Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Lactatele duc la pierderea calciului

de AlegeSanatos.ro 25 Aug 2013

Lactatele duc la pierderea calciului

Doctorul Calin Margineanu sustine ca lactatele scot calciul din corp, deoarece acesta se apara de aciditatea data de produsele animale pe care le consumam. Calciul este scos din oase pentru a fi transformat in bicarbonate de calciu si hidroxid de calciu necesare invertirii acidului in baza. Pentru a fi feriti de boli, corpul nostru trebuie sa ramana unul bazic si nu acid.


Laptele matern contine 33 mg de calciu pe suta de grame. Insa adultii nu consuma lapte matern, ci lapte de provenienta animala. Intreaga industrie a laptelui are grija sa ne convinga ca de fapt laptele de vaca este bogat in calciu si ca vom duce o viata sanatoasa daca vom consuma cat mai multe produse lactate. Milioane de euro sunt investite in reclame menite sa ne inoculeze acest mesaj. Actori, cantareti si alti oameni celebri sustin consumul de lapte. Dar credeti ca cineva ne protejeaza? Se ocupa autoritatile de analiza laptelui si a efectelor lui daunatoare? Cand acesta aduce atat de multi bani in buzunarul producatorilor si al industriei farmaceutice care ne indoapa cu fel si fel de leacuri pentru bolile cu care ne alegem?

Pentru a putea absorbi calciul, corpul are nevoie de o alta componenta primordiala – magneziul. Laptele si restul produselor lactate contin o foarte mica parte de magneziu. Fara prezenta acestuia, corpul absoarbe doar 25% din continutul de calciu prezent in produsele lactate. Restul de calciu ramane neabsorbit din lipsa magneziului face mult rau. Corpul foloseste acest rest de calciu pentru a depune “mortar” pe peretii arteriali, care intr-un final ajung placi ateroscletorice. Excesul de calciu este convertit de rinichi in pietre dureroase ce blocheaza tractul urinar. De asemenea, acesta contribuie la instalarea artritei. Doza zilnica recomandata de calciu este de 1500mg si de 750 mg de magneziu.

In mod surprinzator toti vorbesc despre cat de important  este aportul de calciu, dar rareori se aduce in discutie si aportul de magneziu, necesar absorbirii de catre oase a calciului. Pe langa acest fapt, magneziul este responsabil si pentru functionarea corespunzatoare a functiilor musculare si neuornale, dar si  pentru mentinerea pH-ului corespunzator organismului. Magneziul, impreuna cu vitamina B6 contribuie la dizolvarea pietrelor de calciu fosfat care se formeaza din cauza consumului excesiv de produse lactate.

Incepand cu varsta de 1 an si jumatate, corpul uman incepe sa digere in mod diferit laptele.  Pana la aceasta varsta laptele este alcalin. Dupa aceasta perioada insa laptele devine acid, deoarece intervine o reactie chimica diferita, in momentul in care acesta este diluat de catre sucul gastric. Are loc formarea excesiva de mucus toxic pentru om si care, ulterior, duce functionarea defectuoasa a unor organe precum ficat, stomac si plamani. In unele cazuri foarte triste copilul ajunge si la sufocare.

Tocmai din aceasta cauza natura ne-a dat minunatul dar de a ne intarca puii. Este un instinct pe care noi oamenii, l-am ignorat din motive diferite. Un alt aspect important este faptul ca noi, oamenii, detinem enzimele speciale pentru a metaboliza lactoza doar pana la varsta de 4-5 ani. Tocmai aceasta este explicatia faptului ca atat de multi adulti au intoleranta la lactoza.

In decembrie 1994 a fost publicat un studiu care a demonstrat faptul ca dimensiunile scheletului si ale masei osoase sunt programate genetic. Dimensiunea optima a scheletului se realizeaza prin aportul optim de calciu in tineretea unui individ si nu dupa aceasta etapa, asa cum sustin companiile ce produc lactate.

Si pana la urma de unde ne luam calciul si magneziul atat de necesare functionarii corecte a organismului nostru? Raspunsul este atat de simplu… din vegetale. Am facut o lista mai jos cu cele mai bogate alimente bogate in magneziu si calciu. Sper sa va fie de folos.

Cele mai bune surse de magneziu:
Fasole
Legume
Varza furajera
Migdale
Cereale integrale
Broccoli
Varza rosie
Patrunjel
Seminte de susan
Marar
Muguri de pin
Seminte de dovleac
Spanac
Cacao
Menta
Seminte de in
Arpagic
Bame
Seminte de pepene rosu

Cele mai bune surse de calciu pe suta de grame:
g (cel mai scazut continut de calciu)
Migdale-234 mg
Caise (uscate)-67 mg
Anghinare-51 mg
Fasole -135 mg
Mazare-55 mg
Tarate-70 mg
Broccoli-48 mg
Varza de Bruxelles-36 mg
Hrisca-114 mg
Varza -49 mg
Morcov -37 mg
Nuci de caju-38 mg
Conopida (fiarta)-42 mg
Andive-81 mg
Praz-52 mg
Masline-61 mg
Patrunjel-203 mg
Mazare (fiarta)-56 mg
Fistic-131 mg
Stafide-62 mg
Seminte de susan-1160 mg
Soia-60 mg
Zahar (brun)-85 mg
Tofu-128 mg
Spanac-93 mg
Seminte de floarea soarelui-120 mg
Cartof dulce-40 mg


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Lactatele duc la pierderea calciului"

6 + 4 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Lactatele duc la pierderea calciului"

eugenb @ 02 Sep 2013
"Este interesant cum produsele animaliere (laptele de vaca, bivolita oaie, sau de capra) au ajuns (dupa acest doctor) sa fie "interzise" copiilor, de parca el ar fi fost crescut numai cu "vegetale". Nu cumva, a primit niste bani ca sa faca o campanie unui produs anume in defavoarea laptelui animal?! A trait numai la oras si n-a vazut o vaca, bivolita, capra, oaie numai in poze sau la televizor (precis ca este slab ca "prazul verde"). Stiti ce, mai lasati-ne cu articole inspirate de la unii care de prea multa carne consumata au interdictii medicale. Daca consumi cu atentie laptele poti ajunge si la 90 de ani (ca rudele mele) fara sa ai nevoie de medicamente (mai bogate in Ca si Mg - cei care au probleme cu glanda tiroida au nevoie de aceste minerale din cauza ca apa este mai saraca in mineralele respective)."

Spune-ne opinia ta despre
"Lactatele duc la pierderea calciului"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

de Elena-Alina Constantinescu 20 Oct 2016

Frantuzoaicele sunt admirate pentru siluetele zvelte si armonioase. Pentru a se mentina in forma, nu consuma alimente procesate sau bogate in grasimi, dulciuri si bauturi carbogazoase. Savureaza mancarea, folosesc intotdeauna ingrediente proaspete cand o prepara, mananca pentru gust, nu pentru senzatia de satietate. [detalii]

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

de Elena-Alina Constantinescu 19 Oct 2016

Exista multe produse de detoxifiere pe piata care sa implineasca acest scop, insa cu efecte adverse asupra organismului. Din cauza poluarii accentuate, a alimentelor foarte procesate si a altor toxine pe care le ingeram, corpul nu mai face fata. Incepem sa ne simtim obositi, letargici, deprimati, asadar iata cum ne detoxifiem corpul in mod natural! [detalii]

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

de Elena-Alina Constantinescu 29 Sep 2016

Consumate proaspete, fructele ne asigura necesarul de proteine si vitamine si ne ofera energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Fitonutrientii pe care ii contin ajuta la preventia inflamatiilor si la intarirea sistemului imunitar. Iata 5 fructe care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta in aceasta toamna: [detalii]

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

de Elena-Alina Constantinescu 21 Sep 2016

Conform unui studiu britanic, femeile care consuma grasimi si zahar in exces in timpul sarcinii afecteaza sanatatea bebelusului. Din cauza alimentelor nesanatoase, creste riscul de hiperactivitate la copii. Este mult mai importanta calitatea alimentelor, decat cantitatea pe care o consumati. [detalii]

De ce trebuie sa bei ceai de menta

De ce trebuie sa bei ceai de menta

de Elena-Alina Constantinescu 09 Sep 2016

Inca din Antichitate menta a fost folosita pentru proprietatile sale culinare si medicinale. Se regaseste in multe produse: pasta de dinti, apa de gura, guma de mestecat, bomboane mentolate, pastile de tuse si creme. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.