Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Sfaturi pentru a slabi cu succes

de Laura Voica 21 Mar 2014

Tags: regimn de slabire dieta de slabit zahar dulciuri bauturi alcoolice


Sfaturi pentru a slabi cu succes

Sa incepem un regim de slabire acasa este mai greu decat in afara casei. Cum obezitatea este, inainte de toate, o problema de obiceiuri sociale, unul dintre primele lucruri pe care ar trebui sa le facem consta in schimbarea acestor obiceiuri, ceea ce este destul de dificil. Tuturor persoanelor care doresc sa slabeasca acasa, le-as recomanda sa invete mai intai putina nutritie si bucatarie dietetica, care sa le ajute sa gateasca retete placute si deosebite, care sa dea o nota de noutate deciziei de a reduce alimentatia.

De exclus
• Zaharul,atat alb cat si cel integral, deoarece ambele sunt excesiv de bogate in calorii. Zaharul se poate inlocui printr-un indulcitor sintetic daca este absolut necesar, dar in cantitati moderate, dar cel mai bine e sa ne cream obiceiul de a nu indulci alimentele, pentru a avea o alimentatie sanatoasa.
 • Bauturile aloolice:aperitive, bere, digestive, lichioruri, vin.
• Bauturile indulcite: sucuri de fructe cu zahar, limonade, nectaruri de fructe, racoritoare, sifon.
• Dulciuri si produse zaharoase: bomboane, guma de mestecat, ciocolata, dulciuri, compoturi, fructe uscate, inghetate, siropuri, tarte cu fructe, prajituri.

De evitat aproape intotdeauna...
• Alimentele bogate in grasimi: carne grasa, carnati, mezeluri, smantana, branzeturi grase, slanina,
• Fructele care contin grasimi: avocado, migdale, alune de padure, alune americane, nuci de Macadamia, nuci, masline, muguri de pin, fistic.
• Preparatele grase: prajeli, sosuri, dressinguri grase.

Pastrarea bunelor obieeiuri alimentare
• Sa ne repartizam hrana intre cele trei mese principale, plus inca o gustare sau doua, mai ales daca avem apetit in afara orelor de masa sau da daca avem obiceiul sa
"ciugulim" frecvent.
• Sa nu sarim peste orele de masa si sa nu rnancam nimic intre mese.
• Pentru a ne reduce apetitul, trebuie sa mancam portii suficiente, mai ales zarza,aturi, legume si fructe.
• Slabitul nu inseamna, pur si simplu, sa mancam mai putin, ci sa mancam in mod adecvat; adica, sa consumam alimente care ingrasa mai putin si care ne dau o mai mare senzatie de satietate.
• Sa mancam incet, mestecand bine alimentele. Daca folosim mai multa saliva, mancarn mai putin.
• Nu trebuie sa ne limitam la un regim; e preferabil sa ne schimbam definitiv obiceiurile. Mai bune sunt schimbarile mici si permanente, decat schirnbarile mari si
practicate doar o singura saptarnana.

Sa bem lichide din abundenta
• Trebuie sa bem cel putin un litru de apa pe zi: un pahar sau doua in timpul
mesei, iar restul, sa-l distribuim de-a lungul zilei. Putem completa necesarul de apa si sub forma de tizane sau supa de ceapa si telina, baute in afara meselor. Sa ne amintim ca si lichidele pot reduce putin apetitul.

Sa ne cantarim cel putin o data pe saptamana
• ...sisa notarn greutatea intr-un carnetel. Daca ne-arn cantari mai des, ne-am putea demoraliza, pentru ca sunt zile cand nu se pierde deloc in greutate. Nu vom slabi mai mult daca ne cantarim mai des.
Sa ne programam mancarurile cu atinticipatie si in scris
• Apoi vom face o lista cu cumparaturile necesare. Este important sa mergem la cumparaturi dupa ce am mancat: astfel, vorn evita sa curnparam mai multe produse decat cele strict necesare.

Sa facem miscare
• Activitatea fizica este un element indiscutabil necesar pentru a ne controla greu-
tatea in mod sanatos. Trebuie sa facem plimbari zilnice, intre o jumatate de ora si o
ora pe zi, sa practiciim un sport sau sa ne inscriem la o sala (in felul acesta, ne cream obligatia de a practica exercitii).

Sa invatam sa deosebim foamea psihologica
• Nu trebuie confundata foamea fiziologica, impusa de carentele organismului, cu foamea psihologica,adica,o simpla senzatie de pofta.Multe persoane obeze sau supraponderale nu mananca mult pentru ca le-ar fi foame, ci pentru ca au un apetit crescut. Adeseori, mancam pentru ca trecem printr-un moment de anxietate, pentru ca suntem deprimati sau plictisiti. In caz ca simtim o asemenea pofta de mancare, intotdeauna la aceeasi ora, ne vom programa o activitate pentru ora respectiva.

Sa privim in interiorul nostru
• Sa uitam de mitul potrivit caruia viata ni se va schimba radical, daca reusim sa
ne sculptam corpul dupa canoanele de frumusete. Viata noastra se va schimba doar atunci cand vom reusi sa ne schimbam in interior.




Spune-ne opinia ta despre
"Sfaturi pentru a slabi cu succes"

2 + 4 =

Spune-ne opinia ta despre
"Sfaturi pentru a slabi cu succes"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Scapa de kilogramele in plus cu dieta militara

Scapa de kilogramele in plus cu dieta militara

de Raluca Garbea 21 Iun 2018

Dieta militara este una dintre cele mai populare diete din lume. Nutritionistii sustin ca o persoana care tine dieta militara poate pierde pana la 4,5 kilograme intr-o singura saptamana. [detalii]

Ce beneficii ofera visinele? Motive ca sa le consumi mai des

Ce beneficii ofera visinele? Motive ca sa le consumi mai des

de Laura Galescu 14 Iun 2018

Vara este sezonul fructelor proaspete, iar visinele sunt si ele pe lista. Consuma-le mai des, mai ales ca visinele stimuleaza imunitatea si ne protejeaza de infectiile bacteriene, virale si fungice, in special cele ale colonului, tractului urinar, intestinelor si sistemului excretor, dar si de tuse si raceli. De asemenea, sunt eficiente cand ai febra. [detalii]

Deficienta de fier - 5 alimente care o combat si te ajuta sa slabesti

Deficienta de fier - 5 alimente care o combat si te ajuta sa slabesti

de Laura Galescu 07 Iun 2018

Te simti slabita mai tot timpul? Se poate sa fie din cauza carentei de fier! Fierul este un mineral estential pentru buna functionare a organismului si exista anumite alimente pe care ar trebui sa le consumi frecvent daca vrei sa eviti anemia. [detalii]

Ce trebuie sa mananci pentru un par sanatos. 5 alimente-minune

Ce trebuie sa mananci pentru un par sanatos. 5 alimente-minune

de Laura Galescu 05 Iun 2018

Un par stralucitor si sanatos poate exista si in realitate, nu doar in reclame. Nu este nevoie sa cumperi produse de ingrijire costisitoare, nici sa il tunzi in noptile cu luna plina. Cel mai important este sa ai o alimentatie echilibrata, cara sa ii ofere nutrientii de care are nevoie. [detalii]

Descopera fructele-minune care te ajuta sa slabesti. Delicioase si usor de gasit

Descopera fructele-minune care te ajuta sa slabesti. Delicioase si usor de gasit

de Laura Galescu 04 Iun 2018

Poate stii deja ca nu toate fructele iti sunt de folos daca incerci sa scazi in greutate, unele fiind bogate in calorii. Dar exista un fruct delicios pe care sa il adaugi pe lista atunci cand vine vorba de un stil de viata sanatos. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016