Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Dieta macrobiotica: avantaje si dezavantaje

de Elena-Alina Constantinescu 24 Mar 2016

Dieta macrobiotica: avantaje si dezavantaje

Dieta macrobiotica este un mod de viata, nu doar un simplu plan de slabire. Bogata in alimente sanatoase, a fost urmata de-a lungul timpului pentru a vindeca bolile cronica si cancerul. Printre adeptii dietei macrobiotice se numara celebritati precum Gwyneth Paltrow sau Madonna.

Alimentatia macrobiotica se bazeaza pe aportul scazut de grasimi si cel crescut de fibre alimentare. Specialistii in nutritie spun ca poate fi adaptata in functie de climat, anotimp, varsta si particularitatile legate de sanatate ale persoanei care o urmeaza.

Alimentele care trebuie consumate in cadrul dietei sunt bogate in fitoestrogeni, substante care ajuta la echilibrarea hormonilor feminini si la atenuarea problemelor menopauzei.

Este permis consumul de cereale integrale, seminte, peste, fructe si legume, seminte.

"Este recomandat ca o treime din legume sa fie consumate proaspete, nemodificate termic, si restul sa fie preparate la abur, fierte sau la gratar. Foarte recomandate in aceasta dieta sunt fasolea verde sau uscata, lintea sau soia. Supele pot fi o parte importanta a dietei macrobiotice, cele mai indicate fiind cele de legume si zarzavaturi de sezon. Produsele de panificatie de tip paste, fidea, paine alba, foietaj etc vor fi consumate foarte rar", este sfatul nutritionistului Lygia Alexandrescu.

Nu sunt recomandate alimentele procesate, alcoolul, carnea de pasare, porc, miel sau vita, ouale, lactatele, cartofii, dovleceii. Este permis, in cantitati mici, consumul de peste si fructe de mare.

"Orientarea trebuie sa fie, bineinteles, spre peste si nu spre carne rosie, oua sau lactate. Nucile, semintele, migdalele pot fi consumate cu moderatie in forma lor organica, neprajite, nesarate. Dieta macrobiotica permite si consumul regulat de fructe, insa doar de fructe locale. Pentru pofticiosii de dulce dieta macrobiotica este permisiva, in sensul ca se pot consuma deserturi (indulcite natural cu fructoza) de 2-3 ori pe saptamana. Uleiurile care sunt permise in acest program alimentar sunt cele vegetale nerafinate: de masline, de struguri sau de porumb", mai afirma nutritionistul.

Dieta macrobiotica trebuie sa contina:

- cerealele integrale (orezul brun, orz, grau integral, ovaz, orz, fulgi de secara) trebuie sa alcatuiasca 50-60% din fiecare masa.
- legumele crude (varza, broccoli, conopida, ceapa, dovlecelul, napul, morcovul, ridichea, iar ciupercile, castravetii si telina) si algele marine intrunesc un procentaj de 25-30%
- leguminoasele (soia, fasolea, mazarea si lintea) reprezinta 10% din aportul zilnic.
- pestele, nucile, semintele, fructe constituie 5-20% din dieta macrobiotica zilnica.
- zilnic de pot consuma 1-2 boluri de supa.
- condimentele permise sunt sarea de mare, sosul de soia, otetul de orez brun, radacina de ghimbir, hrean, boabe de mustar, coriandru, oregano.

Dezavantaje

Unii nutritionisti considera dieta macrobiotica a fi prea restrictiva. Aceasta priveaza organismul de anumiti nutrienti, cum ar fi proteinele, vitamina B12, fier, magneziu si calciu.

Femeile insarcinate sau de cele care alapteaza nu este bine sa o urmeze deoarece nu ofera toti nutrientii pentru dezvoltarea armonioasa a copilului.

Sursa: Agerpres
Foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Dieta macrobiotica: avantaje si dezavantaje"

5 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"Dieta macrobiotica: avantaje si dezavantaje"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 15 Feb 2017

Atunci cand alimentatia este saraca in proteine, sistemul imunitar este slabit, apar probleme cardiace si respiratorii. De aceea, dieta ta de zi cu zi ar trebui sa includa atat proteine vegetale cat si proteine animale. Proteinele sunt importante pentru dezvoltarea muschilor, repararea tesuturilor, intarirea sistemului imunitar si functionarea normala a sistemului hormonal. [detalii]

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Feb 2017

Adoptarea unui stil de viata sanatos ce cuprinde o dieta bogata in alimente, stabilirea unui program de exercitii fizice, evitarea fumatului si consumul de alcool cu moderatie, reprezinta cea mai buna modalitate de a lupta impotriva imbatranirii. Alimentele prezentate mai jos contin fitonutrienti, antioxidanti puternici ce neutralizeaza radicalii liberi care declanseaza boli precum osteoporoza, cancerul, bolile de inima si bolile degenerative. [detalii]

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 18 Ian 2017

Pe langa gustul delicios, merisoarele sunt foarte bune pentru starea noastra de sanatate deoarece au in compozitie antioxidanti, ceea ce le transforma in importante arme de aparare a organismului uman. [detalii]

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

de Elena-Alina Constantinescu 05 Ian 2017

Acizii grasi Omega 3 nu pot fi produsi de organism in mod natural, de aceea trebuie furnizati prin intermediul alimentelor sau a suplimentelor naturale. Au un rol esential in dezvoltarea normala a organismului, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului si artritei. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.