Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Care este greutatea ideala

de Laura Voica 10 Mar 2014

Care este greutatea ideala

Munciti din greu pentru a recapata greutatea din liceu sau din ziua nuntii? Dar chiar ai cu adevarat nevoie sa ajungi la aceea greutate? Sau poti cantari mai mult decat greutatea ideala si totusi sa fii sanatos?

Daca esti supraponderal, daca slabesti doar 10% din greutatea corpului poti avea multe beneficii de sanatate, inclusiv scaderea tensiunii arteriale, a colesterolului din sange, a nivelului de zahar din sange si reducerea riscului de boli de inima. Acest tip de pierdere in greutate este, de asemenea, mai usor de a ajunge si de pastra pe termen lung.

La fel cum temperatura corpului este programat sa ramana in jurul valorii de 36 de grade, greutatea corpului este reglementata in mod natural pentru a ramane intr-un interval de 10% -20%, spune Thomas Wadden, dr., director al Centrului de greutate si tulburari de alimentatie de la Universitatea din Pennsylvania.

Un set complex de hormoni, produse chimice si semnale de foame ajuta organismul dumneavoastra sa pastreze greutatea in acest interval, afirma dieteticianul Zori Jackson Blatner.

Nu este vorba doar de genele tale. Va ajuta foarte mult si obieiurile alimentare si exerccitiile fizice.

Solutia pentru a pierde 10% din greutate

Pierderea de 10% din greutatea corpului si mentinerea acesteia timp de sase luni intr-un an, ajuta organismul sa se echilibreze si astfel veti fi mai aproape de marea dilema:  cum sa scapi de greutatea nedorita si sa-ti mentii greutatea?
Cand pierdeti multe kilograme dintr-o data, in corp se da o lupta interna si nivelurile hormonale cresc si astfel creste si pofta de mancare, in timp ce organismul incearca sa ramana in starea confortabila in care se afla.

De aceea, expertii recomanda pierdere in greutate, initial de 10% prin schimbarea obiceiurilor alimentare si de exercitii fizice, si apoi mentinerea greutatii timp de cateva luni inainte de a incerca sa piardeti mai mult.

Oameni care pierd 10% din greutatea lor, incepe sa realizeze ce impact pozitiv asupra sanatatii lor are o pierdere in greutate mica... se simt mai bine, dorm mai bine, au mai multa energie si mai putine dureri articulare iar unii oameni chiar renunta la medicamente. "

Cat de mult ar trebui sa cantaresti?

Cei mai multi oameni supraestimeaza cat de mult pot slabi, ceea ce duce la un sentiment de frustrare. Pentru a afla greutatea care te face fericit sau sanatos, va sugeram sa  priviti retrospecti in istoricul greutatii ca un adult si identificati o greutate pentru care v-a fost usor sa o mentineti.

In loc sa va concentrati pe cantar, mai degraba va propuneti schimbari in comportament, cum ar fi: mananca micul dejun in fiecare zi, fa o plimbare zilnic, mananca mai multe fructe si legume. Cand ati stabilit obiectivele de comportament, ele sunt mai usor de realizat si va veti simti mult mai bine. Ramai cu aceste obiceiuri timp de 3-6 luni si vor deveni parte din viata ta.

In functie de greutatea actuala, mananca aproximativ 10 calorii pe jumatate de kilogram (adica pentru o persoana de 70 de kilograme ar trebui sa consume 1400 de calorii) de alimente nutritive (sarace in grasimi, bogate in proteine ​​slabe, bogate in fibre), fa regulat exercitii fizice si evalueaza-ti greutatea dupa aproximativ o luna.

Greutatea se va stabiliza si in mod obisnuit veti pierde 10%, apoi va veti lovi de faza platou, care este un moment bun pentru a mentine pierderea in greutate

Pe masura ce ajungi la o greutate sanatoasa, poti sa te duci pana la 12 de calorii pe jumatate de kilogram.

Sfaturi pentru pierderea in greutate

  • Mananca mese regulate. Persoanele care mananca mese regulate mananca mai putine calorii decat cei care mananca la momente aleatorii.
  • Stai jos si bucura-te de mese. Oamenii care fac acest lucru mananca portii mai mici decat cei care mananca pe fuga.
  • Fa cel putin 30 de minute de activitate fizica moderata in fiecare zi.
  • Cat de mult si ceea ce mananci conteaza foarte mult. Bucurati-va de portii normale de alimente care sunt bogate in fibre (fructe, legume, cereale integrale) si bogate in proteine usoare sau cu un continut scazut de grasimi.
  • Nu te mai gandi la cantar. Concentreaza-te pe beneficiile unui stil de viata sanatos, mai degraba decat pe un numar pe cantar.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Care este greutatea ideala"

7 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"Care este greutatea ideala"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

de Elena-Alina Constantinescu 20 Oct 2016

Frantuzoaicele sunt admirate pentru siluetele zvelte si armonioase. Pentru a se mentina in forma, nu consuma alimente procesate sau bogate in grasimi, dulciuri si bauturi carbogazoase. Savureaza mancarea, folosesc intotdeauna ingrediente proaspete cand o prepara, mananca pentru gust, nu pentru senzatia de satietate. [detalii]

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

de Elena-Alina Constantinescu 19 Oct 2016

Exista multe produse de detoxifiere pe piata care sa implineasca acest scop, insa cu efecte adverse asupra organismului. Din cauza poluarii accentuate, a alimentelor foarte procesate si a altor toxine pe care le ingeram, corpul nu mai face fata. Incepem sa ne simtim obositi, letargici, deprimati, asadar iata cum ne detoxifiem corpul in mod natural! [detalii]

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

de Elena-Alina Constantinescu 29 Sep 2016

Consumate proaspete, fructele ne asigura necesarul de proteine si vitamine si ne ofera energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Fitonutrientii pe care ii contin ajuta la preventia inflamatiilor si la intarirea sistemului imunitar. Iata 5 fructe care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta in aceasta toamna: [detalii]

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

de Elena-Alina Constantinescu 21 Sep 2016

Conform unui studiu britanic, femeile care consuma grasimi si zahar in exces in timpul sarcinii afecteaza sanatatea bebelusului. Din cauza alimentelor nesanatoase, creste riscul de hiperactivitate la copii. Este mult mai importanta calitatea alimentelor, decat cantitatea pe care o consumati. [detalii]

De ce trebuie sa bei ceai de menta

De ce trebuie sa bei ceai de menta

de Elena-Alina Constantinescu 09 Sep 2016

Inca din Antichitate menta a fost folosita pentru proprietatile sale culinare si medicinale. Se regaseste in multe produse: pasta de dinti, apa de gura, guma de mestecat, bomboane mentolate, pastile de tuse si creme. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.