Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30

de AlegeSanatos.ro 25 Iun 2012

Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30

Indicele de masa corporala (IMC) este recunoscut stiintific ca fiind un parametru care cuantifica greutatea in functie de inaltime si in funcţie de care se poate incadra o persoana in una din cele trei categorii: normoponderal, supraponderal sau obez.

Acest indice poate fi folosit atat in cazul femeilor cat si in cazul barbatilor. Exista cateva situatii in care IMC-ul nu este fiabil si anume: femeile insarcinate si persoanele cu masa musculara mare (sportivi).

In urma calcularii IMC-ului distingem urmatoarele situatii:

                    IMC                           INTERPRETARE

                    sub 18,5                  subponderal
                    18,5-24,9                 normoponderal
                    25-29,9                    supraponderal
                    peste 30                  obezitate

De asemenea IMC-ul este un indice al starii de sanatate fiind cunoscut si dovedit faptul ca persoanele care au IMC-ul peste 30 kg/m2 sunt predispuse la aparitia diabetului zaharat, a afectiunilor hepatice, biliare si a bolilor cardiovasculare.

Un alt indice important pe care orice medic trebuie sa il aiba in vedere este determinarea circumferintei taliei (cu alte cuvinte cuantificarea depozitului de grasime de la nivelul abdomenului). In mod normal la femei circumferinta nu trebuie sa fie mai mare de 80 de cm iar la barbati nu mai mare de 94 de cm. Persoanele care prezinta o circumferinta a taliei peste valorile mentionate anterior prezinta un risc crescut de dezvoltare in timp a afectiunilor cardiovasculare

Sfaturi practice pentru a ajunge la greutatea ideala (si implicit la un IMC normal)

In momentul in care se consuma mai multe calorii decat are organismul nevoie apare sporul ponderal. Pentru a putea scadea in greutate este nevoie ca o persoana sa cuantifice fiecare imbucatura si sa-si calculeze caloriile consumate zilnic. Acest lucru se face prin acordarea unei atentii deosebite in momentul cumpararii produsului si citirea etichetei pentru a vedea cate calorii are acesta. 

Astfel: daca zilnic se consuma cu 500 de calorii mai putin se poate ajunge la o scadere ponderala de 1-1,5 kg in doar 3 zile. Rezulta ca nu este bine sa va propuneti o scadere in greutate rapida si nu trebuie sa va infometati fiind suficient pentru inceput o dieta care presupune o scadere de 500 de calorii pe zi.

O alta recomandare a nutritionistilor este de a consuma cat mai multe alimente cu densitate energetica redusa in aceasta categorie incadrandu-se fructele si legumele. La polul opus se afla alimentele cu densitate energetica mare (hipercalorice)  sau mai bine spus cele care ingrasa. Printre acestea se numara dulciurile, produsele de patiserie, chipsurile si mancarea tip fast-food.

Si nu in ultimul rand, decat clasica friptura cu cartofi prajii si branza rasa peste ei, mai bine optati pentru prepararea produselor din carne pe gratar sau la cuptor si inlocuiti garnitura cu o salata de cruditaţi (la care puneti foarte putin ulei de masline). In acest fel nu veti simti ca sunteti la dieta si veti oferi organismului principiile nutritive de care are nevoie ajungand in cele din urma la greutatea ideala.

Dr. Alin Popescu
Medic primar in medicina sportiva
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30"

4 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Plan alimentar pentru cei cu un IMC peste 30"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

de Elena-Alina Constantinescu 05 Ian 2017

Acizii grasi Omega 3 nu pot fi produsi de organism in mod natural, de aceea trebuie furnizati prin intermediul alimentelor sau a suplimentelor naturale. Au un rol esential in dezvoltarea normala a organismului, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului si artritei. [detalii]

4 sfaturi pentru detoxifierea organismului dupa Sarbatori

4 sfaturi pentru detoxifierea organismului dupa Sarbatori

de Elena-Alina Constantinescu 03 Ian 2017

Ai permanent senzatia de oboseala? Nu te poti concentra? A venit timpul pentru detoxifierea prganismului dupa sarbatorile de iarna. Asadar, pentru a elimina toxinele din rinichi, intestine, plamani, limfa si piele trebuie sa urmati o dieta bogata in nutrienti. La final, pielea ta va capata un aspect stralucitor si catifelat. [detalii]

Cum sa faci pate vegetal la tine acasa? 3 retete sanatoase

Cum sa faci pate vegetal la tine acasa? 3 retete sanatoase

de Elena-Alina Constantinescu 13 Dec 2016

Un aliment consumat frecvent de romani in perioada postului este pateul vegetal. In urma unui studiu realizat anul trecut asupra a 70 de tipuri de pate vegetal, specialistii au realizat un top al aditivilor alimentari care se regasesc in compozitia acestui produs. [detalii]

Uleiurile si temperatura lor de gatire

Uleiurile si temperatura lor de gatire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Dec 2016

Cele mai cunoscute si folosite uleiuri in bucataria romaneasca sunt cele de floarea-soarelui, masline, soia, porumb, rapita, palmier, in, canepa, migdale, arahide, nuca, dovleac, cocos, struguri, susan. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 5 din 5 (1 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.