Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Stai foarte mult pe scaun? Iata cat de nociv este pentru sanatatea ta

de Laura Voica 08 Apr 2014

Stai foarte mult pe scaun? Iata cat de nociv este pentru sanatatea ta

Studiile arata ca a sta jos toata viata, poate fi foarte daunator pentru sanatatea noastra si chiar pentru speranta noastra de viata.Cercetari efectuate in ianuarie, au aratat ca statul jos timp de mai multe ore poate duce la:

- Un declin al sanatatii mintale
- Un risc mai mare de deces de la boli de inima si alte cauze
- Un risc mai mare de a ramane paralizat

Mai mult decat atat, noile studii sugereaza ca statul jos este la fel de nociv pentru sanatate chiar daca faci exercitii fizice. Asadar, chiar daca o ora de jogging este foarte benefica pentru sanatatea ta, nu poate anula cele 8 ore de stat la birou.

Ce probleme de sanatate sunt determinate de statul prea mult pe scaun?

'' Statul pe scaun a fost legat de evenimente cardiovasculare, cum ar fi atacul de cord,, moarte in general  si de deces cauzat de cancer ", spune Andrea Lacroix, director al Centrului de Sanatate de Excelenta al Femeilor de la Universitatea din California, San Diego.

In studiul sau recent, ea a constatat ca femeile mai in varsta care obisnuiau sa stea jos cele mai multe ore, au avut o probabilitate foarte mare ca in urmatorii 12 ani sa moara. Cei care stau mai mult de 11 ore zilnic pe scaun au avut cel mai mare risc, a raportat in Jurnalul American de Medicina Preventiva.

Timpul petrecut pe scaun a fost, de asemenea, legat de hipertensiune arteriala, obezitate, colesterol rau  si prea multa grasime pe abdomen. Pericolele pe car ele prezinta statul jos in exces au fost discutate de zeci de ani.

Ce legatura este intre statul pe scaun si problemele de sanatate?

Oamenii de stiinta nu pot explica. Si au subliniat faptul ca o legatura nu dovedeste ca statul pe scaun prea mult nu reprezinta cauza acestor boli.

O posibilitate : Un timp indelungat de stat pe scaun provoaca muschii sa arda mai putina de grasime si sangele sa curga mai anevoios. Ambele pot creste riscul de boli de inima, hipertensiune arteriala, precum si alte probleme.
Oamenii care stau cel mai mult jos sunt mult mai susceptibili de a fi obezi. Insa intrebarea este: sunt oamenii obezi, deoarece stau prea mult jos  sau stau prea mult jos deoarece acestea sunt obezi ? "

Cum iti afecteaza statul jos apetitul?

Ai putea crede ca statul pe scaun ti-ar putea reduce pofta de mancare. Cercetarile au constatat ca nu este adevarat.

Cercetatorii le-au cerut oamenilor intr-o zi sa stea foarte mult jos si in alta zi sa stea foarte mult in picioare. De fiecare data, cercetatorii au studiat modul in care acest lucru a afectat apetitul lor. Trecerea de la un stil de viata activ la repaus nu reduce pofta de mancare sau aportul de energie. A sta mult jos, ne poate determina sa mancam mai mult decat ar trebui, ceea ce duce la cresterea in greutate.

De ce nu compenseaza activitatea fizica statul pe scaun?

Cercetatorii incearca sa-si dea seama daca statul jos si exercitiile fizice sunt doua componente diferite care afecteaza sanatatea.  Chiar daca ideea este inca in evolutie, cercetatorii spun oamenii ar trebui sa vada aceste doua comportamente ca doua moduri diferite de a imbunatatii sau afecta sanatatea. Deci, de ce ar trebui sportul sa compenseze faptul ca stai jos toata ziua? Incercati sa stati jos cat mai putin timp posibil, ridicati-va de pe scaun la fiecare 30 de minute daca este posibil, foloseste la serviciu cani sau pahare de apa cat mai mici astfel incat sa fi nevoit sa te ridici de mai multe ori ca sa le umpli.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Stai foarte mult pe scaun? Iata cat de nociv este pentru sanatatea ta"

8 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Stai foarte mult pe scaun? Iata cat de nociv este pentru sanatatea ta"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Vaccinarea, cea mai sigura metoda de combatere a bolilor infectioase

Vaccinarea, cea mai sigura metoda de combatere a bolilor infectioase

de Elena-Alina Constantinescu 26 Apr 2017

Imunizarea este un factor important in procesul de preventie al unui numar semnificativ de boli transmisibile, al dizabilitatii si chiar al decesului asociat acestora, potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS). Romania se afla pe lista tarilor in care, in ultimii ani, a scazut ingrijorator de mult rata de vaccinare, sub cea recomandata, de 95%, arata statisticile. O situatie alarmanta este si epidemia de rujeola cu care se confrunta tara noastra. [detalii]

Ce trebuie sa stii neaparat despre alunite

Ce trebuie sa stii neaparat despre alunite

de Alege Sanatos 25 Apr 2017

Prof. dr. Olga Simionescu, sef de sectie la Spitalul Colentina din Capitala explica faptul ca in functie de celula de origine, exista 2 tipuri principale de cancer cutanat epidermic: carcinoame si melanom. Pe cand prima categorie afecteaza in general varstnicii si determina rar metastaze sau deces, melanomul reprezinta una dintre cele mai agresive tumori umane si afecteaza o categorie mult mai tanara de populatie. Astfel, preventia melanomului joaca un rol important in dermatologie, iar una dintre cele mai eficiente metode o reprezinta controlul periodic al alunitelor (nevilor). [detalii]

Cum pot fi prevenite infectiile respiratorii si digestive la copii

Cum pot fi prevenite infectiile respiratorii si digestive la copii

de Elena-Alina Constantinescu 11 Apr 2017

In prezent, infectiile respiratorii reprezinta cel mai frecvent motiv de vizite medicale si internari, in special la copilul de varsta prescolara. Medicul primar pediatru Mihaela Balgradean, de la Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii "M.S.Curie" afirma ca infectiile respiratorii si digestive la copil sunt in 80% din cazuri virale, virusurile sunt cele care determina boli respiratorii precum rinite, rinofaringite, angine, sinuzite, otite, traheite, bronsiolite si bronsite, laringite (crup) si pneumopatii acute. Vestea buna este ca factorii de risc pot fi redusi prin igiena corecta. [detalii]

Tratament revolutionar impotriva caderii parului

Tratament revolutionar impotriva caderii parului

de Alege Sanatos 10 Apr 2017

In fiecare primavara ne plangem de caderea parului. Si totusi, acesta reprezinta un proces fiziologic normal, iar problemele apar doar atunci cand pierderea parului depaseste capacitatea de regenerare. Desi numaram firele de par ramase in perie, este normal sa pierdem pana la 100 fire zilnic, dar cand aceasta cifra este depasita, caderea parului devine patologica. [detalii]

Metoda revolutionara de rezolvare a problemelor psihologice

Metoda revolutionara de rezolvare a problemelor psihologice

de Alege Sanatos 29 Mar 2017

Specialistii sustin ca au descoperit si au aplicat cu succes o metoda revolutionara care ne ajuta sa apelam la partea centrala a fiintei noastre, cunoscuta drept Centrum (sau Inteligenta Superioara), element care se afla in spatele tuturor reusitelor noastre, ideilor, dorintelor. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.