Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Grasimi bune si grasimi rele. Ce alimente le contin?

de Elena-Alina Constantinescu 16 Feb 2015

Grasimi bune si grasimi rele. Ce alimente le contin?

Mai intai haideti sa lamurim notiunea de grasimi bune/grasimi rele. Prin grasimi bune se inteleg grasimi nesaturate, grasimi esentiale (Omega 3, Omega 6); prin grasimi rele se inteleg grasimi trans, grasimi saturate.

Sursele de grasimi bune si grasimi esentiale Omega 3 si Omega 6 sunt in primul rand cele vegetale: fructele oleaginoase (nucile, alunele, migdalele, fisticul - toate consumate crude), uleiurile vegetale (de rapita, de in, de floarea soarelui, de masline), produsele de buna calitate pe baza uleiurilor, pestele gras (macroul, somonul).

Grasimile rele au in general origine animala - de exemplu carnea de porc si cea de oaie, grasimile de tip seu, untura, slanina - si trebuie sa le consumam mai rar. Aceste grasimi rele de origine animala au in componenta grasimi saturate dar si grasimi trans.

Dr. Ciprian Constantin, seful Departamentului de Diabet si Nutritie ''Carol Davila'' explica faptul ca grasimile intra in structura tuturor celulelor si au un rol deosebit de important pentru buna functionare a sistemului nervos, insa nu se recomanda consumul lor in cantitati mari.

Dr. Constantin precizeaza ca grasimile au rol important in productia unor hormoni, dar acest lucru nu justifica consumul lor in cantitati mari. Este important de stiut ca grasimile grasimile intaresc sistemul imunitar si contribuie la absorbtia vitaminelor A, D, E si K.

Potrivit medicului, grasimile ar trebui sa reprezinte aproximativ 30% din alimentatia noastra zilnica. Din totalul de grasimi consumate, doua treimi ar trebui sa fie nesaturate si ar trebui sa se regaseasca intre ele si cele esentiale de tipul Omega 3 si Omega 6, in timp ce grasimile saturate nu ar trebui sa depaseasca restul de o treime.

Medicul mai spune ca alimentatia, atat la copii, cat si la adulti, ar trebui sa fie echilibrata si sa contina toate grupele de nutrienti (carbohidrati, proteine, grasimi).

"Grasimile sunt foarte importante in alimentatia copiilor, din nou cu accent pe grasimile esentiale Omega 3 si Omega 6 care sunt implicate in dezvoltarea si functionarea creierului, a vederii, in cresterea in inaltime si in multe alte procese si functii ale organismului. La copii nu se recomanda alimente degresate (chiar in cazurile de obezitate - din ce in ce mai frecvente la copii si in tara noastra, din pacate, - unde in continuare trebuie sa avem un aport suficient de grasimi si mai ales de grasimi Omega 3 si 6), controland aportul total caloric si distributia nutrientilor, dar si prezenta efortului fizic in viata copiilor", a explicat seful Departamentului de Diabet si Nutritie.

Sursa: Agerpres
Foto: www.womenshealthmag.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Grasimi bune si grasimi rele. Ce alimente le contin?"

1 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Grasimi bune si grasimi rele. Ce alimente le contin?"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

3 pasi pentru a fi in forma maxima in aceasta primavara

3 pasi pentru a fi in forma maxima in aceasta primavara

de Alege Sanatos 24 Mar 2017

Primavara este un anotimp de tranzitie, corpul este slabit dupa anotimpul rece, asadar se impune o revitalizare a organismului atat prin alimentatie (leurda, urzici, salata verde, loboda, spanac etc.), cat si cu ajutorul unui program de exercitii fizice. Este anotimpul ideal in care sa slabesti, iar in randurile de mai jos iata 3 pasi simpli care pot favoriza reusita oricarei diete. [detalii]

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 15 Feb 2017

Atunci cand alimentatia este saraca in proteine, sistemul imunitar este slabit, apar probleme cardiace si respiratorii. De aceea, dieta ta de zi cu zi ar trebui sa includa atat proteine vegetale cat si proteine animale. Proteinele sunt importante pentru dezvoltarea muschilor, repararea tesuturilor, intarirea sistemului imunitar si functionarea normala a sistemului hormonal. [detalii]

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Feb 2017

Adoptarea unui stil de viata sanatos ce cuprinde o dieta bogata in alimente, stabilirea unui program de exercitii fizice, evitarea fumatului si consumul de alcool cu moderatie, reprezinta cea mai buna modalitate de a lupta impotriva imbatranirii. Alimentele prezentate mai jos contin fitonutrienti, antioxidanti puternici ce neutralizeaza radicalii liberi care declanseaza boli precum osteoporoza, cancerul, bolile de inima si bolile degenerative. [detalii]

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 18 Ian 2017

Pe langa gustul delicios, merisoarele sunt foarte bune pentru starea noastra de sanatate deoarece au in compozitie antioxidanti, ceea ce le transforma in importante arme de aparare a organismului uman. [detalii]

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 3 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.