Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Sfaturi pentru a slabi cu succes

de Laura Voica 21 Mar 2014

Sfaturi pentru a slabi cu succes

Sa incepem un regim de slabire acasa este mai greu decat in afara casei. Cum obezitatea este, inainte de toate, o problema de obiceiuri sociale, unul dintre primele lucruri pe care ar trebui sa le facem consta in schimbarea acestor obiceiuri, ceea ce este destul de dificil. Tuturor persoanelor care doresc sa slabeasca acasa, le-as recomanda sa invete mai intai putina nutritie si bucatarie dietetica, care sa le ajute sa gateasca retete placute si deosebite, care sa dea o nota de noutate deciziei de a reduce alimentatia.

De exclus
• Zaharul,atat alb cat si cel integral, deoarece ambele sunt excesiv de bogate in calorii. Zaharul se poate inlocui printr-un indulcitor sintetic daca este absolut necesar, dar in cantitati moderate, dar cel mai bine e sa ne cream obiceiul de a nu indulci alimentele, pentru a avea o alimentatie sanatoasa.
 • Bauturile aloolice:aperitive, bere, digestive, lichioruri, vin.
• Bauturile indulcite: sucuri de fructe cu zahar, limonade, nectaruri de fructe, racoritoare, sifon.
• Dulciuri si produse zaharoase: bomboane, guma de mestecat, ciocolata, dulciuri, compoturi, fructe uscate, inghetate, siropuri, tarte cu fructe, prajituri.

De evitat aproape intotdeauna...
• Alimentele bogate in grasimi: carne grasa, carnati, mezeluri, smantana, branzeturi grase, slanina,
• Fructele care contin grasimi: avocado, migdale, alune de padure, alune americane, nuci de Macadamia, nuci, masline, muguri de pin, fistic.
• Preparatele grase: prajeli, sosuri, dressinguri grase.

Pastrarea bunelor obieeiuri alimentare
• Sa ne repartizam hrana intre cele trei mese principale, plus inca o gustare sau doua, mai ales daca avem apetit in afara orelor de masa sau da daca avem obiceiul sa
"ciugulim" frecvent.
• Sa nu sarim peste orele de masa si sa nu rnancam nimic intre mese.
• Pentru a ne reduce apetitul, trebuie sa mancam portii suficiente, mai ales zarza,aturi, legume si fructe.
• Slabitul nu inseamna, pur si simplu, sa mancam mai putin, ci sa mancam in mod adecvat; adica, sa consumam alimente care ingrasa mai putin si care ne dau o mai mare senzatie de satietate.
• Sa mancam incet, mestecand bine alimentele. Daca folosim mai multa saliva, mancarn mai putin.
• Nu trebuie sa ne limitam la un regim; e preferabil sa ne schimbam definitiv obiceiurile. Mai bune sunt schimbarile mici si permanente, decat schirnbarile mari si
practicate doar o singura saptarnana.

Sa bem lichide din abundenta
• Trebuie sa bem cel putin un litru de apa pe zi: un pahar sau doua in timpul
mesei, iar restul, sa-l distribuim de-a lungul zilei. Putem completa necesarul de apa si sub forma de tizane sau supa de ceapa si telina, baute in afara meselor. Sa ne amintim ca si lichidele pot reduce putin apetitul.

Sa ne cantarim cel putin o data pe saptamana
• ...sisa notarn greutatea intr-un carnetel. Daca ne-arn cantari mai des, ne-am putea demoraliza, pentru ca sunt zile cand nu se pierde deloc in greutate. Nu vom slabi mai mult daca ne cantarim mai des.
Sa ne programam mancarurile cu atinticipatie si in scris
• Apoi vom face o lista cu cumparaturile necesare. Este important sa mergem la cumparaturi dupa ce am mancat: astfel, vorn evita sa curnparam mai multe produse decat cele strict necesare.

Sa facem miscare
• Activitatea fizica este un element indiscutabil necesar pentru a ne controla greu-
tatea in mod sanatos. Trebuie sa facem plimbari zilnice, intre o jumatate de ora si o
ora pe zi, sa practiciim un sport sau sa ne inscriem la o sala (in felul acesta, ne cream obligatia de a practica exercitii).

Sa invatam sa deosebim foamea psihologica
• Nu trebuie confundata foamea fiziologica, impusa de carentele organismului, cu foamea psihologica,adica,o simpla senzatie de pofta.Multe persoane obeze sau supraponderale nu mananca mult pentru ca le-ar fi foame, ci pentru ca au un apetit crescut. Adeseori, mancam pentru ca trecem printr-un moment de anxietate, pentru ca suntem deprimati sau plictisiti. In caz ca simtim o asemenea pofta de mancare, intotdeauna la aceeasi ora, ne vom programa o activitate pentru ora respectiva.

Sa privim in interiorul nostru
• Sa uitam de mitul potrivit caruia viata ni se va schimba radical, daca reusim sa
ne sculptam corpul dupa canoanele de frumusete. Viata noastra se va schimba doar atunci cand vom reusi sa ne schimbam in interior.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Sfaturi pentru a slabi cu succes"

9 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Sfaturi pentru a slabi cu succes"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

Ceaiul de cicoare - tonic hepatic si digestiv, ideal in curele de slabire

de Elena-Alina Constantinescu 06 Dec 2016

Ceaiul de cicoare poate fi folosit pentru a trata o gama variata de boli, de la anemie pana la cancer intestinal. [detalii]

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

Dieta frantuzeasca: planul alimentar pentru o silueta armonioasa

de Elena-Alina Constantinescu 20 Oct 2016

Frantuzoaicele sunt admirate pentru siluetele zvelte si armonioase. Pentru a se mentina in forma, nu consuma alimente procesate sau bogate in grasimi, dulciuri si bauturi carbogazoase. Savureaza mancarea, folosesc intotdeauna ingrediente proaspete cand o prepara, mananca pentru gust, nu pentru senzatia de satietate. [detalii]

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

Sa inceapa detoxifierea de toamna! Dieta pentru 5 zile

de Elena-Alina Constantinescu 19 Oct 2016

Exista multe produse de detoxifiere pe piata care sa implineasca acest scop, insa cu efecte adverse asupra organismului. Din cauza poluarii accentuate, a alimentelor foarte procesate si a altor toxine pe care le ingeram, corpul nu mai face fata. Incepem sa ne simtim obositi, letargici, deprimati, asadar iata cum ne detoxifiem corpul in mod natural! [detalii]

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

Fructe de toamna pentru intarirea sistemului imunitar

de Elena-Alina Constantinescu 29 Sep 2016

Consumate proaspete, fructele ne asigura necesarul de proteine si vitamine si ne ofera energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Fitonutrientii pe care ii contin ajuta la preventia inflamatiilor si la intarirea sistemului imunitar. Iata 5 fructe care nu trebuie sa iti lipseasca din dieta in aceasta toamna: [detalii]

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

Importanta alimentatiei sanatoase in timpul sarcinii

de Elena-Alina Constantinescu 21 Sep 2016

Conform unui studiu britanic, femeile care consuma grasimi si zahar in exces in timpul sarcinii afecteaza sanatatea bebelusului. Din cauza alimentelor nesanatoase, creste riscul de hiperactivitate la copii. Este mult mai importanta calitatea alimentelor, decat cantitatea pe care o consumati. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.