Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

7 alimente usor de digerat

de Laura Galescu 05 Iul 2018

Tags: alimente usor de digerat mancare usor de digerat alimente pentru digestie rapida


7 alimente usor de digerat

Unele alimente sunt mai usor digerabile decat altele, si sunt momente in care este extrem de important sa alegem cele mai usoare. Astfel de momente sunt acelea in care avem tulburari stomacale, suntem bolnavi sau ne recuperam dupa o boala.

Alimentele cu un continut ridicat de fibre precum legumele si graul se pot dovedi a fi mai greu digerabile comparativ cu carbohidratii simpli. La grupa de alimente greu de digerat putem adaugat si cele bogate in grasimi, cat si cateva proteine de origine animala, a caror descompunere supraincarca sistemul digestiv.
 
Alimentele descrise mai jos sunt adesea digerate mai usor si sunt potrivite pentru momentele in care ne confruntam cu tulburari stomacale:

1. Paine prajita (toast)
 
Painea prajita este un prieten al stomacului, fiind usor de prelucrat. Mai mult, ea poate reduce aciditatea gastrica si greata.
insa, sa nu uitam ca tipul de faina din care este facuta este de o importanta majora. Painea integrala, desi cu un continut ridicat de fibre si recomandat pentru uzul zilnic, adesea ingreuneaza digestia in cazul stomacurilor mai sensibile. Astfel, incercati sa optati pentru paine prajita alba, daca va confruntati cu tulburari stomacale, pentru a ale evita.
 
2. Orez alb
 
Orezul este o cereala care este o sursa minunata de energie pentru corpul nostru. Dar este vreo diferenta intre consumul de orez alb si consumul de orez brun?  In ce priveste digestia, raspunsul este  “Da”. Orezul brun are continut ridicat de fibre, iar acest fapt poate duce la tulburari alimentare precum  balonare si flatulenta.
Orezul alb este o solutie mai buna atunci cand cand suntem in cautarea unor cereale pentru o buna digestie, care, in acelasi timp, ne asigura carbohidratii necesari.
 
3. Biscuiti sarati
 
Biscuitii sarati sunt o alegere minunata in cazul gretei si a problemelor de digestie. Acestia contint carbohidrati care asigura energia necesara corpului, fiind si moi in acelasi timp, ceea ce ii face usor de asimilat de catre sistemul digestiv.
 
4. Banane
 
Bananele sunt o sursa minunata de carbohidrati, care sunt usor asimilati de marea majoritate. intr-o banana bine coapta se contin o cantitate si mai mare.
Bananele sunt o alegere potrivita datorita faptului ca asigura potasiu organismului, care se pierde cu usurinta in cazul tulburarilor stomacale.
 
5. Piure de mere
 
Nu exista un regim sanatos care sa nu includa fructe. insa, dupa cum am mentionat anterior, fructele contin fibre, care nu sunt mereu preferate de stomacul nostru.
Probabil deja ati auzit ca piureul de mere contine pectina, a carei fibre sunt solubile, iar aceasta ajuta in cazul tulburarilor de stomac. Zaharul si carbohidratii, pe de alta parte, asigura organismului un stimul de energie.
Merele si piureul de mere contin carbohidrati fermentabili si zaharuri care imbunatatesc flora interstinala, insa pot inrautati simptomele sindromului de intestin iritabil. incercati sa inlocuiti merele cu afine sau struguri, daca va confruntati cu asemenea probleme
 
6. Cartofii dulci
 
Cartofii dulci sunt o sursa buna de fibre solubile, care sunt mai bande cu sistemul digestiv decat fibrele insolubile. Pe langa aceasta, fibrele solubile maresc bacteriile bune din intestine, ceea ce duce la o conditie buna a sistemului digestiv.
Nu in ultimul rand, cartofii dulci contin potasiu, un electrolit care adesea se pierde in timpul procesului de digestie.
 
7. Carnea de pui
 
Carnea de pui ne asigura o proteina curata, care ajuta la auto-recuperarea organismului. Puiul nu contine fibre, ceea ce il face potrivit pentru persoanele ce se confrunta cu tulburari gastrointestinale precum sindromul intestinului iritabil.
Daca alegeti sa consumati pui, optati pentru cel copt, nu prajit- grasimea de asemenea poate inrautati problemele digestive.
 




Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente usor de digerat"

9 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"7 alimente usor de digerat"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Pepenele galben, beneficii pentru sanatate

Pepenele galben, beneficii pentru sanatate

de Laura Galescu 20 Aug 2018

Pepenele galben este delicios si are multiple beneficii pentru sanatate. Datorita continutului mare de apa, pepenele galben este un bun detoxifiant, avand proprietati diuretice si revigorante. De asemenea, stimuleaza digestia si apetitul. Prin actiunea diuretica, laxativa si detoxifianta, este recomandat in caz de anemie, constipatie, guta, reumatism, calculi renali, probleme ale vezicii urinare si boli de piele, cum ar fi acneea si eczemele. [detalii]

Beneficiile cartofului in alimentatie

Beneficiile cartofului in alimentatie

de Laura Galescu 14 Aug 2018

Usor de pregatit, cartoful este hranitor si bogat in fibre, in glucide (amidon), in vitamine si minerale. Este, de asemenea, usor de digerat. Are efect cicatrizant si antiulcerant. Cartofii sunt usor de cultivat si au un ridicat potential energetic. Atentie insa, indexul glicemic al cartofilor copti sau prajiti este foarte mare: 95. [detalii]

Inghetata. Ce ingrediente periculoase poate contine

Inghetata. Ce ingrediente periculoase poate contine

de Laura Galescu 07 Aug 2018

Inghetata este o binecuvantare pentru zilele toride. Cea "adevarata" contine doar lapte, zahar, fructe si poate oua. Dar inghetata pe care o gasim in magazine poate contine ingrediente deloc benefice organismului uman. [detalii]

Zmeura, de ajutor in curele de slabire

Zmeura, de ajutor in curele de slabire

de Laura Galescu 31 Iul 2018

Pe langa faptul ca este delicioasa, zmeura este slab calorica, fiind utila daca incerci sa dai jos cateva kilograme. [detalii]

Indulcitori naturali versus indulcitori de sinteza - care sunt diferentele si pe care ii alegem

Indulcitori naturali versus indulcitori de sinteza - care sunt diferentele si pe care ii alegem

de AlegeSanatos.ro 27 Iul 2018

Suntem avertizati de catre medici si chiar de campanii demarate de organismele de control alimentar de periocolul din alimentele pe care le consumam. Un aspect asupra caruia se trag dese semnale de alarma este reprezentat de consumul de zahar, un produs care poate cauza grave problemele de sanatate. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016