Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Sursa de calciu in alimentatia vegetariana

de AlegeSanatos.ro 17 Mar 2013

Sursa de calciu in alimentatia vegetariana

Calciul este vital pentru multe functii din corp, este foarte adevarat, dar actuala preconceptie ca trebuie sa iti iei mult calciu pentru corp consumand multe produse lactate precum si suplimente de calciu se bazeaza pe intelegerea gresita a modului in care functioneaza corpul.Multa lume se ingrijoreaza ca atunci cand diminueaza produsele lactate, vor avea de suferit la capitolul calciu pentru oase si functii vitale.


Adevarul este ca multe produse proaspete verzi contin mult mai mult calciu decat produsele lactate (si contin si fier, magneziu, vitamina C, multe vitamine B). Acestea sunt: salata verde, conopida, ceapa, fasolea verde, avocado, fasolea neagra, tofu, migdalele, alunele, semintele de susan.

Cu alte cuvinte, vei primi mult calciu respectand regulile dietei alcaline. Atunci cand oamenii intreaba de unde isi vor procura calciul, raspunsul specialistilor alcalini este „Dar vaca de unde face rost de calciu?“.

Este important sa stim si cat de mult calciu avem cu adevarat nevoie ca sa avem oasele si corpul sanatos. Pentru asta, trebuie sa stim ca ceea ce face acest mineral in corp este sa neutralizeze acidul, consumand proteinele animale.

Atunci cand consumi alimente acide, corpul incearca sa revina la starea sa alcalina in singurul mod in care poate – luand calciul din oase, atunci cand nu este suficient in alimentatie ca sa se descurce. Si rinichii fura din calciul oaselor ca sa elimine nitrogenul in exces ce se gaseste in proteinele animale.

In prezent, sunt multi specialisti in lumea intreaga care pun osteoporoza si rata alarmanta a numarului de cazuri ale acestei boli a oaselor, pe seama cantitatii de calciu din lactate care se recomanda a se consuma pe zi de calciu, ceea ce implica un consum de proteine animale din lactate – ca sa obtii aceasta doza recomandata de calciu pe zi de maximum 1.000 mg calciu - de 4-5 ori mai mare decat normalul. Ca atare, problema nu este una a deficientei calciului, ci mai degraba a furtului de calciu din oase.

Preocuparea trebuie sa se mute din zona „nu avem destul calciu din alimente“ spre zona „avem prea multe proteine in alimentatia zilnica, din produsele lactate“.
Insa pana atunci, traim in ironia de a ne procura calciul pentru oase din preponderent din produse lactate, fapt care ne lasa pe o balanta negativa a calciului in corp din cauza acestei cantitati mari de proteina primita o data cu calciul din lactate.

Broccoli                                   103
Seminte de susan                    1.160
Migdale                                   234
Varza chinezeasca                   43
Conopida                                25
Salata verde                            100
Patrunjel                                  203
Spanac                                     93
MacriƟ                                     151
Napi                                        243
Fenicul                                    100
Ardei iute rosu                        100
Soia boabe                               230
Seminte de floarea soarelui     120



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Sursa de calciu in alimentatia vegetariana"

1 + 9 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"Sursa de calciu in alimentatia vegetariana"

Matei Iuliana @ 20 Mar 2013
"Super articolul. Pana la a-l citi, am crezut ca laptele si iaurtul sunt indispensabile din alimentatia mea, fiind la menopauza.Desi mai auzisem ceva despre nocivitatea alimentatiei cu mult lapte pe zi, nu am inteles pana acum motivatia logica. Multumesc foarte mult."

Spune-ne opinia ta despre
"Sursa de calciu in alimentatia vegetariana"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 15 Feb 2017

Atunci cand alimentatia este saraca in proteine, sistemul imunitar este slabit, apar probleme cardiace si respiratorii. De aceea, dieta ta de zi cu zi ar trebui sa includa atat proteine vegetale cat si proteine animale. Proteinele sunt importante pentru dezvoltarea muschilor, repararea tesuturilor, intarirea sistemului imunitar si functionarea normala a sistemului hormonal. [detalii]

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Feb 2017

Adoptarea unui stil de viata sanatos ce cuprinde o dieta bogata in alimente, stabilirea unui program de exercitii fizice, evitarea fumatului si consumul de alcool cu moderatie, reprezinta cea mai buna modalitate de a lupta impotriva imbatranirii. Alimentele prezentate mai jos contin fitonutrienti, antioxidanti puternici ce neutralizeaza radicalii liberi care declanseaza boli precum osteoporoza, cancerul, bolile de inima si bolile degenerative. [detalii]

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 18 Ian 2017

Pe langa gustul delicios, merisoarele sunt foarte bune pentru starea noastra de sanatate deoarece au in compozitie antioxidanti, ceea ce le transforma in importante arme de aparare a organismului uman. [detalii]

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

de Elena-Alina Constantinescu 05 Ian 2017

Acizii grasi Omega 3 nu pot fi produsi de organism in mod natural, de aceea trebuie furnizati prin intermediul alimentelor sau a suplimentelor naturale. Au un rol esential in dezvoltarea normala a organismului, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului si artritei. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.