Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Lactatele duc la pierderea calciului

de AlegeSanatos.ro 25 Aug 2013

Tags: lapte calciu magneziu anghinare mazare fasole broccoli


Lactatele duc la pierderea calciului

Doctorul Calin Margineanu sustine ca lactatele scot calciul din corp, deoarece acesta se apara de aciditatea data de produsele animale pe care le consumam. Calciul este scos din oase pentru a fi transformat in bicarbonate de calciu si hidroxid de calciu necesare invertirii acidului in baza. Pentru a fi feriti de boli, corpul nostru trebuie sa ramana unul bazic si nu acid.


Laptele matern contine 33 mg de calciu pe suta de grame. Insa adultii nu consuma lapte matern, ci lapte de provenienta animala. Intreaga industrie a laptelui are grija sa ne convinga ca de fapt laptele de vaca este bogat in calciu si ca vom duce o viata sanatoasa daca vom consuma cat mai multe produse lactate. Milioane de euro sunt investite in reclame menite sa ne inoculeze acest mesaj. Actori, cantareti si alti oameni celebri sustin consumul de lapte. Dar credeti ca cineva ne protejeaza? Se ocupa autoritatile de analiza laptelui si a efectelor lui daunatoare? Cand acesta aduce atat de multi bani in buzunarul producatorilor si al industriei farmaceutice care ne indoapa cu fel si fel de leacuri pentru bolile cu care ne alegem?

Pentru a putea absorbi calciul, corpul are nevoie de o alta componenta primordiala – magneziul. Laptele si restul produselor lactate contin o foarte mica parte de magneziu. Fara prezenta acestuia, corpul absoarbe doar 25% din continutul de calciu prezent in produsele lactate. Restul de calciu ramane neabsorbit din lipsa magneziului face mult rau. Corpul foloseste acest rest de calciu pentru a depune “mortar” pe peretii arteriali, care intr-un final ajung placi ateroscletorice. Excesul de calciu este convertit de rinichi in pietre dureroase ce blocheaza tractul urinar. De asemenea, acesta contribuie la instalarea artritei. Doza zilnica recomandata de calciu este de 1500mg si de 750 mg de magneziu.

In mod surprinzator toti vorbesc despre cat de important  este aportul de calciu, dar rareori se aduce in discutie si aportul de magneziu, necesar absorbirii de catre oase a calciului. Pe langa acest fapt, magneziul este responsabil si pentru functionarea corespunzatoare a functiilor musculare si neuornale, dar si  pentru mentinerea pH-ului corespunzator organismului. Magneziul, impreuna cu vitamina B6 contribuie la dizolvarea pietrelor de calciu fosfat care se formeaza din cauza consumului excesiv de produse lactate.

Incepand cu varsta de 1 an si jumatate, corpul uman incepe sa digere in mod diferit laptele.  Pana la aceasta varsta laptele este alcalin. Dupa aceasta perioada insa laptele devine acid, deoarece intervine o reactie chimica diferita, in momentul in care acesta este diluat de catre sucul gastric. Are loc formarea excesiva de mucus toxic pentru om si care, ulterior, duce functionarea defectuoasa a unor organe precum ficat, stomac si plamani. In unele cazuri foarte triste copilul ajunge si la sufocare.

Tocmai din aceasta cauza natura ne-a dat minunatul dar de a ne intarca puii. Este un instinct pe care noi oamenii, l-am ignorat din motive diferite. Un alt aspect important este faptul ca noi, oamenii, detinem enzimele speciale pentru a metaboliza lactoza doar pana la varsta de 4-5 ani. Tocmai aceasta este explicatia faptului ca atat de multi adulti au intoleranta la lactoza.

In decembrie 1994 a fost publicat un studiu care a demonstrat faptul ca dimensiunile scheletului si ale masei osoase sunt programate genetic. Dimensiunea optima a scheletului se realizeaza prin aportul optim de calciu in tineretea unui individ si nu dupa aceasta etapa, asa cum sustin companiile ce produc lactate.

Si pana la urma de unde ne luam calciul si magneziul atat de necesare functionarii corecte a organismului nostru? Raspunsul este atat de simplu… din vegetale. Am facut o lista mai jos cu cele mai bogate alimente bogate in magneziu si calciu. Sper sa va fie de folos.

Cele mai bune surse de magneziu:
Fasole
Legume
Varza furajera
Migdale
Cereale integrale
Broccoli
Varza rosie
Patrunjel
Seminte de susan
Marar
Muguri de pin
Seminte de dovleac
Spanac
Cacao
Menta
Seminte de in
Arpagic
Bame
Seminte de pepene rosu

Cele mai bune surse de calciu pe suta de grame:
g (cel mai scazut continut de calciu)
Migdale-234 mg
Caise (uscate)-67 mg
Anghinare-51 mg
Fasole -135 mg
Mazare-55 mg
Tarate-70 mg
Broccoli-48 mg
Varza de Bruxelles-36 mg
Hrisca-114 mg
Varza -49 mg
Morcov -37 mg
Nuci de caju-38 mg
Conopida (fiarta)-42 mg
Andive-81 mg
Praz-52 mg
Masline-61 mg
Patrunjel-203 mg
Mazare (fiarta)-56 mg
Fistic-131 mg
Stafide-62 mg
Seminte de susan-1160 mg
Soia-60 mg
Zahar (brun)-85 mg
Tofu-128 mg
Spanac-93 mg
Seminte de floarea soarelui-120 mg
Cartof dulce-40 mg




Spune-ne opinia ta despre
"Lactatele duc la pierderea calciului"

6 + 7 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Lactatele duc la pierderea calciului"

eugenb @ 02 Sep 2013
"Este interesant cum produsele animaliere (laptele de vaca, bivolita oaie, sau de capra) au ajuns (dupa acest doctor) sa fie "interzise" copiilor, de parca el ar fi fost crescut numai cu "vegetale". Nu cumva, a primit niste bani ca sa faca o campanie unui produs anume in defavoarea laptelui animal?! A trait numai la oras si n-a vazut o vaca, bivolita, capra, oaie numai in poze sau la televizor (precis ca este slab ca "prazul verde"). Stiti ce, mai lasati-ne cu articole inspirate de la unii care de prea multa carne consumata au interdictii medicale. Daca consumi cu atentie laptele poti ajunge si la 90 de ani (ca rudele mele) fara sa ai nevoie de medicamente (mai bogate in Ca si Mg - cei care au probleme cu glanda tiroida au nevoie de aceste minerale din cauza ca apa este mai saraca in mineralele respective)."

Spune-ne opinia ta despre
"Lactatele duc la pierderea calciului"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Pui cu smantana si ciuperci. Reteta simpla si delicioasa

Pui cu smantana si ciuperci. Reteta simpla si delicioasa

de AlegeSanatos.ro 14 Ian 2019

Gustos si usor de pregatit, puiul cu smantana si ciuperci poate fi preparatul ideal atunci cand nu mai ai inspiratie. Se prepara foarte simplu, deoarece nu ai nevoie de ingrediente speciale si este la fel de bun si pentru masa de pranz, dar si pentru cina. Mai mult, carnea de pui, dar si ciupercile fierb rapid, asa ca timpul de preparare este redus. [detalii]

Vrei sa slabesti si nu reusesti? Iata care sunt cele mai comune greseli!

Vrei sa slabesti si nu reusesti? Iata care sunt cele mai comune greseli!

de Raluca Garbea 11 Ian 2019

Iti doresti sa slabesti, insa nu reusesti? Inseamna ca faci anumite greseli care te impiedica sa scapi de kilogramele in plus. [detalii]

Dieta cu citrice

Dieta cu citrice

de AlegeSanatos.ro 10 Ian 2019

Daca iti plac citricele si iti doresti sa ai cateva kilograme in minus, venim cu vesti bune: cele doua merg mana-n mana. [detalii]

Micul dejun. Ce beneficii aduce, de fapt, pentru sanatate

Micul dejun. Ce beneficii aduce, de fapt, pentru sanatate

de Laura Galescu 17 Dec 2018

Ai auzit de nenumarate ori ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Studiile in materie sugereaza ca este adevarat. Iata cateva motive pentru care nu ar trebui sarit peste aceasta prima masa. [detalii]

Pizza de post cu multe legume. Reteta savuroasa

Pizza de post cu multe legume. Reteta savuroasa

de Alege Sanatos 26 Nov 2018

Postul este o perioada in care poti manca si felurile tale de mancare preferate. Daca iti place pizza, pregateste chiar tu o reteta de post, usor de facut si foarte gustoasa. Pizza de post poate fi adaptata in functie de gusturile tale si legumele se pot pune in functie de preferinte, folosind, de la ardei, rosii, dovlecel si pana la conopida sau broccoli. Cantitatile de legume si proportiile in care le combinam pot, de asemenea, sa varieze. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016