Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Dieta in timpul sarcinii

de AlegeSanatos.ro 26 Iun 2012

Tags: sarcina femeie insarcinata alimentatie modificari hormonale calciu proteine acid folic vitamina A vitamina C


Dieta in timpul sarcinii

In momentul in care se depisteaza sarcina incep responsabilitatile speciale legate de cel mic. Chiar daca sarcina este o perioada incarcata emotional si organismul resimte modificarile hormonale majore specifice acestei perioade, este important ca alimentatia sa ramana echilibrata.


In nici un caz nu inseamna ca alimentatia va trebui dublata (conform zicerii populare “Sa mananci pentru doi!”). Se recomanda un plus de 180 cal/zi in primul trimestru de sarcina si de 360 cal/zi in celelalte doua trimestre.

Cat de importanta e alimentatia in sarcina?

Alimentatia echilibrata este esentiala pentru ca fatul sa ajunga la o greutate normala la nastere. De asemenea astfel se previne si nedorita nastere prematura. In plus, alimentatia din timpul sarcinii pregateste si rezervele pentru formarea laptelui matern.

Ce este necesar?
 
  • Proteine de calitate – 60-65 mg/zi (un plus de 15 mg fata de obisnuit); aceste proteine trebuie aduse din carne si oua, astfel obtinand si un aport semnificativ de vitamine (din grupul B) si minerale (fier, zinc).
  • Acidul folic - 400µg/zi. Este esential pentru formarea de noi celule avand un rol important si in formarea tubului neural al fatului (din care se vor dezvolta ulterior maduva spinarii si structurile cerebrale). Suplimentele de acid folic sunt recomandate chiar cu 2-3 luni inaintea conceptiei si cel putin in primul trimestru de sarcina. Alimentele care aduc folati: spanacul, asparagusul, avocado, broccoli si nucile.
  • Calciu – necesarul de calciu pentru femeia gravida este de 1-1,2 gr/zi (un plus de 400 de mg fata de nevoile obisnuite). Acest element este essential in formarea scheletului fetal. Laptele si derivatele din lapte aduc un aport de calciu foarte bun. Totusi medicul va aprecia daca este cazul sa prescrie un supliment pe baza de calciu, varianta posibila in cazul femeilor cu intoleranta la lactoza, care nu consuma suficiente lactate sau in cazul sarcinii gemelare.
  • Vitamina C ajunge la un necesar zilnic dublu nevoilor obisnuite dar consumul regulat de fructe proaspete asigura usor acest necesar.
  • Vitamina A nu necesita un aport crescut. Nevoile sunt acoperite  prin oua, lapte, peste, citrice. Atentie - excesul de vitamina A prin autoadministrarea inadecvata de suplimente nutritive conduce la anomalii fetale!

 Ce trebuie evitat?

Consumul de alcool. Alcoolul conduce la aparitia unui sindrom alcoolo-fetal grav cu malformatii cardiace, modificari ale fetei, retard mental. Alcoolul traverseaza cu usurinta placenta si se gaseste in circulatia fetala in concentratie egala cu concentratia din sangele matern.
Cofeina – nu mai mult de o cana de cafea normala dimineata. Eventual inca o cana sau doua ulterioare dar, obligatoriu, cafea fara cofeina!
Fumatul - ideal ar fi sa fie complet oprit pe perioada sarcinii!
Alimentele care baloneaza precum si cele excesiv de grase trebuiesc, de asemenea, eliminate din alimentatia zilnica!
Dulciurile nu sunt bune in exces! Ramane ca dvs. sa invingeti cu ratiune poftele care va bantuie in acesta perioada!

“Poftele” – adevar sau mit?

“Poftele” celebre ale gravidelor nu reflecta, in general, lipsuri nutritionale. Modificarile de gust si de miros determinate de schimbarile hormonale specifice acestei perioade sunt cauza acestora. Se poate ajunge, fara a realiza chiar, ca tot poftind ceva sarat sau ceva dulce, sa se consume tot felul de produse care aduc calorii suficiente dar nu si substante nutritive de calitate. Oricum, este clar ca aceste pofte pot fi “subjugate” de ratiune!

Dr. Alin Popescu
Medic primar in medicina sportiva
 




Spune-ne opinia ta despre
"Dieta in timpul sarcinii"

3 + 1 =

Spune-ne opinia ta despre
"Dieta in timpul sarcinii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Inghetata. Ce ingrediente periculoase poate contine

Inghetata. Ce ingrediente periculoase poate contine

de Laura Galescu 07 Aug 2018

Inghetata este o binecuvantare pentru zilele toride. Cea "adevarata" contine doar lapte, zahar, fructe si poate oua. Dar inghetata pe care o gasim in magazine poate contine ingrediente deloc benefice organismului uman. [detalii]

Zmeura, de ajutor in curele de slabire

Zmeura, de ajutor in curele de slabire

de Laura Galescu 31 Iul 2018

Pe langa faptul ca este delicioasa, zmeura este slab calorica, fiind utila daca incerci sa dai jos cateva kilograme. [detalii]

Indulcitori naturali versus indulcitori de sinteza - care sunt diferentele si pe care ii alegem

Indulcitori naturali versus indulcitori de sinteza - care sunt diferentele si pe care ii alegem

de AlegeSanatos.ro 27 Iul 2018

Suntem avertizati de catre medici si chiar de campanii demarate de organismele de control alimentar de periocolul din alimentele pe care le consumam. Un aspect asupra caruia se trag dese semnale de alarma este reprezentat de consumul de zahar, un produs care poate cauza grave problemele de sanatate. [detalii]

Cate calorii contine un ananas?

Cate calorii contine un ananas?

de Raluca Garbea 20 Iul 2018

Avand in vedere gustul dulce al ananasului, multi oameni se intreaba cate calorii contine acesta. In functie de tipul de ananas, valorile nutritionale pot fi diferite. [detalii]

Quinoa si chia sunt benefice in curele de slabire

Quinoa si chia sunt benefice in curele de slabire

de Laura Galescu 13 Iul 2018

Stiai ca fibrele insolubile, cele care nu se dizolva in apa, accelereaza miscarile bolului alimentar? Sunt si alte beneficii majore pentru sanatate oferite de fibre: ajuta la reducerea tensiunii arteriale, amelioreaza diabetul, scad nivelul de glucoza si te pot ajuta sa slabesti pentru ca esti nevoit sa mesteci mai mult si acest lucru iti ofera o senzatie de satietate. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016