Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Lactatele duc la pierderea calciului

de AlegeSanatos.ro 25 Aug 2013

Tags: lapte calciu magneziu anghinare mazare fasole broccoli


Lactatele duc la pierderea calciului

Doctorul Calin Margineanu sustine ca lactatele scot calciul din corp, deoarece acesta se apara de aciditatea data de produsele animale pe care le consumam. Calciul este scos din oase pentru a fi transformat in bicarbonate de calciu si hidroxid de calciu necesare invertirii acidului in baza. Pentru a fi feriti de boli, corpul nostru trebuie sa ramana unul bazic si nu acid.


Laptele matern contine 33 mg de calciu pe suta de grame. Insa adultii nu consuma lapte matern, ci lapte de provenienta animala. Intreaga industrie a laptelui are grija sa ne convinga ca de fapt laptele de vaca este bogat in calciu si ca vom duce o viata sanatoasa daca vom consuma cat mai multe produse lactate. Milioane de euro sunt investite in reclame menite sa ne inoculeze acest mesaj. Actori, cantareti si alti oameni celebri sustin consumul de lapte. Dar credeti ca cineva ne protejeaza? Se ocupa autoritatile de analiza laptelui si a efectelor lui daunatoare? Cand acesta aduce atat de multi bani in buzunarul producatorilor si al industriei farmaceutice care ne indoapa cu fel si fel de leacuri pentru bolile cu care ne alegem?

Pentru a putea absorbi calciul, corpul are nevoie de o alta componenta primordiala – magneziul. Laptele si restul produselor lactate contin o foarte mica parte de magneziu. Fara prezenta acestuia, corpul absoarbe doar 25% din continutul de calciu prezent in produsele lactate. Restul de calciu ramane neabsorbit din lipsa magneziului face mult rau. Corpul foloseste acest rest de calciu pentru a depune “mortar” pe peretii arteriali, care intr-un final ajung placi ateroscletorice. Excesul de calciu este convertit de rinichi in pietre dureroase ce blocheaza tractul urinar. De asemenea, acesta contribuie la instalarea artritei. Doza zilnica recomandata de calciu este de 1500mg si de 750 mg de magneziu.

In mod surprinzator toti vorbesc despre cat de important  este aportul de calciu, dar rareori se aduce in discutie si aportul de magneziu, necesar absorbirii de catre oase a calciului. Pe langa acest fapt, magneziul este responsabil si pentru functionarea corespunzatoare a functiilor musculare si neuornale, dar si  pentru mentinerea pH-ului corespunzator organismului. Magneziul, impreuna cu vitamina B6 contribuie la dizolvarea pietrelor de calciu fosfat care se formeaza din cauza consumului excesiv de produse lactate.

Incepand cu varsta de 1 an si jumatate, corpul uman incepe sa digere in mod diferit laptele.  Pana la aceasta varsta laptele este alcalin. Dupa aceasta perioada insa laptele devine acid, deoarece intervine o reactie chimica diferita, in momentul in care acesta este diluat de catre sucul gastric. Are loc formarea excesiva de mucus toxic pentru om si care, ulterior, duce functionarea defectuoasa a unor organe precum ficat, stomac si plamani. In unele cazuri foarte triste copilul ajunge si la sufocare.

Tocmai din aceasta cauza natura ne-a dat minunatul dar de a ne intarca puii. Este un instinct pe care noi oamenii, l-am ignorat din motive diferite. Un alt aspect important este faptul ca noi, oamenii, detinem enzimele speciale pentru a metaboliza lactoza doar pana la varsta de 4-5 ani. Tocmai aceasta este explicatia faptului ca atat de multi adulti au intoleranta la lactoza.

In decembrie 1994 a fost publicat un studiu care a demonstrat faptul ca dimensiunile scheletului si ale masei osoase sunt programate genetic. Dimensiunea optima a scheletului se realizeaza prin aportul optim de calciu in tineretea unui individ si nu dupa aceasta etapa, asa cum sustin companiile ce produc lactate.

Si pana la urma de unde ne luam calciul si magneziul atat de necesare functionarii corecte a organismului nostru? Raspunsul este atat de simplu… din vegetale. Am facut o lista mai jos cu cele mai bogate alimente bogate in magneziu si calciu. Sper sa va fie de folos.

Cele mai bune surse de magneziu:
Fasole
Legume
Varza furajera
Migdale
Cereale integrale
Broccoli
Varza rosie
Patrunjel
Seminte de susan
Marar
Muguri de pin
Seminte de dovleac
Spanac
Cacao
Menta
Seminte de in
Arpagic
Bame
Seminte de pepene rosu

Cele mai bune surse de calciu pe suta de grame:
g (cel mai scazut continut de calciu)
Migdale-234 mg
Caise (uscate)-67 mg
Anghinare-51 mg
Fasole -135 mg
Mazare-55 mg
Tarate-70 mg
Broccoli-48 mg
Varza de Bruxelles-36 mg
Hrisca-114 mg
Varza -49 mg
Morcov -37 mg
Nuci de caju-38 mg
Conopida (fiarta)-42 mg
Andive-81 mg
Praz-52 mg
Masline-61 mg
Patrunjel-203 mg
Mazare (fiarta)-56 mg
Fistic-131 mg
Stafide-62 mg
Seminte de susan-1160 mg
Soia-60 mg
Zahar (brun)-85 mg
Tofu-128 mg
Spanac-93 mg
Seminte de floarea soarelui-120 mg
Cartof dulce-40 mg




Spune-ne opinia ta despre
"Lactatele duc la pierderea calciului"

3 + 5 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Lactatele duc la pierderea calciului"

eugenb @ 02 Sep 2013
"Este interesant cum produsele animaliere (laptele de vaca, bivolita oaie, sau de capra) au ajuns (dupa acest doctor) sa fie "interzise" copiilor, de parca el ar fi fost crescut numai cu "vegetale". Nu cumva, a primit niste bani ca sa faca o campanie unui produs anume in defavoarea laptelui animal?! A trait numai la oras si n-a vazut o vaca, bivolita, capra, oaie numai in poze sau la televizor (precis ca este slab ca "prazul verde"). Stiti ce, mai lasati-ne cu articole inspirate de la unii care de prea multa carne consumata au interdictii medicale. Daca consumi cu atentie laptele poti ajunge si la 90 de ani (ca rudele mele) fara sa ai nevoie de medicamente (mai bogate in Ca si Mg - cei care au probleme cu glanda tiroida au nevoie de aceste minerale din cauza ca apa este mai saraca in mineralele respective)."

Spune-ne opinia ta despre
"Lactatele duc la pierderea calciului"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Quinoa si chia sunt benefice in curele de slabire

Quinoa si chia sunt benefice in curele de slabire

de Laura Galescu 13 Iul 2018

Stiai ca fibrele insolubile, cele care nu se dizolva in apa, accelereaza miscarile bolului alimentar? Sunt si alte beneficii majore pentru sanatate oferite de fibre: ajuta la reducerea tensiunii arteriale, amelioreaza diabetul, scad nivelul de glucoza si te pot ajuta sa slabesti pentru ca esti nevoit sa mesteci mai mult si acest lucru iti ofera o senzatie de satietate. [detalii]

Dieta ketogenica. Ce presupune?

Dieta ketogenica. Ce presupune?

de Raluca Garbea 11 Iul 2018

Dieta ketogenica este o dieta cu continut scazut de carbohidrati, care invata metabolismul sa arda toate grasimile pe care le primeste prin alimentatie. Cu ajutorul acestei diete, organismul se va obisnui cu faptul ca grasimea este cel mai important combustil, pe care nu trebuie sa il depuna, ci sa il consume in totalitate. [detalii]

Sucul de patrunjel te ajuta sa scapi de kilogramele in plus

Sucul de patrunjel te ajuta sa scapi de kilogramele in plus

de Raluca Garbea 05 Iul 2018

Stiai ca sucul de patrunjel detoxifica organismul si elimina kilogramele in plus? De multe ori cautam solutii complicate pentru a slabi si nu realizam ca cele mai bune optiuni sunt chiar la indemana noastra. [detalii]

7 alimente usor de digerat

7 alimente usor de digerat

de Laura Galescu 05 Iul 2018

Unele alimente sunt mai usor digerabile decat altele, si sunt momente in care este extrem de important sa alegem cele mai usoare. Astfel de momente sunt acelea in care avem tulburari stomacale, suntem bolnavi sau ne recuperam dupa o boala. [detalii]

Cum alegi un pepene bine copt. Trucuri usor de aplicat

Cum alegi un pepene bine copt. Trucuri usor de aplicat

de Laura Galescu 03 Iul 2018

Sezonul pepenilor a inceput! Fie ca ne dorim sa fie bine copt, mai zemos sau suficient de dulce, respectarea catorva reguli ne va ajuta sa plecam acasa cu pepenele care sa fie exact pe gustul nostru. Pana sa dai fuga la piata sa iti cumperi unul, te invitam sa vezi cum se alege corect un pepene rosu. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016