Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Preventia osteoporozei

de AlegeSanatos.ro 25 Oct 2012

Preventia osteoporozei

Osteoporoza este o afectiune extrem de serioasa care se caracterizeaza in principal prin pierdere de substanta osoasa

                                 
Osteoporoza este o afectiune extrem de serioasa care se caracterizeaza in principal prin pierdere de substanta osoasa. In acest fel persoanele care se confrunta cu aceasta boala au un risc mult mai mare de a face fracturi datorita fragilitatii osoase in contextul unor accidente nesemnificative. Cu alte cuvinte la cel mai mic impact (care la o persoana cu un sistem osos integru nu ar avea nici un efect) osul fragil se rupe iar procesul de vindecare si consolidare este anevoios si intarziat.

Modificarea obiceiurilor alimentare - primul pas pentru un sistem osos puternic

- Pentru a asigura un aport suficient de calciu si vitamina D nu trebuie sa lipseasca din dieta zilnica produsele lactate (de preferat dietetice-cu un procent scazut de grasime). Laptele, branza si iaurtul sunt variante alimentare excelente cu un continut ridicat de calciu si vitamina D fiind astfel obligatorii pentru consumul zilnic.

- Pestele si fructele de mare sunt extrem de gustoase, continand in concentratie ridicata vitamina D. Aceasta vitamina liposolubila joaca un rol important in fixarea calciului in oase participand astfel in mod activ la protejarea si fortificarea sistemului osos.

- Consumati cat mai multe legume cu frunze verzi. Acestea contin  vitamina K si potasiu, acestea participand la blocarea pierderilor osoase de calciu.

- Soia nu trebuie sa va lipseasca din alimentatie indiferent de forma acesteia. Produsele pe baza de soia contin estrogeni, compusi care sustin integritatea sistemului osos.

- Atentie la consumul de proteine de origine animala. Un aport ridicat de proteine poate duce la o excretie importanta a calciului. Limitati-va la 50g proteine/zi pentru femei si 60g/zi pentru barbati.

Activitatea fizica regulata si suplimentele de calciu pot face minuni

Practicarea unei activitati fizice in mod regulat (cel putin 30 de minute/zi) ajuta la pastrarea integritatii osoase si la mentinerea articulatiilor tinere. Elasticitatea si densitatea osoasa sunt influentate in mod benefic de practicarea unui sport. Joggingul, inotul, mersul rapid prin parc, aerobicul si tenisul sunt variante excelente de a pastra organismul sanatos si de a asigura un sistem osos puternic.

Nu intotdeauna se poate conta pe aportul alimentar de calciu si vitamina D. In acest caz se poate apela cu incredere la suplimentele alimentare. Atat femeile cat si barbatii necesita 1000 mg de calciu pe zi. Acest necesar creste in cazul femeilor la menopauza si a barbatilor peste 65 de ani la 1500-2000 mg/zi. Suplimentele trebuie sa contina atat calciu cat si vitamina D (aceasta ajuta la absorbtia calciului) si trebuie luate in 2 sau chiar 3 doze pe zi de preferat legat de mesele principale ale zilei.

Masuri medicale

In cazul femeilor la menopauza (si mai ales in cazul celor care au intrat mai devreme de 40 de ani la menopauza in contextul histerectomiilor cu anexectomie) si a persoanelor care fac tratamente indelungate cu glucocorticoizi (de exemplu prednison - acesta favorizeaza aparitia osteoporozei) trebuie investigatii suplimentare pentru a stabilii densitatea osoasa. Acest lucru se poate face cu ajutorul unei investigatii neinvazive care se numeste osteodensitometre (DXA). Cu ajutorul acesteia se poate pune diagnosticul cu certitudine in cazul osteoporozei si se poate calcula riscul de aparitie a fracturilor pe os fragil. De asemenea este indicat ca medicul sa va masoare inaltimea anual. O pierdere de 3-4 cm poate fi un semn precoce care indica aceasta afectiune. In cazul in care se pune diagnosticul de osteoporoza trebuie demarat un tratament de lunga durata sub indrumarea medicului curant.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Preventia osteoporozei"

5 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Preventia osteoporozei"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ce trebuie sa stii despre acizii grasi trans

Ce trebuie sa stii despre acizii grasi trans

de Elena-Alina Constantinescu 05 Dec 2016

Fast-food, produse de panificatie, mese semi-preparate, chips-uri, margarina... toate acestea pot contine acizi grasi trans, un tip de acizi grasi nesaturati care, daca sunt consumati des, sunt asociati cu obezitatea, diabetul zaharat, infertilitatea, boli cardiovasculare sau Alzheimer. Parlamentul European voteaza in aceasta saptamana o rezolutie prin care cere limitarea acestor grasimi produse in mod artificial. [detalii]

Diagnosticul timpuriu si terapiile inovatoare pot transforma unele cancere de sange in boli cronice

Diagnosticul timpuriu si terapiile inovatoare pot transforma unele cancere de sange in boli cronice

de Elena-Alina Constantinescu 29 Nov 2016

Lupta cu cancerele de sange obtine astazi tot mai multe victorii, insa noile tratamente si abordarile medicale integrate au facut posibila schimbarea paradigmei, iar unele dintre cele 140 de tipuri de cancere de sange, altadata fatale, au astazi impactul unei boli cronice. [detalii]

Rolul vitaminei D in organism

Rolul vitaminei D in organism

de Elena-Alina Constantinescu 01 Dec 2016

Vitamina D intervine in absorbtia calciului si a fosforului, jucand un rol important in mineralizarea oaselor. Vitamina D are un rol important pentru protejarea organismului de o serie de afectiuni cronice. Un nivel prea scazut de vitamina D poate provoca slabiciune in muschi, dureri de articulatii, oboseala cronica. [detalii]

Riscurile administrarii in exces de antibiotice

Riscurile administrarii in exces de antibiotice

de Elena-Alina Constantinescu 23 Nov 2016

Rezistenta la antibiotice a devenit o problema de sanatate publica in Romania. Specialistii atrag atentia ca utilizarea excesiva si incorecta a antibioticelor accelereaza aparitia bacteriilor rezistente la aceste medicamente. Atunci cand organismul devine rezistent la antibiotice, infectille sunt dificil de tratat. [detalii]

Depresia, cea mai intalnita afectiune in randul adolescentilor

Depresia, cea mai intalnita afectiune in randul adolescentilor

de Elena-Alina Constantinescu 18 Nov 2016

Conform unui studiu recent realizat de americani, numarul adolescentilor afectati de depresie a crescut cu 37% in decursul unui deceniu. Asadar, cercetarea evidentiaza necesitatea tratarii afectiunii si a respectarii stricte a tratamentului de catre pacienti. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 4 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.