Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Rolul vitaminei D in organism

de Elena-Alina Constantinescu 01 Dec 2016

Tags: vitamina D carenta vitamina D sarcina calciu


Rolul vitaminei D in organism

Vitamina D intervine in absorbtia calciului si a fosforului, jucand un rol important in mineralizarea oaselor. Vitamina D are un rol important pentru protejarea organismului de o serie de afectiuni cronice. Un nivel prea scazut de vitamina D poate provoca slabiciune in muschi, dureri de articulatii, oboseala cronica.

Vitamina D joaca un rol important in ceea ce priveste sanatatea oaselor. Ea ajuta la depozitarea mineralelor in oase si dinti, facandu-i mai puternici si mai sanatosi. Prin urmare, vitamina D previne fracturile asociate osteoporozei, deformarea oaselor in urma rahitismului si slabiciunea musculara si durerea de oase

Principalele surse naturale de vitamina D sunt:

- ulei din ficat de cod,
- peste gras (somon, macrou, sardine, ton, hering)
- broccoli, spanac, fasole, varza
- lactate.

Bitamina D influenteaza functiile insulinei, serotoninei si estrogenului, hormoni implicati in diverse boli si afectiuni: diabetul, tensiunea, boli de inima, depresie si sindromul premenstrual.

Necesarul zilnic de vitamina D se exprima in unitati internationale/zi (UI/zi) sau in micrograme/zi (mcg/zi). Nevoile cresc in timpul sarcinii si alaptarii, precum si in timpul perioadei de crestere a copiilor.

Pentru persoanele adulte sunt necesare 400 Ul/zi. Pentru persoanele in varsta (65 +) se recomadanda un aport zilnic de 600 UI. Pentru femeile insarcinate sau care alapteaza, aportul zilnic recomandat este de 400-800 Ul/zi. Nou-nascutii au nevoie de 400 UI/zi.

Carenta vitaminei D apare in cazul unui aport alimentar redus sau al expunerii insuficiente la soare. Persoanele cu pielea pigmentata mai intens au nevoie de mai multa vitamina D decat cele cu pielea alba.


Sursa: suntfericita.manager.ro
Foto: pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"Rolul vitaminei D in organism"

4 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Rolul vitaminei D in organism"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Consumul de oua provoaca boli cardiovasculare? Ce au descoperit cercetatorii

Consumul de oua provoaca boli cardiovasculare? Ce au descoperit cercetatorii

de Laura Galescu 15 Mai 2018

Este consumul de oua periculos pentru inima? Cercetatorii de la Universitatea Sydney si-au propus sa clarifice acest aspect, iar dupa cum arata un nou studiu, consumul de pana la 12 oua pe saptamana timp de un an, nu a crescut factorii de risc cardiovascular la persoanele cu diabet pre-diabet si diabet zaharat de tip 2. [detalii]

Cum poti scapa de senzatia de balonare?

Cum poti scapa de senzatia de balonare?

de Raluca Garbea 10 Mai 2018

Toti ne-am confruntat macar o data in viata cu senzatia de balonare, un disconfort care ne da planurile peste cap. [detalii]

De ce iti cade parul? Cele mai importante cauze

De ce iti cade parul? Cele mai importante cauze

de Laura Galescu 10 Mai 2018

Ai ales sa iti tunzi parul fiindca iti cade tot timpul? Afla care sunt principalele cauze si ia masuri ca sa rezolvi problema. [detalii]

3 obiceiuri care iti afecteaza creierul

3 obiceiuri care iti afecteaza creierul

de Raluca Garbea 07 Mai 2018

Asemenea celorlalte organe ale corpului uman, creierul poate fi afectat de diversi factori. Exista cateva obiceiuri zilnice care pot dauna sanatatii creierului, fara macar sa ne dam seama. [detalii]

Care sunt alimentele care provoaca alergii?

Care sunt alimentele care provoaca alergii?

de Raluca Garbea 03 Mai 2018

Potrivit specialistilor, alergiile alimentare reprezinta una dintre cele mai raspandite conditii medicale de care sufera oamenii. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit