Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Dieta ideala

de Laura Voica 21 Feb 2014

Dieta ideala

Cuvantul dieta este folosit tot mai des si de foarte multi ani si in cele mai multe cazuri inseamna un regim alimentar pentru a slabi. Aceasta abordare, de cele mai multe ori, da rezultate pe termen scurt, insa fara o fundatie solida de alimentatie, aceste schimbari temporare in dieta sunt nesemnificative si veti ajunge in scurt timp la greutatea de unde ati plecat.

Ar trebui sa vedem dieta ca o schimbare permanenta a obiceiurilor alimentare si astfel vom obine schimbari vizibile pe termen lung. Ar trebui mai degraba sa stim ce sa mancam nu neaparat ce ne este interzis.

Echilibru
Echilibrul in viata include un echilibru al corpului, un echilibru profesional, un echilibru famlial si social. Pentru a atinge echilibrul corpului trebuie sa tineti cont de anumite aspecte. Pentru a avea energie sa duceti la capat toate activitatile zilnice, trebuie sa va administrati portia zilnica de alimente si mentineti un echilibru intre caloriile pe care le mancati si cele pe care le consumati. Trebuie, de asemenea, sa aveti un echilibru intre grupele de aliemente pe care le consumati la fiecare masa, intre mese si timpul de digestie intre mese.

95% din calorii ar trebui sa vina din fructe, legume, proteine, cereale integrale si grasimi santoase. Restul de 5% il pot constitui alimente care au o valoare nutritionala mai mica.

Daca intelegeti bazele nutritiei, puteti obtine un nivel optim de sanatate prin mentinerea unui nivel stabil al zaharuli in sange, va puteti mentine energia la un nivel ridicat pe to parcursul zilei si veti tine departe senzatia de foame. O modalitate prin care puteti realiza aceste lucruri o constituie gustarile dintre mese la fiecare 3 sau 4 ore.
Atunci cand mancati, farfuria ar trebui sa contina mai mult de jumatate legume si/sau fucte si restul ar trebui completat cu proteine usoare sau cereale integrale.

Porteinele si fibrele ar trebuie sa fie prezente in orice masa. Aceste combinatii ar trebui sa mentina timp de mai mult timp senzatia de satietate. Acest lucru va va impiedica sa va simtiti obosit si

Superalimentele

Superalimentele sunt anumite tipuri de alimente care contin cantitati mari de fitonutrienti, necesari pentru o buna functionare a organsimlui. In mod individual, acestia furnizeaza beneficii importante pentru sanatate, dar luati ca un intreg, acestia se comporta ca o bariera impotriva radicalilor liberi, toxinelor din mediu si contaminarea cu metale grele. Veti gasi si chira am avut mai multe articole cu privire la superalimentele dar se pare ca exista totusi 20 de alimente care sunt incadrate in aceasta categorie in mod unanim.

Iata lista:
1. Mere (lupta impotriva radicalilor liberi)
2. Afinele (contin cele mai mari cantitati de antioxidanti)
3. Broccoli (ajuta la prevenirea cancerului)
4. Quinoa (cele mai bune cereale)
5. Ciocolata neagra (iubeste inima ta)
6. Fructe de mare (plin de minerale)
7. Usturoi (antibiotic natural)
8. Avocado (plin de grasime buna)
9. Patrunjel (detoxifiant al sangelui)
10. Somon salbatic (mentine pielea tanara)
11. Fasole (scaderea colesterolului)
12. Nap (plin de substante nutritive)
13. Ceai verde (antioxidanti in stare lichida)
14. Semintele de dovleac (ajuta prostata)
15. Germeni (plini de substante nutritive)
16. Ovaz (cereale minune)
17. Cartofi dulci (bogati in vitamina A)
18. Nuci (oferaacizi grasi esentiali)
19. Iaurt (ajuta flora intestinala)
20. Alimente fermentate (ajutoare esentiale ale digestiei)



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Dieta ideala"

6 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Dieta ideala"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 15 Feb 2017

Atunci cand alimentatia este saraca in proteine, sistemul imunitar este slabit, apar probleme cardiace si respiratorii. De aceea, dieta ta de zi cu zi ar trebui sa includa atat proteine vegetale cat si proteine animale. Proteinele sunt importante pentru dezvoltarea muschilor, repararea tesuturilor, intarirea sistemului imunitar si functionarea normala a sistemului hormonal. [detalii]

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Feb 2017

Adoptarea unui stil de viata sanatos ce cuprinde o dieta bogata in alimente, stabilirea unui program de exercitii fizice, evitarea fumatului si consumul de alcool cu moderatie, reprezinta cea mai buna modalitate de a lupta impotriva imbatranirii. Alimentele prezentate mai jos contin fitonutrienti, antioxidanti puternici ce neutralizeaza radicalii liberi care declanseaza boli precum osteoporoza, cancerul, bolile de inima si bolile degenerative. [detalii]

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 18 Ian 2017

Pe langa gustul delicios, merisoarele sunt foarte bune pentru starea noastra de sanatate deoarece au in compozitie antioxidanti, ceea ce le transforma in importante arme de aparare a organismului uman. [detalii]

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

de Elena-Alina Constantinescu 05 Ian 2017

Acizii grasi Omega 3 nu pot fi produsi de organism in mod natural, de aceea trebuie furnizati prin intermediul alimentelor sau a suplimentelor naturale. Au un rol esential in dezvoltarea normala a organismului, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului si artritei. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 4 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.