Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Nivelul optim de grasime corporala

de AlegeSanatos.ro 03 Sep 2012

Nivelul optim de grasime corporala

Atunci cand incerci sa slabesti, se poate vorbi despre un adevarat succes doar in cazul in care reusesti sa pierzi din grasimea corporala si sa-ti tonifici muschii, ceea ce nu este foarte usor de indeplinit.

Din momentul in care ai luat decizia de a incepe un program de slabire pentru a da jos cateva kilograme sau daca pur si simplu vrei sa te mentii in forma, unul dintre primii pasi pe care trebuie sa-i faci este sa-ti masori nivelul de grasime corporala. Acest procedeu trebuie, de asemenea, repetat cu regularitate, fiind principala modalitate care te asigura ca programul ales da rezultate.

Nivelul de grasime corporala al unei persoane variaza in functie de sex si varsta. Femeile, de exemplu, datorita actiunii hormonale, au cu aproximativ 5% mai multa grasime corporala decat barbatii. Astfel, o femeie are aproximativ 23% grasime corporala, in timp de un barbat are aproximativ 17%. Pe masura ce are loc inaintarea in varsta (in special incepand cu 45 de ani), ambele sexe pierd insa din masa musculara, castigand in locul acesteia grasime corporala.

Nivelul optim de grasime corporala

Nu exista un nivel ideal in ceea ce priveste depozitul de grasime corporala, ci unul optim, care poate varia in functie de sex, varsta, conformatie, etc. General vorbind, un astfel de nivel optim s-ar situa intre 16-20% pentru femei si 10-14% pentru barbati. Un sportiv ar trebui totusi sa se incadreze intr-un nivel mai scazut, in functie de natura sportului practicat.

Iata mai jos principalele grupe formate in functie de nivelul de grasime corporala:

                                                                                                         Barbati                 Femei

In forma maxima (sportivi)                                                          3-6%                      9-12%
Slab si tonifiat (forma excelenta)                                               <9%                       <15%
Slab (forma buna)                                                                        10-14%                 16-20%
Greutate medie (forma rezonabila)                                          15-19%                 21-25%
Greutate peste medie (forma proasta)                                    20-25%                 26-30%
Este necesara o imbunatatire (forma foarte proasta)          >26-30%               >31-40%

Intrucat s-a demonstrat ca nivelul ridicat de grasime corporala din organism poate cauza (in special incepand cu 30 de ani):
 
  • Boli cardiovasculare,
  • Diabet,
  • Tensiune arteriala,
  • Cancer,
  • Osteoartrita,

este imperios necesar sa-ti controlezi acest nivel, netrecand peste 25%, in cazul barbatilor (30% reprezentand obezitate), respectiv 30%, in cazul femeilor (35% reprezentand obezitate).

In afara tuturor afectiunilor pe care le poate provoca un depozit mare de grasime corporala, acesta afecteaza ambele sexe si in privinta rezistentei fizice, vitezei, echilibrului, agilitatii si capacitatii de a sari.

Pe de alta parte, este practic imposibil sa pierzi intreaga cantitate de grasime corporala, intrucat o parte din aceasta este localizata la nivel intern, fiind necesara functionarii normale a organismului. Din aceasta categorie face parte: grasimea esentiala de la nivelul nervilor, creierului, ficatului, inimii, sanilor si uterului, maduvei spinarii.

Astfel, trebuie mentinut un echilibru in care nivelul de grasime corporala sa fie unul optim – nici prea ridicat, nici prea scazut.
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Nivelul optim de grasime corporala"

5 + 5 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Nivelul optim de grasime corporala"

Mari @ 07 Sep 2012
"Cum iti masori nivelul de grasime corporala? Te duci la medic? E vreo formula "magica"? :)"

Spune-ne opinia ta despre
"Nivelul optim de grasime corporala"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 15 Feb 2017

Atunci cand alimentatia este saraca in proteine, sistemul imunitar este slabit, apar probleme cardiace si respiratorii. De aceea, dieta ta de zi cu zi ar trebui sa includa atat proteine vegetale cat si proteine animale. Proteinele sunt importante pentru dezvoltarea muschilor, repararea tesuturilor, intarirea sistemului imunitar si functionarea normala a sistemului hormonal. [detalii]

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Feb 2017

Adoptarea unui stil de viata sanatos ce cuprinde o dieta bogata in alimente, stabilirea unui program de exercitii fizice, evitarea fumatului si consumul de alcool cu moderatie, reprezinta cea mai buna modalitate de a lupta impotriva imbatranirii. Alimentele prezentate mai jos contin fitonutrienti, antioxidanti puternici ce neutralizeaza radicalii liberi care declanseaza boli precum osteoporoza, cancerul, bolile de inima si bolile degenerative. [detalii]

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 18 Ian 2017

Pe langa gustul delicios, merisoarele sunt foarte bune pentru starea noastra de sanatate deoarece au in compozitie antioxidanti, ceea ce le transforma in importante arme de aparare a organismului uman. [detalii]

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

de Elena-Alina Constantinescu 05 Ian 2017

Acizii grasi Omega 3 nu pot fi produsi de organism in mod natural, de aceea trebuie furnizati prin intermediul alimentelor sau a suplimentelor naturale. Au un rol esential in dezvoltarea normala a organismului, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului si artritei. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.