Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30

de AlegeSanatos.ro 25 Iun 2012

Tags: indice IMC supraponderal subponderal obezitate greutate calorie


Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30

Indicele de masa corporala (IMC) este recunoscut stiintific ca fiind un parametru care cuantifica greutatea in functie de inaltime si in funcţie de care se poate incadra o persoana in una din cele trei categorii: normoponderal, supraponderal sau obez.

Acest indice poate fi folosit atat in cazul femeilor cat si in cazul barbatilor. Exista cateva situatii in care IMC-ul nu este fiabil si anume: femeile insarcinate si persoanele cu masa musculara mare (sportivi).

In urma calcularii IMC-ului distingem urmatoarele situatii:

                    IMC                           INTERPRETARE

                    sub 18,5                  subponderal
                    18,5-24,9                 normoponderal
                    25-29,9                    supraponderal
                    peste 30                  obezitate

De asemenea IMC-ul este un indice al starii de sanatate fiind cunoscut si dovedit faptul ca persoanele care au IMC-ul peste 30 kg/m2 sunt predispuse la aparitia diabetului zaharat, a afectiunilor hepatice, biliare si a bolilor cardiovasculare.

Un alt indice important pe care orice medic trebuie sa il aiba in vedere este determinarea circumferintei taliei (cu alte cuvinte cuantificarea depozitului de grasime de la nivelul abdomenului). In mod normal la femei circumferinta nu trebuie sa fie mai mare de 80 de cm iar la barbati nu mai mare de 94 de cm. Persoanele care prezinta o circumferinta a taliei peste valorile mentionate anterior prezinta un risc crescut de dezvoltare in timp a afectiunilor cardiovasculare

Sfaturi practice pentru a ajunge la greutatea ideala (si implicit la un IMC normal)

In momentul in care se consuma mai multe calorii decat are organismul nevoie apare sporul ponderal. Pentru a putea scadea in greutate este nevoie ca o persoana sa cuantifice fiecare imbucatura si sa-si calculeze caloriile consumate zilnic. Acest lucru se face prin acordarea unei atentii deosebite in momentul cumpararii produsului si citirea etichetei pentru a vedea cate calorii are acesta. 

Astfel: daca zilnic se consuma cu 500 de calorii mai putin se poate ajunge la o scadere ponderala de 1-1,5 kg in doar 3 zile. Rezulta ca nu este bine sa va propuneti o scadere in greutate rapida si nu trebuie sa va infometati fiind suficient pentru inceput o dieta care presupune o scadere de 500 de calorii pe zi.

O alta recomandare a nutritionistilor este de a consuma cat mai multe alimente cu densitate energetica redusa in aceasta categorie incadrandu-se fructele si legumele. La polul opus se afla alimentele cu densitate energetica mare (hipercalorice)  sau mai bine spus cele care ingrasa. Printre acestea se numara dulciurile, produsele de patiserie, chipsurile si mancarea tip fast-food.

Si nu in ultimul rand, decat clasica friptura cu cartofi prajii si branza rasa peste ei, mai bine optati pentru prepararea produselor din carne pe gratar sau la cuptor si inlocuiti garnitura cu o salata de cruditaţi (la care puneti foarte putin ulei de masline). In acest fel nu veti simti ca sunteti la dieta si veti oferi organismului principiile nutritive de care are nevoie ajungand in cele din urma la greutatea ideala.

Dr. Alin Popescu
Medic primar in medicina sportiva
 




Spune-ne opinia ta despre
"Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30"

5 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ramai sanatoasa iarna cu ajutorul fructelor si legumelor

Ramai sanatoasa iarna cu ajutorul fructelor si legumelor

de Laura Galescu 16 Nov 2017

Iarna creste intotdeauna riscul sa racesti sau chiar sa faci gripa, asa ca fructele si legumele iti pot veni in ajutor. Mai mult, te ajuta sa-ti pastrezi silueta in perioada sarbatorilor. Pentru ca natura ne-a pus la indemana o intreaga gama de fructe si legume care sa ne ofere nutrientii necesari pentru iarna. [detalii]

Cat de nutritiva este salata la punga?

Cat de nutritiva este salata la punga?

de Laura Galescu 14 Nov 2017

Te-ai intrebat daca salata la punga este sanatoasa? Daca raspunsul e afirmativ, este important sa stii ca exista nutrienti precum vitaminele C si B care sunt solubile in apa si care se pierd in procesul de spalare si de taiere industriala sau chiar prin pastrarea indelungata a salatelor la frigider. [detalii]

Ce poti manca in fiecare zi la micul dejun

Ce poti manca in fiecare zi la micul dejun

de Laura Galescu 13 Nov 2017

Micul-dejun perfect echilibrat nu are decat 3 ingrediente si este inspirat de gastronomia islandeza, potrivit medicului Monique Tello de la Universitatea din Harvard. Painea prajita sau nu este la fel de nociva ca un desert mancat la prima ora, dupa parerea medicului. in fiecare zi ar trebui sa mancam de dimineata ovaz, iaurt si fructe de padure.  [detalii]

Cateva lucruri pe care nu le stiai despre avocado

Cateva lucruri pe care nu le stiai despre avocado

de Laura Galescu 08 Nov 2017

Pana nu demult, avocado nu era foarte cunoscut si nu multe persoane stiau despre el. Nu este vorba doar despre continutul de vitamine si minerale, ci despre un intreg complex de informatii care te vor face sa il consumi mai des. [detalii]

Afla care sunt avantajele consumului de unt

Afla care sunt avantajele consumului de unt

de Laura Galescu 02 Nov 2017

Untul a fost nedrept contestat ca fiind radacina bolilor cardiovasculare datorita grasimilor saturate si a colesterolului pe care il contine. Daca este sanatos untul, aflati in acest articol. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania
Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit