Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Reteta longevitatii consta in dieta mediteraneana

de AlegeSanatos.ro 13 Mai 2013

Reteta longevitatii consta in dieta mediteraneana

Dieta mediteraneana consta in vegetalele extrem de proaspete, multe cereale nerafinate, putine grasimi animale, savurarea linistita a meselor alaturi de familie si prieteni, o abordare calma si serena a greutatilor vietii, un model de viata activ fizic.

Consecinte:

  • risc scazut de boli cardiace si de cancer,
  • control facil al greutatii pe termen lung,
  • longevitate extinsa.

Este vorba de un “buchet” de elemente care joaca in aceasta “echipa”. Numai grasimile mono-nesaturate din uleiul de masline nu sunt suficiente. Nici painea neagra sau lintea. Este vorba de mai multi nutrienti, ce actioneaza sinergic.

Ei bine dieta mediteraneana, asa cum se va vedea in continuare, nu este numai un regim alimentar, ci un stil de viata, ce include miscare si ore petrecute cu prietenii si familia.
Ceea ce vreau sa spun acum este ca in jurul Mediteranei sunt multe tari si fiecare are mancarurile ei specifice. Totusi materiile prime si caracteristicile generale ale prepararii meselor sunt aceleasi.

Cand spun dieta mediteraneana, cei mai multi ne gandim la Italia, Spania sau Grecia. Dar dieta este “tinuta” si de albanezii de pe coasta Adriaticii, de turcii din zonele litorale, de sirieni, libanezi, israelieni, egipteni, libieni, algerieni sau tunisieni.

In mare, infinitele variatii ale dietei “ascund” aceleasi ingrediente simple, traditionale, mai ales de origine vegetala: cereale procesate sumar, ulei de masline ca sursa esentiala de lipide, putin iaurt, putina branza, fructe de mare... si legume proaspete. Raportul fundatiei Rockfeller despre studiul cretan, a aratat atunci ca taranii localnici mancau “masline, cereale, leguminoase uscate, legume salbatice, fructe si, foarte rar, carne de capra, vanat, peste si putin lapte, si aceasta de secole intregi. Maslinele si uleiul de masline contribuiau substantial la aportul energetic “.

De retinut!
O caracteristica importanta de care trebuie sa nu uitam este ca alimentatia mediteraneana pune accentul pe prospetime. In fiecare anotimp se mananca ce este caracteristic sezonului, tocmai pentru ca este un tip de alimentatie ce vine din vechime, cand nu existau nici congelatoare, nici supermarketuri, nici comert international care sa faca din iarna, vara din punct de vedere al ofertei alimentare.

Alimentele de origine animala sunt limitate la portii mici de peste si fructe de mare sau, rar si numai la sarbatori, putina carne de miel, capra sau pui. Carnea este un lux pe care taranul cretan si-l permitea rar.
Reamintesc faptul ca in anumite zone se mananca portii modeste de lapte, iaurt sau branza si ...cam atat.

Vreau sa subliniez ca toate alimentele animale se folosesc mai degraba pentru a condimenta, pentru a da savoare felurilor de mancare, si nu pentru a fi ele insele o parte principala a dietei.
 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Reteta longevitatii consta in dieta mediteraneana"

3 + 9 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Reteta longevitatii consta in dieta mediteraneana"

Ionut @ 14 Dec 2013
"Bunicul ,bunica, fratii si surorile lor nu au tinut nici o dieta mediteraneana si au de la 75 de ani in sus. Tot recomnadati atata uleiul de masline si alte produse scumpe cum sunt fructele de goji care costa 19 lei 100 de grame spunand ca daca le mancam traim mai vesnic. Rudele mele batrane au dus-o cu prune care costa 2 lei KG si compoturi (vai dar sunt fructe devitalizate, moarte) si lactate (care slabesc oasele )si traiesc de 75+."

Spune-ne opinia ta despre
"Reteta longevitatii consta in dieta mediteraneana"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 15 Feb 2017

Atunci cand alimentatia este saraca in proteine, sistemul imunitar este slabit, apar probleme cardiace si respiratorii. De aceea, dieta ta de zi cu zi ar trebui sa includa atat proteine vegetale cat si proteine animale. Proteinele sunt importante pentru dezvoltarea muschilor, repararea tesuturilor, intarirea sistemului imunitar si functionarea normala a sistemului hormonal. [detalii]

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Feb 2017

Adoptarea unui stil de viata sanatos ce cuprinde o dieta bogata in alimente, stabilirea unui program de exercitii fizice, evitarea fumatului si consumul de alcool cu moderatie, reprezinta cea mai buna modalitate de a lupta impotriva imbatranirii. Alimentele prezentate mai jos contin fitonutrienti, antioxidanti puternici ce neutralizeaza radicalii liberi care declanseaza boli precum osteoporoza, cancerul, bolile de inima si bolile degenerative. [detalii]

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 18 Ian 2017

Pe langa gustul delicios, merisoarele sunt foarte bune pentru starea noastra de sanatate deoarece au in compozitie antioxidanti, ceea ce le transforma in importante arme de aparare a organismului uman. [detalii]

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

de Elena-Alina Constantinescu 05 Ian 2017

Acizii grasi Omega 3 nu pot fi produsi de organism in mod natural, de aceea trebuie furnizati prin intermediul alimentelor sau a suplimentelor naturale. Au un rol esential in dezvoltarea normala a organismului, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului si artritei. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.