Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Poate o dieta sanatoasa sa ajute psoriazisul?

de AlegeSanatos.ro 26 Sep 2013

Tags: omega 3 peste fructe de mare grasimi soia nuci soia fasole linte ovaz orez zmeura afine cereale


Poate o dieta sanatoasa sa ajute psoriazisul?

Desi multi pacienti cred ca anumite diete ajuta in mod vizibil pielea, sau ca anumite alimente agraveaza starea pielii, niciun studiu nu a stabilit o legatura definitiva intre nutritie si psoriazis. Nu exista nicio dieta care sa vindece psoriazisul, dar persoanele cu psoriazis ar trebui sa incerce sa adopte o dieta sanatoasa. Este cunoscut faptul ca oamenii care sunt obezi au un risc crescut pentru psoriazis, si ca pierderea in greutate poate ajuta la imbunatatirea psoriazisului.


O greutate sanatoasa si un stil de viata sanatos, in general  sunt obiectivele atunci cand se lucreaza cu pacientii cu psoriazis, spune Brenda Walsh, RD, un dietetician in clinica ambulatoriu, in cadrul centrului din Murdough. Psoriazisul este o boala inflamatorie si stim ca pierderea in greutate poate reduce nivelul de proteina C reactiva (CRP), care este produsa de organism ca raspuns la inflamatie. Cresterea nivelului de activitate si pierderea in greutate poate ajuta la reducerea niveluri lor de CRP.

Ce ar trebui sa mananci?

Exista alimente care contin antioxidanti, cum ar fi fructe, legume, cereale integrale, si fasole, care pot reduce inflamatia.
Un pacient suferind cronic de psoriazis a avut eruptii minime de cand a inceput un regim alimentar timp de 6 ani, recomandat de  Universitatea din Michigan. Dieta a ajutat, de asemenea, si alti pacienti.

Chiar daca nu puteti face toate modificarile in alimentatie, adica sa mancati  mai multe legume, inlocuirea fainii albe cu cereale integrale, eliminarea alimentelor procesate poate imbunatati sanatatea dumneavoastra. Continua in ritmul tau si concentreaza-te pe alegerile pozitive pe care le faci.

Fructe si legume
Cat de mult: de la doua pana la patru portii de fructe si un minim de cinci portii de legume (sau mai mult, daca doriti) in fiecare zi.

De ce: Fructele si legumele sunt pline de antioxidanti care ajuta la controlul inflamatiei in mod natural. Optati pentru o varietate de fructe si legume profund pigmentate atunci cand alegeti alimente bogate in antioxidanti. Cateva exemple sunt ardei gras rosu, ananas, spanac, zmeura, afine, si morcovi. Intotdeauna este bina sa obtineti antioxidanti din alimente, mai degraba decat sub forma de supliment. Acest lucru va permite sa obtineti toate beneficiile disponibile in produsele alimentare, nu doar ceea ce este extras si ambalat intr-o pastila. "

Ce inseamna o portie: Un mar, portocala, o banana, 3/4 ceasca de fructe de padure, 1/2 ceasca de legume crude sau fierte.

Cereale integrale

Cat de mult: de la patru pana la 11 portii zilnice de cereale, cereale integrale (de preferat cereale integrale paine, cereale si paste, fulgi de ovaz, si orez brun).

De ce: Cerealele integrale contin o varietate de antioxidanti care combat inflamatiile. Acestea sunt, de asemenea, bogate in fibre, care sunt asociate cu un nivel scazut al inflamatiei.

Ce inseamna o portie: O felie paine din cereale integrale, 1/3 cana paste, 3/4 ceasca de cereale, 1/3 ceasca de orez.

Fasolea si lintea

Cat de mult: de la una pana la trei portii pe zi de fasole, mazare, linte, sau alune.

De ce: Acestea sunt surse mari de proteine​​, si contin, de asemenea, tone de antioxidanti si au un nivel ridicat de fibre.

Ce inseamna o portie: 1/2 cana fasole fierta sau linte.

Soia

Cat de mult: Una sau doua portii pe zi si puteti consuma lapte de soia, nuci de soia, si tofu.

De ce: Un numar de studii au legat consumul de soia cu un nivel scazut de inflamatii. In plus, soia este o sursa excelenta de proteine ​​si contine izoflavone, care ajuta la reducerea inflamatiilor.

Ce inseamna o portie: 1/2 cana, 1 cana lapte de soia, nuci de soia 1 uncie, 1/2 ceasca tofu.

Grasimi

Cat de mult: de la trei pana la noua portii zilnice de ulei de masline, ulei de arahide, ulei de canola, nuci, avocado, seminte, sau unt de arahide.

De ce: Grasimile bune pot ajuta la lupta inflamatiei din  corp. Dar evita margarina si elimina grasimi nesaturate, care pot avea efectul invers.

Ce inseamna o portie: 1 lingurita de ulei de masline, 1/2 lingura de unt de nuci, 2 nuci.

Peste si fructe de mare

Cat de mult: Doua pana la patru portii pe saptamana, cu accent pe peste cu un continut ridicat de omega-3, acizi grasi (somon, ansoa, macrou, ton, sardine si, in special soiuri salbatice).

De ce: Exista dovezi puternice ca omega-3 ajuta la reducerea inflamatiei. Daca nu sunteti un mancator de peste, poate doriti sa luati in considerare un supliment de omega-3.

Ce inseamna o portie: 4 pana la 6 grame de peste.




Spune-ne opinia ta despre
"Poate o dieta sanatoasa sa ajute psoriazisul?"

5 + 3 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Poate o dieta sanatoasa sa ajute psoriazisul?"

SPATARIU FLORICA @ 02 Mar 2015
"Eu am doar 4 pete in diametru de 2 cm de psoriazis si sunt ingrijorata . incerc sa maninc sanatos dar multe diete ma dezamagesc .acest articol mi-a placut mult .eu as vrea sa cumpar o carte unde sa gasesc retete pt gatit ,sfaturi si diete."

Spune-ne opinia ta despre
"Poate o dieta sanatoasa sa ajute psoriazisul?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alergie la migdale - Simptome si Tratament

Alergie la migdale - Simptome si Tratament

de Raluca Garbea 27 Nov 2018

Alergia la migdale poate fi o afectiune incomoda si, in acelasi timp, periculoasa, asadar este foarte important sa intelegi simptomele acestui tip de alergie, precum si tratamentele necesare pentru a tine sub control alergia. [detalii]

Acrofobia - Care sunt cele mai intalnite simptome?

Acrofobia - Care sunt cele mai intalnite simptome?

de Raluca Garbea 22 Nov 2018

Acrofobia se refera la frica de inaltimi, iar persoanele care prezinta aceasta fobie pot avea atacuri de panica desi urca doar niste trepte. [detalii]

Claustrofobia - Care sunt cele mai intalnite simptome?

Claustrofobia - Care sunt cele mai intalnite simptome?

de Raluca Garbea 16 Nov 2018

Claustrofobia se refera la teama de a te afla in spatii inchise. Persoanele care prezinta aceasta fobie trebuie sa evite liftul si spatiile inguste. [detalii]

Atacul de panica - Care sunt cele mai intalnite simptome?

Atacul de panica - Care sunt cele mai intalnite simptome?

de Raluca Garbea 01 Nov 2018

Atacul de panica este o stare de frica sau de anxietate ce apare brusc. [detalii]

Boala lui Addison - Cauze si simptome

Boala lui Addison - Cauze si simptome

de Raluca Garbea 24 Oct 2018

Boala lui Addison este legata de hormoni, fiind considerata o afectiune endocrina, iar oamenii diagnosticati cu aceasta boala pot duce, in mare masura, o viata normala. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016