Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimente pe care oamenii peste 40 ar trebui sa le includa in dieta lor

de AlegeSanatos.ro 31 Oct 2012

Tags: alimente sanatoase antioxidanti dieta boli cardiovasculare colesterol soia rosii cirese


Alimente pe care oamenii peste 40 ar trebui sa le includa in dieta lor

Atunci cand suntem tineri ne putem permite sa fim mai permisivi cu dieta noastra dar de la varsta de 40 de ani se schimba modul in care corpul nostru reactioneaza la ceea ce mancam.


Atunci cand suntem tineri ne putem permite sa fim mai permisivi cu dieta noastra dar de la varsta de 40 de ani se schimba modul in care corpul nostru reactioneaza la ceea ce mancam.
Studiile arata ca ca incepand cu varsta de 30 de ani caloriile consumate in stare de repaus sunt mai mici decat la 20 de ani, asadar daca va continuati aceeasi dieta va veti ingrasa.
Incepand cu varsta de 40 de ani, creste riscul bolilor cadiovasculare si a aparitiei diabetului, cu atat mai mult cu cat aveti un stil de viata nesanatos. In continuare va vom prezenta alimentele pe care ar fi indicat sa le consumati cu precadere dupa varsta de 40 de ani.

OVAZ
De ce? Ovazul contine beta-glucan, o fibra solubila care ajuta la scaderea colesterolului nedorit. Ovazul contine, de asemenea si un antioxidant unic care va protejeaza impotriva sclerozei, asadar ovazul are un avantaj in comparatie cu alte cereale.

Dovada stiintifica: cercetatorii au demonstrat ca o cantitate de doar 3 g de ovaz pe zi este suficienta pentru a reduce colesterolul cu 5-10%. Au estimat ca riscul unei boli cardiovasculare scade cu 2% pentru fiecare 1% scadere a colesterolului.

Cum se consuma? Se consuma fie ca pasta de ovaz (terci) fie se pune intr-un iaurt o ligurita cu varf de ovaz.

CIRESE
De ce? Ciresele sunt benefice in combaterea multor boli ale varstei mijlocii, cum af ri guta sau artrita. Sunt o sursa bogata de antioxidanti anthocyanin.

Dovada stiintifica: guta este o afectiune metabolica, extrem de serioasa si suparatoare, intalnita mai frecvent la barbati si se caracterizeaza printr-un nivel ridicat de acid uric in sange. Intr-un studiu, cercetatorii le-au dat unor persoane sanatoase 200 de g de cirese la micul dejun. Au remarcat ca rata cu care acidul uric era eliminat, crescuse cu 60%.

Cum se consuma? Consumati 12 cirese sau un pahar de suc de cirese neindulcit de 3-4 ori pe saptamana. Le puteti manca cu un iaurt proaspat pentru a asigura absorbtia vitaminelor benefice.

MIGDALE
De ce? Beneficiile acestora sunt legate de imbunatatirea indecelui glicemic si reducerea colesterolului.

Dovada stiintifica: un studiu a relevat faptul ca 20 de adulti care au consumat 20 de grame de migdale pe zi timp de 4 saptamani, au inregistrat o scadere cu 9% a indecelui glicemic, demonstrand astfel faptul ca migdalele ar putea oferi protectie impotriva bolilor cardiovasculare si a diabetului.

Intr-un alt studiu, unui grup de 22 de persoane i s-a inlocuit o treime din grasimile consumate cu migdale. Dupe 6 saptamani, s-a observat o scadere de 6% a colesterolului rau (LDL), in timp ce colesterolul bun (HHL)a crescut cu 6% .
Cum se consuma? Consumati migdale crude, deoarece cele prajite contin sare si duc la cresterea tensiunii.

PESTE
De ce? Grasimile Omega 3 pot contribui la reducerea aparitiei aritmiei (bataile neregulate ale inimii).

Dovada stiintifica: Cele mai multe grasimi Omega 3 le au speciile de peste: somon, macrou, ton, sardine si heringul. Un studiu a aratat ca un grup de femei care au consumat constant peste bogat in omega 3, au avut cea mai mica rata a numarului de infarcturi. Pentru rezultate optime pestele trebuie consumat de cel putin 4 ori pe saptamana.

Cum se consuma? Grasimile omega 3 sunt sensibile la temperaturile inalte asadar ar trebui sa le gatiti la abur.

SOIA
De ce? Isoflavoidele in semintele de soia sunt strict legate de un cholesterol scazut, ajuta la cresterea masei oasoase pentru femeile la menopauza si imbunatatesc fertilitatea barbatilor.

Dovada stiintifica: Unui grup de 42 de femei la menopauza, cu varste de peste 55 de ani, li s-a dat zilnic, 30 g de boabe soia. Dupa 12 saptamani, s-a observat o reducere a colesterolului cu 5,5%, in timp ce colesterolul bun (HDL) a crescut cu 3,7%. De asemenea s-a remercat si o crestere a poteinei osteocalcina favorizand astfel densitatea osoasa.

Cum se consuma? Consumati boabe de soia din conserve sau fierte. Ar trebui sa le consumati de 2-3 ori pe saptamana. Boabele de soia pot influenta nivelul hormonilor din organism si consumul in exces nu este recomandat pentru femeile care sunt la pre menopauza fara consultarea unui endocrinolog.

ROSIILE
De ce? Sunt o sursa excelenta de antioxidanti licopeni (Licopenul este un colorant vegetal, solubil in grasimi, care da culoarea rosie pepenelui, rosiilor si in cantitate mai scazuta si altor fructe). Ofera potectie impotriva formarii si raspandarii celulelor canceroase  si de asemenea, protejeaza arterele de ateroscleroza.

Dovada stiintifica: studiile au aratat ca 150 de ml de suc de rosii cosumat zilnic dupa 20 de minute de exercitii ofera protectie impotriva prostate, cancerului de ficat si stomac impotriva bolilor de inima.

Cum se consuma? Antioxidantii din rosii se absorb cel mai bine de organism atunci cand consumam rosiile gatite, in cele mai variate forme. Le puteti consuma sub forma de suc, sos, piuree, pasta de tomate (nu indulcite).




Spune-ne opinia ta despre
"Alimente pe care oamenii peste 40 ar trebui sa le includa in dieta lor"

10 + 9 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimente pe care oamenii peste 40 ar trebui sa le includa in dieta lor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Pizza de post cu multe legume. Reteta savuroasa

Pizza de post cu multe legume. Reteta savuroasa

de Alege Sanatos 26 Nov 2018

Postul este o perioada in care poti manca si felurile tale de mancare preferate. Daca iti place pizza, pregateste chiar tu o reteta de post, usor de facut si foarte gustoasa. Pizza de post poate fi adaptata in functie de gusturile tale si legumele se pot pune in functie de preferinte, folosind, de la ardei, rosii, dovlecel si pana la conopida sau broccoli. Cantitatile de legume si proportiile in care le combinam pot, de asemenea, sa varieze. [detalii]

2 retete culinare perfecte pentru iarna

2 retete culinare perfecte pentru iarna

de AlegeSanatos.ro 22 Nov 2018

O mancare calda este tot ce iti doresti in zilele friguroase. Ca sa te incalzesti poti sa consumi ceaiuri, dar nu uita si de mancare mai consistenta, cu proteine si fibre care sa puna musculatura la treaba. Iata trei retete delicioase pentru zilele de iarna in care iti propui sa gatesti. [detalii]

Muraturi asortate. Reteta rapida

Muraturi asortate. Reteta rapida

de AlegeSanatos.ro 19 Nov 2018

Iarna bate la usa si inca nu ai pus muraturi? Grabeste-te! Incearca retete recomandata de noi si vei avea muraturi delicioase pe care sa le consumi alaturi de mancarurile tale favorite. [detalii]

Castraveti murati. 7 beneficii pentru sanatate

Castraveti murati. 7 beneficii pentru sanatate

de AlegeSanatos.ro 14 Nov 2018

Castravetii murati sunt o garnitura la indemana pentru diverse feluri de mancare. Mai mult, sunt gustosi si aduc beneficii multiple pentru sanatate. [detalii]

Tiramisu - reteta simpla si delicioasa

Tiramisu - reteta simpla si delicioasa

de AlegeSanatos.ro 13 Nov 2018

Pentru multi dintre noi, tiramisu este prajitura copilariei. Asa ca de ce sa nu o pregatesti si tu? Bucura-te din nou de gustul inconfundabil, simplu si rapid! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016