Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Pro si contra alimentatie vegetariana

de AlegeSanatos.ro 07 Feb 2013

Tags: vegetarian dieta vegetariana studii alimentatie


Pro si contra alimentatie vegetariana

Modificarea drastica a obiceiurilor alimentare cu adoptarea unei alimentatii vegetariene este o decizie extrem de importanta care trebuie luata in cunostinta de cauza. Avand in vedere dorinta de a proteja animalele, unele considerente religioase si mediatizarea actuala a metodelor mai putin ortodoxe de procesare a alimentelor pe baza de carne, din ce in ce mai multa lume e dispusa sa adopte o alimentatie vegetariana.

Ceea ce vrem sa subliniem prin acest articol este ca echilibrul alimentar este cel mai important. Cu alte cuvinte fie ca mancati carne si alimente de origine animala, fie ca nu , o alimentatie corecta trebuie sa contina toate principiile nutritive pentru ca organismul sa functioneze in parametrii normali.

Avantajele unei alimentatii vegetariene

• O multime de studii intocmite de catre nutritionisti au demonstrat ca o alimentatie exclusiv de origine vegetala scade riscul de aparitie a multor boli printre care amintim: bolile cardiovasculare, obezitatea, diabetul zaharat si cancerul (in special cancerele din sfera gastrointestinala).

• O dieta pe baza de plante include cereale, nuci, alune, fructe si legume. Astfel organismul primeste doza de fibre, minerale, vitamine si antioxidanti de care are nevoie pentru a functiona corect.

• Eliminarea produselor pe baza de carne poate saraci alimentatia in ce priveste aportul de proteine de aceea este necesara suplinirea acestor lipsuri printr-o dieta bogata in cereale (porumb, orz, grau), orez, soia si derivate din soia, nuci, alune, spanac, stevie si urzici.

• Alimentatia vegetariana este saraca in grasimile cu potential nociv asupra sanatatii, astfel incat persoanele care consuma alimente pe baza de plante au un risc scazut de a dezvolta hipercolesterolemie si de a suferi de bolile cauzate de depunerea grasimilor la nivelul vaselor (infact mirocardic, accident vascular cerebral).

• Alimentele de origine vegetala sunt  mai usor de digerat decat carnea, astfel vegetarienii confruntandu-se mult mai rar cu probleme din sfera digestival. Printre aceste dezavantaje mentionam meteorismul abdominal, constipatia, dischinezia biliara si apartitia steatozei hepatice (depunerea de grasime la nivelul ficatului).

Dezavantajele alimentatiei vegetariene

• Chiar daca alimentatia vegetariana este o sursa importanta de vitamine si minerale pentru organism, exista totusi o zona pe care aceasta nu o acopera in mod satisfacator si anume: calciul, fierul, zincul si vitamina B12. In ceea ce priveste carnea, aceasta este o sursa extrem de importanta de vitamina B12. De asemenea carnea, atat cea rosie (vita, porc) cat si cea de pui si peste este o importanta sursa de fier, incomparabil mai mare decat cea adusa de catre produsele vegetale. Pentru un sistem osos sanatos si rezistent laptele si branza reprezinta cea mai importanta sursa de calciu.

• Chiar daca toata lumea este la curent cu efectele negative pe care le au grasimile in cantitate mare in sange trebuie inteles faptul ca acestea joaca un rol important in organism fiind nevoie de ele pentru buna functionare a acestuia. Spre exemplu grasimea existenta in carnea de peste (acizii grasi omega 3 si omega 6) nu face parte din grasimile nocive pentru organism, avand chiar un rol protector in ce priveste bolile cardiovasculare.

• Un alt dezavantaj al alimentatiei pe baza de plante este impactul negativ asupra vietii sociale deoarece majoritate a restaurantelor servesc produse din carne iar participarea la diverse evenimente si petreceri este extrem de dificila in momentul in care se constata lipsa alternativelor culinare.

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva




Spune-ne opinia ta despre
"Pro si contra alimentatie vegetariana"

3 + 7 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Pro si contra alimentatie vegetariana"

rotar @ 31 Mar 2013
"Toate bune si frumoase cu regimul vegetarian,proportia dintre avantaje si dezavantaje este destul de echilibrata,deci sa intelegem ca adaugarea pestelui ar fi o solutie interesant de benefica. Alte pareri?"

Spune-ne opinia ta despre
"Pro si contra alimentatie vegetariana"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Sucul de rosii - avantaje si dezavantaje pentru sanatate

Sucul de rosii - avantaje si dezavantaje pentru sanatate

de AlegeSanatos.ro 19 Feb 2019

Multi sustin ca sucul de rosii nu este atat de sanatos precum rosiile intregi. Dar chiar asa stau lucrurile? [detalii]

Scapa de kilogramele in plus cu dieta cu legume

Scapa de kilogramele in plus cu dieta cu legume

de Raluca Garbea 07 Feb 2019

Dieta cu legume reprezinta una dintre cele mai simple metode de slabire. [detalii]

Pui cu smantana si ciuperci. Reteta simpla si delicioasa

Pui cu smantana si ciuperci. Reteta simpla si delicioasa

de AlegeSanatos.ro 14 Ian 2019

Gustos si usor de pregatit, puiul cu smantana si ciuperci poate fi preparatul ideal atunci cand nu mai ai inspiratie. Se prepara foarte simplu, deoarece nu ai nevoie de ingrediente speciale si este la fel de bun si pentru masa de pranz, dar si pentru cina. Mai mult, carnea de pui, dar si ciupercile fierb rapid, asa ca timpul de preparare este redus. [detalii]

Vrei sa slabesti si nu reusesti? Iata care sunt cele mai comune greseli!

Vrei sa slabesti si nu reusesti? Iata care sunt cele mai comune greseli!

de Raluca Garbea 11 Ian 2019

Iti doresti sa slabesti, insa nu reusesti? Inseamna ca faci anumite greseli care te impiedica sa scapi de kilogramele in plus. [detalii]

Dieta cu citrice

Dieta cu citrice

de AlegeSanatos.ro 10 Ian 2019

Daca iti plac citricele si iti doresti sa ai cateva kilograme in minus, venim cu vesti bune: cele doua merg mana-n mana. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016