Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Dieta in timpul sarcinii

de AlegeSanatos.ro 26 Iun 2012

Dieta in timpul sarcinii

In momentul in care se depisteaza sarcina incep responsabilitatile speciale legate de cel mic. Chiar daca sarcina este o perioada incarcata emotional si organismul resimte modificarile hormonale majore specifice acestei perioade, este important ca alimentatia sa ramana echilibrata.


In nici un caz nu inseamna ca alimentatia va trebui dublata (conform zicerii populare “Sa mananci pentru doi!”). Se recomanda un plus de 180 cal/zi in primul trimestru de sarcina si de 360 cal/zi in celelalte doua trimestre.

Cat de importanta e alimentatia in sarcina?

Alimentatia echilibrata este esentiala pentru ca fatul sa ajunga la o greutate normala la nastere. De asemenea astfel se previne si nedorita nastere prematura. In plus, alimentatia din timpul sarcinii pregateste si rezervele pentru formarea laptelui matern.

Ce este necesar?
 
  • Proteine de calitate – 60-65 mg/zi (un plus de 15 mg fata de obisnuit); aceste proteine trebuie aduse din carne si oua, astfel obtinand si un aport semnificativ de vitamine (din grupul B) si minerale (fier, zinc).
  • Acidul folic - 400µg/zi. Este esential pentru formarea de noi celule avand un rol important si in formarea tubului neural al fatului (din care se vor dezvolta ulterior maduva spinarii si structurile cerebrale). Suplimentele de acid folic sunt recomandate chiar cu 2-3 luni inaintea conceptiei si cel putin in primul trimestru de sarcina. Alimentele care aduc folati: spanacul, asparagusul, avocado, broccoli si nucile.
  • Calciu – necesarul de calciu pentru femeia gravida este de 1-1,2 gr/zi (un plus de 400 de mg fata de nevoile obisnuite). Acest element este essential in formarea scheletului fetal. Laptele si derivatele din lapte aduc un aport de calciu foarte bun. Totusi medicul va aprecia daca este cazul sa prescrie un supliment pe baza de calciu, varianta posibila in cazul femeilor cu intoleranta la lactoza, care nu consuma suficiente lactate sau in cazul sarcinii gemelare.
  • Vitamina C ajunge la un necesar zilnic dublu nevoilor obisnuite dar consumul regulat de fructe proaspete asigura usor acest necesar.
  • Vitamina A nu necesita un aport crescut. Nevoile sunt acoperite  prin oua, lapte, peste, citrice. Atentie - excesul de vitamina A prin autoadministrarea inadecvata de suplimente nutritive conduce la anomalii fetale!

 Ce trebuie evitat?

Consumul de alcool. Alcoolul conduce la aparitia unui sindrom alcoolo-fetal grav cu malformatii cardiace, modificari ale fetei, retard mental. Alcoolul traverseaza cu usurinta placenta si se gaseste in circulatia fetala in concentratie egala cu concentratia din sangele matern.
Cofeina – nu mai mult de o cana de cafea normala dimineata. Eventual inca o cana sau doua ulterioare dar, obligatoriu, cafea fara cofeina!
Fumatul - ideal ar fi sa fie complet oprit pe perioada sarcinii!
Alimentele care baloneaza precum si cele excesiv de grase trebuiesc, de asemenea, eliminate din alimentatia zilnica!
Dulciurile nu sunt bune in exces! Ramane ca dvs. sa invingeti cu ratiune poftele care va bantuie in acesta perioada!

“Poftele” – adevar sau mit?

“Poftele” celebre ale gravidelor nu reflecta, in general, lipsuri nutritionale. Modificarile de gust si de miros determinate de schimbarile hormonale specifice acestei perioade sunt cauza acestora. Se poate ajunge, fara a realiza chiar, ca tot poftind ceva sarat sau ceva dulce, sa se consume tot felul de produse care aduc calorii suficiente dar nu si substante nutritive de calitate. Oricum, este clar ca aceste pofte pot fi “subjugate” de ratiune!

Dr. Alin Popescu
Medic primar in medicina sportiva
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Dieta in timpul sarcinii"

3 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Dieta in timpul sarcinii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

de Elena-Alina Constantinescu 06 Dec 2016

Ceaiul de cicoare poate fi folosit pentru a trata o gama variata de boli, de la anemie pana la cancer intestinal. [detalii]

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

de Elena-Alina Constantinescu 20 Oct 2016

Frantuzoaicele sunt admirate pentru siluetele zvelte si armonioase. Pentru a se mentina in forma, nu consuma alimente procesate sau bogate in grasimi, dulciuri si bauturi carbogazoase. Savureaza mancarea, folosesc intotdeauna ingrediente proaspete cand o prepara, mananca pentru gust, nu pentru senzatia de satietate. [detalii]

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

de Elena-Alina Constantinescu 19 Oct 2016

Exista multe produse de detoxifiere pe piata care sa implineasca acest scop, insa cu efecte adverse asupra organismului. Din cauza poluarii accentuate, a alimentelor foarte procesate si a altor toxine pe care le ingeram, corpul nu mai face fata. Incepem sa ne simtim obositi, letargici, deprimati, asadar iata cum ne detoxifiem corpul in mod natural! [detalii]

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

de Elena-Alina Constantinescu 29 Sep 2016

Consumate proaspete, fructele ne asigura necesarul de proteine si vitamine si ne ofera energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Fitonutrientii pe care ii contin ajuta la preventia inflamatiilor si la intarirea sistemului imunitar. Iata 5 fructe care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta in aceasta toamna: [detalii]

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

de Elena-Alina Constantinescu 21 Sep 2016

Conform unui studiu britanic, femeile care consuma grasimi si zahar in exces in timpul sarcinii afecteaza sanatatea bebelusului. Din cauza alimentelor nesanatoase, creste riscul de hiperactivitate la copii. Este mult mai importanta calitatea alimentelor, decat cantitatea pe care o consumati. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.