Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Dieta in timpul sarcinii

de AlegeSanatos.ro 26 Iun 2012

Tags: sarcina femeie insarcinata alimentatie modificari hormonale calciu proteine acid folic vitamina A vitamina C


Dieta in timpul sarcinii

In momentul in care se depisteaza sarcina incep responsabilitatile speciale legate de cel mic. Chiar daca sarcina este o perioada incarcata emotional si organismul resimte modificarile hormonale majore specifice acestei perioade, este important ca alimentatia sa ramana echilibrata.


In nici un caz nu inseamna ca alimentatia va trebui dublata (conform zicerii populare “Sa mananci pentru doi!”). Se recomanda un plus de 180 cal/zi in primul trimestru de sarcina si de 360 cal/zi in celelalte doua trimestre.

Cat de importanta e alimentatia in sarcina?

Alimentatia echilibrata este esentiala pentru ca fatul sa ajunga la o greutate normala la nastere. De asemenea astfel se previne si nedorita nastere prematura. In plus, alimentatia din timpul sarcinii pregateste si rezervele pentru formarea laptelui matern.

Ce este necesar?
 
  • Proteine de calitate – 60-65 mg/zi (un plus de 15 mg fata de obisnuit); aceste proteine trebuie aduse din carne si oua, astfel obtinand si un aport semnificativ de vitamine (din grupul B) si minerale (fier, zinc).
  • Acidul folic - 400µg/zi. Este esential pentru formarea de noi celule avand un rol important si in formarea tubului neural al fatului (din care se vor dezvolta ulterior maduva spinarii si structurile cerebrale). Suplimentele de acid folic sunt recomandate chiar cu 2-3 luni inaintea conceptiei si cel putin in primul trimestru de sarcina. Alimentele care aduc folati: spanacul, asparagusul, avocado, broccoli si nucile.
  • Calciu – necesarul de calciu pentru femeia gravida este de 1-1,2 gr/zi (un plus de 400 de mg fata de nevoile obisnuite). Acest element este essential in formarea scheletului fetal. Laptele si derivatele din lapte aduc un aport de calciu foarte bun. Totusi medicul va aprecia daca este cazul sa prescrie un supliment pe baza de calciu, varianta posibila in cazul femeilor cu intoleranta la lactoza, care nu consuma suficiente lactate sau in cazul sarcinii gemelare.
  • Vitamina C ajunge la un necesar zilnic dublu nevoilor obisnuite dar consumul regulat de fructe proaspete asigura usor acest necesar.
  • Vitamina A nu necesita un aport crescut. Nevoile sunt acoperite  prin oua, lapte, peste, citrice. Atentie - excesul de vitamina A prin autoadministrarea inadecvata de suplimente nutritive conduce la anomalii fetale!

 Ce trebuie evitat?

Consumul de alcool. Alcoolul conduce la aparitia unui sindrom alcoolo-fetal grav cu malformatii cardiace, modificari ale fetei, retard mental. Alcoolul traverseaza cu usurinta placenta si se gaseste in circulatia fetala in concentratie egala cu concentratia din sangele matern.
Cofeina – nu mai mult de o cana de cafea normala dimineata. Eventual inca o cana sau doua ulterioare dar, obligatoriu, cafea fara cofeina!
Fumatul - ideal ar fi sa fie complet oprit pe perioada sarcinii!
Alimentele care baloneaza precum si cele excesiv de grase trebuiesc, de asemenea, eliminate din alimentatia zilnica!
Dulciurile nu sunt bune in exces! Ramane ca dvs. sa invingeti cu ratiune poftele care va bantuie in acesta perioada!

“Poftele” – adevar sau mit?

“Poftele” celebre ale gravidelor nu reflecta, in general, lipsuri nutritionale. Modificarile de gust si de miros determinate de schimbarile hormonale specifice acestei perioade sunt cauza acestora. Se poate ajunge, fara a realiza chiar, ca tot poftind ceva sarat sau ceva dulce, sa se consume tot felul de produse care aduc calorii suficiente dar nu si substante nutritive de calitate. Oricum, este clar ca aceste pofte pot fi “subjugate” de ratiune!

Dr. Alin Popescu
Medic primar in medicina sportiva
 




Spune-ne opinia ta despre
"Dieta in timpul sarcinii"

9 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Dieta in timpul sarcinii"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Care sunt alimentele ideale pentru o inima sanatoasa

Care sunt alimentele ideale pentru o inima sanatoasa

de Elena-Alina Constantinescu 24 Iul 2017

Potrivit unui comunicat al Asociatiei Pacientilor cu Afectiuni Neurodegenerative, mai mult de 17 milioane de accidente vasculare cerebrale apar la nivel global in fiecare an, una din sase persoane suferind un accident vascular cerebral in timpul vietii. Cu mai mult de 6 milioane de decese anual, accidentul vascular cerebral este principala cauza a decesului la scara globala. [detalii]

VIDEO: Slabeste rapid cu miere si scortisoara! Iata reteta-minune!

VIDEO: Slabeste rapid cu miere si scortisoara! Iata reteta-minune!

de Viorica Ghinea 18 Iul 2017

Daca incerci de ceva vreme sa slabesti, dar nu ajungi la rezultatele dorite, inseamna ca nu ai incercat metoda potrivita. Consuma miere cu scortisoara si vei scapa de kilogramele nedorite in timp record, fara sa iti pui sanatatea in pericol si fara sa iti epuizezi organismul. Iata care este modul de consumare al acestor doua ingrediente! [detalii]

Cum te ajuta ciresele sa slabesti sanatos

Cum te ajuta ciresele sa slabesti sanatos

de Elena-Alina Constantinescu 28 Iun 2017

Cine nu iubeste ciresele? Dulci si racoritoare, aceste fructe mici si racoritoare reprezinta o gustare santoasa intre mesele principale. Prin continutul ridicat de apa hidrateaza organismul, stimuleaza si sustin imunitatea si regleaza functia sistemului digestiv. In randurile de mai jos, iata cum te ajuta ciresele sa slabesti in sezonul estival: [detalii]

Reseteaza-ti mintea, remodeleaza-ti corpul: 4 pasi pentru a slabi sanatos

Reseteaza-ti mintea, remodeleaza-ti corpul: 4 pasi pentru a slabi sanatos

de Alege Sanatos 23 Mai 2017

Pentru multi dintre noi kilogramele in plus sunt o adevarata bataie de cap si, oricat de mult ne-am stradui sa scapam de ele, rezultatele sunt in zadar. [detalii]

Masa de Paste: ce semnifica cifrele imprimate pe oua si cum le alegi pe cele ecologice

Masa de Paste: ce semnifica cifrele imprimate pe oua si cum le alegi pe cele ecologice

de Elena-Alina Constantinescu 13 Apr 2017

Ouale vopsite sunt nelipsite de la masa de Paste. Pentru a nu pune in pericol sanatatea celor dragi, cand cumperi oua din supermarket trebuie sa fii atenta nu numai la perioada de valabilitate, ci si la alte marcaje. Potrivit APC Romania, pe fiecare ou trebuie sa fie aplicate, prin stantare, urmatoarele informatii: [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole