Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Sfaturi pentru a slabi cu succes

de Laura Voica 21 Mar 2014

Tags: regimn de slabire dieta de slabit zahar dulciuri bauturi alcoolice


Sfaturi pentru a slabi cu succes

Sa incepem un regim de slabire acasa este mai greu decat in afara casei. Cum obezitatea este, inainte de toate, o problema de obiceiuri sociale, unul dintre primele lucruri pe care ar trebui sa le facem consta in schimbarea acestor obiceiuri, ceea ce este destul de dificil. Tuturor persoanelor care doresc sa slabeasca acasa, le-as recomanda sa invete mai intai putina nutritie si bucatarie dietetica, care sa le ajute sa gateasca retete placute si deosebite, care sa dea o nota de noutate deciziei de a reduce alimentatia.

De exclus
• Zaharul,atat alb cat si cel integral, deoarece ambele sunt excesiv de bogate in calorii. Zaharul se poate inlocui printr-un indulcitor sintetic daca este absolut necesar, dar in cantitati moderate, dar cel mai bine e sa ne cream obiceiul de a nu indulci alimentele, pentru a avea o alimentatie sanatoasa.
 • Bauturile aloolice:aperitive, bere, digestive, lichioruri, vin.
• Bauturile indulcite: sucuri de fructe cu zahar, limonade, nectaruri de fructe, racoritoare, sifon.
• Dulciuri si produse zaharoase: bomboane, guma de mestecat, ciocolata, dulciuri, compoturi, fructe uscate, inghetate, siropuri, tarte cu fructe, prajituri.

De evitat aproape intotdeauna...
• Alimentele bogate in grasimi: carne grasa, carnati, mezeluri, smantana, branzeturi grase, slanina,
• Fructele care contin grasimi: avocado, migdale, alune de padure, alune americane, nuci de Macadamia, nuci, masline, muguri de pin, fistic.
• Preparatele grase: prajeli, sosuri, dressinguri grase.

Pastrarea bunelor obieeiuri alimentare
• Sa ne repartizam hrana intre cele trei mese principale, plus inca o gustare sau doua, mai ales daca avem apetit in afara orelor de masa sau da daca avem obiceiul sa
"ciugulim" frecvent.
• Sa nu sarim peste orele de masa si sa nu rnancam nimic intre mese.
• Pentru a ne reduce apetitul, trebuie sa mancam portii suficiente, mai ales zarza,aturi, legume si fructe.
• Slabitul nu inseamna, pur si simplu, sa mancam mai putin, ci sa mancam in mod adecvat; adica, sa consumam alimente care ingrasa mai putin si care ne dau o mai mare senzatie de satietate.
• Sa mancam incet, mestecand bine alimentele. Daca folosim mai multa saliva, mancarn mai putin.
• Nu trebuie sa ne limitam la un regim; e preferabil sa ne schimbam definitiv obiceiurile. Mai bune sunt schimbarile mici si permanente, decat schirnbarile mari si
practicate doar o singura saptarnana.

Sa bem lichide din abundenta
• Trebuie sa bem cel putin un litru de apa pe zi: un pahar sau doua in timpul
mesei, iar restul, sa-l distribuim de-a lungul zilei. Putem completa necesarul de apa si sub forma de tizane sau supa de ceapa si telina, baute in afara meselor. Sa ne amintim ca si lichidele pot reduce putin apetitul.

Sa ne cantarim cel putin o data pe saptamana
• ...sisa notarn greutatea intr-un carnetel. Daca ne-arn cantari mai des, ne-am putea demoraliza, pentru ca sunt zile cand nu se pierde deloc in greutate. Nu vom slabi mai mult daca ne cantarim mai des.
Sa ne programam mancarurile cu atinticipatie si in scris
• Apoi vom face o lista cu cumparaturile necesare. Este important sa mergem la cumparaturi dupa ce am mancat: astfel, vorn evita sa curnparam mai multe produse decat cele strict necesare.

Sa facem miscare
• Activitatea fizica este un element indiscutabil necesar pentru a ne controla greu-
tatea in mod sanatos. Trebuie sa facem plimbari zilnice, intre o jumatate de ora si o
ora pe zi, sa practiciim un sport sau sa ne inscriem la o sala (in felul acesta, ne cream obligatia de a practica exercitii).

Sa invatam sa deosebim foamea psihologica
• Nu trebuie confundata foamea fiziologica, impusa de carentele organismului, cu foamea psihologica,adica,o simpla senzatie de pofta.Multe persoane obeze sau supraponderale nu mananca mult pentru ca le-ar fi foame, ci pentru ca au un apetit crescut. Adeseori, mancam pentru ca trecem printr-un moment de anxietate, pentru ca suntem deprimati sau plictisiti. In caz ca simtim o asemenea pofta de mancare, intotdeauna la aceeasi ora, ne vom programa o activitate pentru ora respectiva.

Sa privim in interiorul nostru
• Sa uitam de mitul potrivit caruia viata ni se va schimba radical, daca reusim sa
ne sculptam corpul dupa canoanele de frumusete. Viata noastra se va schimba doar atunci cand vom reusi sa ne schimbam in interior.




Spune-ne opinia ta despre
"Sfaturi pentru a slabi cu succes"

6 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Sfaturi pentru a slabi cu succes"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Vinul alb sau rosu. Care este mai sanatos?

Vinul alb sau rosu. Care este mai sanatos?

de Laura Galescu 19 Ian 2018

Poate ai auzit ca vinul ar fi o sursa buna de vitamine si minerale, insa contine doar cantitati mici de kaliu, mangan sau fier si calciu. Cu toate acestea, vinul este bogat in compusi cu actiune antioxidanta, benefici pentru sanatate. Intrebarea care ramane este urmatoarea: care este mai sanatos, vinul rosu sau cel alb? [detalii]

Descopera beneficiile consumului de spanac

Descopera beneficiile consumului de spanac

de Laura Galescu 03 Ian 2018

Nu degeaba ti s-a spus in copilarie ca este atat de sanatos! Spanacul chiar ofera cei mai multi nutrienti per calorie, la fel și alte vegetale cu frunze de culoare verde inchis. Dintre toate grupurile de alimente analizate, cercetatorii de la Harvard au descoperit ca spanacul, salata verde, kale au fost asociate cu cel mai mare grad de protectie impotriva bolilor cronice. Mai exact, o portie pe zi reduce cu 20% riscul de infarct si accident vascular cerebral. [detalii]

Rolul firelor albe care se desprind de pe banane

Rolul firelor albe care se desprind de pe banane

de Laura Galescu 15 Dec 2017

Foarte multe persoane prefera bananele atunci cand vine vorba despre o gustare. Bogate in nutrienti, sunt consumate de persoane de toate varstele. Singurul lucru enervant la banane sunt firele albe care se desprind atunci când le decojim. Te-ai intrebat, totusi, ce rol au acestea? [detalii]

Cum iti mentii greutatea dupa ce ai slabit

Cum iti mentii greutatea dupa ce ai slabit

de Raluca Garbea 29 Dec 2017

Nu este deloc usor sa slabesti, insa, sa iti mentii greutatea dobandita dupa o dieta, poate fi deseori chiar mai dificil. [detalii]

Cum sa interpretezi etichetele de pe fructe. La ce sa trebuie sa fii atenta

Cum sa interpretezi etichetele de pe fructe. La ce sa trebuie sa fii atenta

de Laura Galescu 12 Dec 2017

Sigur ai observat ca multe fructe sau legume au etichete. Nu intotdeauna este usor sa ne dam seama ce reprezinta codurile si cum ar trebui sa ne informeze acesta despre produs. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania
Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit