Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Infarctul poate fi prevenit. Iata cum

de Laura Voica 13 Ian 2014

Infarctul poate fi prevenit. Iata cum

Atacurile de cord se pot intampla in orice moment iar acest lucru este intr-adevar infiorator. Vestea buna este ca pana la 80 % din infarcturi pot fi prevenite. Cum? Va prezenta cateva sfaturi despre cum putem preveni aparitia unui infarct. Exista modalitati de prevenire a acestora si este important sa va evaluati riscul de a intampina o astfel de afectiune medicala. Iata cateva sfaturi pentru a reduce riscul aparitiei unui infarct:

Renuntati la fumat
Impreuna cu alte milioane de motive pentru a renunta, fumatul dubleaza riscul de atact de cord. Nefumatorii vor dori, de asemenea, ar trebui sa evite localurile frecventate de fumatori. Cercetatorii de la Universitatea din Auckland, au afirmat ca fumatorii pasivi au sanse cu 82% mai mari sa sufere un infarct.

Faceti sport
Doar un alt pretext pentru a merge la sala sau a face trasee montane. Excesul de greutate forteaza sistemul circulator, cauzand mai multe probleme, printre care si cresterea sanselor de infarct.

Alergarea si ciclismul sunt excelente, dar in cazul in care nu-ti plac, ia in considerare ridicarea de greutati . Antrenamentele de rezistenta regulate scad tensiunea arteriala , ridica colesterolului  HDL, scad colesterolul LDL si scad de asemenea vascozitatea sangelui.
Consultati medicul in cazul in care nivelul de colesterol total este mai mare de 200.

Masurati-va tensiunea arteriala si monitorizati-o constant
Avand in vedere ca hipertensiunea este un factor de risc major in aparitiaatactului de cord, este foarte important sa reglati nivelul acesteia.

Atentie la aritmiile cardiace
Daca bataile inimii sunt neregulate , riscul de infarct creste cu 500 % . Asigurati-va ca urmati un tratament de specialitate.

Controlati nivelul stresului
Simti ca devii anxios? Ia o pauza de cinci minute, bea un pahar de apa, numara pana la zece sau fa o plimbare rapida. "Anxietatea provoaca supraproductia cronica de dopamina , un neurotransmitator care reglementeaza controlul creierul asupra circulatiei ", spune Ernest Friedman, profesor de psihiatrie la universitatea Case Western Reserve.

Recunoaste simptomele de depresie urmeaza un tratament adecvat.
Exista o mare diferenta intre a avea o zi proasta (sau chiar saptamana) si o stare generala de depresie. Daca simti o tristete persistenta, anxietate, ar trebui sa cauti  ajutor medical. Si nu doar pentru ca depresia poate ridica sansele de infarct.

Consumati mai putine bauturi carbogazoase
" Nivelurile crescute de trigliceride, adica orice depaseste  150 - reprezinta un factor de risc pentru boala arteriala ", a declarat Daniel Fisher, profesor asistent la universitatea de Medicina din New York.

Beti  multa apa
Cercetatorii de la Universitatea Loma Linda au constatat ca cinci sau mai multe pahare de 200 ml de apa pe zi, reduc riscul de atac de cord cu 53%. " Apa ajuta la ubtierea sangelui , ceea ce face mai putin probabil formarea cheagurilor", explica Jackie Chan, autorul principal al studiului.

Odihniti-va  cel putin sapte ore pe noapte , dar nu mai mult de zece
Un somn mai lung de 10 ore pe noapte poate creste riscul de infarct de pana la 63%, spun oamenii de stiinta de la Harvard. Sforai ? Studiile sugereaza ca esti de doua ori mai susceptibil de a dezvolta sindromul metabolic , care face parte din factorii de risc pentru aparitia accidentului vascular, alaturi de bolile de inima si diabetul.

 Gatiti cu ulei de masline
Aceasta ajuta la prevenirea atat a accidententelor vasculare cerebrale cat si a atacurile de cord.

Folositi protectie solara dar nu evitati soarele
In conformitate cu Mercola.com , un studiu prezentat in cadrul Asociatiei Amercana Cardiaca Stiintifice a aratat ca niveluri scazute de vitamina D obtinut din expunerea la soare, dubleaza riscul de aparitie a accidentului  vascular la caucazieni.

Mancati cartofi dulci, stafide, banane si pasta de tomate
Fiecare dintre acestea sunt bogate in potasiu, care poate reduce riscul de infarct cu 20 %. Alte surse bune: alte fructe si legume, peste, carne de pasare si lactate .


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Infarctul poate fi prevenit. Iata cum"

8 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Infarctul poate fi prevenit. Iata cum"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Bolile cardiovasculare cauzeaza de trei ori mai multe decese decat bolile oncologice

Bolile cardiovasculare cauzeaza de trei ori mai multe decese decat bolile oncologice

de Alege Sanatos 19 Iul 2017

Afectiunile cardiovasculare reprezinta principala cauza de mortalitate din Romania. Din cele peste aproximativ 250.000 de decese inregistrate in randul romanilor, aproape 150.000 au avut cauze cardiovasculare, conform raportului European Heart Network, publicat in anul 2017. [detalii]

Tot ce trebuie sa stii despre hepatita

Tot ce trebuie sa stii despre hepatita

de Elena-Alina Constantinescu 18 Mai 2017

Hepatitele virale se regasesc intre primele 10 boli infectioase letale si reprezinta principala cauza etiologica a cirozei si a cancerului hepatic. La nivel mondial, aproximativ 400 de milioane de oameni sunt afectati de hepatitele virale, ceea ce constituie o veritabila "epidemie silentioasa". [detalii]

Ce trebuie sa stii despre astmul bronsic

Ce trebuie sa stii despre astmul bronsic

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mai 2017

Astmul este o boala cronica ce afecteaza caile respiratorii si se manifesta prin tuse, dispnee, anxietate, in special noaptea si dimineata devreme. Severitatea astmului variaza, de asemenea, de la individ la individ. [detalii]

Dieta pentru ochi sanatosi - 6 alimente care imbunatatesc vederea

Dieta pentru ochi sanatosi - 6 alimente care imbunatatesc vederea

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mai 2017

Iti lacrimeaza ochii si nu te poti concentra? Starile de deprimare si dificultatile de concentrare pot fi puse pe seama expunerii prelungite la lumina artificiala. Dieta are un rol important in mentinerea acuitatii vizuale, asadar opteaza pentru alimente bogate in acizi grasi omega 3, vitamina c, luteina si zeaxantina. [detalii]

Dupa 200 de ani de la descoperirea sa, boala Parkinson nu este inca vindecabila

Dupa 200 de ani de la descoperirea sa, boala Parkinson nu este inca vindecabila

de Alege Sanatos 11 Mai 2017

Una dintre cele mai reprezentative afectiuni neurologice degenerative inregistrate la nivel mondial, a doua ca frecventa dupa maladia Alzeimer, boala Parkinson afecteaza astazi aproximativ 6,3 milioane de persoane in intreaga lume, 1,5 milioane fiind europeni, dintre care aproximativ 73.000 sunt din Romania. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 3.5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.