Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ce sa mananci la micul dejun pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 31 Mar 2015

Tags: mic dejun cereale integrale lactate fructe


Ce sa mananci la micul dejun pentru o sanatate de fier

Nutritionistii spun ca ideal ar fi ca micul dejun sa fie servit in primele 30-60 de minute dupa trezire. Iar alimentele pe care le consumam trebuie sa fie bogate in fibre, vitamine si minerale. Ce riscam daca sarim peste prima masa a zilei?

Micul dejun furnizeaza organismului toti nutrientii de care are nevoie intreaga zi, stimuleaza metabolismul, imbunateste memoria si capacitate de concentrare. In plus, persoanele care mananca sanatos dimineata sunt mai bine dispuse.

La micul dejun este indicat sa consumam cereale integrale (fulgi de ovaz, secara, porumb), paine din faina integrala, proteine cu continut redus de grasimi (sunca de pui sau de curcan, somon afumat, seminte, nuci, oua), lactate (lapte si iaurt, branza de vaci, urda), fructe proaspete.

Prin continutul de carbohidrati, fibre si proteine, aceste alimente asigura senzatia de satietate mai mult timp.  

"Micul dejun reprezinta cu siguranta unul dintre cele mai simple si eficiente moduri de a manca sanatos. Trebuie sa ne insusim faptul ca micul dejun servit in fiecare dimineata ne ajuta sa ne controlam mai bine greutatea si sa consumam o cantitate mai mare de fibre, calciu, vitamina A si C si mai putine grasimi si colesterol. Mai mult decat atat, persoanele care iau in fiecare dimineata micul dejun vor fi mult mai active si vor avea o capacitate de concentrare mult mai buna in prima parte a zilei", a declarat pentru Agerpres prof. univ. dr. Nicolae Hâncu, membru de onoare al Academiei Române.

Potrivit unui studiu publicat in revista American Journal of Clinical Nutrition, femeile care sar peste prima masa a zilei au un risc crescut de a se imbolnavi de diabet. Acelasi studiu indica faptul ca persoanele care nu obisnuiesc sa manance dimineata sanse mai mari de a avea probleme legate de hipertensiune, rezitenta la insulina si niveluri mai ridicate ale zaharului in sange.

Un studiu anterior releva faptul ca persoanel care mananca de dimineata au slabesc mai usor decat cele care sar peste prima masa a zilei. Alimentele bogate in fibre si proteine te ajuta sa iti tii apetitul sub control. Pentru ca sunt satioase, vei manca mai putin in restul zilei.

Mai mult decat atat, renuntarea la micul dejun  poate duce la dificultati de concentrare, anxietate, ameteli, spasme musculare sau lesin.

Foto: www.popsugar.com




Spune-ne opinia ta despre
"Ce sa mananci la micul dejun pentru o sanatate de fier"

1 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ce sa mananci la micul dejun pentru o sanatate de fier"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Pui cu smantana si ciuperci. Reteta simpla si delicioasa

Pui cu smantana si ciuperci. Reteta simpla si delicioasa

de AlegeSanatos.ro 14 Ian 2019

Gustos si usor de pregatit, puiul cu smantana si ciuperci poate fi preparatul ideal atunci cand nu mai ai inspiratie. Se prepara foarte simplu, deoarece nu ai nevoie de ingrediente speciale si este la fel de bun si pentru masa de pranz, dar si pentru cina. Mai mult, carnea de pui, dar si ciupercile fierb rapid, asa ca timpul de preparare este redus. [detalii]

Vrei sa slabesti si nu reusesti? Iata care sunt cele mai comune greseli!

Vrei sa slabesti si nu reusesti? Iata care sunt cele mai comune greseli!

de Raluca Garbea 11 Ian 2019

Iti doresti sa slabesti, insa nu reusesti? Inseamna ca faci anumite greseli care te impiedica sa scapi de kilogramele in plus. [detalii]

Dieta cu citrice

Dieta cu citrice

de AlegeSanatos.ro 10 Ian 2019

Daca iti plac citricele si iti doresti sa ai cateva kilograme in minus, venim cu vesti bune: cele doua merg mana-n mana. [detalii]

Micul dejun. Ce beneficii aduce, de fapt, pentru sanatate

Micul dejun. Ce beneficii aduce, de fapt, pentru sanatate

de Laura Galescu 17 Dec 2018

Ai auzit de nenumarate ori ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Studiile in materie sugereaza ca este adevarat. Iata cateva motive pentru care nu ar trebui sarit peste aceasta prima masa. [detalii]

Pizza de post cu multe legume. Reteta savuroasa

Pizza de post cu multe legume. Reteta savuroasa

de Alege Sanatos 26 Nov 2018

Postul este o perioada in care poti manca si felurile tale de mancare preferate. Daca iti place pizza, pregateste chiar tu o reteta de post, usor de facut si foarte gustoasa. Pizza de post poate fi adaptata in functie de gusturile tale si legumele se pot pune in functie de preferinte, folosind, de la ardei, rosii, dovlecel si pana la conopida sau broccoli. Cantitatile de legume si proportiile in care le combinam pot, de asemenea, sa varieze. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016