Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Tags: dieta mediteraneana stil de viata sanatos cura de slabire ulei de masline silueta


Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare.

Numerosi nutritionisti afirma ca dieta mediteraneana poate fi raspunsul la o viata sanatoasa si fara teama de cancer. Care sunt, asadar, secretele dietei meditareneene si cum femeile care locuiesc in aceasta zona reusesc sa isi mentina o silueta zvelta?

Legumele sunt bogate in fibre si sarace in grasimi. Sunt o excelenta sursa de vitamine, C si E si minerale (calciu, potasiu, fier, magneziu) si fitonutrienti cu rol important impotriva aparitiei cancerului.

Fructele si semintele oleaginoase sunt bogate in grasimi nesaturate, minerale, vitamine si proteine. Ele intaresc sistemul imunitar si scad colesterolul LDL din sange protejand astfel inima si sistemul circulator.

Cerealele integrale contin fibre solubile si insolubile cu efect antioxidant si antiinflamator, previn constipatia si inmultirea celulelor tumorale.

In bucataria mediteraneana se folosesc foarte multe condimente naturale si ierburi proaspete: busuioc, marar, menta, foi de dafin, chimen si multe altele. Aceste sunt adevarate arme secrete in lupta cu kilogramele in plus. Adauga cat mai multe ierburi proaspete in mancarurile preparate.

Pestele si fructele de mare contin proteine de calitate superioara, minerale (iod, fosfor, calciu, potasiu), vitamine (A, D si E), acizi grasi esentiali (omega 3 si omega 6). Consumul zilnic de peste duce la scaderea riscului aparitiei bolilor cardiovasculare, a colesterolului si trigliceridelor, precum si a osteoporozei.

Uleiul de masline extra-virgin este mult mai sanatos decat alte tipuri de ulei si ajuta la controlarea apetitului. Un studiu realizat de Universitatea din California a demonstrat faptul ca acidul oleic regasit in uleiul de masline favorizeaza producerea unui compus care controleaza apetitul.

Vinul rosu contine antioxidanti, fiind benefic pentru sanatatea inimii, previne aparitia cheagurilor de sange si reduce riscul imbolnavirii de cancer.




Spune-ne opinia ta despre
"Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!"

2 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Carnea de pui. 3 moduri dietetice si gustoase de a o gati

Carnea de pui. 3 moduri dietetice si gustoase de a o gati

de Laura Galescu 16 Feb 2018

Carnea de pui este in meniul nostru aproape zilnic. Este gustoasa, hranitoare si daca o pregatesti in moduri diferite nu te vei plictisi sa o consumi. Iata 3 idei despre cum sa pregatesti carnea de pui, pentru un preparat mai special: [detalii]

3 retete de paine delicioasa

3 retete de paine delicioasa

de Laura Galescu 07 Feb 2018

Cu siguranta incerci sa reduci consumul de paine de obicei, dar ce-ar fi sa faci o exceptie si sa savurezi o paine facuta chiar de tine? Va fi o modalitate geniala de a-ti surprinde iubitul sau familia. Doar adu-ti aminte de mirosul de paine calda din copilarie si sigur vei avea un zambet pe fata. [detalii]

Cate calorii trebuie sa consumi intr-o zi ca sa slabesti

Cate calorii trebuie sa consumi intr-o zi ca sa slabesti

de Raluca Garbea 02 Feb 2018

Inainte sa te hotarasti sa tii o dieta sau sa iti schimbi regimul alimentar, trebuie sa calculezi mai intai cate calorii trebuie sa consumi in fiecare zi. [detalii]

Cat zahar se regaseste in alimentele pe care le consumi

Cat zahar se regaseste in alimentele pe care le consumi

de Laura Galescu 02 Feb 2018

Oricat de bune ar fi alimentele dulci, zaharul in exces este inamicul tau. Sunt doar calorii goale, care nu contribuie cu nici un nutrient in dieta si pot duce la kilograme in plus sau chiar la obezitate, ceea ce contribuie semnificativ la diminuarea sanatatii inimii. De asemenea, dintii tai sunt afectati de zaharul in exces. [detalii]

Cum sa congelezi corect supele si ciorbele

Cum sa congelezi corect supele si ciorbele

de Laura Galescu 31 Ian 2018

Este simplu sa consumi cat mai des mancare gatita! Si nu trebuie neaparat sa petreci zilnic timp in bucatarie, ci doar sa folosesti trucuri eficiente. Spre exemplu, supele si ciorbele pot fi usor congelate si nu isi schimba gustul dupa decongelare. Totusi, este necesar sa tii cont de anumite aspecte. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit