Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cele mai bune sfaturi privind dieta

de Laura Voica 07 Apr 2014

Cele mai bune sfaturi privind dieta

Inainte de a manca punga de chips-uri de cartofi, bea un pahar de apa. Oamenii confunda uneori setea cu foamea, astfel incat uneori veti consuma calorii in plus, atunci cand un pahar de apa cu este intr-adevar tot ce ai nevoie. Daca apa plata nu elimina senzatia de foame, incearca sa bei apa minerala sau o ceasca de ceai din plante sau din fructe.





Atentie la gustarile din timpul noptii


Manancatul fara rost apare cel mai frecvent dupa cina, atunci cand in cele din urma stai jos si te relaxezi. Gustarile in fata televizorului reprezinta una dintre cele mai simple moduri de a renunta la dieta ta. Pentru a produce pagube foarte mari dietei tale, inchide bucataria dupa o anumita ora  sau bucura-te de o gustare scazuta in calorii, cum ar fi un pachet de 100 de calorii de biscuiti sau o jumatate de ceasca de smantana cu un continut scazut in grasimi.




Bucurati-va de alimentele preferate


In loc sa elimini alimentele preferate de tot, cumpara cantitati mult mai mici. Cumpara doar o prajitura in loc de o cutie de prajituri sau doar o cutie cu putine boamboane, in loc de o cutie de cu peste 30 de bucati. Cel mai important lucru este ca va puteti bucura in continuare de alimentele tale preferate dar cu moderatie.

Mananca mai multe mini- mese in timpul zilei

Daca mananci mai putine calorii decat arzi, vei pierde in greutate. Dar atunci cand ti-e foame tot timpul, sa mananci mai putine calorii poate fi o provocare. Studiile arata ca oameni care mananca 4-5 mese sau gustari pe zi sunt mai in masura sa-si controleze apetitul si greutatea. Cel mi indicat este sa impartit aprotul caloric zilnic in mai multe mese si snacks-uri de care sa va bucurati in mare parte in prima parte a zilei iar cina ar trebui sa fie ultima data cand mancati.




Mananca proteine ​​la fiecare masa


Alimentele care contin proteine sunt cele mai satioase, dau organismului o satisfactie mai mare decat carbohidratii sau grasimile si pastreaza senzatia de satietate pentru mai mult timp. De asemenea, ajuta la pastrarea masei musculare si incurajeaza arderea grasimilor. Asadar asigura-te ca incluzi in dieta ta proteine ​​sanatoase cum ar fi fructele de mare, carnea slaba, albusurile de ou, iaurt, branza, soia, nuci, fasole.

Condimenteaza-ti dieta

Adauga condimente sau ardei iute in alimente pentru a da un impuls aromei care te pot ajuta sa te simti multumit. Produsele alimentare care sunt incarcate cu arome vor stimula papilele gustative si vor fi mai satisfacatoare, astfel incat nu vei manca la fel de mult.





Manca mereu micul dejun


Un regim alimentar care pare de succes: sari peste micul dejun si vei pierde in greutate. Nimic mai gresot! Tot mai multe studii arata exact contrariul. Daca vei sari peste micul dejun, ti se va face foame mai tarziu, ceea ce va duce la o pofta de mancare foarte mare la pranz si la cina. Pentru a pierde in greutate, fa-ti intotdeauna timp dimineata pentru o masa sanatoasa, cum ar fi cereale bogate in fibre, lapte degresat si fructe.

Include fibre in dieta ta

Fibrele ajuta digestie, previn constipatia, scad colesterolul si va poate ajuta cu pierderea in greutate. Majoritatea americanilor includ in dietele lor doar jumatate din fibrele de care au nevoie. Pentru a se bucura de beneficiile fibrelor, cele mai multe femei ar trebui sa consume aproximativ 25 de grame zilnic, in timp ce barbatii au nevoie de aproximativ 38 de grame - sau 14 de grame pe 1000 de calorii. Surse bune de fibre includ fulgi de ovaz, fasole, cereale integrale precum si o varietate de fructe si legume.

 Dormi suficient

Cand nu dormi suficient, corpul tau produce in exces hormonul ghrelin de stimulare a poftei de mancare si inhiba producerea hormonului leptina, care ne spune cand ajungem la senzatia de satietate. A dormi suficient va va face sa va simtiti odihniti si nu veti avea parte de gustari inutile.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai bune sfaturi privind dieta"

10 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cele mai bune sfaturi privind dieta"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

de Elena-Alina Constantinescu 20 Oct 2016

Frantuzoaicele sunt admirate pentru siluetele zvelte si armonioase. Pentru a se mentina in forma, nu consuma alimente procesate sau bogate in grasimi, dulciuri si bauturi carbogazoase. Savureaza mancarea, folosesc intotdeauna ingrediente proaspete cand o prepara, mananca pentru gust, nu pentru senzatia de satietate. [detalii]

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

de Elena-Alina Constantinescu 19 Oct 2016

Exista multe produse de detoxifiere pe piata care sa implineasca acest scop, insa cu efecte adverse asupra organismului. Din cauza poluarii accentuate, a alimentelor foarte procesate si a altor toxine pe care le ingeram, corpul nu mai face fata. Incepem sa ne simtim obositi, letargici, deprimati, asadar iata cum ne detoxifiem corpul in mod natural! [detalii]

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

de Elena-Alina Constantinescu 29 Sep 2016

Consumate proaspete, fructele ne asigura necesarul de proteine si vitamine si ne ofera energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Fitonutrientii pe care ii contin ajuta la preventia inflamatiilor si la intarirea sistemului imunitar. Iata 5 fructe care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta in aceasta toamna: [detalii]

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

de Elena-Alina Constantinescu 21 Sep 2016

Conform unui studiu britanic, femeile care consuma grasimi si zahar in exces in timpul sarcinii afecteaza sanatatea bebelusului. Din cauza alimentelor nesanatoase, creste riscul de hiperactivitate la copii. Este mult mai importanta calitatea alimentelor, decat cantitatea pe care o consumati. [detalii]

De ce trebuie sa bei ceai de menta

De ce trebuie sa bei ceai de menta

de Elena-Alina Constantinescu 09 Sep 2016

Inca din Antichitate menta a fost folosita pentru proprietatile sale culinare si medicinale. Se regaseste in multe produse: pasta de dinti, apa de gura, guma de mestecat, bomboane mentolate, pastile de tuse si creme. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.