Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Sfaturi pentru a slabi cu succes

de Laura Voica 21 Mar 2014

Tags: regimn de slabire dieta de slabit zahar dulciuri bauturi alcoolice


Sfaturi pentru a slabi cu succes

Sa incepem un regim de slabire acasa este mai greu decat in afara casei. Cum obezitatea este, inainte de toate, o problema de obiceiuri sociale, unul dintre primele lucruri pe care ar trebui sa le facem consta in schimbarea acestor obiceiuri, ceea ce este destul de dificil. Tuturor persoanelor care doresc sa slabeasca acasa, le-as recomanda sa invete mai intai putina nutritie si bucatarie dietetica, care sa le ajute sa gateasca retete placute si deosebite, care sa dea o nota de noutate deciziei de a reduce alimentatia.

De exclus
• Zaharul,atat alb cat si cel integral, deoarece ambele sunt excesiv de bogate in calorii. Zaharul se poate inlocui printr-un indulcitor sintetic daca este absolut necesar, dar in cantitati moderate, dar cel mai bine e sa ne cream obiceiul de a nu indulci alimentele, pentru a avea o alimentatie sanatoasa.
 • Bauturile aloolice:aperitive, bere, digestive, lichioruri, vin.
• Bauturile indulcite: sucuri de fructe cu zahar, limonade, nectaruri de fructe, racoritoare, sifon.
• Dulciuri si produse zaharoase: bomboane, guma de mestecat, ciocolata, dulciuri, compoturi, fructe uscate, inghetate, siropuri, tarte cu fructe, prajituri.

De evitat aproape intotdeauna...
• Alimentele bogate in grasimi: carne grasa, carnati, mezeluri, smantana, branzeturi grase, slanina,
• Fructele care contin grasimi: avocado, migdale, alune de padure, alune americane, nuci de Macadamia, nuci, masline, muguri de pin, fistic.
• Preparatele grase: prajeli, sosuri, dressinguri grase.

Pastrarea bunelor obieeiuri alimentare
• Sa ne repartizam hrana intre cele trei mese principale, plus inca o gustare sau doua, mai ales daca avem apetit in afara orelor de masa sau da daca avem obiceiul sa
"ciugulim" frecvent.
• Sa nu sarim peste orele de masa si sa nu rnancam nimic intre mese.
• Pentru a ne reduce apetitul, trebuie sa mancam portii suficiente, mai ales zarza,aturi, legume si fructe.
• Slabitul nu inseamna, pur si simplu, sa mancam mai putin, ci sa mancam in mod adecvat; adica, sa consumam alimente care ingrasa mai putin si care ne dau o mai mare senzatie de satietate.
• Sa mancam incet, mestecand bine alimentele. Daca folosim mai multa saliva, mancarn mai putin.
• Nu trebuie sa ne limitam la un regim; e preferabil sa ne schimbam definitiv obiceiurile. Mai bune sunt schimbarile mici si permanente, decat schirnbarile mari si
practicate doar o singura saptarnana.

Sa bem lichide din abundenta
• Trebuie sa bem cel putin un litru de apa pe zi: un pahar sau doua in timpul
mesei, iar restul, sa-l distribuim de-a lungul zilei. Putem completa necesarul de apa si sub forma de tizane sau supa de ceapa si telina, baute in afara meselor. Sa ne amintim ca si lichidele pot reduce putin apetitul.

Sa ne cantarim cel putin o data pe saptamana
• ...sisa notarn greutatea intr-un carnetel. Daca ne-arn cantari mai des, ne-am putea demoraliza, pentru ca sunt zile cand nu se pierde deloc in greutate. Nu vom slabi mai mult daca ne cantarim mai des.
Sa ne programam mancarurile cu atinticipatie si in scris
• Apoi vom face o lista cu cumparaturile necesare. Este important sa mergem la cumparaturi dupa ce am mancat: astfel, vorn evita sa curnparam mai multe produse decat cele strict necesare.

Sa facem miscare
• Activitatea fizica este un element indiscutabil necesar pentru a ne controla greu-
tatea in mod sanatos. Trebuie sa facem plimbari zilnice, intre o jumatate de ora si o
ora pe zi, sa practiciim un sport sau sa ne inscriem la o sala (in felul acesta, ne cream obligatia de a practica exercitii).

Sa invatam sa deosebim foamea psihologica
• Nu trebuie confundata foamea fiziologica, impusa de carentele organismului, cu foamea psihologica,adica,o simpla senzatie de pofta.Multe persoane obeze sau supraponderale nu mananca mult pentru ca le-ar fi foame, ci pentru ca au un apetit crescut. Adeseori, mancam pentru ca trecem printr-un moment de anxietate, pentru ca suntem deprimati sau plictisiti. In caz ca simtim o asemenea pofta de mancare, intotdeauna la aceeasi ora, ne vom programa o activitate pentru ora respectiva.

Sa privim in interiorul nostru
• Sa uitam de mitul potrivit caruia viata ni se va schimba radical, daca reusim sa
ne sculptam corpul dupa canoanele de frumusete. Viata noastra se va schimba doar atunci cand vom reusi sa ne schimbam in interior.




Spune-ne opinia ta despre
"Sfaturi pentru a slabi cu succes"

7 + 7 =

Spune-ne opinia ta despre
"Sfaturi pentru a slabi cu succes"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Beneficiile cartofului in alimentatie

Beneficiile cartofului in alimentatie

de Laura Galescu 14 Aug 2018

Usor de pregatit, cartoful este hranitor si bogat in fibre, in glucide (amidon), in vitamine si minerale. Este, de asemenea, usor de digerat. Are efect cicatrizant si antiulcerant. Cartofii sunt usor de cultivat si au un ridicat potential energetic. Atentie insa, indexul glicemic al cartofilor copti sau prajiti este foarte mare: 95. [detalii]

Inghetata. Ce ingrediente periculoase poate contine

Inghetata. Ce ingrediente periculoase poate contine

de Laura Galescu 07 Aug 2018

Inghetata este o binecuvantare pentru zilele toride. Cea "adevarata" contine doar lapte, zahar, fructe si poate oua. Dar inghetata pe care o gasim in magazine poate contine ingrediente deloc benefice organismului uman. [detalii]

Zmeura, de ajutor in curele de slabire

Zmeura, de ajutor in curele de slabire

de Laura Galescu 31 Iul 2018

Pe langa faptul ca este delicioasa, zmeura este slab calorica, fiind utila daca incerci sa dai jos cateva kilograme. [detalii]

Indulcitori naturali versus indulcitori de sinteza - care sunt diferentele si pe care ii alegem

Indulcitori naturali versus indulcitori de sinteza - care sunt diferentele si pe care ii alegem

de AlegeSanatos.ro 27 Iul 2018

Suntem avertizati de catre medici si chiar de campanii demarate de organismele de control alimentar de periocolul din alimentele pe care le consumam. Un aspect asupra caruia se trag dese semnale de alarma este reprezentat de consumul de zahar, un produs care poate cauza grave problemele de sanatate. [detalii]

Cate calorii contine un ananas?

Cate calorii contine un ananas?

de Raluca Garbea 20 Iul 2018

Avand in vedere gustul dulce al ananasului, multi oameni se intreaba cate calorii contine acesta. In functie de tipul de ananas, valorile nutritionale pot fi diferite. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016