Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Reteta longevitatii consta in dieta mediteraneana

de AlegeSanatos.ro 13 Mai 2013

Tags: boli cardiace dieata mediteraneana linte paine neagra cereale iaurt lapte


Reteta longevitatii consta in dieta mediteraneana

Dieta mediteraneana consta in vegetalele extrem de proaspete, multe cereale nerafinate, putine grasimi animale, savurarea linistita a meselor alaturi de familie si prieteni, o abordare calma si serena a greutatilor vietii, un model de viata activ fizic.

Consecinte:

  • risc scazut de boli cardiace si de cancer,
  • control facil al greutatii pe termen lung,
  • longevitate extinsa.

Este vorba de un “buchet” de elemente care joaca in aceasta “echipa”. Numai grasimile mono-nesaturate din uleiul de masline nu sunt suficiente. Nici painea neagra sau lintea. Este vorba de mai multi nutrienti, ce actioneaza sinergic.

Ei bine dieta mediteraneana, asa cum se va vedea in continuare, nu este numai un regim alimentar, ci un stil de viata, ce include miscare si ore petrecute cu prietenii si familia.
Ceea ce vreau sa spun acum este ca in jurul Mediteranei sunt multe tari si fiecare are mancarurile ei specifice. Totusi materiile prime si caracteristicile generale ale prepararii meselor sunt aceleasi.

Cand spun dieta mediteraneana, cei mai multi ne gandim la Italia, Spania sau Grecia. Dar dieta este “tinuta” si de albanezii de pe coasta Adriaticii, de turcii din zonele litorale, de sirieni, libanezi, israelieni, egipteni, libieni, algerieni sau tunisieni.

In mare, infinitele variatii ale dietei “ascund” aceleasi ingrediente simple, traditionale, mai ales de origine vegetala: cereale procesate sumar, ulei de masline ca sursa esentiala de lipide, putin iaurt, putina branza, fructe de mare... si legume proaspete. Raportul fundatiei Rockfeller despre studiul cretan, a aratat atunci ca taranii localnici mancau “masline, cereale, leguminoase uscate, legume salbatice, fructe si, foarte rar, carne de capra, vanat, peste si putin lapte, si aceasta de secole intregi. Maslinele si uleiul de masline contribuiau substantial la aportul energetic “.

De retinut!
O caracteristica importanta de care trebuie sa nu uitam este ca alimentatia mediteraneana pune accentul pe prospetime. In fiecare anotimp se mananca ce este caracteristic sezonului, tocmai pentru ca este un tip de alimentatie ce vine din vechime, cand nu existau nici congelatoare, nici supermarketuri, nici comert international care sa faca din iarna, vara din punct de vedere al ofertei alimentare.

Alimentele de origine animala sunt limitate la portii mici de peste si fructe de mare sau, rar si numai la sarbatori, putina carne de miel, capra sau pui. Carnea este un lux pe care taranul cretan si-l permitea rar.
Reamintesc faptul ca in anumite zone se mananca portii modeste de lapte, iaurt sau branza si ...cam atat.

Vreau sa subliniez ca toate alimentele animale se folosesc mai degraba pentru a condimenta, pentru a da savoare felurilor de mancare, si nu pentru a fi ele insele o parte principala a dietei.
 




Spune-ne opinia ta despre
"Reteta longevitatii consta in dieta mediteraneana"

4 + 1 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Reteta longevitatii consta in dieta mediteraneana"

Ionut @ 14 Dec 2013
"Bunicul ,bunica, fratii si surorile lor nu au tinut nici o dieta mediteraneana si au de la 75 de ani in sus. Tot recomnadati atata uleiul de masline si alte produse scumpe cum sunt fructele de goji care costa 19 lei 100 de grame spunand ca daca le mancam traim mai vesnic. Rudele mele batrane au dus-o cu prune care costa 2 lei KG si compoturi (vai dar sunt fructe devitalizate, moarte) si lactate (care slabesc oasele )si traiesc de 75+."

Spune-ne opinia ta despre
"Reteta longevitatii consta in dieta mediteraneana"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Scapa de kilogramele in plus cu dieta cu legume

Scapa de kilogramele in plus cu dieta cu legume

de Raluca Garbea 07 Feb 2019

Dieta cu legume reprezinta una dintre cele mai simple metode de slabire. [detalii]

Pui cu smantana si ciuperci. Reteta simpla si delicioasa

Pui cu smantana si ciuperci. Reteta simpla si delicioasa

de AlegeSanatos.ro 14 Ian 2019

Gustos si usor de pregatit, puiul cu smantana si ciuperci poate fi preparatul ideal atunci cand nu mai ai inspiratie. Se prepara foarte simplu, deoarece nu ai nevoie de ingrediente speciale si este la fel de bun si pentru masa de pranz, dar si pentru cina. Mai mult, carnea de pui, dar si ciupercile fierb rapid, asa ca timpul de preparare este redus. [detalii]

Vrei sa slabesti si nu reusesti? Iata care sunt cele mai comune greseli!

Vrei sa slabesti si nu reusesti? Iata care sunt cele mai comune greseli!

de Raluca Garbea 11 Ian 2019

Iti doresti sa slabesti, insa nu reusesti? Inseamna ca faci anumite greseli care te impiedica sa scapi de kilogramele in plus. [detalii]

Dieta cu citrice

Dieta cu citrice

de AlegeSanatos.ro 10 Ian 2019

Daca iti plac citricele si iti doresti sa ai cateva kilograme in minus, venim cu vesti bune: cele doua merg mana-n mana. [detalii]

Micul dejun. Ce beneficii aduce, de fapt, pentru sanatate

Micul dejun. Ce beneficii aduce, de fapt, pentru sanatate

de Laura Galescu 17 Dec 2018

Ai auzit de nenumarate ori ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Studiile in materie sugereaza ca este adevarat. Iata cateva motive pentru care nu ar trebui sarit peste aceasta prima masa. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016