Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Dieta macrobiotica: avantaje si dezavantaje

de Elena-Alina Constantinescu 24 Mar 2016

Tags: dieta macrobiotica slabire cereale integrale condimente


Dieta macrobiotica: avantaje si dezavantaje

Dieta macrobiotica este un mod de viata, nu doar un simplu plan de slabire. Bogata in alimente sanatoase, a fost urmata de-a lungul timpului pentru a vindeca bolile cronica si cancerul. Printre adeptii dietei macrobiotice se numara celebritati precum Gwyneth Paltrow sau Madonna.

Alimentatia macrobiotica se bazeaza pe aportul scazut de grasimi si cel crescut de fibre alimentare. Specialistii in nutritie spun ca poate fi adaptata in functie de climat, anotimp, varsta si particularitatile legate de sanatate ale persoanei care o urmeaza.

Alimentele care trebuie consumate in cadrul dietei sunt bogate in fitoestrogeni, substante care ajuta la echilibrarea hormonilor feminini si la atenuarea problemelor menopauzei.

Este permis consumul de cereale integrale, seminte, peste, fructe si legume, seminte.

"Este recomandat ca o treime din legume sa fie consumate proaspete, nemodificate termic, si restul sa fie preparate la abur, fierte sau la gratar. Foarte recomandate in aceasta dieta sunt fasolea verde sau uscata, lintea sau soia. Supele pot fi o parte importanta a dietei macrobiotice, cele mai indicate fiind cele de legume si zarzavaturi de sezon. Produsele de panificatie de tip paste, fidea, paine alba, foietaj etc vor fi consumate foarte rar", este sfatul nutritionistului Lygia Alexandrescu.

Nu sunt recomandate alimentele procesate, alcoolul, carnea de pasare, porc, miel sau vita, ouale, lactatele, cartofii, dovleceii. Este permis, in cantitati mici, consumul de peste si fructe de mare.

"Orientarea trebuie sa fie, bineinteles, spre peste si nu spre carne rosie, oua sau lactate. Nucile, semintele, migdalele pot fi consumate cu moderatie in forma lor organica, neprajite, nesarate. Dieta macrobiotica permite si consumul regulat de fructe, insa doar de fructe locale. Pentru pofticiosii de dulce dieta macrobiotica este permisiva, in sensul ca se pot consuma deserturi (indulcite natural cu fructoza) de 2-3 ori pe saptamana. Uleiurile care sunt permise in acest program alimentar sunt cele vegetale nerafinate: de masline, de struguri sau de porumb", mai afirma nutritionistul.

Dieta macrobiotica trebuie sa contina:

- cerealele integrale (orezul brun, orz, grau integral, ovaz, orz, fulgi de secara) trebuie sa alcatuiasca 50-60% din fiecare masa.
- legumele crude (varza, broccoli, conopida, ceapa, dovlecelul, napul, morcovul, ridichea, iar ciupercile, castravetii si telina) si algele marine intrunesc un procentaj de 25-30%
- leguminoasele (soia, fasolea, mazarea si lintea) reprezinta 10% din aportul zilnic.
- pestele, nucile, semintele, fructe constituie 5-20% din dieta macrobiotica zilnica.
- zilnic de pot consuma 1-2 boluri de supa.
- condimentele permise sunt sarea de mare, sosul de soia, otetul de orez brun, radacina de ghimbir, hrean, boabe de mustar, coriandru, oregano.

Dezavantaje

Unii nutritionisti considera dieta macrobiotica a fi prea restrictiva. Aceasta priveaza organismul de anumiti nutrienti, cum ar fi proteinele, vitamina B12, fier, magneziu si calciu.

Femeile insarcinate sau de cele care alapteaza nu este bine sa o urmeze deoarece nu ofera toti nutrientii pentru dezvoltarea armonioasa a copilului.

Sursa: Agerpres
Foto: pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"Dieta macrobiotica: avantaje si dezavantaje"

7 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Dieta macrobiotica: avantaje si dezavantaje"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Cele mai noi diete de slabit recomandate de specialisti in nutritie la nivel global!

Cele mai noi diete de slabit recomandate de specialisti in nutritie la nivel global!

de AlegeSanatos.ro 09 Iul 2019

Vara este cel mai potrivit timp pentru a incerca noi diete. Fie ca doresti sa ai un corp mai suplu pentru vacanta la plaja de acest an, fie ca iti doresti pur si simplu sa fii in forma, avem vesti bune pentru tine. [detalii]

11 fructe si legume pe care le poti manca fara teama ca te ingrasi

11 fructe si legume pe care le poti manca fara teama ca te ingrasi

de AlegeSanatos.ro 04 Iul 2019

Nu exista alimente fara calorii, dar exista fructe si legume care pot fi consumate in cantitati mari, fara grija faptului ca ne-ar putea ingrasa. Nu doar ca au putine calorii, dar au si o multine de vitamine, minerale si fibre, perfecte pentru o sanatate de fier. [detalii]

Dieta cu kiwi - Ce presupune

Dieta cu kiwi - Ce presupune

de Raluca Garbea 18 Iun 2019

Descopera in articol cum poti scapa de kilogramele in plus cu ajutorul dietei cu kiwi! [detalii]

La ce diete neobisnuite au apelat vedetele de la Hollywood

La ce diete neobisnuite au apelat vedetele de la Hollywood

de Raluca Garbea 04 Iun 2019

Descopera in articol la ce diete neobisnuite au apelat vedetele de la Hollywood. [detalii]

Alimente pe care este bine sa le consume copiii

Alimente pe care este bine sa le consume copiii

de AlegeSanatos.ro 24 Iul 2019

Ce alimente sa le mai dam copiilor? Chiar daca ei ar manca doar alimentele lor preferate, este rolul nostru sa ne asiguram ca primesc toti nutrientii de care au nevoie dintr-o dieta diversificata. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016