Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Sursa de calciu in alimentatia vegetariana

de AlegeSanatos.ro 17 Mar 2013

Tags: conopida ceapa fasolea verde avocado fasolea neagra tofu migdalele alunele semintele de susan dieta alcalina dieta vegetariana


Sursa de calciu in alimentatia vegetariana

Calciul este vital pentru multe functii din corp, este foarte adevarat, dar actuala preconceptie ca trebuie sa iti iei mult calciu pentru corp consumand multe produse lactate precum si suplimente de calciu se bazeaza pe intelegerea gresita a modului in care functioneaza corpul.Multa lume se ingrijoreaza ca atunci cand diminueaza produsele lactate, vor avea de suferit la capitolul calciu pentru oase si functii vitale.


Adevarul este ca multe produse proaspete verzi contin mult mai mult calciu decat produsele lactate (si contin si fier, magneziu, vitamina C, multe vitamine B). Acestea sunt: salata verde, conopida, ceapa, fasolea verde, avocado, fasolea neagra, tofu, migdalele, alunele, semintele de susan.

Cu alte cuvinte, vei primi mult calciu respectand regulile dietei alcaline. Atunci cand oamenii intreaba de unde isi vor procura calciul, raspunsul specialistilor alcalini este „Dar vaca de unde face rost de calciu?“.

Este important sa stim si cat de mult calciu avem cu adevarat nevoie ca sa avem oasele si corpul sanatos. Pentru asta, trebuie sa stim ca ceea ce face acest mineral in corp este sa neutralizeze acidul, consumand proteinele animale.

Atunci cand consumi alimente acide, corpul incearca sa revina la starea sa alcalina in singurul mod in care poate – luand calciul din oase, atunci cand nu este suficient in alimentatie ca sa se descurce. Si rinichii fura din calciul oaselor ca sa elimine nitrogenul in exces ce se gaseste in proteinele animale.

In prezent, sunt multi specialisti in lumea intreaga care pun osteoporoza si rata alarmanta a numarului de cazuri ale acestei boli a oaselor, pe seama cantitatii de calciu din lactate care se recomanda a se consuma pe zi de calciu, ceea ce implica un consum de proteine animale din lactate – ca sa obtii aceasta doza recomandata de calciu pe zi de maximum 1.000 mg calciu - de 4-5 ori mai mare decat normalul. Ca atare, problema nu este una a deficientei calciului, ci mai degraba a furtului de calciu din oase.

Preocuparea trebuie sa se mute din zona „nu avem destul calciu din alimente“ spre zona „avem prea multe proteine in alimentatia zilnica, din produsele lactate“.
Insa pana atunci, traim in ironia de a ne procura calciul pentru oase din preponderent din produse lactate, fapt care ne lasa pe o balanta negativa a calciului in corp din cauza acestei cantitati mari de proteina primita o data cu calciul din lactate.

Broccoli                                   103
Seminte de susan                    1.160
Migdale                                   234
Varza chinezeasca                   43
Conopida                                25
Salata verde                            100
Patrunjel                                  203
Spanac                                     93
Macriş                                     151
Napi                                        243
Fenicul                                    100
Ardei iute rosu                        100
Soia boabe                               230
Seminte de floarea soarelui     120





Spune-ne opinia ta despre
"Sursa de calciu in alimentatia vegetariana"

5 + 1 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Sursa de calciu in alimentatia vegetariana"

Matei Iuliana @ 20 Mar 2013
"Super articolul. Pana la a-l citi, am crezut ca laptele si iaurtul sunt indispensabile din alimentatia mea, fiind la menopauza.Desi mai auzisem ceva despre nocivitatea alimentatiei cu mult lapte pe zi, nu am inteles pana acum motivatia logica. Multumesc foarte mult."

Spune-ne opinia ta despre
"Sursa de calciu in alimentatia vegetariana"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Vinul alb sau rosu. Care este mai sanatos?

Vinul alb sau rosu. Care este mai sanatos?

de Laura Galescu 19 Ian 2018

Poate ai auzit ca vinul ar fi o sursa buna de vitamine si minerale, insa contine doar cantitati mici de kaliu, mangan sau fier si calciu. Cu toate acestea, vinul este bogat in compusi cu actiune antioxidanta, benefici pentru sanatate. Intrebarea care ramane este urmatoarea: care este mai sanatos, vinul rosu sau cel alb? [detalii]

Descopera beneficiile consumului de spanac

Descopera beneficiile consumului de spanac

de Laura Galescu 03 Ian 2018

Nu degeaba ti s-a spus in copilarie ca este atat de sanatos! Spanacul chiar ofera cei mai multi nutrienti per calorie, la fel și alte vegetale cu frunze de culoare verde inchis. Dintre toate grupurile de alimente analizate, cercetatorii de la Harvard au descoperit ca spanacul, salata verde, kale au fost asociate cu cel mai mare grad de protectie impotriva bolilor cronice. Mai exact, o portie pe zi reduce cu 20% riscul de infarct si accident vascular cerebral. [detalii]

Rolul firelor albe care se desprind de pe banane

Rolul firelor albe care se desprind de pe banane

de Laura Galescu 15 Dec 2017

Foarte multe persoane prefera bananele atunci cand vine vorba despre o gustare. Bogate in nutrienti, sunt consumate de persoane de toate varstele. Singurul lucru enervant la banane sunt firele albe care se desprind atunci când le decojim. Te-ai intrebat, totusi, ce rol au acestea? [detalii]

Cum iti mentii greutatea dupa ce ai slabit

Cum iti mentii greutatea dupa ce ai slabit

de Raluca Garbea 29 Dec 2017

Nu este deloc usor sa slabesti, insa, sa iti mentii greutatea dobandita dupa o dieta, poate fi deseori chiar mai dificil. [detalii]

Cum sa interpretezi etichetele de pe fructe. La ce sa trebuie sa fii atenta

Cum sa interpretezi etichetele de pe fructe. La ce sa trebuie sa fii atenta

de Laura Galescu 12 Dec 2017

Sigur ai observat ca multe fructe sau legume au etichete. Nu intotdeauna este usor sa ne dam seama ce reprezinta codurile si cum ar trebui sa ne informeze acesta despre produs. [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania
Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit