Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30

de AlegeSanatos.ro 25 Iun 2012

Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30

Indicele de masa corporala (IMC) este recunoscut stiintific ca fiind un parametru care cuantifica greutatea in functie de inaltime si in funcţie de care se poate incadra o persoana in una din cele trei categorii: normoponderal, supraponderal sau obez.

Acest indice poate fi folosit atat in cazul femeilor cat si in cazul barbatilor. Exista cateva situatii in care IMC-ul nu este fiabil si anume: femeile insarcinate si persoanele cu masa musculara mare (sportivi).

In urma calcularii IMC-ului distingem urmatoarele situatii:

                    IMC                           INTERPRETARE

                    sub 18,5                  subponderal
                    18,5-24,9                 normoponderal
                    25-29,9                    supraponderal
                    peste 30                  obezitate

De asemenea IMC-ul este un indice al starii de sanatate fiind cunoscut si dovedit faptul ca persoanele care au IMC-ul peste 30 kg/m2 sunt predispuse la aparitia diabetului zaharat, a afectiunilor hepatice, biliare si a bolilor cardiovasculare.

Un alt indice important pe care orice medic trebuie sa il aiba in vedere este determinarea circumferintei taliei (cu alte cuvinte cuantificarea depozitului de grasime de la nivelul abdomenului). In mod normal la femei circumferinta nu trebuie sa fie mai mare de 80 de cm iar la barbati nu mai mare de 94 de cm. Persoanele care prezinta o circumferinta a taliei peste valorile mentionate anterior prezinta un risc crescut de dezvoltare in timp a afectiunilor cardiovasculare

Sfaturi practice pentru a ajunge la greutatea ideala (si implicit la un IMC normal)

In momentul in care se consuma mai multe calorii decat are organismul nevoie apare sporul ponderal. Pentru a putea scadea in greutate este nevoie ca o persoana sa cuantifice fiecare imbucatura si sa-si calculeze caloriile consumate zilnic. Acest lucru se face prin acordarea unei atentii deosebite in momentul cumpararii produsului si citirea etichetei pentru a vedea cate calorii are acesta. 

Astfel: daca zilnic se consuma cu 500 de calorii mai putin se poate ajunge la o scadere ponderala de 1-1,5 kg in doar 3 zile. Rezulta ca nu este bine sa va propuneti o scadere in greutate rapida si nu trebuie sa va infometati fiind suficient pentru inceput o dieta care presupune o scadere de 500 de calorii pe zi.

O alta recomandare a nutritionistilor este de a consuma cat mai multe alimente cu densitate energetica redusa in aceasta categorie incadrandu-se fructele si legumele. La polul opus se afla alimentele cu densitate energetica mare (hipercalorice)  sau mai bine spus cele care ingrasa. Printre acestea se numara dulciurile, produsele de patiserie, chipsurile si mancarea tip fast-food.

Si nu in ultimul rand, decat clasica friptura cu cartofi prajii si branza rasa peste ei, mai bine optati pentru prepararea produselor din carne pe gratar sau la cuptor si inlocuiti garnitura cu o salata de cruditaţi (la care puneti foarte putin ulei de masline). In acest fel nu veti simti ca sunteti la dieta si veti oferi organismului principiile nutritive de care are nevoie ajungand in cele din urma la greutatea ideala.

Dr. Alin Popescu
Medic primar in medicina sportiva
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30"

9 + 6 =

Spune-ne opinia ta despre
"Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

de Elena-Alina Constantinescu 06 Dec 2016

Ceaiul de cicoare poate fi folosit pentru a trata o gama variata de boli, de la anemie pana la cancer intestinal. [detalii]

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

de Elena-Alina Constantinescu 20 Oct 2016

Frantuzoaicele sunt admirate pentru siluetele zvelte si armonioase. Pentru a se mentina in forma, nu consuma alimente procesate sau bogate in grasimi, dulciuri si bauturi carbogazoase. Savureaza mancarea, folosesc intotdeauna ingrediente proaspete cand o prepara, mananca pentru gust, nu pentru senzatia de satietate. [detalii]

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

de Elena-Alina Constantinescu 19 Oct 2016

Exista multe produse de detoxifiere pe piata care sa implineasca acest scop, insa cu efecte adverse asupra organismului. Din cauza poluarii accentuate, a alimentelor foarte procesate si a altor toxine pe care le ingeram, corpul nu mai face fata. Incepem sa ne simtim obositi, letargici, deprimati, asadar iata cum ne detoxifiem corpul in mod natural! [detalii]

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

de Elena-Alina Constantinescu 29 Sep 2016

Consumate proaspete, fructele ne asigura necesarul de proteine si vitamine si ne ofera energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Fitonutrientii pe care ii contin ajuta la preventia inflamatiilor si la intarirea sistemului imunitar. Iata 5 fructe care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta in aceasta toamna: [detalii]

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

de Elena-Alina Constantinescu 21 Sep 2016

Conform unui studiu britanic, femeile care consuma grasimi si zahar in exces in timpul sarcinii afecteaza sanatatea bebelusului. Din cauza alimentelor nesanatoase, creste riscul de hiperactivitate la copii. Este mult mai importanta calitatea alimentelor, decat cantitatea pe care o consumati. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.