Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Dieta proaspetelor mamici

de AlegeSanatos.ro 28 Iun 2012

Tags: nastere femeie insarcinata kilograme sport miscare somn cafea tutun


Dieta proaspetelor mamici

Dupa nastere majoritatea femeilor vor sa slabeasca relativ repede, fara insa a face eforturi foarte mari pentru a scapa de inerentele vergeturi si de burtica destul de inestetica.

Totusi trebuie spus inca de la inceput ca este gresit sa se spere la o pierdere ponderala mare intr-un interval scurt de timp. Corect este sa speram ca se pot pierde aproximativ 7 kg intr-un trimestru.

Regulile de baza pentru a pierde aceste kilograme:
 
  1. Fixati-va obiective realizabile, realiste! O cura echilibrata inseamna a pierde 2-3 kg lunar si apoi sa fie mentinuta greutatea obtinuta. Deci nu este vorba doar de vointa ci si de perseverenta. Doar asa se pot obtine rezultate durabile.
  2. Respectati orarul tuturor meselor zilnice! Cele trei mese principale si doua gustari trebuie sa aiba un orar bine stabilit (profitand si de faptul ca inca nu ati reinceput serviciul) si ideal ar fi sa nu se manance nimic dupa ora 19.
  3. Nu depasiti 1700 - 1750 de calorii pe zi! Aceste calorii trebuie sa fie bine distribuite pe parcursul zilei astfel incat la cina sa nu se consume mai mult de 400 de calorii.
  4. Mancati cat se poate de variat! Carne de pui, peste sau vita (200-250 gr/zilnic), lactate (500 ml lapte sau 250 ml iaurt sau 200 gr branza de vaci), fructe si legume proaspete (500 gr/ zilnic), cereale (100 gr/zilnic, importanta sursa de fibre cu rol in reglarea tranzitului intestinal) – iata ce nu trebuie sa lipseasca din meniul zilnic ulterior nasterii. Alimentele care va baloneaza precum si cele excesiv de grase trebuiesc evitate in aceasta perioada.
  5. Evitati alcoolul, cofeina si tutunul! Chiar daca nu alaptati si cu atat mai mult in cazul in care alaptati trebuie in aceasta perioada sa evitati la maximum consumul de alcool (complet interzis), cafea (maxim o ceasca/zi) si tutun (inclusiv sa evitati fumatul pasiv).
  6. Miscarea este absolut necesara! Trebuie sa plecati de la ideea ca organismul dvs. este neantrenat iar miscarea (indiferent de forma sub care o practicati) trebuie inceputa progresiv. Va propun initial 20 de minute de trei ori pe saptamana (10 min. de bicicleta si 10 min. de exercitii pentru muschii fesieri si abdominali) urmand ca in final (dupa 2 luni) sa ajungeti la 30 de minute de miscare (inclusiv alergare in aer liber) zilnic.
  7. Dormiti minim 8 ore/zi. Chiar daca datorita proaspatului sosit in familie somnul nocturn nu este intotdeauna odihnitor si de multe ori are si multe intreruperi, incercati in cursul zilei sa “furati” 2 ore de somn astfel incat in 24 de ore sa aveti macar 8 ore de odihna.

Respectand cele de mai sus va puteti reintoarce intr-un timp scurt la silueta si tonusul muscular avut inaintea graviditatii.

Fixarea unor obiective realizabile, o dieta corespunzatoare si miscarea va ajuta sa treceti cu bine peste momentul in care va ingrijorati de silueta dumneavoastra.


Dr. Alin Popescu
Medic primar in medicina sportiva
 




Spune-ne opinia ta despre
"Dieta proaspetelor mamici"

7 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Dieta proaspetelor mamici"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ce sunt grasimile trans si cat sunt de daunatoare pentru organism

Ce sunt grasimile trans si cat sunt de daunatoare pentru organism

de Laura Galescu 22 Mai 2018

Corpul tau se bazeaza pe grasimi sanatoase, cum ar fi grasimile poli (care se gasesc in alimente precum peste, avocado si nuci), pentru a crea hormoni, pentru a produce energie si pentru a absorbi anumite substante nutritive. Dar ce se intampla cand consumi grasimi trans? [detalii]

Dieta Spark in 4 etape - slabeste si traieste sanatos

Dieta Spark in 4 etape - slabeste si traieste sanatos

de Laura Galescu 18 Mai 2018

Una dintre dietele sanatoase, fara restrictii alimentare majore, dieta Spark te ajuta sa slabesti in termen de doar 28 de zile. Ea a fost conceputa in 1996 de profesorul Chris Downie, care a reusit cu ajutorul ei sa slabeasca, sa se mentina, dar si sa devina recunoscut la nivel international. [detalii]

Incearca dieta Ornish! Te scapa de diabet si de boli de inima

Incearca dieta Ornish! Te scapa de diabet si de boli de inima

de Laura Galescu 14 Mai 2018

Vrei sa slabesti si sa te mentii sanatoasa? Poti incerca dieta Ornish, care ajuta si la prevenirea sau tinerea sub control a diabetului zaharat si a bolilor de inima, la scaderea tensiunii arteriale si a colesterolului. [detalii]

Iata cel mai sanatos desert! Consuma-l mai des si bucura-te de beneficii

Iata cel mai sanatos desert! Consuma-l mai des si bucura-te de beneficii

de Andrei Simion 04 Mai 2018

Indiferent ca vrei sa slabesti sau doar ti-ai propus sa reduci cantitatea de zahar consumata, acest aliment este extrem de sanatos si de gustos. [detalii]

Reteta originala de tiramisu. Desertul delicios si usor de realizat

Reteta originala de tiramisu. Desertul delicios si usor de realizat

de Sofia Marinescu 27 Apr 2018

Desi de-a lungul timpului reteta de Tiramisu a suferit diferite modificari, e mult mai usor decat ai crede sa obtii un desert italian autentic, dupa reteta originala. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016