Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Dieta vegana - cura de detoxifiere?

de AlegeSanatos.ro 09 Dec 2013

Dieta vegana - cura de detoxifiere?

Daca doriti sa deveniti vegani in luna decembrie, mai mult ca o cura de detoxifiere inainte de sarbatori, este o alegerea inteleapta. Incercati sa profitati la maxim de beneficiile acestei diete. Daca sunteti incepator, va prezentam cateva sfaturi cheie, precum si capacanele pe care ar trebui sa el evitati daca ati hotarat sa adoptati aceasta dieta.

Mancati multe legume
Beneficiile de a deveni vegan nu  provin doar din eliminarea produselor si preparatelor de origine animala , dar, de asemenea, de la consumarea alimentelor  neprocesate , bogate in nutrienti, inclusiv legume, fructe , cereale integrale cum ar fi quinoa , fasole, linte, nuci , seminte , ierburi , condimente , plante si grasimi sanatoase , cum ar fi avocado si nuca de cocos. Cu alte cuvinte, o chifla alba cu margarina poate fi inclusa in meniul unui vegetarian, dar nu este o alegere hranitoare sau buna pentru tine.

NU mancati mancare vegana junk
Exista atat de multe produse vegane pe piata incat este usor sa ajungi un consumator de junk food vegan. Cu ani in urma vegani erau nevoiti sa-si faca toate mancarurile de la zero . Astazi , exista o sursa nesfarsita de alimente vegetariene foarte procesate , de la pizza cu mozzarella de post si bacon „vegetarian” pana la cookie-uri vegetariene , bomboane , si gogosi . Am intalnit multi vegani care nu se ating de fructe si legume , precum si alte persoane care traiesc numai cu chips-uri si dulciuri.
 Bineinteles, ca din cand in cand poti opta pentru o inghetata facuta cu lapte de cocos, dar majoritatea meselor tale ar trebui sa fie plina de nutrienti.

Beti multa apa
Majoritatea americanilor mananca aproximativ jumatate din doza zilnica recomandata de fibre, probabil, pentru ca 75% dintre ei nu consuma minim trei portii zilnice de cereale integrale recomandate.
Sa ai o dieta vegana sanatoasa inseamna ca vei avea grija ca din dieta ta sa nu lipseasca, pe langa alte alimente bogate in nutrienti, fasolea si nucile. De fapt, dieta vegana ar putea duce cu usurinta la dublarea sau triplarea aportului zilnic de fibre - si asta inseamna ca veti avea nevoie de foarte multa apa.

Corpul tau nu poate descompune fibrele din alimente , iar acestea nu se pot absobi din tractul digestiv in sange , astfel incat fibrele trebuie ajuta-te astfel incat a fie eliminate.Cum eliminati fiberele? Le eliminati cu ajutorul apei, asadar beti cel putin 2 litri de apa pe zi. Daca nu va place apa plata simplaadaugati cateva felii de citrice , fructe de padure  sau menta proaspata.

NU uitati de proteine
Proteinele au rolul de a intretine si repara tesuturile corpului, inclusiv tesuturile musculare, precum si hormonii si enzimele . Acestea stimuleaza, de asemenea, si metabolismul. Fara suficiente proteine ​​in dieta ta , te-ai putea putea simti obosit , te-ai imbolnavi mai frecvent, si veti observa ca pielea va fi mai uscata si parul mai casant.  Este important sa includeti surse de proteine ​​in fiecare masa . Quinoa contine 8 grame de proteine pe cana, migdalele 7,5 g pe sfert de cana; linte 17 g per ceasca.

Transformati-va toate mesele obisnuite in mese vegane
Daca va simtiti coplesit de ideea de a deveni vegan , sau va intrebati : "Ce as putea manca ?! " ganditi-va la mesele omnivore pe care le aveati pana acum iar apoi inlocuiti carnea si produsele lactate cu optiuni pe baza de plante.

De exemplu, inlocuiti curcanul cu linte si ardei gras, adauga fasolea cannellini la o supa in loc de carne de pui , si prepara chili cu boabe de fasole in loc de carne de vita. In aproape orice fel de mancare, puteti inlocui pur si simplu carnea cu fasole sau linte . Pentru lactate , optati pentru " lapte " facut din migdale, nuca de cocos , sau seminte de floarea soarelui , si folositi ulei de masline extra virgin sau ulei de nuca de cocos in loc de unt . In loc de sosuri cremoase, cum ar fi Cezar, utilizati tahini. Si daca simti ca ai nevoie de mai multe retete , cautati retete vegetariene sanatoase on-line sau consultati un nutritionist.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Dieta vegana - cura de detoxifiere?"

8 + 5 =

Spune-ne opinia ta despre
"Dieta vegana - cura de detoxifiere?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 15 Feb 2017

Atunci cand alimentatia este saraca in proteine, sistemul imunitar este slabit, apar probleme cardiace si respiratorii. De aceea, dieta ta de zi cu zi ar trebui sa includa atat proteine vegetale cat si proteine animale. Proteinele sunt importante pentru dezvoltarea muschilor, repararea tesuturilor, intarirea sistemului imunitar si functionarea normala a sistemului hormonal. [detalii]

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Feb 2017

Adoptarea unui stil de viata sanatos ce cuprinde o dieta bogata in alimente, stabilirea unui program de exercitii fizice, evitarea fumatului si consumul de alcool cu moderatie, reprezinta cea mai buna modalitate de a lupta impotriva imbatranirii. Alimentele prezentate mai jos contin fitonutrienti, antioxidanti puternici ce neutralizeaza radicalii liberi care declanseaza boli precum osteoporoza, cancerul, bolile de inima si bolile degenerative. [detalii]

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 18 Ian 2017

Pe langa gustul delicios, merisoarele sunt foarte bune pentru starea noastra de sanatate deoarece au in compozitie antioxidanti, ceea ce le transforma in importante arme de aparare a organismului uman. [detalii]

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

de Elena-Alina Constantinescu 05 Ian 2017

Acizii grasi Omega 3 nu pot fi produsi de organism in mod natural, de aceea trebuie furnizati prin intermediul alimentelor sau a suplimentelor naturale. Au un rol esential in dezvoltarea normala a organismului, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului si artritei. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.