Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Poate o dieta sanatoasa sa ajute psoriazisul?

de AlegeSanatos.ro 26 Sep 2013

Poate o dieta sanatoasa sa ajute psoriazisul?

Desi multi pacienti cred ca anumite diete ajuta in mod vizibil pielea, sau ca anumite alimente agraveaza starea pielii, niciun studiu nu a stabilit o legatura definitiva intre nutritie si psoriazis. Nu exista nicio dieta care sa vindece psoriazisul, dar persoanele cu psoriazis ar trebui sa incerce sa adopte o dieta sanatoasa. Este cunoscut faptul ca oamenii care sunt obezi au un risc crescut pentru psoriazis, si ca pierderea in greutate poate ajuta la imbunatatirea psoriazisului.


O greutate sanatoasa si un stil de viata sanatos, in general  sunt obiectivele atunci cand se lucreaza cu pacientii cu psoriazis, spune Brenda Walsh, RD, un dietetician in clinica ambulatoriu, in cadrul centrului din Murdough. Psoriazisul este o boala inflamatorie si stim ca pierderea in greutate poate reduce nivelul de proteina C reactiva (CRP), care este produsa de organism ca raspuns la inflamatie. Cresterea nivelului de activitate si pierderea in greutate poate ajuta la reducerea niveluri lor de CRP.

Ce ar trebui sa mananci?

Exista alimente care contin antioxidanti, cum ar fi fructe, legume, cereale integrale, si fasole, care pot reduce inflamatia.
Un pacient suferind cronic de psoriazis a avut eruptii minime de cand a inceput un regim alimentar timp de 6 ani, recomandat de  Universitatea din Michigan. Dieta a ajutat, de asemenea, si alti pacienti.

Chiar daca nu puteti face toate modificarile in alimentatie, adica sa mancati  mai multe legume, inlocuirea fainii albe cu cereale integrale, eliminarea alimentelor procesate poate imbunatati sanatatea dumneavoastra. Continua in ritmul tau si concentreaza-te pe alegerile pozitive pe care le faci.

Fructe si legume
Cat de mult: de la doua pana la patru portii de fructe si un minim de cinci portii de legume (sau mai mult, daca doriti) in fiecare zi.

De ce: Fructele si legumele sunt pline de antioxidanti care ajuta la controlul inflamatiei in mod natural. Optati pentru o varietate de fructe si legume profund pigmentate atunci cand alegeti alimente bogate in antioxidanti. Cateva exemple sunt ardei gras rosu, ananas, spanac, zmeura, afine, si morcovi. Intotdeauna este bina sa obtineti antioxidanti din alimente, mai degraba decat sub forma de supliment. Acest lucru va permite sa obtineti toate beneficiile disponibile in produsele alimentare, nu doar ceea ce este extras si ambalat intr-o pastila. "

Ce inseamna o portie: Un mar, portocala, o banana, 3/4 ceasca de fructe de padure, 1/2 ceasca de legume crude sau fierte.

Cereale integrale

Cat de mult: de la patru pana la 11 portii zilnice de cereale, cereale integrale (de preferat cereale integrale paine, cereale si paste, fulgi de ovaz, si orez brun).

De ce: Cerealele integrale contin o varietate de antioxidanti care combat inflamatiile. Acestea sunt, de asemenea, bogate in fibre, care sunt asociate cu un nivel scazut al inflamatiei.

Ce inseamna o portie: O felie paine din cereale integrale, 1/3 cana paste, 3/4 ceasca de cereale, 1/3 ceasca de orez.

Fasolea si lintea

Cat de mult: de la una pana la trei portii pe zi de fasole, mazare, linte, sau alune.

De ce: Acestea sunt surse mari de proteine​​, si contin, de asemenea, tone de antioxidanti si au un nivel ridicat de fibre.

Ce inseamna o portie: 1/2 cana fasole fierta sau linte.

Soia

Cat de mult: Una sau doua portii pe zi si puteti consuma lapte de soia, nuci de soia, si tofu.

De ce: Un numar de studii au legat consumul de soia cu un nivel scazut de inflamatii. In plus, soia este o sursa excelenta de proteine ​​si contine izoflavone, care ajuta la reducerea inflamatiilor.

Ce inseamna o portie: 1/2 cana, 1 cana lapte de soia, nuci de soia 1 uncie, 1/2 ceasca tofu.

Grasimi

Cat de mult: de la trei pana la noua portii zilnice de ulei de masline, ulei de arahide, ulei de canola, nuci, avocado, seminte, sau unt de arahide.

De ce: Grasimile bune pot ajuta la lupta inflamatiei din  corp. Dar evita margarina si elimina grasimi nesaturate, care pot avea efectul invers.

Ce inseamna o portie: 1 lingurita de ulei de masline, 1/2 lingura de unt de nuci, 2 nuci.

Peste si fructe de mare

Cat de mult: Doua pana la patru portii pe saptamana, cu accent pe peste cu un continut ridicat de omega-3, acizi grasi (somon, ansoa, macrou, ton, sardine si, in special soiuri salbatice).

De ce: Exista dovezi puternice ca omega-3 ajuta la reducerea inflamatiei. Daca nu sunteti un mancator de peste, poate doriti sa luati in considerare un supliment de omega-3.

Ce inseamna o portie: 4 pana la 6 grame de peste.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Poate o dieta sanatoasa sa ajute psoriazisul?"

1 + 5 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Poate o dieta sanatoasa sa ajute psoriazisul?"

SPATARIU FLORICA @ 02 Mar 2015
"Eu am doar 4 pete in diametru de 2 cm de psoriazis si sunt ingrijorata . incerc sa maninc sanatos dar multe diete ma dezamagesc .acest articol mi-a placut mult .eu as vrea sa cumpar o carte unde sa gasesc retete pt gatit ,sfaturi si diete."

Spune-ne opinia ta despre
"Poate o dieta sanatoasa sa ajute psoriazisul?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De 1 martie 2017, acces mai simplu si rapid la medicamente gratuite si compensate

De 1 martie 2017, acces mai simplu si rapid la medicamente gratuite si compensate

de Elena-Alina Constantinescu 17 Ian 2017

Veste buna pentru pacientii romani! La initiativa Ministerului Sanatatii, Guvernul Romaniei a aprobat o Hotarare de Guvern conform careia pentru 106 Denumiri Comerciale Internationale (DCI) se elimina obligativitatea aprobarii medicamentelor de catre comisiile de la nivelul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si Casele de Asigurari de Sanatate de la nivel local. [detalii]

Cum ne protejam de ger. Recomandari de la Ministerul Sanatatii

Cum ne protejam de ger. Recomandari de la Ministerul Sanatatii

de Elena-Alina Constantinescu 09 Ian 2017

In zilele cu temperaturi scazute, Ministerul Sanatatii recomanda populatiei sa asculte sfatul medicilor, sa evite deplasarile in spatii deschise si expunerea prelungita la frig, sa respecte regulile de igiena pentru evitarea imbolnavirilor prin viroze respiratorii si sa consume alimente bogate in proteine, fructe si legume. [detalii]

Cum reducem inflamatiile din organism: 5 sfaturi utile

Cum reducem inflamatiile din organism: 5 sfaturi utile

de Elena-Alina Constantinescu 06 Ian 2017

Nicotina, excesul de alcool, grasimile animale, zaharul, stresul si sedentarismul produc inflamatii in organism. Deoarece sistemul imunitar este slabit, apar multe probleme de sanatate, precum boli de inima, diabet, oboseala cronica, sindromul colonului iritabil. Zaharul stimuleaza secretia de insulina, facand ficatul sa produca trigliceride. Prea multe trigliceride sunt asociate atacului cerebral, bolilor de inima si obezitatii. [detalii]

Un antiobitic de exceptie: pastura sau painea albinelor

Un antiobitic de exceptie: pastura sau painea albinelor

de Elena-Alina Constantinescu 04 Ian 2017

Pastura, cunoscuta si sub denumirea de "painea albinelor" este polenul recoltat de albine, care sub influenta temperaturii, a umiditatii si a florei microbiene trece prin numeroase transformari biochimice si, dupa trei luni de fermentatie naturala, se transforma in acest produs natural. Pastura are aceleasi indicatii terapeutice ca si polenul, insa actiunea ei este mult mai rapida si mai puternica. [detalii]

Ministerul Sanatatii a luat masuri suplimentare pentru limitarea epidemiei de rujeola

Ministerul Sanatatii a luat masuri suplimentare pentru limitarea epidemiei de rujeola

de Elena-Alina Constantinescu 21 Dec 2016

Ministerul Sanatatii, impreuna cu expertii Organizatiei Mondiale a Sanatatii, ai Institutului National de Sanatate Publica, ai Societatii Nationale de Medicina Familiei si ai UNICEF, a elaborat si a pus in practica un plan de masuri privind limitarea extinderii epidemiei de rujeola, dupa ce numarul de imbolnaviri a ajuns la 1.725 de cazuri si exista 7 decese confirmate, dintre care 3 la copii sub varsta de un an. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.