Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Pro si contra alimentatie vegetariana

de AlegeSanatos.ro 07 Feb 2013

Pro si contra alimentatie vegetariana

Modificarea drastica a obiceiurilor alimentare cu adoptarea unei alimentatii vegetariene este o decizie extrem de importanta care trebuie luata in cunostinta de cauza. Avand in vedere dorinta de a proteja animalele, unele considerente religioase si mediatizarea actuala a metodelor mai putin ortodoxe de procesare a alimentelor pe baza de carne, din ce in ce mai multa lume e dispusa sa adopte o alimentatie vegetariana.

Ceea ce vrem sa subliniem prin acest articol este ca echilibrul alimentar este cel mai important. Cu alte cuvinte fie ca mancati carne si alimente de origine animala, fie ca nu , o alimentatie corecta trebuie sa contina toate principiile nutritive pentru ca organismul sa functioneze in parametrii normali.

Avantajele unei alimentatii vegetariene

• O multime de studii intocmite de catre nutritionisti au demonstrat ca o alimentatie exclusiv de origine vegetala scade riscul de aparitie a multor boli printre care amintim: bolile cardiovasculare, obezitatea, diabetul zaharat si cancerul (in special cancerele din sfera gastrointestinala).

• O dieta pe baza de plante include cereale, nuci, alune, fructe si legume. Astfel organismul primeste doza de fibre, minerale, vitamine si antioxidanti de care are nevoie pentru a functiona corect.

• Eliminarea produselor pe baza de carne poate saraci alimentatia in ce priveste aportul de proteine de aceea este necesara suplinirea acestor lipsuri printr-o dieta bogata in cereale (porumb, orz, grau), orez, soia si derivate din soia, nuci, alune, spanac, stevie si urzici.

• Alimentatia vegetariana este saraca in grasimile cu potential nociv asupra sanatatii, astfel incat persoanele care consuma alimente pe baza de plante au un risc scazut de a dezvolta hipercolesterolemie si de a suferi de bolile cauzate de depunerea grasimilor la nivelul vaselor (infact mirocardic, accident vascular cerebral).

• Alimentele de origine vegetala sunt  mai usor de digerat decat carnea, astfel vegetarienii confruntandu-se mult mai rar cu probleme din sfera digestival. Printre aceste dezavantaje mentionam meteorismul abdominal, constipatia, dischinezia biliara si apartitia steatozei hepatice (depunerea de grasime la nivelul ficatului).

Dezavantajele alimentatiei vegetariene

• Chiar daca alimentatia vegetariana este o sursa importanta de vitamine si minerale pentru organism, exista totusi o zona pe care aceasta nu o acopera in mod satisfacator si anume: calciul, fierul, zincul si vitamina B12. In ceea ce priveste carnea, aceasta este o sursa extrem de importanta de vitamina B12. De asemenea carnea, atat cea rosie (vita, porc) cat si cea de pui si peste este o importanta sursa de fier, incomparabil mai mare decat cea adusa de catre produsele vegetale. Pentru un sistem osos sanatos si rezistent laptele si branza reprezinta cea mai importanta sursa de calciu.

• Chiar daca toata lumea este la curent cu efectele negative pe care le au grasimile in cantitate mare in sange trebuie inteles faptul ca acestea joaca un rol important in organism fiind nevoie de ele pentru buna functionare a acestuia. Spre exemplu grasimea existenta in carnea de peste (acizii grasi omega 3 si omega 6) nu face parte din grasimile nocive pentru organism, avand chiar un rol protector in ce priveste bolile cardiovasculare.

• Un alt dezavantaj al alimentatiei pe baza de plante este impactul negativ asupra vietii sociale deoarece majoritate a restaurantelor servesc produse din carne iar participarea la diverse evenimente si petreceri este extrem de dificila in momentul in care se constata lipsa alternativelor culinare.

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Pro si contra alimentatie vegetariana"

4 + 3 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Pro si contra alimentatie vegetariana"

rotar @ 31 Mar 2013
"Toate bune si frumoase cu regimul vegetarian,proportia dintre avantaje si dezavantaje este destul de echilibrata,deci sa intelegem ca adaugarea pestelui ar fi o solutie interesant de benefica. Alte pareri?"

Spune-ne opinia ta despre
"Pro si contra alimentatie vegetariana"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 15 Feb 2017

Atunci cand alimentatia este saraca in proteine, sistemul imunitar este slabit, apar probleme cardiace si respiratorii. De aceea, dieta ta de zi cu zi ar trebui sa includa atat proteine vegetale cat si proteine animale. Proteinele sunt importante pentru dezvoltarea muschilor, repararea tesuturilor, intarirea sistemului imunitar si functionarea normala a sistemului hormonal. [detalii]

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Feb 2017

Adoptarea unui stil de viata sanatos ce cuprinde o dieta bogata in alimente, stabilirea unui program de exercitii fizice, evitarea fumatului si consumul de alcool cu moderatie, reprezinta cea mai buna modalitate de a lupta impotriva imbatranirii. Alimentele prezentate mai jos contin fitonutrienti, antioxidanti puternici ce neutralizeaza radicalii liberi care declanseaza boli precum osteoporoza, cancerul, bolile de inima si bolile degenerative. [detalii]

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 18 Ian 2017

Pe langa gustul delicios, merisoarele sunt foarte bune pentru starea noastra de sanatate deoarece au in compozitie antioxidanti, ceea ce le transforma in importante arme de aparare a organismului uman. [detalii]

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

de Elena-Alina Constantinescu 05 Ian 2017

Acizii grasi Omega 3 nu pot fi produsi de organism in mod natural, de aceea trebuie furnizati prin intermediul alimentelor sau a suplimentelor naturale. Au un rol esential in dezvoltarea normala a organismului, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului si artritei. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.