Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimentatia care iti asigura longevitatea

de Elena-Alina Constantinescu 16 Nov 2015

Alimentatia care iti asigura longevitatea

Alimentatia sanatoasa si echilibrata, somnul suficient, activitatea fizica sunt esentiale pentru a putea mentine organismul intr-o buna stare de functionare. Ce alimente garanteaza longevitatea?

Pentru o viata lunga si sanatoasa alimentele bogate in fibre nu trebuie sa iti lipseasca din alimentatie. Acestea ajuta la scaderea nivelului colesterolului si stabilizeaza valoarea glicemiei si sunt esentiale pentru sanatatea colonului. Fibrele se gasesc in cereale integrale, fructe proaspete, legume cu frunze verzi.

De asemenea, ceaiul verde este plin de antioxidanti si astfel este de mare folos pentru scaderea colesterolului si reducerea incidentei infarctului cardiac. Antioxidantii lupta impotriva radicalilor liberi (care provoaca imbatranirea pielii).
Surse de antioxidanti: fructele proaspete, legumele proaspete de culoare cat mai inchisa, ceaiul verde, semintele de susan etc.

Ce mai mancam? Legume crucifere (broccoli, varza, conopida)! Acestea stimuleaza functiile ficatului si previn cancerul de colon.

Citricele sunt si ele importante. Vitamina C si alti antioxidanti lupta eficient impotriva cancerului. Strugurii rosii, afinele si capsunile contin antocianine, pigmenti care dau culoare acestor fructe. Aceste substante opresc dezvoltarea formatiunilor maligne.

"Uleiul de masline si usturoiul sunt doua ingrediente care fac mancarea mai delicioasa si mai sanatoasa. Uleiul de masline are in compozitia lui grasimi mononesaturate care ajuta la scaderea incidentei bolii cardiace, in special folosit crud in salate si adaugat in mancare dupa ce aceasta a fost preparata. Usturoiul este bogat in alilsulfide, contine peste 100 de compusi chimici cu proprietati terapeutice, fiind un ingredient gustos, dar si un aliment-medicament folosit de secole. Astfel, el ajuta la scaderea colesterolului, normalizarea presiunii arteriale si din cele mai vechi timpuri a fost considerat un antibiotic natural", a precizat pentru Agerpres nutritionistul Lygia Alexandrescu.

Mananca peste de doua, trei ori pe saptamana. Una dintre aceste mese trebuie sa contina somon, pentru acizii omega-3, cunoscuti ca reductori ai inflamatiei.

Foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia care iti asigura longevitatea"

2 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimentatia care iti asigura longevitatea"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

de Elena-Alina Constantinescu 06 Dec 2016

Ceaiul de cicoare poate fi folosit pentru a trata o gama variata de boli, de la anemie pana la cancer intestinal. [detalii]

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

de Elena-Alina Constantinescu 20 Oct 2016

Frantuzoaicele sunt admirate pentru siluetele zvelte si armonioase. Pentru a se mentina in forma, nu consuma alimente procesate sau bogate in grasimi, dulciuri si bauturi carbogazoase. Savureaza mancarea, folosesc intotdeauna ingrediente proaspete cand o prepara, mananca pentru gust, nu pentru senzatia de satietate. [detalii]

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

de Elena-Alina Constantinescu 19 Oct 2016

Exista multe produse de detoxifiere pe piata care sa implineasca acest scop, insa cu efecte adverse asupra organismului. Din cauza poluarii accentuate, a alimentelor foarte procesate si a altor toxine pe care le ingeram, corpul nu mai face fata. Incepem sa ne simtim obositi, letargici, deprimati, asadar iata cum ne detoxifiem corpul in mod natural! [detalii]

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

de Elena-Alina Constantinescu 29 Sep 2016

Consumate proaspete, fructele ne asigura necesarul de proteine si vitamine si ne ofera energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Fitonutrientii pe care ii contin ajuta la preventia inflamatiilor si la intarirea sistemului imunitar. Iata 5 fructe care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta in aceasta toamna: [detalii]

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

de Elena-Alina Constantinescu 21 Sep 2016

Conform unui studiu britanic, femeile care consuma grasimi si zahar in exces in timpul sarcinii afecteaza sanatatea bebelusului. Din cauza alimentelor nesanatoase, creste riscul de hiperactivitate la copii. Este mult mai importanta calitatea alimentelor, decat cantitatea pe care o consumati. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.