Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Sursa de calciu in alimentatia vegetariana

de AlegeSanatos.ro 17 Mar 2013

Tags: conopida ceapa fasolea verde avocado fasolea neagra tofu migdalele alunele semintele de susan dieta alcalina dieta vegetariana


Sursa de calciu in alimentatia vegetariana

Calciul este vital pentru multe functii din corp, este foarte adevarat, dar actuala preconceptie ca trebuie sa iti iei mult calciu pentru corp consumand multe produse lactate precum si suplimente de calciu se bazeaza pe intelegerea gresita a modului in care functioneaza corpul.Multa lume se ingrijoreaza ca atunci cand diminueaza produsele lactate, vor avea de suferit la capitolul calciu pentru oase si functii vitale.


Adevarul este ca multe produse proaspete verzi contin mult mai mult calciu decat produsele lactate (si contin si fier, magneziu, vitamina C, multe vitamine B). Acestea sunt: salata verde, conopida, ceapa, fasolea verde, avocado, fasolea neagra, tofu, migdalele, alunele, semintele de susan.

Cu alte cuvinte, vei primi mult calciu respectand regulile dietei alcaline. Atunci cand oamenii intreaba de unde isi vor procura calciul, raspunsul specialistilor alcalini este „Dar vaca de unde face rost de calciu?“.

Este important sa stim si cat de mult calciu avem cu adevarat nevoie ca sa avem oasele si corpul sanatos. Pentru asta, trebuie sa stim ca ceea ce face acest mineral in corp este sa neutralizeze acidul, consumand proteinele animale.

Atunci cand consumi alimente acide, corpul incearca sa revina la starea sa alcalina in singurul mod in care poate – luand calciul din oase, atunci cand nu este suficient in alimentatie ca sa se descurce. Si rinichii fura din calciul oaselor ca sa elimine nitrogenul in exces ce se gaseste in proteinele animale.

In prezent, sunt multi specialisti in lumea intreaga care pun osteoporoza si rata alarmanta a numarului de cazuri ale acestei boli a oaselor, pe seama cantitatii de calciu din lactate care se recomanda a se consuma pe zi de calciu, ceea ce implica un consum de proteine animale din lactate – ca sa obtii aceasta doza recomandata de calciu pe zi de maximum 1.000 mg calciu - de 4-5 ori mai mare decat normalul. Ca atare, problema nu este una a deficientei calciului, ci mai degraba a furtului de calciu din oase.

Preocuparea trebuie sa se mute din zona „nu avem destul calciu din alimente“ spre zona „avem prea multe proteine in alimentatia zilnica, din produsele lactate“.
Insa pana atunci, traim in ironia de a ne procura calciul pentru oase din preponderent din produse lactate, fapt care ne lasa pe o balanta negativa a calciului in corp din cauza acestei cantitati mari de proteina primita o data cu calciul din lactate.

Broccoli                                   103
Seminte de susan                    1.160
Migdale                                   234
Varza chinezeasca                   43
Conopida                                25
Salata verde                            100
Patrunjel                                  203
Spanac                                     93
MacriƟ                                     151
Napi                                        243
Fenicul                                    100
Ardei iute rosu                        100
Soia boabe                               230
Seminte de floarea soarelui     120





Spune-ne opinia ta despre
"Sursa de calciu in alimentatia vegetariana"

9 + 3 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Sursa de calciu in alimentatia vegetariana"

Matei Iuliana @ 20 Mar 2013
"Super articolul. Pana la a-l citi, am crezut ca laptele si iaurtul sunt indispensabile din alimentatia mea, fiind la menopauza.Desi mai auzisem ceva despre nocivitatea alimentatiei cu mult lapte pe zi, nu am inteles pana acum motivatia logica. Multumesc foarte mult."

Spune-ne opinia ta despre
"Sursa de calciu in alimentatia vegetariana"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ce sunt grasimile trans si cat sunt de daunatoare pentru organism

Ce sunt grasimile trans si cat sunt de daunatoare pentru organism

de Laura Galescu 22 Mai 2018

Corpul tau se bazeaza pe grasimi sanatoase, cum ar fi grasimile poli (care se gasesc in alimente precum peste, avocado si nuci), pentru a crea hormoni, pentru a produce energie si pentru a absorbi anumite substante nutritive. Dar ce se intampla cand consumi grasimi trans? [detalii]

Dieta Spark in 4 etape - slabeste si traieste sanatos

Dieta Spark in 4 etape - slabeste si traieste sanatos

de Laura Galescu 18 Mai 2018

Una dintre dietele sanatoase, fara restrictii alimentare majore, dieta Spark te ajuta sa slabesti in termen de doar 28 de zile. Ea a fost conceputa in 1996 de profesorul Chris Downie, care a reusit cu ajutorul ei sa slabeasca, sa se mentina, dar si sa devina recunoscut la nivel international. [detalii]

Incearca dieta Ornish! Te scapa de diabet si de boli de inima

Incearca dieta Ornish! Te scapa de diabet si de boli de inima

de Laura Galescu 14 Mai 2018

Vrei sa slabesti si sa te mentii sanatoasa? Poti incerca dieta Ornish, care ajuta si la prevenirea sau tinerea sub control a diabetului zaharat si a bolilor de inima, la scaderea tensiunii arteriale si a colesterolului. [detalii]

Iata cel mai sanatos desert! Consuma-l mai des si bucura-te de beneficii

Iata cel mai sanatos desert! Consuma-l mai des si bucura-te de beneficii

de Andrei Simion 04 Mai 2018

Indiferent ca vrei sa slabesti sau doar ti-ai propus sa reduci cantitatea de zahar consumata, acest aliment este extrem de sanatos si de gustos. [detalii]

Reteta originala de tiramisu. Desertul delicios si usor de realizat

Reteta originala de tiramisu. Desertul delicios si usor de realizat

de Sofia Marinescu 27 Apr 2018

Desi de-a lungul timpului reteta de Tiramisu a suferit diferite modificari, e mult mai usor decat ai crede sa obtii un desert italian autentic, dupa reteta originala. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit