Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Cum iti poti diversifica alegerile culinare in timpul postului?

de AlegeSanatos.ro 28 Mar 2018

Tags: meniul de post alimentatie sanatoasa fructe


Cum iti poti diversifica alegerile culinare in timpul postului?

Se spune ca postul este un adevarat medicament pentru organism. Asociat colectiv cu modalitatea naturala de eliminare a toxinelor si reziduurilor daunatoare, el reuseste sa regenereze fizic celulele corpului, sa ajute la inlaturarea unor boli, si nu in ultimul rand sa echilibreze mentalul.

Efectele spectaculoase rezultate in urma acestei detoxifieri, reusesc sa creeze o stare de bine care se manifesta si vizibil, dar mai ales emotional.    


Discutiile pe acest subiect implica si modalitatea prin care se parcurge sanatos aceasta etapa.

Regulile restrictive se refera la aspecte comportamentale, de limbaj, dar mai ales la atitudini din punct de vedere alimentar. Organismul trebuie luat usor, astfel incat sa functioneze corect atunci cand va fi privat de anumite produse.

Postul inseamna abtinerea completa de la orice fel de mancare de dulce (alimente si produse de origine animala), inclusiv bauturi alcoolice pe o anumita perioada de timp (de obicei cuprinsa intre o zi si patruzeci de zile).

Ce trebuie sa contina alimentatia permisa?


Se mai spune ca o zi de post pe saptamana ajuta aparatul digestiv sa isi refaca structurile.

Ca atare, meniul de post trebuie sa contina la randul sau, o serie de suplimente nutritive care sa ajute organismul sa faca fata acestei perioade. Acesta trebuie sa contina vitamine si minerale care pot fi obtinute intr-un mod destul de usor prin consumul de fructe si legume sub forme diverse: de la sucuri naturale, supe, ciorbe si pana la sote-uri, piureuri, ori diverse preparate asociate. Acestea pot fi insotite de seminte, fibre si cereale servite cu lapte din soia sau migdale, deci varietate cu siguranta exista. Este util sa se inteleaga ca aceste atitudini si alegeri alimentare pana la urma, trebuie sa fie intregite de consumul de apa. Hidratarea trebuie sa fie de asemenea, parte integrata.


Aceasta terapie fireasca ar trebui efectuata cel putin o data la un interval de timp. Ea trebuie totusi, insusita ca o etapa salavatoare pentru organism in foarte multe situatii, deci schimbarile metabolice reiesite acum inseamna si proprietati antioxidante puternice. Complementar, studiile arata ca nutritia corecta are la baza in primul rand, implementarea obiceiurilor sanatoase in alimentatie. Si daca admitem ca in aceasta perioada dedicata, lucrurile se intampla in baza unei vointe asumate si a unui autocontrol, atunci acceptam si faptul ca cercetarea si informarea fac parte din intregul plan de diversificare a alimentatiei.  



Orice astfel de cura trebuie sa fie insotita de energie pozitiva, caci ea isi doveste mai mult eficienta atunci cand starea speciala a sufletului implica rugaciune, iubire, bunatate si mai ales, empatie! Gandurile negative, distragerile, abaterile sau discutiile in contradictoriu determina perturbari profunde in structurile celulare ale organismului, asadar nimic nu trebuie sa interfereze cu decizia de a elibera organismul de substantele nocive.

Meditatia favorizeaza apropierea fata de starea dorita, iar urmarea cu atentie a pasilor propusi aduce implinire. Rezultatele la nivel fizic nu vor intarzia sa apara, dar in definitiv cel mai important este ca efectele generale sa se refere la intreaga fiinta umana.




Spune-ne opinia ta despre
"Cum iti poti diversifica alegerile culinare in timpul postului?"

3 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Cum iti poti diversifica alegerile culinare in timpul postului?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Conopida cu ciuperci - reteta rapida si delicioasa

Conopida cu ciuperci - reteta rapida si delicioasa

de Laura Galescu 19 Sep 2018

Conopida cu ciuperci - o reteta delicioasa, foarte potrivita daca tii post, servita atat pe post de garnitura, cat si ca gustare. [detalii]

Castanele. Cum le poti consuma si ce beneficii ofera

Castanele. Cum le poti consuma si ce beneficii ofera

de Laura Galescu 13 Sep 2018

Castanele amintesc de bucuria zilelelor copilariei. Exista mai multe varietati de castane comestibile, care nu trebuie confundate cu cele salbatice. Castana contine tot atata vitamina C cat lamaia. Nutritiva si calorica, faina de castane contine 75% glucide. Castanele furnizeaza vitamine (B, C, E), minerale (mangan, potasiu, calciu, magneziu, fosfor, sodiu, fier, cupru) si fibre. [detalii]

Nectarinele. De ce NU este bine sa le pastrezi in frigider

Nectarinele. De ce NU este bine sa le pastrezi in frigider

de AlegeSanatos.ro 05 Sep 2018

Nectarinele sunt delicioase si ofera multe beneficii pentru sanatate. [detalii]

Reteta zacusca de vinete. Simpla si gustoasa

Reteta zacusca de vinete. Simpla si gustoasa

de Laura Galescu 31 Aug 2018

Fie ca iti aminteste de bunici sau de studentie, zacusca de vinete este delicioasa. Una dintre cele mai populare conserve pentru iarna, zacusca, se face din tot felul de legume, dar cea mai populara va ramane intotdeauna zacusca de vinete. [detalii]

Pepenele galben, beneficii pentru sanatate

Pepenele galben, beneficii pentru sanatate

de Laura Galescu 20 Aug 2018

Pepenele galben este delicios si are multiple beneficii pentru sanatate. Datorita continutului mare de apa, pepenele galben este un bun detoxifiant, avand proprietati diuretice si revigorante. De asemenea, stimuleaza digestia si apetitul. Prin actiunea diuretica, laxativa si detoxifianta, este recomandat in caz de anemie, constipatie, guta, reumatism, calculi renali, probleme ale vezicii urinare si boli de piele, cum ar fi acneea si eczemele. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016