Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Regimurile restrictive

de Laura Voica 26 Feb 2014

Regimurile restrictive

Un regim nu este restrictiv in sine. El este intodeauna restrictiv in raport cu regimul persoanei care il va urma. Regimul vegetarian, de exemplu, in care nu se consuma deloc carne, este restrictiv pentru mari consumatori de carne, dar nu si pentru vegetarienii care oricum nu consuma nici carne, nici produsele din carne. Valorea autolitica a unui regim restrictiv nu dureaza decat atat timp cat organismul nu s-a obisnuit cu noul regim.

Cu cat restrictiile sunt mai moderate, cu atat mai repede se adapteaza organismul la noul mod de alimentatie si cu atat mai repede dispare valoare atulitica a dietei alese.  
Pentru ca autoliza sa se redeclanseze trebuie recurs la noi restrictii.  Pe de alta parte, daca restrictiile sunt prea severe, organismul nu se va adapta. Si acesta este motivul pentru care o dieta nu trebuie niciodata sa fie urmata pentru un timp indelungat. Prin insusi natura lor exista o multitudine de regimuri restrictive. Pentru ca fiecare persoana sa-si poata compune regimul restrictiv car eii convine vom prezenta cateva exemple de diete.

Regimul cu restrictie cantitativa
Orice aliment poate fi ales pentru acest tip de dieta, dar in cantitate limitata.  

Regimul cantarit
Restrictia se refera la cantiatea totala a alimentelor consumate zilnic. Cantiattea se stabileste prin tatonare is este individuala. Trebuie sa fie sficienta pentru capersoana care urmeaa regimul sa nu se simta epuizata.

Regimul hipocaloric
Cu ajutorul unor tabele in care se prezinta valoarea calorica a fiecarui aliment, se compun meniuri zilnice care furnizeaza un numar fix de calorii. Exista diete de pana la 3000 de calorii pe zi, dar un regim cu 1500-2000 de calorii pe zi, reprezinta o dieta foarte eficienta.

Suprimarea unei mese
In acest tip de dieta, se suprima in mod sistematic una sau doua mese pe zi. Cand se renunta la micul dejun, lipsa aportului alimentar ce ince dupa cina se intinde pana a 2 a zi dupa panz, ceea ce nu mai reprezinta lipsa unui aport aliementar de 12 ore ci de 17. Mesele nu sunt modificate dar se mananca doar de 2 ori pe zi.

Regimul cu 3 almente la fiecare masa
Aici restrictia se refera la numarul de alimente diferite ce pot fi consumate doar cate 3 deodata. Acest regim este mai restrictiv si mai greu de urmat decat pare la prima vedere.
Exemple: branza-cartofi-morcovi rasi sau morcovi fierti-oua-paste


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Regimurile restrictive"

6 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Regimurile restrictive"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

de Elena-Alina Constantinescu 20 Oct 2016

Frantuzoaicele sunt admirate pentru siluetele zvelte si armonioase. Pentru a se mentina in forma, nu consuma alimente procesate sau bogate in grasimi, dulciuri si bauturi carbogazoase. Savureaza mancarea, folosesc intotdeauna ingrediente proaspete cand o prepara, mananca pentru gust, nu pentru senzatia de satietate. [detalii]

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

de Elena-Alina Constantinescu 19 Oct 2016

Exista multe produse de detoxifiere pe piata care sa implineasca acest scop, insa cu efecte adverse asupra organismului. Din cauza poluarii accentuate, a alimentelor foarte procesate si a altor toxine pe care le ingeram, corpul nu mai face fata. Incepem sa ne simtim obositi, letargici, deprimati, asadar iata cum ne detoxifiem corpul in mod natural! [detalii]

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

de Elena-Alina Constantinescu 29 Sep 2016

Consumate proaspete, fructele ne asigura necesarul de proteine si vitamine si ne ofera energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Fitonutrientii pe care ii contin ajuta la preventia inflamatiilor si la intarirea sistemului imunitar. Iata 5 fructe care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta in aceasta toamna: [detalii]

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

de Elena-Alina Constantinescu 21 Sep 2016

Conform unui studiu britanic, femeile care consuma grasimi si zahar in exces in timpul sarcinii afecteaza sanatatea bebelusului. Din cauza alimentelor nesanatoase, creste riscul de hiperactivitate la copii. Este mult mai importanta calitatea alimentelor, decat cantitatea pe care o consumati. [detalii]

De ce trebuie sa bei ceai de menta

De ce trebuie sa bei ceai de menta

de Elena-Alina Constantinescu 09 Sep 2016

Inca din Antichitate menta a fost folosita pentru proprietatile sale culinare si medicinale. Se regaseste in multe produse: pasta de dinti, apa de gura, guma de mestecat, bomboane mentolate, pastile de tuse si creme. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.