Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Lactatele duc la pierderea calciului

de AlegeSanatos.ro 25 Aug 2013

Tags: lapte calciu magneziu anghinare mazare fasole broccoli


Lactatele duc la pierderea calciului

Doctorul Calin Margineanu sustine ca lactatele scot calciul din corp, deoarece acesta se apara de aciditatea data de produsele animale pe care le consumam. Calciul este scos din oase pentru a fi transformat in bicarbonate de calciu si hidroxid de calciu necesare invertirii acidului in baza. Pentru a fi feriti de boli, corpul nostru trebuie sa ramana unul bazic si nu acid.


Laptele matern contine 33 mg de calciu pe suta de grame. Insa adultii nu consuma lapte matern, ci lapte de provenienta animala. Intreaga industrie a laptelui are grija sa ne convinga ca de fapt laptele de vaca este bogat in calciu si ca vom duce o viata sanatoasa daca vom consuma cat mai multe produse lactate. Milioane de euro sunt investite in reclame menite sa ne inoculeze acest mesaj. Actori, cantareti si alti oameni celebri sustin consumul de lapte. Dar credeti ca cineva ne protejeaza? Se ocupa autoritatile de analiza laptelui si a efectelor lui daunatoare? Cand acesta aduce atat de multi bani in buzunarul producatorilor si al industriei farmaceutice care ne indoapa cu fel si fel de leacuri pentru bolile cu care ne alegem?

Pentru a putea absorbi calciul, corpul are nevoie de o alta componenta primordiala – magneziul. Laptele si restul produselor lactate contin o foarte mica parte de magneziu. Fara prezenta acestuia, corpul absoarbe doar 25% din continutul de calciu prezent in produsele lactate. Restul de calciu ramane neabsorbit din lipsa magneziului face mult rau. Corpul foloseste acest rest de calciu pentru a depune “mortar” pe peretii arteriali, care intr-un final ajung placi ateroscletorice. Excesul de calciu este convertit de rinichi in pietre dureroase ce blocheaza tractul urinar. De asemenea, acesta contribuie la instalarea artritei. Doza zilnica recomandata de calciu este de 1500mg si de 750 mg de magneziu.

In mod surprinzator toti vorbesc despre cat de important  este aportul de calciu, dar rareori se aduce in discutie si aportul de magneziu, necesar absorbirii de catre oase a calciului. Pe langa acest fapt, magneziul este responsabil si pentru functionarea corespunzatoare a functiilor musculare si neuornale, dar si  pentru mentinerea pH-ului corespunzator organismului. Magneziul, impreuna cu vitamina B6 contribuie la dizolvarea pietrelor de calciu fosfat care se formeaza din cauza consumului excesiv de produse lactate.

Incepand cu varsta de 1 an si jumatate, corpul uman incepe sa digere in mod diferit laptele.  Pana la aceasta varsta laptele este alcalin. Dupa aceasta perioada insa laptele devine acid, deoarece intervine o reactie chimica diferita, in momentul in care acesta este diluat de catre sucul gastric. Are loc formarea excesiva de mucus toxic pentru om si care, ulterior, duce functionarea defectuoasa a unor organe precum ficat, stomac si plamani. In unele cazuri foarte triste copilul ajunge si la sufocare.

Tocmai din aceasta cauza natura ne-a dat minunatul dar de a ne intarca puii. Este un instinct pe care noi oamenii, l-am ignorat din motive diferite. Un alt aspect important este faptul ca noi, oamenii, detinem enzimele speciale pentru a metaboliza lactoza doar pana la varsta de 4-5 ani. Tocmai aceasta este explicatia faptului ca atat de multi adulti au intoleranta la lactoza.

In decembrie 1994 a fost publicat un studiu care a demonstrat faptul ca dimensiunile scheletului si ale masei osoase sunt programate genetic. Dimensiunea optima a scheletului se realizeaza prin aportul optim de calciu in tineretea unui individ si nu dupa aceasta etapa, asa cum sustin companiile ce produc lactate.

Si pana la urma de unde ne luam calciul si magneziul atat de necesare functionarii corecte a organismului nostru? Raspunsul este atat de simplu… din vegetale. Am facut o lista mai jos cu cele mai bogate alimente bogate in magneziu si calciu. Sper sa va fie de folos.

Cele mai bune surse de magneziu:
Fasole
Legume
Varza furajera
Migdale
Cereale integrale
Broccoli
Varza rosie
Patrunjel
Seminte de susan
Marar
Muguri de pin
Seminte de dovleac
Spanac
Cacao
Menta
Seminte de in
Arpagic
Bame
Seminte de pepene rosu

Cele mai bune surse de calciu pe suta de grame:
g (cel mai scazut continut de calciu)
Migdale-234 mg
Caise (uscate)-67 mg
Anghinare-51 mg
Fasole -135 mg
Mazare-55 mg
Tarate-70 mg
Broccoli-48 mg
Varza de Bruxelles-36 mg
Hrisca-114 mg
Varza -49 mg
Morcov -37 mg
Nuci de caju-38 mg
Conopida (fiarta)-42 mg
Andive-81 mg
Praz-52 mg
Masline-61 mg
Patrunjel-203 mg
Mazare (fiarta)-56 mg
Fistic-131 mg
Stafide-62 mg
Seminte de susan-1160 mg
Soia-60 mg
Zahar (brun)-85 mg
Tofu-128 mg
Spanac-93 mg
Seminte de floarea soarelui-120 mg
Cartof dulce-40 mg




Spune-ne opinia ta despre
"Lactatele duc la pierderea calciului"

2 + 5 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Lactatele duc la pierderea calciului"

eugenb @ 02 Sep 2013
"Este interesant cum produsele animaliere (laptele de vaca, bivolita oaie, sau de capra) au ajuns (dupa acest doctor) sa fie "interzise" copiilor, de parca el ar fi fost crescut numai cu "vegetale". Nu cumva, a primit niste bani ca sa faca o campanie unui produs anume in defavoarea laptelui animal?! A trait numai la oras si n-a vazut o vaca, bivolita, capra, oaie numai in poze sau la televizor (precis ca este slab ca "prazul verde"). Stiti ce, mai lasati-ne cu articole inspirate de la unii care de prea multa carne consumata au interdictii medicale. Daca consumi cu atentie laptele poti ajunge si la 90 de ani (ca rudele mele) fara sa ai nevoie de medicamente (mai bogate in Ca si Mg - cei care au probleme cu glanda tiroida au nevoie de aceste minerale din cauza ca apa este mai saraca in mineralele respective)."

Spune-ne opinia ta despre
"Lactatele duc la pierderea calciului"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Vinul alb sau rosu. Care este mai sanatos?

Vinul alb sau rosu. Care este mai sanatos?

de Laura Galescu 19 Ian 2018

Poate ai auzit ca vinul ar fi o sursa buna de vitamine si minerale, insa contine doar cantitati mici de kaliu, mangan sau fier si calciu. Cu toate acestea, vinul este bogat in compusi cu actiune antioxidanta, benefici pentru sanatate. Intrebarea care ramane este urmatoarea: care este mai sanatos, vinul rosu sau cel alb? [detalii]

Descopera beneficiile consumului de spanac

Descopera beneficiile consumului de spanac

de Laura Galescu 03 Ian 2018

Nu degeaba ti s-a spus in copilarie ca este atat de sanatos! Spanacul chiar ofera cei mai multi nutrienti per calorie, la fel și alte vegetale cu frunze de culoare verde inchis. Dintre toate grupurile de alimente analizate, cercetatorii de la Harvard au descoperit ca spanacul, salata verde, kale au fost asociate cu cel mai mare grad de protectie impotriva bolilor cronice. Mai exact, o portie pe zi reduce cu 20% riscul de infarct si accident vascular cerebral. [detalii]

Rolul firelor albe care se desprind de pe banane

Rolul firelor albe care se desprind de pe banane

de Laura Galescu 15 Dec 2017

Foarte multe persoane prefera bananele atunci cand vine vorba despre o gustare. Bogate in nutrienti, sunt consumate de persoane de toate varstele. Singurul lucru enervant la banane sunt firele albe care se desprind atunci când le decojim. Te-ai intrebat, totusi, ce rol au acestea? [detalii]

Cum iti mentii greutatea dupa ce ai slabit

Cum iti mentii greutatea dupa ce ai slabit

de Raluca Garbea 29 Dec 2017

Nu este deloc usor sa slabesti, insa, sa iti mentii greutatea dobandita dupa o dieta, poate fi deseori chiar mai dificil. [detalii]

Cum sa interpretezi etichetele de pe fructe. La ce sa trebuie sa fii atenta

Cum sa interpretezi etichetele de pe fructe. La ce sa trebuie sa fii atenta

de Laura Galescu 12 Dec 2017

Sigur ai observat ca multe fructe sau legume au etichete. Nu intotdeauna este usor sa ne dam seama ce reprezinta codurile si cum ar trebui sa ne informeze acesta despre produs. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania
Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit