Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Alimente pe care oamenii peste 40 ar trebui sa le includa in dieta lor

de AlegeSanatos.ro 31 Oct 2012

Tags: alimente sanatoase antioxidanti dieta boli cardiovasculare colesterol soia rosii cirese


Alimente pe care oamenii peste 40 ar trebui sa le includa in dieta lor

Atunci cand suntem tineri ne putem permite sa fim mai permisivi cu dieta noastra dar de la varsta de 40 de ani se schimba modul in care corpul nostru reactioneaza la ceea ce mancam.


Atunci cand suntem tineri ne putem permite sa fim mai permisivi cu dieta noastra dar de la varsta de 40 de ani se schimba modul in care corpul nostru reactioneaza la ceea ce mancam.
Studiile arata ca ca incepand cu varsta de 30 de ani caloriile consumate in stare de repaus sunt mai mici decat la 20 de ani, asadar daca va continuati aceeasi dieta va veti ingrasa.
Incepand cu varsta de 40 de ani, creste riscul bolilor cadiovasculare si a aparitiei diabetului, cu atat mai mult cu cat aveti un stil de viata nesanatos. In continuare va vom prezenta alimentele pe care ar fi indicat sa le consumati cu precadere dupa varsta de 40 de ani.

OVAZ
De ce? Ovazul contine beta-glucan, o fibra solubila care ajuta la scaderea colesterolului nedorit. Ovazul contine, de asemenea si un antioxidant unic care va protejeaza impotriva sclerozei, asadar ovazul are un avantaj in comparatie cu alte cereale.

Dovada stiintifica: cercetatorii au demonstrat ca o cantitate de doar 3 g de ovaz pe zi este suficienta pentru a reduce colesterolul cu 5-10%. Au estimat ca riscul unei boli cardiovasculare scade cu 2% pentru fiecare 1% scadere a colesterolului.

Cum se consuma? Se consuma fie ca pasta de ovaz (terci) fie se pune intr-un iaurt o ligurita cu varf de ovaz.

CIRESE
De ce? Ciresele sunt benefice in combaterea multor boli ale varstei mijlocii, cum af ri guta sau artrita. Sunt o sursa bogata de antioxidanti anthocyanin.

Dovada stiintifica: guta este o afectiune metabolica, extrem de serioasa si suparatoare, intalnita mai frecvent la barbati si se caracterizeaza printr-un nivel ridicat de acid uric in sange. Intr-un studiu, cercetatorii le-au dat unor persoane sanatoase 200 de g de cirese la micul dejun. Au remarcat ca rata cu care acidul uric era eliminat, crescuse cu 60%.

Cum se consuma? Consumati 12 cirese sau un pahar de suc de cirese neindulcit de 3-4 ori pe saptamana. Le puteti manca cu un iaurt proaspat pentru a asigura absorbtia vitaminelor benefice.

MIGDALE
De ce? Beneficiile acestora sunt legate de imbunatatirea indecelui glicemic si reducerea colesterolului.

Dovada stiintifica: un studiu a relevat faptul ca 20 de adulti care au consumat 20 de grame de migdale pe zi timp de 4 saptamani, au inregistrat o scadere cu 9% a indecelui glicemic, demonstrand astfel faptul ca migdalele ar putea oferi protectie impotriva bolilor cardiovasculare si a diabetului.

Intr-un alt studiu, unui grup de 22 de persoane i s-a inlocuit o treime din grasimile consumate cu migdale. Dupe 6 saptamani, s-a observat o scadere de 6% a colesterolului rau (LDL), in timp ce colesterolul bun (HHL)a crescut cu 6% .
Cum se consuma? Consumati migdale crude, deoarece cele prajite contin sare si duc la cresterea tensiunii.

PESTE
De ce? Grasimile Omega 3 pot contribui la reducerea aparitiei aritmiei (bataile neregulate ale inimii).

Dovada stiintifica: Cele mai multe grasimi Omega 3 le au speciile de peste: somon, macrou, ton, sardine si heringul. Un studiu a aratat ca un grup de femei care au consumat constant peste bogat in omega 3, au avut cea mai mica rata a numarului de infarcturi. Pentru rezultate optime pestele trebuie consumat de cel putin 4 ori pe saptamana.

Cum se consuma? Grasimile omega 3 sunt sensibile la temperaturile inalte asadar ar trebui sa le gatiti la abur.

SOIA
De ce? Isoflavoidele in semintele de soia sunt strict legate de un cholesterol scazut, ajuta la cresterea masei oasoase pentru femeile la menopauza si imbunatatesc fertilitatea barbatilor.

Dovada stiintifica: Unui grup de 42 de femei la menopauza, cu varste de peste 55 de ani, li s-a dat zilnic, 30 g de boabe soia. Dupa 12 saptamani, s-a observat o reducere a colesterolului cu 5,5%, in timp ce colesterolul bun (HDL) a crescut cu 3,7%. De asemenea s-a remercat si o crestere a poteinei osteocalcina favorizand astfel densitatea osoasa.

Cum se consuma? Consumati boabe de soia din conserve sau fierte. Ar trebui sa le consumati de 2-3 ori pe saptamana. Boabele de soia pot influenta nivelul hormonilor din organism si consumul in exces nu este recomandat pentru femeile care sunt la pre menopauza fara consultarea unui endocrinolog.

ROSIILE
De ce? Sunt o sursa excelenta de antioxidanti licopeni (Licopenul este un colorant vegetal, solubil in grasimi, care da culoarea rosie pepenelui, rosiilor si in cantitate mai scazuta si altor fructe). Ofera potectie impotriva formarii si raspandarii celulelor canceroase  si de asemenea, protejeaza arterele de ateroscleroza.

Dovada stiintifica: studiile au aratat ca 150 de ml de suc de rosii cosumat zilnic dupa 20 de minute de exercitii ofera protectie impotriva prostate, cancerului de ficat si stomac impotriva bolilor de inima.

Cum se consuma? Antioxidantii din rosii se absorb cel mai bine de organism atunci cand consumam rosiile gatite, in cele mai variate forme. Le puteti consuma sub forma de suc, sos, piuree, pasta de tomate (nu indulcite).




Spune-ne opinia ta despre
"Alimente pe care oamenii peste 40 ar trebui sa le includa in dieta lor"

1 + 9 =

Spune-ne opinia ta despre
"Alimente pe care oamenii peste 40 ar trebui sa le includa in dieta lor"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ramai sanatoasa iarna cu ajutorul fructelor si legumelor

Ramai sanatoasa iarna cu ajutorul fructelor si legumelor

de Laura Galescu 16 Nov 2017

Iarna creste intotdeauna riscul sa racesti sau chiar sa faci gripa, asa ca fructele si legumele iti pot veni in ajutor. Mai mult, te ajuta sa-ti pastrezi silueta in perioada sarbatorilor. Pentru ca natura ne-a pus la indemana o intreaga gama de fructe si legume care sa ne ofere nutrientii necesari pentru iarna. [detalii]

Cat de nutritiva este salata la punga?

Cat de nutritiva este salata la punga?

de Laura Galescu 14 Nov 2017

Te-ai intrebat daca salata la punga este sanatoasa? Daca raspunsul e afirmativ, este important sa stii ca exista nutrienti precum vitaminele C si B care sunt solubile in apa si care se pierd in procesul de spalare si de taiere industriala sau chiar prin pastrarea indelungata a salatelor la frigider. [detalii]

Ce poti manca in fiecare zi la micul dejun

Ce poti manca in fiecare zi la micul dejun

de Laura Galescu 13 Nov 2017

Micul-dejun perfect echilibrat nu are decat 3 ingrediente si este inspirat de gastronomia islandeza, potrivit medicului Monique Tello de la Universitatea din Harvard. Painea prajita sau nu este la fel de nociva ca un desert mancat la prima ora, dupa parerea medicului. in fiecare zi ar trebui sa mancam de dimineata ovaz, iaurt si fructe de padure.  [detalii]

Cateva lucruri pe care nu le stiai despre avocado

Cateva lucruri pe care nu le stiai despre avocado

de Laura Galescu 08 Nov 2017

Pana nu demult, avocado nu era foarte cunoscut si nu multe persoane stiau despre el. Nu este vorba doar despre continutul de vitamine si minerale, ci despre un intreg complex de informatii care te vor face sa il consumi mai des. [detalii]

Afla care sunt avantajele consumului de unt

Afla care sunt avantajele consumului de unt

de Laura Galescu 02 Nov 2017

Untul a fost nedrept contestat ca fiind radacina bolilor cardiovasculare datorita grasimilor saturate si a colesterolului pe care il contine. Daca este sanatos untul, aflati in acest articol. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania
Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit