Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cele mai bune 10 alimente pentru fertilitate

de AlegeSanatos.ro 15 Apr 2015

Cele mai bune 10 alimente pentru fertilitate

Alimentatia are un rol foarte important in stimularea fertilitatii, un stil de viata sanatos fiind esential in acest sens. De aceea, este necesar sa stii ce alimente influenteaza sanatatea sistemului reproductiv. Ti-am pregatit o lista cu cele mai bune 10 alimente pentru sporirea fertilitatii.

Specialista in nutritie Isabelle Obert, sefa clinicii Nurture Me Fertility, din Marea Britanie, sustine ca o dieta bogata in minerale, vitamine, grasimi esentiale si proteine poate pregati organismul pentru conceptie. Aceasta a prezentat o lista cu 10 alimente care stimuleaza fertilitatea.
 
1. Avocado – este considerat de multi nutritionisti "fructul fertilitatii". Contine numeroase minerale, proteine, fibre, grasimi esentiale si carbohidrati. Datorita continutului bogat de vitamina E, ajuta la reglarea ovulatiei si la producerea mucusului cervical, esential in procesul conceptiei. 
 
2. Dovleacul de iarna (in forma de para) – contine vitamine, minerale si antioxidanti. Este bogat in betacaroten, care stimuleaza productia hormonului feminin progesteron. De asemenea, semintele de dovleac contin zinc, care este esential pentru asigurarea calitatii spermei.
 
3. Sucul de sfecla rosie – reprezinta o sursa excelenta de magneziu, fier, vitamina B, vitamina C si fibre. Este recomandat femeilor care urmeaza tratamentul pentru fecundare in vitro, intrucat imbunatateste circulatia sangelui, ajutand la implantarea embrionului. In plus, contine resveratrol, un antioxidant benefic pentru tratarea infertilitatii provocate de inaintarea in varsta. 
 
4. Somon – este o sursa importanta de proteine si grasimi esentiale, in special Omega-3, benefice pentru tratarea infertilitatii feminine.
 
5. Rodii – proprietatile antioxidante ale sucului de rodie pot avea un rol important in tratarea infertilitatii, atat masculine, cat si feminine. Este o sursa esentiala de acid folic, vitamina C, vitamina K. Este vital pentru formarea celulelor rosii de sange si a ADN-ului.
 
6. Oua – fac parte din alimentele cele mai nutritive. Sunt bogate in colina, care are un efect benefic asupra dezvoltarii fetale, precum si in vitamine, minerale, proteine si acizi grasi esentiali.
 
7. Nuci – contin vitamina E si acizi grasi Omega-3, cunoscuti pentru beneficiile in randul imbunatatirii calitatii si mobilitatii spermei. Nucile contin si cantitati importante de zinc, care poate ajuta la marirea numarului de spermatozoizi.
 
8. Quinoa – este o cereala extrem de nutritiva. Semintele de quinoa reprezinta proteine complete, fiind lipsite de gluten, bogate in minerale, vitamine, acizi grasi esentiali si fibre. In timpul conceperii, este indicat ca nivelul de proteine din organism sa fie mai ridicat.
 
9. Nasturel – este cunoscut si ca untisor, creson sau salata ursului. Are o concentratie mare de vitamina C, vitamina A, complexul de vitamine B, calciu, betacaroten, fier si iod. Acestea sunt foarte importante atat pentru fertilitatea masculina, cat si pentru cea feminina.
 
10. Sparanghel – este bogat in acid folic si vitamina C. Datorita continutului sau crescut in estrogen, sparanghelul previne riscul de avort spontan si nasterea prematura. Este recomandat si barbatilor, regland problemele de impotenta si disfunctii erectile. 
 
Sursa foto: simplehealthykitchen.com
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai bune 10 alimente pentru fertilitate"

2 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai bune 10 alimente pentru fertilitate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 15 Feb 2017

Atunci cand alimentatia este saraca in proteine, sistemul imunitar este slabit, apar probleme cardiace si respiratorii. De aceea, dieta ta de zi cu zi ar trebui sa includa atat proteine vegetale cat si proteine animale. Proteinele sunt importante pentru dezvoltarea muschilor, repararea tesuturilor, intarirea sistemului imunitar si functionarea normala a sistemului hormonal. [detalii]

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Feb 2017

Adoptarea unui stil de viata sanatos ce cuprinde o dieta bogata in alimente, stabilirea unui program de exercitii fizice, evitarea fumatului si consumul de alcool cu moderatie, reprezinta cea mai buna modalitate de a lupta impotriva imbatranirii. Alimentele prezentate mai jos contin fitonutrienti, antioxidanti puternici ce neutralizeaza radicalii liberi care declanseaza boli precum osteoporoza, cancerul, bolile de inima si bolile degenerative. [detalii]

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 18 Ian 2017

Pe langa gustul delicios, merisoarele sunt foarte bune pentru starea noastra de sanatate deoarece au in compozitie antioxidanti, ceea ce le transforma in importante arme de aparare a organismului uman. [detalii]

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

de Elena-Alina Constantinescu 05 Ian 2017

Acizii grasi Omega 3 nu pot fi produsi de organism in mod natural, de aceea trebuie furnizati prin intermediul alimentelor sau a suplimentelor naturale. Au un rol esential in dezvoltarea normala a organismului, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului si artritei. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.