Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Diminuarea simptomelor poliartritei reumatoide cu ajutorul alimentatiei

de AlegeSanatos.ro 21 Ian 2013

Tags: Poliartrita artrita dieta mediteraneana


Diminuarea simptomelor poliartritei reumatoide cu ajutorul alimentatiei

Poliartrita reumatoida este o afectiune autoimuna, care afecteaza articulatiile producand la acest nivel inflamatie, tumefiere, dureri mari si in timp distrugerea acestora.

Poliartrita reumatoida este o afectiune autoimuna, care afecteaza articulatiile producand la acest nivel inflamatie, tumefiere, dureri mari si in timp distrugerea acestora. Aceasta boala afecteaza mai mult femeile decat barbatii si apare in general in intervalul de varsta 20-45 de ani. Cauza acestei afectiuni este extrem de complexa fiind practic vorba de un raspuns aberant al sistemului imunitar care ataca tesuturile articulare ajungandu-se la eroziuni la nivelul cartilajelor, a ligamentelor si chiar a oaselor.

In momentul de fata exista o serie de tratamente mai mult sau mai putin eficiente care ajuta la diminuarea raspunsului imun al organismului cat si la ameliorarea simptomatologiei. Un subiect din ce in ce mai abordat in ultima vreme este legatura dintre alimentatie si usurarea simptomatologiei bolii cu ajutorul acesteia. Astfel redoarea matinala, inflamatia si anchilozarea articulatiilor ca si celelalte simptome ale acestei boli care scad considerabil calitatea vietii pot fi tinute sub control daca se respecta o conduita igieno-dietetica.

Grasimile in exces cresc raspunsul inflamator

Cele mai recente studii au aratat ca grasimile saturate cresc raspunsul inflamator in organism si in special in cazul celor care sufera de poliartrita reumatoida favorizeaza aparitia unui tablou clinic extrem de zgomotos. Consumul de carne grasa, mezeluri, unt, smantana si de produse lactate cu un procent ridicat de grasime duce la aparitia in organism a mesagerilor chimici cu rol inflamator care poarta numele de prostaglandine si care participa la aparitia tumefierii si a durerilor articulare.

Cunoscand aceste lucruri nutritionistii recoanda persoanelor care se confrunta cu aceasta afectiune sa aiba un regim alimentar sarac in grasimi de origine animala si bogat in produse vegetale. Acizii grasi omega 6 se gasesc in principal in uleiurile vegetale (uleiul de soia, de porumb, de floarea soarelui si de susan). Cei care consuma in cantitate mare acizi omega 6 au un risc crescut de a face reactii inflamatorii si de a dezvolta afectiuni autoimune.

Pentru a minimaliza acest risc este bine sa se consume in cantitate mai mare acizi grasi omega 3, care au drept sursa carnea de peste (in special sardinele, macroul si somonul), nucile, tofu, soia si semintele de in. Spre deosebire de acidul gras omega 6, acidul gras omega 3 are un puternic efect antiinflamator protejand organismul impotriva crizelor dureroase de poliartrita. De asemenea acesta scade sansele de aparitie a bolilor cardiovasculare si a cancerului.

Dieta mediteraneana-un real ajutor

Nutritionistii au ajuns la un numitor comun in ceea ce priveste dieta celor cu poliartrita reumatoida si anume: dieta mediteraneana. Aceasta consta in consumul preponderent al fructelor si legumelor avand astfel parte de vitamine si minerale in concentratie maxima. Un motiv pentru a considera aceasta dieta o solutie este faptul ca cei din zona mediteraneana (Grecia, Italia, etc) prezinta cazuri mult mai usoare de poliartrita explicatia stand in faptul ca acestia au o alimentatie in proportie de 80% vegetariana cu un consum mult mai mic de carne si produse din carne spre deosebire de alte zone.

Cu alte cuvinte persoanele diagnosticate cu poliartrita reumatoida trebuie sa aiba 2 portii zilnice de cereale, sa consume de cel putin 3 ori pe zi fructe si legume proaspete (cat mai putin suspuse modalitatilor complexe de preparare-pentru a nu distruge vitaminele), ulei de masline, rapita sau in si cat mai multa carne de peste. In acest fel organismul va avea parte de o cantitate suficienta din vitaminele E, A si C, si de protectia acestora impotriva radicalilor liberi nocivi cu potential inflamator.


Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva




Spune-ne opinia ta despre
"Diminuarea simptomelor poliartritei reumatoide cu ajutorul alimentatiei"

9 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Diminuarea simptomelor poliartritei reumatoide cu ajutorul alimentatiei"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ramai sanatoasa iarna cu ajutorul fructelor si legumelor

Ramai sanatoasa iarna cu ajutorul fructelor si legumelor

de Laura Galescu 16 Nov 2017

Iarna creste intotdeauna riscul sa racesti sau chiar sa faci gripa, asa ca fructele si legumele iti pot veni in ajutor. Mai mult, te ajuta sa-ti pastrezi silueta in perioada sarbatorilor. Pentru ca natura ne-a pus la indemana o intreaga gama de fructe si legume care sa ne ofere nutrientii necesari pentru iarna. [detalii]

Cat de nutritiva este salata la punga?

Cat de nutritiva este salata la punga?

de Laura Galescu 14 Nov 2017

Te-ai intrebat daca salata la punga este sanatoasa? Daca raspunsul e afirmativ, este important sa stii ca exista nutrienti precum vitaminele C si B care sunt solubile in apa si care se pierd in procesul de spalare si de taiere industriala sau chiar prin pastrarea indelungata a salatelor la frigider. [detalii]

Ce poti manca in fiecare zi la micul dejun

Ce poti manca in fiecare zi la micul dejun

de Laura Galescu 13 Nov 2017

Micul-dejun perfect echilibrat nu are decat 3 ingrediente si este inspirat de gastronomia islandeza, potrivit medicului Monique Tello de la Universitatea din Harvard. Painea prajita sau nu este la fel de nociva ca un desert mancat la prima ora, dupa parerea medicului. in fiecare zi ar trebui sa mancam de dimineata ovaz, iaurt si fructe de padure.  [detalii]

Cateva lucruri pe care nu le stiai despre avocado

Cateva lucruri pe care nu le stiai despre avocado

de Laura Galescu 08 Nov 2017

Pana nu demult, avocado nu era foarte cunoscut si nu multe persoane stiau despre el. Nu este vorba doar despre continutul de vitamine si minerale, ci despre un intreg complex de informatii care te vor face sa il consumi mai des. [detalii]

Afla care sunt avantajele consumului de unt

Afla care sunt avantajele consumului de unt

de Laura Galescu 02 Nov 2017

Untul a fost nedrept contestat ca fiind radacina bolilor cardiovasculare datorita grasimilor saturate si a colesterolului pe care il contine. Daca este sanatos untul, aflati in acest articol. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania
Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit