Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Stai foarte mult pe scaun? Iata cat de nociv este pentru sanatatea ta

de Laura Voica 08 Apr 2014

Stai foarte mult pe scaun? Iata cat de nociv este pentru sanatatea ta

Studiile arata ca a sta jos toata viata, poate fi foarte daunator pentru sanatatea noastra si chiar pentru speranta noastra de viata.Cercetari efectuate in ianuarie, au aratat ca statul jos timp de mai multe ore poate duce la:

- Un declin al sanatatii mintale
- Un risc mai mare de deces de la boli de inima si alte cauze
- Un risc mai mare de a ramane paralizat

Mai mult decat atat, noile studii sugereaza ca statul jos este la fel de nociv pentru sanatate chiar daca faci exercitii fizice. Asadar, chiar daca o ora de jogging este foarte benefica pentru sanatatea ta, nu poate anula cele 8 ore de stat la birou.

Ce probleme de sanatate sunt determinate de statul prea mult pe scaun?

'' Statul pe scaun a fost legat de evenimente cardiovasculare, cum ar fi atacul de cord,, moarte in general  si de deces cauzat de cancer ", spune Andrea Lacroix, director al Centrului de Sanatate de Excelenta al Femeilor de la Universitatea din California, San Diego.

In studiul sau recent, ea a constatat ca femeile mai in varsta care obisnuiau sa stea jos cele mai multe ore, au avut o probabilitate foarte mare ca in urmatorii 12 ani sa moara. Cei care stau mai mult de 11 ore zilnic pe scaun au avut cel mai mare risc, a raportat in Jurnalul American de Medicina Preventiva.

Timpul petrecut pe scaun a fost, de asemenea, legat de hipertensiune arteriala, obezitate, colesterol rau  si prea multa grasime pe abdomen. Pericolele pe car ele prezinta statul jos in exces au fost discutate de zeci de ani.

Ce legatura este intre statul pe scaun si problemele de sanatate?

Oamenii de stiinta nu pot explica. Si au subliniat faptul ca o legatura nu dovedeste ca statul pe scaun prea mult nu reprezinta cauza acestor boli.

O posibilitate : Un timp indelungat de stat pe scaun provoaca muschii sa arda mai putina de grasime si sangele sa curga mai anevoios. Ambele pot creste riscul de boli de inima, hipertensiune arteriala, precum si alte probleme.
Oamenii care stau cel mai mult jos sunt mult mai susceptibili de a fi obezi. Insa intrebarea este: sunt oamenii obezi, deoarece stau prea mult jos  sau stau prea mult jos deoarece acestea sunt obezi ? "

Cum iti afecteaza statul jos apetitul?

Ai putea crede ca statul pe scaun ti-ar putea reduce pofta de mancare. Cercetarile au constatat ca nu este adevarat.

Cercetatorii le-au cerut oamenilor intr-o zi sa stea foarte mult jos si in alta zi sa stea foarte mult in picioare. De fiecare data, cercetatorii au studiat modul in care acest lucru a afectat apetitul lor. Trecerea de la un stil de viata activ la repaus nu reduce pofta de mancare sau aportul de energie. A sta mult jos, ne poate determina sa mancam mai mult decat ar trebui, ceea ce duce la cresterea in greutate.

De ce nu compenseaza activitatea fizica statul pe scaun?

Cercetatorii incearca sa-si dea seama daca statul jos si exercitiile fizice sunt doua componente diferite care afecteaza sanatatea.  Chiar daca ideea este inca in evolutie, cercetatorii spun oamenii ar trebui sa vada aceste doua comportamente ca doua moduri diferite de a imbunatatii sau afecta sanatatea. Deci, de ce ar trebui sportul sa compenseze faptul ca stai jos toata ziua? Incercati sa stati jos cat mai putin timp posibil, ridicati-va de pe scaun la fiecare 30 de minute daca este posibil, foloseste la serviciu cani sau pahare de apa cat mai mici astfel incat sa fi nevoit sa te ridici de mai multe ori ca sa le umpli.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Stai foarte mult pe scaun? Iata cat de nociv este pentru sanatatea ta"

6 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Stai foarte mult pe scaun? Iata cat de nociv este pentru sanatatea ta"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De 1 martie 2017, acces mai simplu si rapid la medicamente gratuite si compensate

De 1 martie 2017, acces mai simplu si rapid la medicamente gratuite si compensate

de Elena-Alina Constantinescu 17 Ian 2017

Veste buna pentru pacientii romani! La initiativa Ministerului Sanatatii, Guvernul Romaniei a aprobat o Hotarare de Guvern conform careia pentru 106 Denumiri Comerciale Internationale (DCI) se elimina obligativitatea aprobarii medicamentelor de catre comisiile de la nivelul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si Casele de Asigurari de Sanatate de la nivel local. [detalii]

Cum ne protejam de ger. Recomandari de la Ministerul Sanatatii

Cum ne protejam de ger. Recomandari de la Ministerul Sanatatii

de Elena-Alina Constantinescu 09 Ian 2017

In zilele cu temperaturi scazute, Ministerul Sanatatii recomanda populatiei sa asculte sfatul medicilor, sa evite deplasarile in spatii deschise si expunerea prelungita la frig, sa respecte regulile de igiena pentru evitarea imbolnavirilor prin viroze respiratorii si sa consume alimente bogate in proteine, fructe si legume. [detalii]

Cum reducem inflamatiile din organism: 5 sfaturi utile

Cum reducem inflamatiile din organism: 5 sfaturi utile

de Elena-Alina Constantinescu 06 Ian 2017

Nicotina, excesul de alcool, grasimile animale, zaharul, stresul si sedentarismul produc inflamatii in organism. Deoarece sistemul imunitar este slabit, apar multe probleme de sanatate, precum boli de inima, diabet, oboseala cronica, sindromul colonului iritabil. Zaharul stimuleaza secretia de insulina, facand ficatul sa produca trigliceride. Prea multe trigliceride sunt asociate atacului cerebral, bolilor de inima si obezitatii. [detalii]

Un antiobitic de exceptie: pastura sau painea albinelor

Un antiobitic de exceptie: pastura sau painea albinelor

de Elena-Alina Constantinescu 04 Ian 2017

Pastura, cunoscuta si sub denumirea de "painea albinelor" este polenul recoltat de albine, care sub influenta temperaturii, a umiditatii si a florei microbiene trece prin numeroase transformari biochimice si, dupa trei luni de fermentatie naturala, se transforma in acest produs natural. Pastura are aceleasi indicatii terapeutice ca si polenul, insa actiunea ei este mult mai rapida si mai puternica. [detalii]

Ministerul Sanatatii a luat masuri suplimentare pentru limitarea epidemiei de rujeola

Ministerul Sanatatii a luat masuri suplimentare pentru limitarea epidemiei de rujeola

de Elena-Alina Constantinescu 21 Dec 2016

Ministerul Sanatatii, impreuna cu expertii Organizatiei Mondiale a Sanatatii, ai Institutului National de Sanatate Publica, ai Societatii Nationale de Medicina Familiei si ai UNICEF, a elaborat si a pus in practica un plan de masuri privind limitarea extinderii epidemiei de rujeola, dupa ce numarul de imbolnaviri a ajuns la 1.725 de cazuri si exista 7 decese confirmate, dintre care 3 la copii sub varsta de un an. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.