stimula energia si starea de spirit. Asta pentru ca in ciocolata neagra intalnim cofeina impreuna cu un alt stimulent numit teobromina.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Dieta care stimuleaza starea ta de spirit si nivelul de energie"

6 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Dieta care stimuleaza starea ta de spirit si nivelul de energie"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ce trebuie sa stii despre acizii grasi trans

Ce trebuie sa stii despre acizii grasi trans

de Elena-Alina Constantinescu 05 Dec 2016

Fast-food, produse de panificatie, mese semi-preparate, chips-uri, margarina... toate acestea pot contine acizi grasi trans, un tip de acizi grasi nesaturati care, daca sunt consumati des, sunt asociati cu obezitatea, diabetul zaharat, infertilitatea, boli cardiovasculare sau Alzheimer. Parlamentul European voteaza in aceasta saptamana o rezolutie prin care cere limitarea acestor grasimi produse in mod artificial. [detalii]

Diagnosticul timpuriu si terapiile inovatoare pot transforma unele cancere de sange in boli cronice

Diagnosticul timpuriu si terapiile inovatoare pot transforma unele cancere de sange in boli cronice

de Elena-Alina Constantinescu 29 Nov 2016

Lupta cu cancerele de sange obtine astazi tot mai multe victorii, insa noile tratamente si abordarile medicale integrate au facut posibila schimbarea paradigmei, iar unele dintre cele 140 de tipuri de cancere de sange, altadata fatale, au astazi impactul unei boli cronice. [detalii]

Rolul vitaminei D in organism

Rolul vitaminei D in organism

de Elena-Alina Constantinescu 01 Dec 2016

Vitamina D intervine in absorbtia calciului si a fosforului, jucand un rol important in mineralizarea oaselor. Vitamina D are un rol important pentru protejarea organismului de o serie de afectiuni cronice. Un nivel prea scazut de vitamina D poate provoca slabiciune in muschi, dureri de articulatii, oboseala cronica. [detalii]

Riscurile administrarii in exces de antibiotice

Riscurile administrarii in exces de antibiotice

de Elena-Alina Constantinescu 23 Nov 2016

Rezistenta la antibiotice a devenit o problema de sanatate publica in Romania. Specialistii atrag atentia ca utilizarea excesiva si incorecta a antibioticelor accelereaza aparitia bacteriilor rezistente la aceste medicamente. Atunci cand organismul devine rezistent la antibiotice, infectille sunt dificil de tratat. [detalii]

Depresia, cea mai intalnita afectiune in randul adolescentilor

Depresia, cea mai intalnita afectiune in randul adolescentilor

de Elena-Alina Constantinescu 18 Nov 2016

Conform unui studiu recent realizat de americani, numarul adolescentilor afectati de depresie a crescut cu 37% in decursul unui deceniu. Asadar, cercetarea evidentiaza necesitatea tratarii afectiunii si a respectarii stricte a tratamentului de catre pacienti. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.