Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Sunteti tot timpul obosita si irascibila? Ati putea avea o deficienta de magneziu

de Laura Voica 23 Mai 2014

Tags: deficit de magneziu magneziu tulburari cardiace contractia musculara oboseala cronica pierderea poftei de mancare


Sunteti tot timpul obosita si irascibila? Ati putea avea o deficienta de magneziu

Magneziul este un mineral foarte important, al doilea cel mai prezent in interiorul celulelor umane. Aproximativ 60 % din acesta in corpul uman este continut in oase, peste 25% in muschii si restul in tesuturile moi si fluidele corporale. Iata ce ar trebui sa stiti despre functiile importante ale acestui mineral esential si unele simptome ale deficitului de magneziu.

Functii
Magneziul joaca un rol in activarea multor enzime in organism. De asemenea, joaca un rol in mentinerea sarcinile electrice ale celulelor, mai ales in nervii si muschii, si in contractia musculara si relaxare. Mai mult, acest mineral este implicat in functii celulare cum ar fi productia de energie, replicarea celulara, sinteza lipidelor si formarea proteinelor ​​. Acesta chiar contribuie la formarea oaselor, deoarece ajuta la reglarea metabolismului calciului.

Magneziul joaca un rol critic in sanatatea inimii, contribuind la productia de energie si la contractia muschiului cardiac. Prin cresterea solubilitatii calciului in urina, magneziul ajuta la prevenirea formarii pietrelor la rinichi. Intr-adevar, s-a dovedit ca suplimentarea cantitatii de magneziu ajuta la prevenirea aparitiei calculilor renali.

Ccercetarile, de asemenea, sugereaza ca aportul alimentar de magneziu este direct legat de functia pulmonara si severitatea astmului.

Simptomele deficientei de magneziu
Simptomele deficientei de magneziu sunt foarte similare cu cele ale deficientei de potasiu. Iata care sunt:

• tulburari cardiace
• probleme cu contractia musculara
• crampe musculare si spasme
• slaba coordonare
• slabiciune
• oboseala cronica
• dureri de cap - inclusiv migrene si dureri de cap de tensiune
• pierderea poftei de mancare
• insomnie
• pofta de dulciuri
• confuzie mentala
• iritabilitate
• modificari de personalitate

Persoanele cu un nivel scazut de magneziu sunt mai predispuse la boli, cum ar fi insomnie, sindromul premenstrual, crampe menstruale, caderea parului, gingiile umflate, hipertensiune arteriala, pietre la rinichi, boli de inima si chiar cancer.

De fapt, s-a constatat ca persoanele care au suferit infarcturi fatale au avut niveluri foarte scazute de magneziu. Atunci cand nivelurile de magneziu sunt mici, un spasm al arterelor coronare, ar putea avea loc, care afecteaza fluxul de sange si de oxigen la inima - acest lucru ar putea declansa apoi un atac de cord.

Persoanele cu fibromialgie si sindromul de oboseala cronica au, de asemenea, in mod obisnuit un nivel scazut de magneziu. In plus, femeile cu osteoporoza au un nivel de magneziu in oase mai mic decat cele care nu sufera de aceasta afectiune.

Cauzele deficitului de magneziu
Din cauza alegerilor alimentare sarace, cu diete lipsite de alimente naturale, integrale, multi oameni nu onsuma de fapt suficient magneziu.

Persoanele in varsta, in special cei cu probleme de sanatate, sunt mult mai sensibile la deficitul de magneziu. Femeile, de asemenea, au mai multe sanse sa aiba un nivel scazut de magneziu in timpul perioadei premenstruale.

Factorii care reduc absorbtia acestuia ar putea duce, de asemenea, la un deficit de magneziu. Acestia includ:

• consumul de prea mult calciu
• consumul de alcool - s-a constatat ca mai putin de 60 % dintre alcoolici au un nivel scazut de magneziu, alcoolul marind cantitatea de magneziu excretata in urina.
• boli de ficat
• boli de rinichi
• diabet zaharat
• tulburari digestive, cum ar fi sindromul de malabsorbtie
• utilizarea de contraceptive orale, diuretice si / sau medicamente care diminueaza nivelul de magneziu
• chirurgie

Surse alimentare
Cele mai bune surse alimentare de magneziu sunt algele, hrisca, tarate de grau, germeni de grau, mei, secara, tofu si nuci, migdale, caju, inclusiv, nuci de Brazilia, alune, nuci pecan.




Spune-ne opinia ta despre
"Sunteti tot timpul obosita si irascibila? Ati putea avea o deficienta de magneziu"

7 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Sunteti tot timpul obosita si irascibila? Ati putea avea o deficienta de magneziu"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

5 simptome timpurii ale diabetului: fii atent la aceste semne!

5 simptome timpurii ale diabetului: fii atent la aceste semne!

de Viorica Ghinea 22 Sep 2017

Senzatia constanta de sete si nevoia de a merge des la toaleta sunt simptome des intalnite in cazul diabetului. Dar acestea nu sunt singurele carora ar trebui sa le acorzi atentie. Din pacate, aceasta afectiune este atat de raspandita in intreaga lume pentru ca oamenii nu cunosc simptomele timpurii ale diabetului. Iata cum poti sa depistezi diabetul fara sa iti faci analizele de sange necesare! [detalii]

Esti inalt? Iata 4 moduri in care inaltimea iti afecteaza sanatatea!

Esti inalt? Iata 4 moduri in care inaltimea iti afecteaza sanatatea!

de Viorica Ghinea 21 Sep 2017

Desi persoanele inalte sunt invidiate deseori pentru inaltimea pe care o au, studiile au demonstrat ca acestea sunt mai predispuse la dezvoltarea anumitor afectiuni. Iata care sunt acestea! [detalii]

Ce trebuie sa stii despre boala Alzheimer

Ce trebuie sa stii despre boala Alzheimer

de Elena-Alina Constantinescu 21 Sep 2017

Boala Alzheimer a fost descoperita in anul 1906 de catre medicul german Alois Alzheimer. Aceasta maladie neurodegenerativa afecteaza celulele creierului si ale coloanei vertebrale, cauzeaza un proces de deteriorare progresiva a functiilor cognitive (atentia, perceptia, memoria, etc.). [detalii]

VIDEO Exercitii pentru ochi: aceste miscari iti imbunatatesc vederea!

VIDEO Exercitii pentru ochi: aceste miscari iti imbunatatesc vederea!

de Viorica Ghinea 20 Sep 2017

Exercitiile pentru ochi au fost special concepute pentru relaxarea oculara si imbunatatirea vederii. Organul vizual este deseori neglijat si incepem sa il apreciem doar odata cu inaintarea in varsta, cand observam ca si-a pierdut din calitati. Daca iti simti deseori ochii obositi, nu ar trebui sa tratezi cu indiferenta acest simptom, ci sa iei masuri din timp. Iti recomandam sa urmaresti videoclipul de mai jos si sa realizezi si tu miscarile respective. [detalii]

Cum sa ne protejam sanatatea de pericolul unei munci sedentare

Cum sa ne protejam sanatatea de pericolul unei munci sedentare

de Alege Sanatos 19 Sep 2017

Munca la birou atrage dupa sine rutina unei activitati sedentare, iar organismul nostru are de suferit din aceasta cauza. Spatele, ochii, circulatia sangelui si chiar psihicul pot fi afectate, de aceea e bine sa prevenim aceste pericole cauzate de pozitia incorecata si de lipsa miscarii. Pentru ca o munca la birou este mult mai confortabila decat una fizica, din ce in ce mai multi oameni prefera un astfel de program, fapt ce implica anumite riscuri de care nu tin neaparat cont. Iata care sunt aceste riscuri cauzate de munca sedentara si cum pot fi ele prevenite: [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole