Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 alimente care iti asigura un somn linistit si odihnitor

de Elena-Alina Constantinescu 17 Dec 2014

5 alimente care iti asigura un somn linistit si odihnitor

Stresul, alimentatia dezechilibrata si sedentarismul duc la aparitia problemelor cu somnul. Dupa cateva nopti nedormite se remarca dificultati de concentrare, de memorie, o stare psihica proasta si, pe termen mai lung, scaderea imunitatii, hipertensiune, diabet, crestere in greutate, vulnerabilitate la stres.

Un somn linistit iti asigura o imunitate crescuta in fata infectiilor, o memorie mult mai buna. Pentru un somn odihnitor e indicat sa consumam alimente ce contin triptofan, un aminoacid care induce somnul. Printre alimentele cele mai potrivite se numara nucile, bananele, ceaiul de tei, laptele si pestele.

Ceai de tei

Este bine sa bei o cana de ceai de tei inainte cu o jumatate  de ora inainte de culcare deoarece te ajuta sa te relaxezi. Ceaiul relaxeaza sistemul nervos si muschii, reducand starile anxioase, noteaza suntfericita.manager.ro.

Nuci

Despre nuci este bine sa stii ca au in compozitie triptofan, care este transformat in serotonina. Nucile ajuta la mentinerea bunei dispozitii si asigura un somn odihnitor.

Peste

Pestele gras, precum tonul, somonul si macroul contine vitamina B6 de care organismul are nevoie pentru a produce melatonina si serotonina.

Lapte caldut

Baut seara, inainte de culare, laptele este un remediu ideal pentru combaterea insomniei. Laptele contine triptofan, un aminoacid pe care corpul il transforma in serotonina.

Produsele lactate (branza, cascaval) ofera organismului o doza substantiala de calciu care ajuta la activarea triptofanului.

Banane

Bananele sunt o sursa excelenta de magneziu si potasiu, minerale care relaxazeaza muschii, ajutandu-te sa adormi mai usor. Lipsa de magneziu poate duce la nervozitate, iritabilitate si stare permanenta de oboseala.


Sursa foto: www.cmonprimeur.fr


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"5 alimente care iti asigura un somn linistit si odihnitor"

9 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 alimente care iti asigura un somn linistit si odihnitor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

de Elena-Alina Constantinescu 06 Dec 2016

Ceaiul de cicoare poate fi folosit pentru a trata o gama variata de boli, de la anemie pana la cancer intestinal. [detalii]

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

de Elena-Alina Constantinescu 20 Oct 2016

Frantuzoaicele sunt admirate pentru siluetele zvelte si armonioase. Pentru a se mentina in forma, nu consuma alimente procesate sau bogate in grasimi, dulciuri si bauturi carbogazoase. Savureaza mancarea, folosesc intotdeauna ingrediente proaspete cand o prepara, mananca pentru gust, nu pentru senzatia de satietate. [detalii]

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

de Elena-Alina Constantinescu 19 Oct 2016

Exista multe produse de detoxifiere pe piata care sa implineasca acest scop, insa cu efecte adverse asupra organismului. Din cauza poluarii accentuate, a alimentelor foarte procesate si a altor toxine pe care le ingeram, corpul nu mai face fata. Incepem sa ne simtim obositi, letargici, deprimati, asadar iata cum ne detoxifiem corpul in mod natural! [detalii]

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

de Elena-Alina Constantinescu 29 Sep 2016

Consumate proaspete, fructele ne asigura necesarul de proteine si vitamine si ne ofera energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Fitonutrientii pe care ii contin ajuta la preventia inflamatiilor si la intarirea sistemului imunitar. Iata 5 fructe care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta in aceasta toamna: [detalii]

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

de Elena-Alina Constantinescu 21 Sep 2016

Conform unui studiu britanic, femeile care consuma grasimi si zahar in exces in timpul sarcinii afecteaza sanatatea bebelusului. Din cauza alimentelor nesanatoase, creste riscul de hiperactivitate la copii. Este mult mai importanta calitatea alimentelor, decat cantitatea pe care o consumati. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.