Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

3 motive pentru care nu ar trebui sa adoptam o dieta raw vegan

de Laura Voica 23 Apr 2014

Tags: raw vegan alimente crude varza broccoli conopida boabele de mustar varza de Bruxelles hipotiroidism goitrogeni


3 motive pentru care nu ar trebui sa adoptam o dieta raw vegan

Popularitatea dietei raw vegan a luat amploare de ceva timp. Exista multi sustinatori infocati ai produselor alimentare consumate crude, nepregatite, cu toate enzimele intacte. Insa in cele de urmeaza dorim sa va expunem si alte puncte de verdere, care incearca sa demonstreze ca dieta raw vegan nu este totusi cea mai sanatoasa alegere, in ceea ce priveste alimentatia.

In medicina traditionala chineza, exista credinta ca alimentele crude sunt prea "reci" - sau yin - in natura, necesita prea multa energie din partea organismului pentru a le digera. Timpul indelungat pe care organismul il petrece pentru a incerca sa digere aliemntele crude, duce la slabirea sistemului digestiv, cauzeaza balonare si determina o absorbtie slaba a substantelor nutritive din alimente. Organismul ramane astfel fara energie pentru a sprijini sistemul digestiv slabit, din care rezulta mai putina energie pentru alte functii ale corpului, cum ar fi organele de reproducere. Recomandarea unor specialisti este sa gatim usor legumele la abur, soteuri sau sa le coacem.

In afara de punctul de vedere al Medicinei Traditionale Chineza cu privire la alimentele crude, va prezentam trei motive pentru care unii specialisti in nutritie NU  recomanda dieta bazata pe alimente crude:

1. Sanatatea tiroidei

Multe legume din familia cruciferelor, cum ar fi varza, broccoli, conopida, boabele de mustar si varza de Bruxelles contin compusi cunoscuti sub denumirea de „goitrogeni”. Goitrogenii sunt compusi care se gasesc in mod natural in unele alimente si care pot bloca functia tiroidiana (interfereaza cu capacitatea organismului de a absorbi iodul) si poate duce in cele din urma la gusa si hipotiroidism. Pentru persoanele care deja au o afectiune a tiroidei sau pentru cei care au tulburari tiroidiene, goitrogenii pot agrava capacitatea tiroidei de a produce hormoni importanti. Goitrogenii devin inactivi la caldura. Asadar, ar fi bine sa gatiti aceste legume.

2. Sanatatea sistemului digestiv

 Plantele si legumele au celuloza si alte structuri fibroase care sunt descompuse foarte greu de catre stomacurile noastre. Oamenii nu au stomacul animalelor vegetariene, cum ar fi vacile, de exemplu. Multe dintre aceste animale au stomacuri suplimentare pentru a le ajuta la descomunerea fibrelor si la digestia plantelor si ierburilor pe care le mananca. Oameni, din pacate, nu au aceste stomacuri suplimentare pentru a descompune celuloza fibroasa pe care plantele o contin. Acest lucru face deosebit de greu de digerat fibrele vegetale.

Cand mancam in mod constant alimente pe care organismul noastru nu le poate digera, capacitatea noastra de digestie devine din ce in ce mai slaba. Un sistem digestiv slabit poate cauza balonare, indigestie, constipatie sau scaune moi, cresterea in greutate, malnutritie, alergii alimentare si un sistem imunitar scazut. Sistemul nostru digestiv este un element-cheie pentru o sanatate buna, asa ca este important sa ne asiguram ca este sanatos si functioneaza corect.

3. Absorbtia substantelor nutritive

Daca suntem in imposibilitatea de a digera alimentele, exista o probabilitate mare ca nu vom absorbi substantele nutritive din ceea ce mancam. O multime de substante nutritive din legume sunt stocate in fibrele lor dure. Daca nu reusim sa descompunem fibrele vegetale, corpul nu va putea folosi aceste substante nutritive. Gatite cu un nivel scazut de caldura, este de obicei suficient pentru a ajuta la descompunerea sau " pre-digestie " a acestor fibre, astfel incat sa putem avea acces la minerale si nutrienti.




Spune-ne opinia ta despre
"3 motive pentru care nu ar trebui sa adoptam o dieta raw vegan"

6 + 8 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"3 motive pentru care nu ar trebui sa adoptam o dieta raw vegan"

maria @ 01 Aug 2014
"Adam si Eva nu gateau si au trait sute de ani."
carmen @ 06 Mai 2014
"Bravo, pot sa mai adauga ca e si un aviz pentru cei cu ulcer, gastrita.."

Spune-ne opinia ta despre
"3 motive pentru care nu ar trebui sa adoptam o dieta raw vegan"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cele mai noi diete de slabit recomandate de specialisti in nutritie la nivel global!

Cele mai noi diete de slabit recomandate de specialisti in nutritie la nivel global!

de AlegeSanatos.ro 09 Iul 2019

Vara este cel mai potrivit timp pentru a incerca noi diete. Fie ca doresti sa ai un corp mai suplu pentru vacanta la plaja de acest an, fie ca iti doresti pur si simplu sa fii in forma, avem vesti bune pentru tine. [detalii]

11 fructe si legume pe care le poti manca fara teama ca te ingrasi

11 fructe si legume pe care le poti manca fara teama ca te ingrasi

de AlegeSanatos.ro 04 Iul 2019

Nu exista alimente fara calorii, dar exista fructe si legume care pot fi consumate in cantitati mari, fara grija faptului ca ne-ar putea ingrasa. Nu doar ca au putine calorii, dar au si o multine de vitamine, minerale si fibre, perfecte pentru o sanatate de fier. [detalii]

Dieta cu kiwi - Ce presupune

Dieta cu kiwi - Ce presupune

de Raluca Garbea 18 Iun 2019

Descopera in articol cum poti scapa de kilogramele in plus cu ajutorul dietei cu kiwi! [detalii]

La ce diete neobisnuite au apelat vedetele de la Hollywood

La ce diete neobisnuite au apelat vedetele de la Hollywood

de Raluca Garbea 04 Iun 2019

Descopera in articol la ce diete neobisnuite au apelat vedetele de la Hollywood. [detalii]

Alimente pe care este bine sa le consume copiii

Alimente pe care este bine sa le consume copiii

de AlegeSanatos.ro 24 Iul 2019

Ce alimente sa le mai dam copiilor? Chiar daca ei ar manca doar alimentele lor preferate, este rolul nostru sa ne asiguram ca primesc toti nutrientii de care au nevoie dintr-o dieta diversificata. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016