Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30

de AlegeSanatos.ro 25 Iun 2012

Tags: indice IMC supraponderal subponderal obezitate greutate calorie


Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30

Indicele de masa corporala (IMC) este recunoscut stiintific ca fiind un parametru care cuantifica greutatea in functie de inaltime si in funcţie de care se poate incadra o persoana in una din cele trei categorii: normoponderal, supraponderal sau obez.

Acest indice poate fi folosit atat in cazul femeilor cat si in cazul barbatilor. Exista cateva situatii in care IMC-ul nu este fiabil si anume: femeile insarcinate si persoanele cu masa musculara mare (sportivi).

In urma calcularii IMC-ului distingem urmatoarele situatii:

                    IMC                           INTERPRETARE

                    sub 18,5                  subponderal
                    18,5-24,9                 normoponderal
                    25-29,9                    supraponderal
                    peste 30                  obezitate

De asemenea IMC-ul este un indice al starii de sanatate fiind cunoscut si dovedit faptul ca persoanele care au IMC-ul peste 30 kg/m2 sunt predispuse la aparitia diabetului zaharat, a afectiunilor hepatice, biliare si a bolilor cardiovasculare.

Un alt indice important pe care orice medic trebuie sa il aiba in vedere este determinarea circumferintei taliei (cu alte cuvinte cuantificarea depozitului de grasime de la nivelul abdomenului). In mod normal la femei circumferinta nu trebuie sa fie mai mare de 80 de cm iar la barbati nu mai mare de 94 de cm. Persoanele care prezinta o circumferinta a taliei peste valorile mentionate anterior prezinta un risc crescut de dezvoltare in timp a afectiunilor cardiovasculare

Sfaturi practice pentru a ajunge la greutatea ideala (si implicit la un IMC normal)

In momentul in care se consuma mai multe calorii decat are organismul nevoie apare sporul ponderal. Pentru a putea scadea in greutate este nevoie ca o persoana sa cuantifice fiecare imbucatura si sa-si calculeze caloriile consumate zilnic. Acest lucru se face prin acordarea unei atentii deosebite in momentul cumpararii produsului si citirea etichetei pentru a vedea cate calorii are acesta. 

Astfel: daca zilnic se consuma cu 500 de calorii mai putin se poate ajunge la o scadere ponderala de 1-1,5 kg in doar 3 zile. Rezulta ca nu este bine sa va propuneti o scadere in greutate rapida si nu trebuie sa va infometati fiind suficient pentru inceput o dieta care presupune o scadere de 500 de calorii pe zi.

O alta recomandare a nutritionistilor este de a consuma cat mai multe alimente cu densitate energetica redusa in aceasta categorie incadrandu-se fructele si legumele. La polul opus se afla alimentele cu densitate energetica mare (hipercalorice)  sau mai bine spus cele care ingrasa. Printre acestea se numara dulciurile, produsele de patiserie, chipsurile si mancarea tip fast-food.

Si nu in ultimul rand, decat clasica friptura cu cartofi prajii si branza rasa peste ei, mai bine optati pentru prepararea produselor din carne pe gratar sau la cuptor si inlocuiti garnitura cu o salata de cruditaţi (la care puneti foarte putin ulei de masline). In acest fel nu veti simti ca sunteti la dieta si veti oferi organismului principiile nutritive de care are nevoie ajungand in cele din urma la greutatea ideala.

Dr. Alin Popescu
Medic primar in medicina sportiva
 




Spune-ne opinia ta despre
"Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30"

3 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Pui cu smantana si ciuperci. Reteta simpla si delicioasa

Pui cu smantana si ciuperci. Reteta simpla si delicioasa

de AlegeSanatos.ro 14 Ian 2019

Gustos si usor de pregatit, puiul cu smantana si ciuperci poate fi preparatul ideal atunci cand nu mai ai inspiratie. Se prepara foarte simplu, deoarece nu ai nevoie de ingrediente speciale si este la fel de bun si pentru masa de pranz, dar si pentru cina. Mai mult, carnea de pui, dar si ciupercile fierb rapid, asa ca timpul de preparare este redus. [detalii]

Vrei sa slabesti si nu reusesti? Iata care sunt cele mai comune greseli!

Vrei sa slabesti si nu reusesti? Iata care sunt cele mai comune greseli!

de Raluca Garbea 11 Ian 2019

Iti doresti sa slabesti, insa nu reusesti? Inseamna ca faci anumite greseli care te impiedica sa scapi de kilogramele in plus. [detalii]

Dieta cu citrice

Dieta cu citrice

de AlegeSanatos.ro 10 Ian 2019

Daca iti plac citricele si iti doresti sa ai cateva kilograme in minus, venim cu vesti bune: cele doua merg mana-n mana. [detalii]

Micul dejun. Ce beneficii aduce, de fapt, pentru sanatate

Micul dejun. Ce beneficii aduce, de fapt, pentru sanatate

de Laura Galescu 17 Dec 2018

Ai auzit de nenumarate ori ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Studiile in materie sugereaza ca este adevarat. Iata cateva motive pentru care nu ar trebui sarit peste aceasta prima masa. [detalii]

Pizza de post cu multe legume. Reteta savuroasa

Pizza de post cu multe legume. Reteta savuroasa

de Alege Sanatos 26 Nov 2018

Postul este o perioada in care poti manca si felurile tale de mancare preferate. Daca iti place pizza, pregateste chiar tu o reteta de post, usor de facut si foarte gustoasa. Pizza de post poate fi adaptata in functie de gusturile tale si legumele se pot pune in functie de preferinte, folosind, de la ardei, rosii, dovlecel si pana la conopida sau broccoli. Cantitatile de legume si proportiile in care le combinam pot, de asemenea, sa varieze. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016