Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ce sa mananci la micul dejun pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 31 Mar 2015

Tags: mic dejun cereale integrale lactate fructe


Ce sa mananci la micul dejun pentru o sanatate de fier

Nutritionistii spun ca ideal ar fi ca micul dejun sa fie servit in primele 30-60 de minute dupa trezire. Iar alimentele pe care le consumam trebuie sa fie bogate in fibre, vitamine si minerale. Ce riscam daca sarim peste prima masa a zilei?

Micul dejun furnizeaza organismului toti nutrientii de care are nevoie intreaga zi, stimuleaza metabolismul, imbunateste memoria si capacitate de concentrare. In plus, persoanele care mananca sanatos dimineata sunt mai bine dispuse.

La micul dejun este indicat sa consumam cereale integrale (fulgi de ovaz, secara, porumb), paine din faina integrala, proteine cu continut redus de grasimi (sunca de pui sau de curcan, somon afumat, seminte, nuci, oua), lactate (lapte si iaurt, branza de vaci, urda), fructe proaspete.

Prin continutul de carbohidrati, fibre si proteine, aceste alimente asigura senzatia de satietate mai mult timp.  

"Micul dejun reprezinta cu siguranta unul dintre cele mai simple si eficiente moduri de a manca sanatos. Trebuie sa ne insusim faptul ca micul dejun servit in fiecare dimineata ne ajuta sa ne controlam mai bine greutatea si sa consumam o cantitate mai mare de fibre, calciu, vitamina A si C si mai putine grasimi si colesterol. Mai mult decat atat, persoanele care iau in fiecare dimineata micul dejun vor fi mult mai active si vor avea o capacitate de concentrare mult mai buna in prima parte a zilei", a declarat pentru Agerpres prof. univ. dr. Nicolae Hâncu, membru de onoare al Academiei Române.

Potrivit unui studiu publicat in revista American Journal of Clinical Nutrition, femeile care sar peste prima masa a zilei au un risc crescut de a se imbolnavi de diabet. Acelasi studiu indica faptul ca persoanele care nu obisnuiesc sa manance dimineata sanse mai mari de a avea probleme legate de hipertensiune, rezitenta la insulina si niveluri mai ridicate ale zaharului in sange.

Un studiu anterior releva faptul ca persoanel care mananca de dimineata au slabesc mai usor decat cele care sar peste prima masa a zilei. Alimentele bogate in fibre si proteine te ajuta sa iti tii apetitul sub control. Pentru ca sunt satioase, vei manca mai putin in restul zilei.

Mai mult decat atat, renuntarea la micul dejun  poate duce la dificultati de concentrare, anxietate, ameteli, spasme musculare sau lesin.

Foto: www.popsugar.com




Spune-ne opinia ta despre
"Ce sa mananci la micul dejun pentru o sanatate de fier"

1 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ce sa mananci la micul dejun pentru o sanatate de fier"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Quinoa si chia sunt benefice in curele de slabire

Quinoa si chia sunt benefice in curele de slabire

de Laura Galescu 13 Iul 2018

Stiai ca fibrele insolubile, cele care nu se dizolva in apa, accelereaza miscarile bolului alimentar? Sunt si alte beneficii majore pentru sanatate oferite de fibre: ajuta la reducerea tensiunii arteriale, amelioreaza diabetul, scad nivelul de glucoza si te pot ajuta sa slabesti pentru ca esti nevoit sa mesteci mai mult si acest lucru iti ofera o senzatie de satietate. [detalii]

Dieta ketogenica. Ce presupune?

Dieta ketogenica. Ce presupune?

de Raluca Garbea 11 Iul 2018

Dieta ketogenica este o dieta cu continut scazut de carbohidrati, care invata metabolismul sa arda toate grasimile pe care le primeste prin alimentatie. Cu ajutorul acestei diete, organismul se va obisnui cu faptul ca grasimea este cel mai important combustil, pe care nu trebuie sa il depuna, ci sa il consume in totalitate. [detalii]

Sucul de patrunjel te ajuta sa scapi de kilogramele in plus

Sucul de patrunjel te ajuta sa scapi de kilogramele in plus

de Raluca Garbea 05 Iul 2018

Stiai ca sucul de patrunjel detoxifica organismul si elimina kilogramele in plus? De multe ori cautam solutii complicate pentru a slabi si nu realizam ca cele mai bune optiuni sunt chiar la indemana noastra. [detalii]

7 alimente usor de digerat

7 alimente usor de digerat

de Laura Galescu 05 Iul 2018

Unele alimente sunt mai usor digerabile decat altele, si sunt momente in care este extrem de important sa alegem cele mai usoare. Astfel de momente sunt acelea in care avem tulburari stomacale, suntem bolnavi sau ne recuperam dupa o boala. [detalii]

Cum alegi un pepene bine copt. Trucuri usor de aplicat

Cum alegi un pepene bine copt. Trucuri usor de aplicat

de Laura Galescu 03 Iul 2018

Sezonul pepenilor a inceput! Fie ca ne dorim sa fie bine copt, mai zemos sau suficient de dulce, respectarea catorva reguli ne va ajuta sa plecam acasa cu pepenele care sa fie exact pe gustul nostru. Pana sa dai fuga la piata sa iti cumperi unul, te invitam sa vezi cum se alege corect un pepene rosu. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016