Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ghid de nutritie pentru femeile insarcinate

de Laura Voica 08 Ian 2014

Ghid de nutritie pentru femeile insarcinate

In timpul sarcinii, exista cateva lucruri care te-ar putea stresa, dar mancarea nu ar trebui sa fie una dintre ele. Din pacate, auzim tot felul de sfaturi de la prieteni, familie si chiar de la straini despre ceea ce este si ceea ce nu este indicat sa consumam in timpul sarcinii. Sunt atat de multe pareri incat ar putea confuza pe orice. Asadar, daca va intrebati ce e bine sa mananci in timpul sarcinii, iata sfaturile noastre.

Alimente pe care ar trebui sa le evitati in timpul sarcinii

De ce nu putem consuma anumite alimente in timpul sarcinii? In primul rand, apar modificari ale sistemului imunitar care acum te fac mai vulnerabila la boli, cum ar fi toxiinfectia alimentara. Daca inainte un stomac deranjat nu ar fi insemnat mare lucru, acum ar putea avea complicatii grave de la desidratare pana la avort spontan.

Deci, pentru a fi in siguranta , evitati alimente care ar putea fi responsabile de toxiinfectie alimentara, cum ar fi:

Oua: Ouale crude pot fi contaminate cu Salmonella, o bacterie care poate provoca febra, varsaturi si diaree. Aveti grija la restaurant la cum e facut dressing-ul pentru salata Caesar, evitati de asemenea, lichiorul de oua de casa, prajiturile cu aluat crud, orice salate preparate cu maioneza facuta din oua crude sau orice fel de mancare , in care ouale nu sunt fierte complet.

Sushi: Sushi nu este un aliment pe care sa-l consumi in siguranta atunci cand esti insarcinata, deoarece aceasta poate conduce la formarea unor paraziti in stomac.

Sucul nepasteurizat: Evita sucul​​ nepasteurizat (cum ar fi cidru) deoarece pasteurizarea este o metoda de procesare care ucide bacteriile si toxinele. Desi laptele si sucurile vandute in magazine astazi sunt pasteurizate, exista inca unele branduri de pe rafturi, care nu sunt, asa ca cititi etichetele .

Alte alimente sunt nesigure din cauza posibilor contaminanti care pot afecta fatul:

Unele specii de peste: pestele care se mandreste cu acizi grasi omega - 3, ajuta la dezvoltarea creierului copilului, reprezinta o alegere excelenta acum. Dar unele specii de pesti ar trebui sa fie evitate din cauza nivelului ridicat de metil - mercur, un poluant care poate afecta sistemul nervos al copilului.

Acestea includ peste-spada, rechin si toate speciile mari, care traiesc mult si acumuleaza mai mult mercur in carnea lor.
De fapt , cele mai multe specii de peste contin urme de mercur, astfel veti dori sa limitati consumul saptamanal de specii nu prea sigure. In conformitate cu cele mai noi directive din partea FDA (Federal Drug Administration), va puteti bucura de pana la 300 de grame pe saptamana (aproximativ doua mese) de peste mai mic, cum ar fi somon, polac, creveti si ton. Dintre aceste 300 de grame, numai 150 ar trebui sa provina din conserva.

Unele alimente pot fi consumate in cantitati mici, dar sa nu exagerati

Niveluri ridicate de cofeina: Cand vine vorba de cofeina , studiile poate fi foarte confuze. In timp ce un studiu restrans a facut legatura intre cofeina si cresterea riscurilor de imbolnavire pentru fat, studii puternice au aratat ca o cantitate moderata de cafeina nu este daunatoare.

In prezent,  nu se sugereaza mai mult de 300 de miligrame pe zi, aproximativ cantitatea gasita in doua sau trei cesti de 200 grame de cafea , care vine ca o usurare pentru multe mame.




Alimente bogate in nitrati – o alegere inteligenta ar fi sa nu mancati crenvusti, sau mezeluri din carne, cum ar fi sunca si carnati. Acestea contin nitrati, aditivi care s-a demonstrat ca ar putea avea posibile legaturi cu tumorile cerebrale si diabet. Desi studiile nu sunt concludente, este logic sa limitam consumul acestor alimente care nu reprezinta oricum o alegere nutritionala prea fericita.
Ce zici de bauturile acidulate? Sunt considerate sigure in timpul sarcinii si, dincolo de faptul ca nu sunt o alegere nutritiva extraordinara, nu exista nici o dovada stiintifica ca acestea ar dauna. Exista insa si cateva parti proaste, unele contin cel putin un indulcitor artificial (zaharina), care este adesea gasita in sucuri dietetice care traverseaza placenta. Deci, din nou , va recomandam moderatie .
Vesti bune! Cateva alimente pe care le-ati considerat probabil interzise, de fapt nu sunt!

Branzeturi moi: branzeturile moi , cum ar fi Brie, feta  si Gorgonzola erau considerate daunatoare , deoarece acestea pot adaposti listeria. Listerioza, o boala cauzata de bacteria Listeria, poate fi transmisa la fat, ceea ce duce la avort spontan, nastere prematura sau nasterea unui copil mort. Cu toate acestea ,FDA (federal drug administration din America) permite acum consumul de branza moale in timpul sarcinii, atata timp cat este facuta cu lapte pasteurizat.
Este totusi important sa verificati etichetele, mai ales cu branduri importate.

Produse proaspete: In cele din urma, fructele si legumele ar trebui sa fie omniprezente in dieta ta, mai ales in timpul sarcinii, deoarece acestea sunt bogate in vitamine si fibre. Dar totusi ia cateva masuri de precautie: spala de mai multe ori salata verde ( chiar daca eticheta spune ca este triplu - spalata) pentru a indeparta orice posibile urme de Salmonella sau E. coli. De fapt, trebuie sa spalati exteriorul tuturor fructelor si legumelor - chiar daca nu aveti de gand sa le mancati cu coaja.






Cel mai bun sfat de nutritie pe perioada celor 9 luni? O dieta cat mai diversificata. Nu va bazati pe aceleasi alimente in fiecare zi.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Ghid de nutritie pentru femeile insarcinate"

6 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ghid de nutritie pentru femeile insarcinate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

de Elena-Alina Constantinescu 06 Dec 2016

Ceaiul de cicoare poate fi folosit pentru a trata o gama variata de boli, de la anemie pana la cancer intestinal. [detalii]

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

de Elena-Alina Constantinescu 20 Oct 2016

Frantuzoaicele sunt admirate pentru siluetele zvelte si armonioase. Pentru a se mentina in forma, nu consuma alimente procesate sau bogate in grasimi, dulciuri si bauturi carbogazoase. Savureaza mancarea, folosesc intotdeauna ingrediente proaspete cand o prepara, mananca pentru gust, nu pentru senzatia de satietate. [detalii]

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

de Elena-Alina Constantinescu 19 Oct 2016

Exista multe produse de detoxifiere pe piata care sa implineasca acest scop, insa cu efecte adverse asupra organismului. Din cauza poluarii accentuate, a alimentelor foarte procesate si a altor toxine pe care le ingeram, corpul nu mai face fata. Incepem sa ne simtim obositi, letargici, deprimati, asadar iata cum ne detoxifiem corpul in mod natural! [detalii]

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

de Elena-Alina Constantinescu 29 Sep 2016

Consumate proaspete, fructele ne asigura necesarul de proteine si vitamine si ne ofera energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Fitonutrientii pe care ii contin ajuta la preventia inflamatiilor si la intarirea sistemului imunitar. Iata 5 fructe care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta in aceasta toamna: [detalii]

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

de Elena-Alina Constantinescu 21 Sep 2016

Conform unui studiu britanic, femeile care consuma grasimi si zahar in exces in timpul sarcinii afecteaza sanatatea bebelusului. Din cauza alimentelor nesanatoase, creste riscul de hiperactivitate la copii. Este mult mai importanta calitatea alimentelor, decat cantitatea pe care o consumati. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.