Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Nivelul optim de grasime corporala

de AlegeSanatos.ro 03 Sep 2012

Tags: nivelul de grasime corporala nivelul optim de grasime corporala obezitate slabire slab gras


Nivelul optim de grasime corporala

Atunci cand incerci sa slabesti, se poate vorbi despre un adevarat succes doar in cazul in care reusesti sa pierzi din grasimea corporala si sa-ti tonifici muschii, ceea ce nu este foarte usor de indeplinit.

Din momentul in care ai luat decizia de a incepe un program de slabire pentru a da jos cateva kilograme sau daca pur si simplu vrei sa te mentii in forma, unul dintre primii pasi pe care trebuie sa-i faci este sa-ti masori nivelul de grasime corporala. Acest procedeu trebuie, de asemenea, repetat cu regularitate, fiind principala modalitate care te asigura ca programul ales da rezultate.

Nivelul de grasime corporala al unei persoane variaza in functie de sex si varsta. Femeile, de exemplu, datorita actiunii hormonale, au cu aproximativ 5% mai multa grasime corporala decat barbatii. Astfel, o femeie are aproximativ 23% grasime corporala, in timp de un barbat are aproximativ 17%. Pe masura ce are loc inaintarea in varsta (in special incepand cu 45 de ani), ambele sexe pierd insa din masa musculara, castigand in locul acesteia grasime corporala.

Nivelul optim de grasime corporala

Nu exista un nivel ideal in ceea ce priveste depozitul de grasime corporala, ci unul optim, care poate varia in functie de sex, varsta, conformatie, etc. General vorbind, un astfel de nivel optim s-ar situa intre 16-20% pentru femei si 10-14% pentru barbati. Un sportiv ar trebui totusi sa se incadreze intr-un nivel mai scazut, in functie de natura sportului practicat.

Iata mai jos principalele grupe formate in functie de nivelul de grasime corporala:

                                                                                                         Barbati                 Femei

In forma maxima (sportivi)                                                          3-6%                      9-12%
Slab si tonifiat (forma excelenta)                                               <9%                       <15%
Slab (forma buna)                                                                        10-14%                 16-20%
Greutate medie (forma rezonabila)                                          15-19%                 21-25%
Greutate peste medie (forma proasta)                                    20-25%                 26-30%
Este necesara o imbunatatire (forma foarte proasta)          >26-30%               >31-40%

Intrucat s-a demonstrat ca nivelul ridicat de grasime corporala din organism poate cauza (in special incepand cu 30 de ani):
 
  • Boli cardiovasculare,
  • Diabet,
  • Tensiune arteriala,
  • Cancer,
  • Osteoartrita,

este imperios necesar sa-ti controlezi acest nivel, netrecand peste 25%, in cazul barbatilor (30% reprezentand obezitate), respectiv 30%, in cazul femeilor (35% reprezentand obezitate).

In afara tuturor afectiunilor pe care le poate provoca un depozit mare de grasime corporala, acesta afecteaza ambele sexe si in privinta rezistentei fizice, vitezei, echilibrului, agilitatii si capacitatii de a sari.

Pe de alta parte, este practic imposibil sa pierzi intreaga cantitate de grasime corporala, intrucat o parte din aceasta este localizata la nivel intern, fiind necesara functionarii normale a organismului. Din aceasta categorie face parte: grasimea esentiala de la nivelul nervilor, creierului, ficatului, inimii, sanilor si uterului, maduvei spinarii.

Astfel, trebuie mentinut un echilibru in care nivelul de grasime corporala sa fie unul optim – nici prea ridicat, nici prea scazut.
 




Spune-ne opinia ta despre
"Nivelul optim de grasime corporala"

2 + 3 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Nivelul optim de grasime corporala"

Mari @ 07 Sep 2012
"Cum iti masori nivelul de grasime corporala? Te duci la medic? E vreo formula "magica"? :)"

Spune-ne opinia ta despre
"Nivelul optim de grasime corporala"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Vinul alb sau rosu. Care este mai sanatos?

Vinul alb sau rosu. Care este mai sanatos?

de Laura Galescu 19 Ian 2018

Poate ai auzit ca vinul ar fi o sursa buna de vitamine si minerale, insa contine doar cantitati mici de kaliu, mangan sau fier si calciu. Cu toate acestea, vinul este bogat in compusi cu actiune antioxidanta, benefici pentru sanatate. Intrebarea care ramane este urmatoarea: care este mai sanatos, vinul rosu sau cel alb? [detalii]

Descopera beneficiile consumului de spanac

Descopera beneficiile consumului de spanac

de Laura Galescu 03 Ian 2018

Nu degeaba ti s-a spus in copilarie ca este atat de sanatos! Spanacul chiar ofera cei mai multi nutrienti per calorie, la fel și alte vegetale cu frunze de culoare verde inchis. Dintre toate grupurile de alimente analizate, cercetatorii de la Harvard au descoperit ca spanacul, salata verde, kale au fost asociate cu cel mai mare grad de protectie impotriva bolilor cronice. Mai exact, o portie pe zi reduce cu 20% riscul de infarct si accident vascular cerebral. [detalii]

Rolul firelor albe care se desprind de pe banane

Rolul firelor albe care se desprind de pe banane

de Laura Galescu 15 Dec 2017

Foarte multe persoane prefera bananele atunci cand vine vorba despre o gustare. Bogate in nutrienti, sunt consumate de persoane de toate varstele. Singurul lucru enervant la banane sunt firele albe care se desprind atunci când le decojim. Te-ai intrebat, totusi, ce rol au acestea? [detalii]

Cum iti mentii greutatea dupa ce ai slabit

Cum iti mentii greutatea dupa ce ai slabit

de Raluca Garbea 29 Dec 2017

Nu este deloc usor sa slabesti, insa, sa iti mentii greutatea dobandita dupa o dieta, poate fi deseori chiar mai dificil. [detalii]

Cum sa interpretezi etichetele de pe fructe. La ce sa trebuie sa fii atenta

Cum sa interpretezi etichetele de pe fructe. La ce sa trebuie sa fii atenta

de Laura Galescu 12 Dec 2017

Sigur ai observat ca multe fructe sau legume au etichete. Nu intotdeauna este usor sa ne dam seama ce reprezinta codurile si cum ar trebui sa ne informeze acesta despre produs. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania
Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit