Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Grasimi bune si grasimi rele. Ce alimente le contin?

de Elena-Alina Constantinescu 16 Feb 2015

Grasimi bune si grasimi rele. Ce alimente le contin?

Mai intai haideti sa lamurim notiunea de grasimi bune/grasimi rele. Prin grasimi bune se inteleg grasimi nesaturate, grasimi esentiale (Omega 3, Omega 6); prin grasimi rele se inteleg grasimi trans, grasimi saturate.

Sursele de grasimi bune si grasimi esentiale Omega 3 si Omega 6 sunt in primul rand cele vegetale: fructele oleaginoase (nucile, alunele, migdalele, fisticul - toate consumate crude), uleiurile vegetale (de rapita, de in, de floarea soarelui, de masline), produsele de buna calitate pe baza uleiurilor, pestele gras (macroul, somonul).

Grasimile rele au in general origine animala - de exemplu carnea de porc si cea de oaie, grasimile de tip seu, untura, slanina - si trebuie sa le consumam mai rar. Aceste grasimi rele de origine animala au in componenta grasimi saturate dar si grasimi trans.

Dr. Ciprian Constantin, seful Departamentului de Diabet si Nutritie ''Carol Davila'' explica faptul ca grasimile intra in structura tuturor celulelor si au un rol deosebit de important pentru buna functionare a sistemului nervos, insa nu se recomanda consumul lor in cantitati mari.

Dr. Constantin precizeaza ca grasimile au rol important in productia unor hormoni, dar acest lucru nu justifica consumul lor in cantitati mari. Este important de stiut ca grasimile grasimile intaresc sistemul imunitar si contribuie la absorbtia vitaminelor A, D, E si K.

Potrivit medicului, grasimile ar trebui sa reprezinte aproximativ 30% din alimentatia noastra zilnica. Din totalul de grasimi consumate, doua treimi ar trebui sa fie nesaturate si ar trebui sa se regaseasca intre ele si cele esentiale de tipul Omega 3 si Omega 6, in timp ce grasimile saturate nu ar trebui sa depaseasca restul de o treime.

Medicul mai spune ca alimentatia, atat la copii, cat si la adulti, ar trebui sa fie echilibrata si sa contina toate grupele de nutrienti (carbohidrati, proteine, grasimi).

"Grasimile sunt foarte importante in alimentatia copiilor, din nou cu accent pe grasimile esentiale Omega 3 si Omega 6 care sunt implicate in dezvoltarea si functionarea creierului, a vederii, in cresterea in inaltime si in multe alte procese si functii ale organismului. La copii nu se recomanda alimente degresate (chiar in cazurile de obezitate - din ce in ce mai frecvente la copii si in tara noastra, din pacate, - unde in continuare trebuie sa avem un aport suficient de grasimi si mai ales de grasimi Omega 3 si 6), controland aportul total caloric si distributia nutrientilor, dar si prezenta efortului fizic in viata copiilor", a explicat seful Departamentului de Diabet si Nutritie.

Sursa: Agerpres
Foto: www.womenshealthmag.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Grasimi bune si grasimi rele. Ce alimente le contin?"

9 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"Grasimi bune si grasimi rele. Ce alimente le contin?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

de Elena-Alina Constantinescu 20 Oct 2016

Frantuzoaicele sunt admirate pentru siluetele zvelte si armonioase. Pentru a se mentina in forma, nu consuma alimente procesate sau bogate in grasimi, dulciuri si bauturi carbogazoase. Savureaza mancarea, folosesc intotdeauna ingrediente proaspete cand o prepara, mananca pentru gust, nu pentru senzatia de satietate. [detalii]

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

de Elena-Alina Constantinescu 19 Oct 2016

Exista multe produse de detoxifiere pe piata care sa implineasca acest scop, insa cu efecte adverse asupra organismului. Din cauza poluarii accentuate, a alimentelor foarte procesate si a altor toxine pe care le ingeram, corpul nu mai face fata. Incepem sa ne simtim obositi, letargici, deprimati, asadar iata cum ne detoxifiem corpul in mod natural! [detalii]

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

de Elena-Alina Constantinescu 29 Sep 2016

Consumate proaspete, fructele ne asigura necesarul de proteine si vitamine si ne ofera energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Fitonutrientii pe care ii contin ajuta la preventia inflamatiilor si la intarirea sistemului imunitar. Iata 5 fructe care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta in aceasta toamna: [detalii]

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

de Elena-Alina Constantinescu 21 Sep 2016

Conform unui studiu britanic, femeile care consuma grasimi si zahar in exces in timpul sarcinii afecteaza sanatatea bebelusului. Din cauza alimentelor nesanatoase, creste riscul de hiperactivitate la copii. Este mult mai importanta calitatea alimentelor, decat cantitatea pe care o consumati. [detalii]

De ce trebuie sa bei ceai de menta

De ce trebuie sa bei ceai de menta

de Elena-Alina Constantinescu 09 Sep 2016

Inca din Antichitate menta a fost folosita pentru proprietatile sale culinare si medicinale. Se regaseste in multe produse: pasta de dinti, apa de gura, guma de mestecat, bomboane mentolate, pastile de tuse si creme. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 3 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.