Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Care este greutatea ideala

de Laura Voica 10 Mar 2014

Tags: tensiune arteriala colesterol


Care este greutatea ideala

Munciti din greu pentru a recapata greutatea din liceu sau din ziua nuntii? Dar chiar ai cu adevarat nevoie sa ajungi la aceea greutate? Sau poti cantari mai mult decat greutatea ideala si totusi sa fii sanatos?

Daca esti supraponderal, daca slabesti doar 10% din greutatea corpului poti avea multe beneficii de sanatate, inclusiv scaderea tensiunii arteriale, a colesterolului din sange, a nivelului de zahar din sange si reducerea riscului de boli de inima. Acest tip de pierdere in greutate este, de asemenea, mai usor de a ajunge si de pastra pe termen lung.

La fel cum temperatura corpului este programat sa ramana in jurul valorii de 36 de grade, greutatea corpului este reglementata in mod natural pentru a ramane intr-un interval de 10% -20%, spune Thomas Wadden, dr., director al Centrului de greutate si tulburari de alimentatie de la Universitatea din Pennsylvania.

Un set complex de hormoni, produse chimice si semnale de foame ajuta organismul dumneavoastra sa pastreze greutatea in acest interval, afirma dieteticianul Zori Jackson Blatner.

Nu este vorba doar de genele tale. Va ajuta foarte mult si obieiurile alimentare si exerccitiile fizice.

Solutia pentru a pierde 10% din greutate

Pierderea de 10% din greutatea corpului si mentinerea acesteia timp de sase luni intr-un an, ajuta organismul sa se echilibreze si astfel veti fi mai aproape de marea dilema:  cum sa scapi de greutatea nedorita si sa-ti mentii greutatea?
Cand pierdeti multe kilograme dintr-o data, in corp se da o lupta interna si nivelurile hormonale cresc si astfel creste si pofta de mancare, in timp ce organismul incearca sa ramana in starea confortabila in care se afla.

De aceea, expertii recomanda pierdere in greutate, initial de 10% prin schimbarea obiceiurilor alimentare si de exercitii fizice, si apoi mentinerea greutatii timp de cateva luni inainte de a incerca sa piardeti mai mult.

Oameni care pierd 10% din greutatea lor, incepe sa realizeze ce impact pozitiv asupra sanatatii lor are o pierdere in greutate mica... se simt mai bine, dorm mai bine, au mai multa energie si mai putine dureri articulare iar unii oameni chiar renunta la medicamente. "

Cat de mult ar trebui sa cantaresti?

Cei mai multi oameni supraestimeaza cat de mult pot slabi, ceea ce duce la un sentiment de frustrare. Pentru a afla greutatea care te face fericit sau sanatos, va sugeram sa  priviti retrospecti in istoricul greutatii ca un adult si identificati o greutate pentru care v-a fost usor sa o mentineti.

In loc sa va concentrati pe cantar, mai degraba va propuneti schimbari in comportament, cum ar fi: mananca micul dejun in fiecare zi, fa o plimbare zilnic, mananca mai multe fructe si legume. Cand ati stabilit obiectivele de comportament, ele sunt mai usor de realizat si va veti simti mult mai bine. Ramai cu aceste obiceiuri timp de 3-6 luni si vor deveni parte din viata ta.

In functie de greutatea actuala, mananca aproximativ 10 calorii pe jumatate de kilogram (adica pentru o persoana de 70 de kilograme ar trebui sa consume 1400 de calorii) de alimente nutritive (sarace in grasimi, bogate in proteine ​​slabe, bogate in fibre), fa regulat exercitii fizice si evalueaza-ti greutatea dupa aproximativ o luna.

Greutatea se va stabiliza si in mod obisnuit veti pierde 10%, apoi va veti lovi de faza platou, care este un moment bun pentru a mentine pierderea in greutate

Pe masura ce ajungi la o greutate sanatoasa, poti sa te duci pana la 12 de calorii pe jumatate de kilogram.

Sfaturi pentru pierderea in greutate

  • Mananca mese regulate. Persoanele care mananca mese regulate mananca mai putine calorii decat cei care mananca la momente aleatorii.
  • Stai jos si bucura-te de mese. Oamenii care fac acest lucru mananca portii mai mici decat cei care mananca pe fuga.
  • Fa cel putin 30 de minute de activitate fizica moderata in fiecare zi.
  • Cat de mult si ceea ce mananci conteaza foarte mult. Bucurati-va de portii normale de alimente care sunt bogate in fibre (fructe, legume, cereale integrale) si bogate in proteine usoare sau cu un continut scazut de grasimi.
  • Nu te mai gandi la cantar. Concentreaza-te pe beneficiile unui stil de viata sanatos, mai degraba decat pe un numar pe cantar.




Spune-ne opinia ta despre
"Care este greutatea ideala"

1 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"Care este greutatea ideala"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ramai sanatoasa iarna cu ajutorul fructelor si legumelor

Ramai sanatoasa iarna cu ajutorul fructelor si legumelor

de Laura Galescu 16 Nov 2017

Iarna creste intotdeauna riscul sa racesti sau chiar sa faci gripa, asa ca fructele si legumele iti pot veni in ajutor. Mai mult, te ajuta sa-ti pastrezi silueta in perioada sarbatorilor. Pentru ca natura ne-a pus la indemana o intreaga gama de fructe si legume care sa ne ofere nutrientii necesari pentru iarna. [detalii]

Cat de nutritiva este salata la punga?

Cat de nutritiva este salata la punga?

de Laura Galescu 14 Nov 2017

Te-ai intrebat daca salata la punga este sanatoasa? Daca raspunsul e afirmativ, este important sa stii ca exista nutrienti precum vitaminele C si B care sunt solubile in apa si care se pierd in procesul de spalare si de taiere industriala sau chiar prin pastrarea indelungata a salatelor la frigider. [detalii]

Ce poti manca in fiecare zi la micul dejun

Ce poti manca in fiecare zi la micul dejun

de Laura Galescu 13 Nov 2017

Micul-dejun perfect echilibrat nu are decat 3 ingrediente si este inspirat de gastronomia islandeza, potrivit medicului Monique Tello de la Universitatea din Harvard. Painea prajita sau nu este la fel de nociva ca un desert mancat la prima ora, dupa parerea medicului. in fiecare zi ar trebui sa mancam de dimineata ovaz, iaurt si fructe de padure.  [detalii]

Cateva lucruri pe care nu le stiai despre avocado

Cateva lucruri pe care nu le stiai despre avocado

de Laura Galescu 08 Nov 2017

Pana nu demult, avocado nu era foarte cunoscut si nu multe persoane stiau despre el. Nu este vorba doar despre continutul de vitamine si minerale, ci despre un intreg complex de informatii care te vor face sa il consumi mai des. [detalii]

Afla care sunt avantajele consumului de unt

Afla care sunt avantajele consumului de unt

de Laura Galescu 02 Nov 2017

Untul a fost nedrept contestat ca fiind radacina bolilor cardiovasculare datorita grasimilor saturate si a colesterolului pe care il contine. Daca este sanatos untul, aflati in acest articol. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania
Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit