Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Mananci sanatos? 6 produse procesate pe care ar fi bine sa le eviti si sa le prepari acasa

de AlegeSanatos.ro 14 Aug 2013

Mananci sanatos? 6 produse procesate pe care ar fi bine sa le eviti si sa le prepari acasa

Niciodata nu putem fi toti de acord asupra ceea ce inseamna "a mananca natural" dar in cazul in care iti doresti sa incepi o dieta sanatoasa, afla mai multe despre provenienta alimentelor si cat de sanatoase sunt pentru tine.

Incepeti prin consumul de fructe si legume sanatoase, mai ales cele care sunt in sezon. Alege cereale integrale si produse din cereale integrale in defavoarea celor rafinate. Incercati sa limitati (dar nu neaparat sa eliminati) grasimile saturate, sarea si zaharurile adaugate atunci cand  gatiti si in alimentele deja preparate pe care le cumparati.

Pentru multi dintre noi, cel mai simplu mod de a manca sanatos este de a gati acasa. In timp ce nu avem tot timpul pentru a face tot ceea ce mancam de la zero ar putea fi fi distractiv (si usor!) sa incercati sa va preparati acasa toate alimentele procesate pe care le cumparati de obicei.

Care sunt alimentele procesate? Adesea, ele vin intr-o cutie sau intr-un borcan, au un continut ridicat de zaharuri adaugate, sarace in fibre si cereale integrale, prelucrate cu sare, bogate in grasimi sau grasimi si includ o multime de grasimi saturate.
Iata o lista de 6 alimente comune si procesate pe care le puteti gati cu usurinta mult mai sanatos acasa:

Dressingurile pentru salate

Data viitoare cand iei o sticla de dressing pentru salata de pe raft, citeste ingredientele. Vei ramane surprins ca un aliment atat de simplu, are atat de multe ingrediente de care probabil n-ai auzit niciodata. Unele ingrediente mentin o durata de viata cat mai lunga a sosului pe raft, in timp ce altele sunt folosite pentru a imbunatati textura. Unele pot fi inofensive, insa este de preferat sa le eviti, daca iti faci propriul sos la domiciliu.

Un dressing simplu nu iti ia mai mult de 10 minute pentru a-l prepara, de exemplu poti amesteca uleiul de masline cu otet balsamic si poti arunca cateva condimente, cum ar fi usturoi pulbere sau chiar usturoi, mustar de Dijon si ceapa. Efectuarea propriul dressing te poate ajuta sa-ti controlezi caloriile. Daca gasesti o reteta care iti place, dubleaz-o, astfel vei avea si peste weekend.

Cereale la micul dejun

Cu mai mult de 100 de tipuri de cereale, pe rafturilor supermarketurilor, alegerea unor cereale sanatoase poate deveni cautarea unui ac in carul cu fan. Cum sa alegi un mic dejun cu cereale sanatos? Unele cereale sunt pline de zahar in timp ce altele sunt sarace in nutrientii pe care ai vrea sa-i gasesti in cereale, cum ar fi fibrele.

Scapa de stresul cautarilor si prepara-ti propriul bol de cereale acasa. Iti poti alege ingredientele si astfel ai control asupra cantitatii de grasimi, fibre si zahar pe care le va contine micul tau dejun. Vei economisi mai multi bani daca iti vei cumpara separat, fulgii, muslii, ovaz sau alte cereale integrale decat daca iti cumperi o cutie din magazin.
 
Supa la plic

Da, bineinteles ca este convenabil sa gasesti supa gata gatita in plic sau in conserve, dar partea proasta este ca acestea contin in mare parte sare. e mare in sodiu. Foarte multe dintre acestea contin compusul chimic BPA (Bisphenol A) care a fost legat de infertilitate, boli ale inimii si diabet. Deci, in loc sa renunti la supa de tot, scoate-ti oala pentru supa si apuca-te de gatit. Cele mai multe supe se pot congela, asa ca, daca doresti sa ai controlul portiilor, ingheata fix portiile de supa pe care le consumi la o masa, astfel incat o poti pastra mai mult timp. Nu ai toata dupa-amiaza sa ti-o petreaci in bucatarie? Multe supe delicioase pot fi realizate in 30 de minute sau mai putin.
 
Sosul de paste

Stim ca sosul de paste nu este dulce, totusi daca vei citi eticheta unui borcan de sos, vei descoperi printre ingrediente si zaharul. Desi nu contin mult zahar, cu siguranta nu este necesar. O alta problema cu borcanele care contin sos de paste? Contin foarte multa sare. Puteti face un sos mult mai sanatos acasa. Poti face un sos simplu prin adaugarea unui praf de usturoi si busuioc proaspat, rosii zdrobite si se adauga un varf de cutit de sare pentru a-i da gust. Sau ai putea face un  sote din rosii tocate proaspete si usturoi in ulei de masline intr-o tigaie pana cand se transforma intr-un sos. Oricum, aveti optiuni.
 
Iaurtul cu arome

Iaurt simplu, gras sau degresat ofera mult calciu si probiotice care ajuta la digestie. Dar nimeni nu vrea sa manance iaurt simplu, asa ca am ajuns de cele mai multe ori la iaurturile cu diverse arome. Problema este ca iaurtul aromat contine coloranti artificiali, arome si indulcitori. Chiar si iaurtul care pare cel mai sanatos (cu felii mari de fructe) este la fel de nesanatos ca toate celelalte iaurturi cu arome, deoarece aceasta vine incarcat cu zahar, ceea ce face din el un desert si nu un mic dejun. Solutia? Se amesteca fructe proaspete sau congelate in iaurt simplu. Un truc pentru ai da un gust dulce, fara a adauga zahar, se adauga un strop de extract de vanilie pentru o aroma de patiserie.
 
 
Batoanele energizante

Batoanele energizante par a fi sanatoase, dar daca te-ai uitat vreodata la eticheta nutritionala, ai putea crede altfel. Sigur, ele pot avea cereale si nuci, dar tind sa fie incarcate cu zahar si grasimi. Nu exista nici un motiv pentru a le elimina complet din viata ta, desi le poti face la domiciliu, ieftin si cu mult mai putine grasimi si zahar decat ceea ce s-ar putea gasi intr-o cutie.
 
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Mananci sanatos? 6 produse procesate pe care ar fi bine sa le eviti si sa le prepari acasa"

5 + 9 =

Spune-ne opinia ta despre
"Mananci sanatos? 6 produse procesate pe care ar fi bine sa le eviti si sa le prepari acasa"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Uleiurile si temperatura lor de gatire

Uleiurile si temperatura lor de gatire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Dec 2016

Cele mai cunoscute si folosite uleiuri in bucataria romaneasca sunt cele de floarea-soarelui, masline, soia, porumb, rapita, palmier, in, canepa, migdale, arahide, nuca, dovleac, cocos, struguri, susan. [detalii]

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

de Elena-Alina Constantinescu 06 Dec 2016

Ceaiul de cicoare poate fi folosit pentru a trata o gama variata de boli, de la anemie pana la cancer intestinal. [detalii]

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

de Elena-Alina Constantinescu 20 Oct 2016

Frantuzoaicele sunt admirate pentru siluetele zvelte si armonioase. Pentru a se mentina in forma, nu consuma alimente procesate sau bogate in grasimi, dulciuri si bauturi carbogazoase. Savureaza mancarea, folosesc intotdeauna ingrediente proaspete cand o prepara, mananca pentru gust, nu pentru senzatia de satietate. [detalii]

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

de Elena-Alina Constantinescu 19 Oct 2016

Exista multe produse de detoxifiere pe piata care sa implineasca acest scop, insa cu efecte adverse asupra organismului. Din cauza poluarii accentuate, a alimentelor foarte procesate si a altor toxine pe care le ingeram, corpul nu mai face fata. Incepem sa ne simtim obositi, letargici, deprimati, asadar iata cum ne detoxifiem corpul in mod natural! [detalii]

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

de Elena-Alina Constantinescu 29 Sep 2016

Consumate proaspete, fructele ne asigura necesarul de proteine si vitamine si ne ofera energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Fitonutrientii pe care ii contin ajuta la preventia inflamatiilor si la intarirea sistemului imunitar. Iata 5 fructe care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta in aceasta toamna: [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.