Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimente pe care oamenii peste 40 ar trebui sa le includa in dieta lor

de AlegeSanatos.ro 31 Oct 2012

Tags: alimente sanatoase antioxidanti dieta boli cardiovasculare colesterol soia rosii cirese


Alimente pe care oamenii peste 40 ar trebui sa le includa in dieta lor

Atunci cand suntem tineri ne putem permite sa fim mai permisivi cu dieta noastra dar de la varsta de 40 de ani se schimba modul in care corpul nostru reactioneaza la ceea ce mancam.


Atunci cand suntem tineri ne putem permite sa fim mai permisivi cu dieta noastra dar de la varsta de 40 de ani se schimba modul in care corpul nostru reactioneaza la ceea ce mancam.
Studiile arata ca ca incepand cu varsta de 30 de ani caloriile consumate in stare de repaus sunt mai mici decat la 20 de ani, asadar daca va continuati aceeasi dieta va veti ingrasa.
Incepand cu varsta de 40 de ani, creste riscul bolilor cadiovasculare si a aparitiei diabetului, cu atat mai mult cu cat aveti un stil de viata nesanatos. In continuare va vom prezenta alimentele pe care ar fi indicat sa le consumati cu precadere dupa varsta de 40 de ani.

OVAZ
De ce? Ovazul contine beta-glucan, o fibra solubila care ajuta la scaderea colesterolului nedorit. Ovazul contine, de asemenea si un antioxidant unic care va protejeaza impotriva sclerozei, asadar ovazul are un avantaj in comparatie cu alte cereale.

Dovada stiintifica: cercetatorii au demonstrat ca o cantitate de doar 3 g de ovaz pe zi este suficienta pentru a reduce colesterolul cu 5-10%. Au estimat ca riscul unei boli cardiovasculare scade cu 2% pentru fiecare 1% scadere a colesterolului.

Cum se consuma? Se consuma fie ca pasta de ovaz (terci) fie se pune intr-un iaurt o ligurita cu varf de ovaz.

CIRESE
De ce? Ciresele sunt benefice in combaterea multor boli ale varstei mijlocii, cum af ri guta sau artrita. Sunt o sursa bogata de antioxidanti anthocyanin.

Dovada stiintifica: guta este o afectiune metabolica, extrem de serioasa si suparatoare, intalnita mai frecvent la barbati si se caracterizeaza printr-un nivel ridicat de acid uric in sange. Intr-un studiu, cercetatorii le-au dat unor persoane sanatoase 200 de g de cirese la micul dejun. Au remarcat ca rata cu care acidul uric era eliminat, crescuse cu 60%.

Cum se consuma? Consumati 12 cirese sau un pahar de suc de cirese neindulcit de 3-4 ori pe saptamana. Le puteti manca cu un iaurt proaspat pentru a asigura absorbtia vitaminelor benefice.

MIGDALE
De ce? Beneficiile acestora sunt legate de imbunatatirea indecelui glicemic si reducerea colesterolului.

Dovada stiintifica: un studiu a relevat faptul ca 20 de adulti care au consumat 20 de grame de migdale pe zi timp de 4 saptamani, au inregistrat o scadere cu 9% a indecelui glicemic, demonstrand astfel faptul ca migdalele ar putea oferi protectie impotriva bolilor cardiovasculare si a diabetului.

Intr-un alt studiu, unui grup de 22 de persoane i s-a inlocuit o treime din grasimile consumate cu migdale. Dupe 6 saptamani, s-a observat o scadere de 6% a colesterolului rau (LDL), in timp ce colesterolul bun (HHL)a crescut cu 6% .
Cum se consuma? Consumati migdale crude, deoarece cele prajite contin sare si duc la cresterea tensiunii.

PESTE
De ce? Grasimile Omega 3 pot contribui la reducerea aparitiei aritmiei (bataile neregulate ale inimii).

Dovada stiintifica: Cele mai multe grasimi Omega 3 le au speciile de peste: somon, macrou, ton, sardine si heringul. Un studiu a aratat ca un grup de femei care au consumat constant peste bogat in omega 3, au avut cea mai mica rata a numarului de infarcturi. Pentru rezultate optime pestele trebuie consumat de cel putin 4 ori pe saptamana.

Cum se consuma? Grasimile omega 3 sunt sensibile la temperaturile inalte asadar ar trebui sa le gatiti la abur.

SOIA
De ce? Isoflavoidele in semintele de soia sunt strict legate de un cholesterol scazut, ajuta la cresterea masei oasoase pentru femeile la menopauza si imbunatatesc fertilitatea barbatilor.

Dovada stiintifica: Unui grup de 42 de femei la menopauza, cu varste de peste 55 de ani, li s-a dat zilnic, 30 g de boabe soia. Dupa 12 saptamani, s-a observat o reducere a colesterolului cu 5,5%, in timp ce colesterolul bun (HDL) a crescut cu 3,7%. De asemenea s-a remercat si o crestere a poteinei osteocalcina favorizand astfel densitatea osoasa.

Cum se consuma? Consumati boabe de soia din conserve sau fierte. Ar trebui sa le consumati de 2-3 ori pe saptamana. Boabele de soia pot influenta nivelul hormonilor din organism si consumul in exces nu este recomandat pentru femeile care sunt la pre menopauza fara consultarea unui endocrinolog.

ROSIILE
De ce? Sunt o sursa excelenta de antioxidanti licopeni (Licopenul este un colorant vegetal, solubil in grasimi, care da culoarea rosie pepenelui, rosiilor si in cantitate mai scazuta si altor fructe). Ofera potectie impotriva formarii si raspandarii celulelor canceroase  si de asemenea, protejeaza arterele de ateroscleroza.

Dovada stiintifica: studiile au aratat ca 150 de ml de suc de rosii cosumat zilnic dupa 20 de minute de exercitii ofera protectie impotriva prostate, cancerului de ficat si stomac impotriva bolilor de inima.

Cum se consuma? Antioxidantii din rosii se absorb cel mai bine de organism atunci cand consumam rosiile gatite, in cele mai variate forme. Le puteti consuma sub forma de suc, sos, piuree, pasta de tomate (nu indulcite).




Spune-ne opinia ta despre
"Alimente pe care oamenii peste 40 ar trebui sa le includa in dieta lor"

10 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimente pe care oamenii peste 40 ar trebui sa le includa in dieta lor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Care sunt alimentele ideale pentru o inima sanatoasa

Care sunt alimentele ideale pentru o inima sanatoasa

de Elena-Alina Constantinescu 24 Iul 2017

Potrivit unui comunicat al Asociatiei Pacientilor cu Afectiuni Neurodegenerative, mai mult de 17 milioane de accidente vasculare cerebrale apar la nivel global in fiecare an, una din sase persoane suferind un accident vascular cerebral in timpul vietii. Cu mai mult de 6 milioane de decese anual, accidentul vascular cerebral este principala cauza a decesului la scara globala. [detalii]

VIDEO: Slabeste rapid cu miere si scortisoara! Iata reteta-minune!

VIDEO: Slabeste rapid cu miere si scortisoara! Iata reteta-minune!

de Viorica Ghinea 18 Iul 2017

Daca incerci de ceva vreme sa slabesti, dar nu ajungi la rezultatele dorite, inseamna ca nu ai incercat metoda potrivita. Consuma miere cu scortisoara si vei scapa de kilogramele nedorite in timp record, fara sa iti pui sanatatea in pericol si fara sa iti epuizezi organismul. Iata care este modul de consumare al acestor doua ingrediente! [detalii]

Cum te ajuta ciresele sa slabesti sanatos

Cum te ajuta ciresele sa slabesti sanatos

de Elena-Alina Constantinescu 28 Iun 2017

Cine nu iubeste ciresele? Dulci si racoritoare, aceste fructe mici si racoritoare reprezinta o gustare santoasa intre mesele principale. Prin continutul ridicat de apa hidrateaza organismul, stimuleaza si sustin imunitatea si regleaza functia sistemului digestiv. In randurile de mai jos, iata cum te ajuta ciresele sa slabesti in sezonul estival: [detalii]

Reseteaza-ti mintea, remodeleaza-ti corpul: 4 pasi pentru a slabi sanatos

Reseteaza-ti mintea, remodeleaza-ti corpul: 4 pasi pentru a slabi sanatos

de Alege Sanatos 23 Mai 2017

Pentru multi dintre noi kilogramele in plus sunt o adevarata bataie de cap si, oricat de mult ne-am stradui sa scapam de ele, rezultatele sunt in zadar. [detalii]

Masa de Paste: ce semnifica cifrele imprimate pe oua si cum le alegi pe cele ecologice

Masa de Paste: ce semnifica cifrele imprimate pe oua si cum le alegi pe cele ecologice

de Elena-Alina Constantinescu 13 Apr 2017

Ouale vopsite sunt nelipsite de la masa de Paste. Pentru a nu pune in pericol sanatatea celor dragi, cand cumperi oua din supermarket trebuie sa fii atenta nu numai la perioada de valabilitate, ci si la alte marcaje. Potrivit APC Romania, pe fiecare ou trebuie sa fie aplicate, prin stantare, urmatoarele informatii: [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole