Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ghid de nutritie pentru femeile insarcinate

de Laura Voica 08 Ian 2014

Ghid de nutritie pentru femeile insarcinate

In timpul sarcinii, exista cateva lucruri care te-ar putea stresa, dar mancarea nu ar trebui sa fie una dintre ele. Din pacate, auzim tot felul de sfaturi de la prieteni, familie si chiar de la straini despre ceea ce este si ceea ce nu este indicat sa consumam in timpul sarcinii. Sunt atat de multe pareri incat ar putea confuza pe orice. Asadar, daca va intrebati ce e bine sa mananci in timpul sarcinii, iata sfaturile noastre.

Alimente pe care ar trebui sa le evitati in timpul sarcinii

De ce nu putem consuma anumite alimente in timpul sarcinii? In primul rand, apar modificari ale sistemului imunitar care acum te fac mai vulnerabila la boli, cum ar fi toxiinfectia alimentara. Daca inainte un stomac deranjat nu ar fi insemnat mare lucru, acum ar putea avea complicatii grave de la desidratare pana la avort spontan.

Deci, pentru a fi in siguranta , evitati alimente care ar putea fi responsabile de toxiinfectie alimentara, cum ar fi:

Oua: Ouale crude pot fi contaminate cu Salmonella, o bacterie care poate provoca febra, varsaturi si diaree. Aveti grija la restaurant la cum e facut dressing-ul pentru salata Caesar, evitati de asemenea, lichiorul de oua de casa, prajiturile cu aluat crud, orice salate preparate cu maioneza facuta din oua crude sau orice fel de mancare , in care ouale nu sunt fierte complet.

Sushi: Sushi nu este un aliment pe care sa-l consumi in siguranta atunci cand esti insarcinata, deoarece aceasta poate conduce la formarea unor paraziti in stomac.

Sucul nepasteurizat: Evita sucul​​ nepasteurizat (cum ar fi cidru) deoarece pasteurizarea este o metoda de procesare care ucide bacteriile si toxinele. Desi laptele si sucurile vandute in magazine astazi sunt pasteurizate, exista inca unele branduri de pe rafturi, care nu sunt, asa ca cititi etichetele .

Alte alimente sunt nesigure din cauza posibilor contaminanti care pot afecta fatul:

Unele specii de peste: pestele care se mandreste cu acizi grasi omega - 3, ajuta la dezvoltarea creierului copilului, reprezinta o alegere excelenta acum. Dar unele specii de pesti ar trebui sa fie evitate din cauza nivelului ridicat de metil - mercur, un poluant care poate afecta sistemul nervos al copilului.

Acestea includ peste-spada, rechin si toate speciile mari, care traiesc mult si acumuleaza mai mult mercur in carnea lor.
De fapt , cele mai multe specii de peste contin urme de mercur, astfel veti dori sa limitati consumul saptamanal de specii nu prea sigure. In conformitate cu cele mai noi directive din partea FDA (Federal Drug Administration), va puteti bucura de pana la 300 de grame pe saptamana (aproximativ doua mese) de peste mai mic, cum ar fi somon, polac, creveti si ton. Dintre aceste 300 de grame, numai 150 ar trebui sa provina din conserva.

Unele alimente pot fi consumate in cantitati mici, dar sa nu exagerati

Niveluri ridicate de cofeina: Cand vine vorba de cofeina , studiile poate fi foarte confuze. In timp ce un studiu restrans a facut legatura intre cofeina si cresterea riscurilor de imbolnavire pentru fat, studii puternice au aratat ca o cantitate moderata de cafeina nu este daunatoare.

In prezent,  nu se sugereaza mai mult de 300 de miligrame pe zi, aproximativ cantitatea gasita in doua sau trei cesti de 200 grame de cafea , care vine ca o usurare pentru multe mame.




Alimente bogate in nitrati – o alegere inteligenta ar fi sa nu mancati crenvusti, sau mezeluri din carne, cum ar fi sunca si carnati. Acestea contin nitrati, aditivi care s-a demonstrat ca ar putea avea posibile legaturi cu tumorile cerebrale si diabet. Desi studiile nu sunt concludente, este logic sa limitam consumul acestor alimente care nu reprezinta oricum o alegere nutritionala prea fericita.
Ce zici de bauturile acidulate? Sunt considerate sigure in timpul sarcinii si, dincolo de faptul ca nu sunt o alegere nutritiva extraordinara, nu exista nici o dovada stiintifica ca acestea ar dauna. Exista insa si cateva parti proaste, unele contin cel putin un indulcitor artificial (zaharina), care este adesea gasita in sucuri dietetice care traverseaza placenta. Deci, din nou , va recomandam moderatie .
Vesti bune! Cateva alimente pe care le-ati considerat probabil interzise, de fapt nu sunt!

Branzeturi moi: branzeturile moi , cum ar fi Brie, feta  si Gorgonzola erau considerate daunatoare , deoarece acestea pot adaposti listeria. Listerioza, o boala cauzata de bacteria Listeria, poate fi transmisa la fat, ceea ce duce la avort spontan, nastere prematura sau nasterea unui copil mort. Cu toate acestea ,FDA (federal drug administration din America) permite acum consumul de branza moale in timpul sarcinii, atata timp cat este facuta cu lapte pasteurizat.
Este totusi important sa verificati etichetele, mai ales cu branduri importate.

Produse proaspete: In cele din urma, fructele si legumele ar trebui sa fie omniprezente in dieta ta, mai ales in timpul sarcinii, deoarece acestea sunt bogate in vitamine si fibre. Dar totusi ia cateva masuri de precautie: spala de mai multe ori salata verde ( chiar daca eticheta spune ca este triplu - spalata) pentru a indeparta orice posibile urme de Salmonella sau E. coli. De fapt, trebuie sa spalati exteriorul tuturor fructelor si legumelor - chiar daca nu aveti de gand sa le mancati cu coaja.






Cel mai bun sfat de nutritie pe perioada celor 9 luni? O dieta cat mai diversificata. Nu va bazati pe aceleasi alimente in fiecare zi.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Ghid de nutritie pentru femeile insarcinate"

1 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ghid de nutritie pentru femeile insarcinate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 15 Feb 2017

Atunci cand alimentatia este saraca in proteine, sistemul imunitar este slabit, apar probleme cardiace si respiratorii. De aceea, dieta ta de zi cu zi ar trebui sa includa atat proteine vegetale cat si proteine animale. Proteinele sunt importante pentru dezvoltarea muschilor, repararea tesuturilor, intarirea sistemului imunitar si functionarea normala a sistemului hormonal. [detalii]

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Feb 2017

Adoptarea unui stil de viata sanatos ce cuprinde o dieta bogata in alimente, stabilirea unui program de exercitii fizice, evitarea fumatului si consumul de alcool cu moderatie, reprezinta cea mai buna modalitate de a lupta impotriva imbatranirii. Alimentele prezentate mai jos contin fitonutrienti, antioxidanti puternici ce neutralizeaza radicalii liberi care declanseaza boli precum osteoporoza, cancerul, bolile de inima si bolile degenerative. [detalii]

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 18 Ian 2017

Pe langa gustul delicios, merisoarele sunt foarte bune pentru starea noastra de sanatate deoarece au in compozitie antioxidanti, ceea ce le transforma in importante arme de aparare a organismului uman. [detalii]

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

de Elena-Alina Constantinescu 05 Ian 2017

Acizii grasi Omega 3 nu pot fi produsi de organism in mod natural, de aceea trebuie furnizati prin intermediul alimentelor sau a suplimentelor naturale. Au un rol esential in dezvoltarea normala a organismului, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului si artritei. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.