Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Dieta Atkins

de Laura Voica 30 Ian 2014

Dieta Atkins

Dieta Atkins promoveaza pierderea in greutate printr-o dieta saraca in carbohidrati. Fanii dietei Atkins sustin ca ea acesta poate preveni sau ameliora multe afectiuni de sanatate, inclusiv hipertensiunea arteriala si bolile de inima.

Cum functioneaza dieta Atkins?

Dieta Atkins a evoluat de la crearea sa in1972. Dar caracteristica principala a dietei a ramas in continuare aceeasi: Pierdere in greutate si imbunatatirea sanatatii printr-o dieta saraca in carbohidrati dar care consta in:

• proteine
• legume
• grasimi sanatoase

Dieta are o proprie piramida a alimentelor, care va ajuta sa intelegeti metoda Atkins. In partea de sus a piramidei sunt alimentele pe care le puteti manca intr-o cantitate redusa si numai dupa ce ati pierdut in greutate. Acestea includ cereale integrale, cum ar fi:

• Orz
• Ovaz
• Orez

Din piramida alimentara Atkins lipsesc alimentele " albe" - alimente interzise pe care ar trebui sa le evitati. Acestea includ:

• zahar alb
• orez alb
• Paine alba
• cartofi albi
• Paste cu faina alba

Nu trebuie sa numeri caloriile cu privire la dieta Atkins, atat timp cat sunteti rezonabili cu portiile. Singurul lucru pe care trebuie sa-l calculezi sunt carbohidrati.
 
Fazele dietei Atkins
Dieta Atkins consta in faze. Cantitatea neta de carbohidrati pe care ii poti mananca in fiecare zi variaza in functie de faza.

Faza 1 - inductie. Aceasta este cea mai stricta parte a dietei. Trebuie sa se evite tot ce inseamna:
• fructe
• Paine
• cereale
• legumele bogate in amidon
• Produse lactate ( cu exceptia branza si unt )
• Alcoolul

Mananci doar 20 de grame de carbohidrati zilnic. Care este semnificativ mai mica decat recomandarea FDA(Food and Drug Administration) de 300 de grame de carbohidrati pe zi.
Scopul etapei 1 este de a stimula capacitatea organismului de a arde grasimi. Si pentru ca veti pierde mai mult in greutate in timpul acestei faze, aceasta este conceputa pentru a va motiva sa ramaneti in continuare la dieta.

Faza 2 - pierderea in greutate treptat. In timpul fazei 2, se adauga in dieta, treptat, unele glucide alimentare, cum ar fi:

• Fructe de padure
• Nuci
• Iaurt

Puteti manca intre 25 si 45 de grame de carbohidrati zilnic. Faza 2 dureaza pana cand slabiti aproximativ 5 kilograme.

Faza 3 - Intretinere. In timpul fazei 3, veti continua sa adaugati o varietate de carbohidrati la dieta, inclusiv mai multe:

• Fructe
• legumele bogate in amidon
• Cerealele integrale

Puteti manca 50-70 grame de carbohidrati zilnic. Faza 3 dureaza cel putin o luna dupa ce ati atins greutatea dorita.

Faza 4 - intretinere pe viata. Odata ce ati ajunge la greutatea ideala, veti continua sa consumati putini carbohidrati ( carbohidrati 75 grame/zi ) si acesta va constituti un regim alimentar special pe viata.

Stiinta din spatele teoriei

Ideea principala din spatele dietei Atkins este de a schimba metabolismul, astfel incat sa arda grasimi pentru energie in loc de glucoza, un proces numit cetoza. Cand mananci alimente bogate in carbohidrati, cum ar fi zaharul rafinat, corpul tau il transforma in glucoza. Corpul tau poate stoca doar o anumita cantitate de glucoza. Deci, il arde in primul rand, lasand grasimea sa se acumuleze in organism.

Teoria spune ca, daca reduceti semnificativ cantitatea de carbohidrati pe care ii consumati in mod regulat, corpul va petrece mai mult timp pentru a arde grasimile si vei pierde in greutate.

Nu numai ca dieta shimba metabolismul ci studiile arata ca manancand mai multe proteine, pofta de mancare se reduce.
 
Functioneaza intr-adevar si este sigura?

Studiile au aratat ca persoanele care adopta o dieta saraca in carbohidrati cum ar fi Atkins pot intr-adevar pierde in greutate.
Intr-un studiu cu privire la dietele pe care femeile le tin, s-a constat ca cele care au adoptat dieta Atkins au pierdut in greutate mai mult si au avut mai multe beneficii pentru sanatate. Dupa un an de dieta Atkins, oameni din studiu au pierdut in medie 5 kilograme. Li s-a imbunatatit, de asemenea,  nivelul trigliceridelor si a tensiunii arteriale. Dar expertii spun ca orice dieta care va ajuta sa piardeti in greutate va imbunatati, probabil, nivelul colesterolului.

Deoarece cele mai multe studii cu privire la dieta Atkins au durat un an sau mai putin, cercetatorii nu stiu daca beneficiile pentru sanatate sunt mentinute de dieta si daca dieta este sigura pentru utilizarea pe termen lung.
Multi experti avertizeaza ca o dieta bogata in grasimi saturate poate creste riscul de boli de inima si cancer. Iar criticii spun ca dieta Atkins omite substante nutritive importante, cum ar fi vitamina C si potasiu. Oamenii care tin aceasta sunt incurajati sa ia multivitamine, fier si un supliment de omega -3, care contine ulei de peste.

Dieta Atkins merge, de asemenea,  impotriva orientari dietetice propuse de mai multe organizatii de sanatate si  a profesionistilor din domeniul medical, inclusiv Asociatia Americana de Cardiologie, Asociatia Americana de Nutritie, si Asociatia Americana de Cancer. Aceste grupuri recomanda o dieta cu mai multe cereale integrale, fructe, legume  si cantitati mai mici de grasimi saturate


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Dieta Atkins"

8 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Dieta Atkins"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

de Elena-Alina Constantinescu 05 Ian 2017

Acizii grasi Omega 3 nu pot fi produsi de organism in mod natural, de aceea trebuie furnizati prin intermediul alimentelor sau a suplimentelor naturale. Au un rol esential in dezvoltarea normala a organismului, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului si artritei. [detalii]

4 sfaturi pentru detoxifierea organismului dupa Sarbatori

4 sfaturi pentru detoxifierea organismului dupa Sarbatori

de Elena-Alina Constantinescu 03 Ian 2017

Ai permanent senzatia de oboseala? Nu te poti concentra? A venit timpul pentru detoxifierea prganismului dupa sarbatorile de iarna. Asadar, pentru a elimina toxinele din rinichi, intestine, plamani, limfa si piele trebuie sa urmati o dieta bogata in nutrienti. La final, pielea ta va capata un aspect stralucitor si catifelat. [detalii]

Cum sa faci pate vegetal la tine acasa? 3 retete sanatoase

Cum sa faci pate vegetal la tine acasa? 3 retete sanatoase

de Elena-Alina Constantinescu 13 Dec 2016

Un aliment consumat frecvent de romani in perioada postului este pateul vegetal. In urma unui studiu realizat anul trecut asupra a 70 de tipuri de pate vegetal, specialistii au realizat un top al aditivilor alimentari care se regasesc in compozitia acestui produs. [detalii]

Uleiurile si temperatura lor de gatire

Uleiurile si temperatura lor de gatire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Dec 2016

Cele mai cunoscute si folosite uleiuri in bucataria romaneasca sunt cele de floarea-soarelui, masline, soia, porumb, rapita, palmier, in, canepa, migdale, arahide, nuca, dovleac, cocos, struguri, susan. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.