Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ghid de nutritie pentru femeile insarcinate

de Laura Voica 08 Ian 2014

Tags: Salmonella legume fructe nitrati oua sushi sucul nepasteurizat


Ghid de nutritie pentru femeile insarcinate

In timpul sarcinii, exista cateva lucruri care te-ar putea stresa, dar mancarea nu ar trebui sa fie una dintre ele. Din pacate, auzim tot felul de sfaturi de la prieteni, familie si chiar de la straini despre ceea ce este si ceea ce nu este indicat sa consumam in timpul sarcinii. Sunt atat de multe pareri incat ar putea confuza pe orice. Asadar, daca va intrebati ce e bine sa mananci in timpul sarcinii, iata sfaturile noastre.

Alimente pe care ar trebui sa le evitati in timpul sarcinii

De ce nu putem consuma anumite alimente in timpul sarcinii? In primul rand, apar modificari ale sistemului imunitar care acum te fac mai vulnerabila la boli, cum ar fi toxiinfectia alimentara. Daca inainte un stomac deranjat nu ar fi insemnat mare lucru, acum ar putea avea complicatii grave de la desidratare pana la avort spontan.

Deci, pentru a fi in siguranta , evitati alimente care ar putea fi responsabile de toxiinfectie alimentara, cum ar fi:

Oua: Ouale crude pot fi contaminate cu Salmonella, o bacterie care poate provoca febra, varsaturi si diaree. Aveti grija la restaurant la cum e facut dressing-ul pentru salata Caesar, evitati de asemenea, lichiorul de oua de casa, prajiturile cu aluat crud, orice salate preparate cu maioneza facuta din oua crude sau orice fel de mancare , in care ouale nu sunt fierte complet.

Sushi: Sushi nu este un aliment pe care sa-l consumi in siguranta atunci cand esti insarcinata, deoarece aceasta poate conduce la formarea unor paraziti in stomac.

Sucul nepasteurizat: Evita sucul​​ nepasteurizat (cum ar fi cidru) deoarece pasteurizarea este o metoda de procesare care ucide bacteriile si toxinele. Desi laptele si sucurile vandute in magazine astazi sunt pasteurizate, exista inca unele branduri de pe rafturi, care nu sunt, asa ca cititi etichetele .

Alte alimente sunt nesigure din cauza posibilor contaminanti care pot afecta fatul:

Unele specii de peste: pestele care se mandreste cu acizi grasi omega - 3, ajuta la dezvoltarea creierului copilului, reprezinta o alegere excelenta acum. Dar unele specii de pesti ar trebui sa fie evitate din cauza nivelului ridicat de metil - mercur, un poluant care poate afecta sistemul nervos al copilului.

Acestea includ peste-spada, rechin si toate speciile mari, care traiesc mult si acumuleaza mai mult mercur in carnea lor.
De fapt , cele mai multe specii de peste contin urme de mercur, astfel veti dori sa limitati consumul saptamanal de specii nu prea sigure. In conformitate cu cele mai noi directive din partea FDA (Federal Drug Administration), va puteti bucura de pana la 300 de grame pe saptamana (aproximativ doua mese) de peste mai mic, cum ar fi somon, polac, creveti si ton. Dintre aceste 300 de grame, numai 150 ar trebui sa provina din conserva.

Unele alimente pot fi consumate in cantitati mici, dar sa nu exagerati

Niveluri ridicate de cofeina: Cand vine vorba de cofeina , studiile poate fi foarte confuze. In timp ce un studiu restrans a facut legatura intre cofeina si cresterea riscurilor de imbolnavire pentru fat, studii puternice au aratat ca o cantitate moderata de cafeina nu este daunatoare.

In prezent,  nu se sugereaza mai mult de 300 de miligrame pe zi, aproximativ cantitatea gasita in doua sau trei cesti de 200 grame de cafea , care vine ca o usurare pentru multe mame.




Alimente bogate in nitrati – o alegere inteligenta ar fi sa nu mancati crenvusti, sau mezeluri din carne, cum ar fi sunca si carnati. Acestea contin nitrati, aditivi care s-a demonstrat ca ar putea avea posibile legaturi cu tumorile cerebrale si diabet. Desi studiile nu sunt concludente, este logic sa limitam consumul acestor alimente care nu reprezinta oricum o alegere nutritionala prea fericita.
Ce zici de bauturile acidulate? Sunt considerate sigure in timpul sarcinii si, dincolo de faptul ca nu sunt o alegere nutritiva extraordinara, nu exista nici o dovada stiintifica ca acestea ar dauna. Exista insa si cateva parti proaste, unele contin cel putin un indulcitor artificial (zaharina), care este adesea gasita in sucuri dietetice care traverseaza placenta. Deci, din nou , va recomandam moderatie .
Vesti bune! Cateva alimente pe care le-ati considerat probabil interzise, de fapt nu sunt!

Branzeturi moi: branzeturile moi , cum ar fi Brie, feta  si Gorgonzola erau considerate daunatoare , deoarece acestea pot adaposti listeria. Listerioza, o boala cauzata de bacteria Listeria, poate fi transmisa la fat, ceea ce duce la avort spontan, nastere prematura sau nasterea unui copil mort. Cu toate acestea ,FDA (federal drug administration din America) permite acum consumul de branza moale in timpul sarcinii, atata timp cat este facuta cu lapte pasteurizat.
Este totusi important sa verificati etichetele, mai ales cu branduri importate.

Produse proaspete: In cele din urma, fructele si legumele ar trebui sa fie omniprezente in dieta ta, mai ales in timpul sarcinii, deoarece acestea sunt bogate in vitamine si fibre. Dar totusi ia cateva masuri de precautie: spala de mai multe ori salata verde ( chiar daca eticheta spune ca este triplu - spalata) pentru a indeparta orice posibile urme de Salmonella sau E. coli. De fapt, trebuie sa spalati exteriorul tuturor fructelor si legumelor - chiar daca nu aveti de gand sa le mancati cu coaja.






Cel mai bun sfat de nutritie pe perioada celor 9 luni? O dieta cat mai diversificata. Nu va bazati pe aceleasi alimente in fiecare zi.




Spune-ne opinia ta despre
"Ghid de nutritie pentru femeile insarcinate"

1 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ghid de nutritie pentru femeile insarcinate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

3 alimente sanatoase, dar care NU trebuie consumate zilnic

3 alimente sanatoase, dar care NU trebuie consumate zilnic

de Laura Galescu 19 Apr 2018

Pentru o viata sanatoasa este important sa consumi alimente cu valoare nutritionala mare. Dar sa le consumi mereu pe acelasi nu este deloc indicat. Varietatea este cea care da savoare vietii si este ideala pentru sanatate. [detalii]

5 alimente benefice pentru organism pe care nu le consumi de obicei

5 alimente benefice pentru organism pe care nu le consumi de obicei

de Laura Galescu 02 Apr 2018

Previn cancerul, sunt pline de vitamine si au gust delicios. Exista anumite alimente usor de procurat si de consumat, dar pe care nu le includem de obicei in meniul nostru. [detalii]

Cum sa comanzi usor mancare sanatoasa

Cum sa comanzi usor mancare sanatoasa

de AlegeSanatos.ro 02 Apr 2018

Trebuie sa fim de acord ca uneori, pentru a pregati mancarea la domiciliu, pur si simplu nu este timp, si uneori, nici placere. La urma urmei, pentru a realiza preparate savuroase este nevoie de timp si de ingrediente, de indemanare dar si de pasiune. [detalii]

Cum iti poti diversifica alegerile culinare in timpul postului?

Cum iti poti diversifica alegerile culinare in timpul postului?

de AlegeSanatos.ro 28 Mar 2018

Se spune ca postul este un adevarat medicament pentru organism. Asociat colectiv cu modalitatea naturala de eliminare a toxinelor si reziduurilor daunatoare, el reuseste sa regenereze fizic celulele corpului, sa ajute la inlaturarea unor boli, si nu in ultimul rand sa echilibreze mentalul. [detalii]

Ciocolata care se albeste este daunatoare? Explicatiile oamenilor de stiinta

Ciocolata care se albeste este daunatoare? Explicatiile oamenilor de stiinta

de Laura Galescu 26 Mar 2018

Desi nu are termenul expirat, ciocolata capata de multe ori un aspect albit sau pare sa fie acoperita cu o pulbere fina, de culoare alba. Ca urmare a plangerilor frecvente ale consumatorilor, oamenii de stiinta din Hamburg au descoperit de ce ciocolata isi schimba culoarea si textura. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit