Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 motive pentru care sa eviti dietele hipocalorice

de AlegeSanatos.ro 31 Aug 2012

5 motive pentru care sa eviti dietele hipocalorice

Desi pe termen scurt dau rezultate bune (care variaza totusi de la persoana la persoana), dietele hipocalorice cauzeaza raspunsuri metabolice, hormonale si psihologice negative, cu consecinte pe termen mediu si lung.

  1. Iti incetinesc metabolismul
 
Cu cat reduci numarul de calorii, cu atat mai lenes devine metabolismul tau. Atfel, atunci cand aportul caloric este redus sub necesitatile metabolice, corpul se acomodeaza cu schimbarea si isi incetineste metabolismul, slabirea devinind dificila in ciuda numarului mic de calorii.
 
Conform studiilor, intr-un astfel de caz, metabolismul incetineste cu cel putin 20-30%, ceea ce explica de ce, in special spre sfarsitul unei diete hipocalorice, procesul de slabire stagneaza.
 
  1. Te fac sa pierzi tesut muscular
 
Pierderea de tesut muscular reprezinta cel mai dramatic efect al dietelor hipocalorice.
 
O data cu inceperea infometarii, corpul incepe sa caute modalitati noi pentru a-si conserva energia, apeland la tesutul activ din punct de vedere metabolic – muschii. De retinut este ca termenul „muschi” include si muschii coloanei vertebrale, cei ai organelor interne, cat si muschiul inimii (miocardul).  
 
S-a observat ca in urma unei diete hipocalorice lipsite de exercitii  fizice, intre 40-50% din pierderea in greutate se datoreaza scaderii tesutului muscular. Chiar daca se efectueaza exercitii fizice, atata timp cat dieta este prea restrictiva, pierderea de tesut muscular va fi mare.
 
  1. Iti maresc sansele sa pui la loc kilogramele pierdute
 
Daca la inceput oricine poate pierde kilograme datorita dietei hipocalorice, dupa un timp organismul reactioneaza si incepe sa-si conserve energia.
 
Lipsa unor rezultate continue, combinata cu stari dese de foame si momente de pofta, ii face pe multi sa renunte la dieta, aparand sentimentul de frustrare. Din pacate, intoarcerea la un program alimentar normal, pe un fond de metabolism incet si tesut muscular diminuat, inseamna de cele mai multe ori castigarea tuturor kilogramelor pierdute, si chiar a unor kilograme in plus.
 
Un metabolism „lenes” nu mai recunoaste nivelul anterior de mentinere a greutatii, considerand alimentatia de dupa dieta un surplus caloric, moment in care are loc ingrasarea.  Recunoscut ca „efectul yo-yo”, acesta poate continua ani la rand, daca nu are loc iesirea din cercul vicios si renuntarea la dietele hipocalorice.
 
  1. Iti reduc nivelul de energie si capacitatea de munca

Dietele hipocalorice lasa in urma persoane obosite, letargice, care nu pot face fata eforturilor necesare indeplinirii anumitor activitati.

Astfel, primul semn care reprezinta un semnal de alarma pe timpul unei diete, este pierderea energiei si incapacitatea de a depune munca fizica prelungita, inclusiv sport. Acest lucru este cu atat mai grav cu cat introducerea exercitiilor fizice in programul de slabit este vitala pentru succesul pe termen lung.
 
  1. Iti maresc pofta de dulce si apetitul

Atunci cand corpul intra in procesul de infometare, acest lucru atrage dupa sine si cresterea apetitului si a poftelor, sub forma unei incercari de manca mai mult.

Cele mai multe diete sunt abandonate din cauza poftelor si a petitului marit, fiind putini cei care au atat de multa vointa incat sa continue infometarea si implicit dieta.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"5 motive pentru care sa eviti dietele hipocalorice"

8 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 motive pentru care sa eviti dietele hipocalorice"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 18 Ian 2017

Pe langa gustul delicios, merisoarele sunt foarte bune pentru starea noastra de sanatate deoarece au in compozitie antioxidanti, ceea ce le transforma in importante arme de aparare a organismului uman. [detalii]

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

de Elena-Alina Constantinescu 05 Ian 2017

Acizii grasi Omega 3 nu pot fi produsi de organism in mod natural, de aceea trebuie furnizati prin intermediul alimentelor sau a suplimentelor naturale. Au un rol esential in dezvoltarea normala a organismului, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului si artritei. [detalii]

4 sfaturi pentru detoxifierea organismului dupa Sarbatori

4 sfaturi pentru detoxifierea organismului dupa Sarbatori

de Elena-Alina Constantinescu 03 Ian 2017

Ai permanent senzatia de oboseala? Nu te poti concentra? A venit timpul pentru detoxifierea prganismului dupa sarbatorile de iarna. Asadar, pentru a elimina toxinele din rinichi, intestine, plamani, limfa si piele trebuie sa urmati o dieta bogata in nutrienti. La final, pielea ta va capata un aspect stralucitor si catifelat. [detalii]

Cum sa faci pate vegetal la tine acasa? 3 retete sanatoase

Cum sa faci pate vegetal la tine acasa? 3 retete sanatoase

de Elena-Alina Constantinescu 13 Dec 2016

Un aliment consumat frecvent de romani in perioada postului este pateul vegetal. In urma unui studiu realizat anul trecut asupra a 70 de tipuri de pate vegetal, specialistii au realizat un top al aditivilor alimentari care se regasesc in compozitia acestui produs. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.