Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Tine post si fii sanatos!

de AlegeSanatos.ro 13 Dec 2012

Tags: post regim acool cafea grasimi din sange vitamine minerale substante antioxidante diabetului zaharat


Tine post si fii sanatos!

Postul face parte din traditia crestin ortodoxa de mii de ani fiind extrem de benefic pentru organism datorita faptului ca prin acesta intreg corpul se purifica.

Postul face parte din traditia crestin ortodoxa de mii de ani fiind extrem de benefic pentru organism datorita faptului ca prin acesta intreg corpul se purifica. Nu este usor de tinut post si trebuie inteles faptul ca renuntarea la proteinele de origine animala necesita inlocuirea acestora cu alte principii nutritive fara de care organismul nu poate functiona cum trebuie. Alegerea fiecarui aliment in parte necesita timp si mai ales o corecta informare asupra valorii nutritive ale acestuia.

Postul in sine este bine sa fie tinut nu numai din ratiuni religioase ci si datorita faptului ca acesta se caracterizeaza printr-o varietate de alimente bogate in vitamine si minerale, de regula hipocalorice si sarace in grasimi. Chiar si nutritionistii recomanda celor interesati de notiunea de alimentatie sanatoasa sa renunte 2 zile pe saptamana la carne, mezeluri, oua si lactate.

Reguli generale pentru zilele in care postiti

-se recomanda eliminarea alcoolului, a cafelei si a tununului in zilele in care postiti; nu ar fi rau sa se renunte de tot la fumat si alcool!
-respectati pe cat posibil un program fix al meselor (se accepta gustari intre mese sub forma de fructe)
-fructele si legumele proaspete nu trebuie sa va lipseasca din frigider
-nu uitati de ciorbele si supele de legume
-beti cat mai multa apa (de preferat plata)

Beneficiile alimentatiei de post

- Alimentele care se consuma in post reduc grasimile din sange (nivelul colesterolului sanguin) datorita faptului ca nu se mai consuma carne, oua si lactate. In acest fel se evita depunerile de grasime de la nivelul vaselor si implicit aparitia hipertensiunii arteriale, a infarctului de miocard si a accidentului vascular cerebral.

- Fructele, legumele, pastele fainoase integrale si cerealele sunt alimente care nu aduc organismului un aport caloric mare lucru care face ca postul sa fie aliatul siluetelor de invidiat.

- Postul aduce in organism vitamine, minerale si substante antioxidante eliminand grasimile de origine animala. In acest fel organismul este protejat impotriva cancerelor din sfera digestiva.

- De asemenea alimentatia de post ajuta la echilibrarea secretiei de insulina si la reglarea valorilor glicemiei lucru ce protejeaza impotriva aparitiei diabetului zaharat.

Topul celor mai sanatoase alimente de post

Soia este un aliment minune care poate inlocui carnea si produsele din carne deoarece contine o cantitate mare de proteine de origine vegetala cu valoarea biologica inalta. De asemenea aceasta mai contine vitamin din grupa B-urilor, minerale si izoflavonoide (care fac parte din familia fitoestrogenilor).

Ciupercile sunt fara doar si poate alimente care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia de post. Acestea contin antioxidanti lucru ce le confera statutul de aliment anti-cancer. Pe langa acest lucru ciupercile sunt alimente care contin putine calorii fiind ideale pentru cei care vor sa slabeasca.

Nautul este o leguminoasa bogata in proteine de origine vegetala, vitamine, minerale (magneziu, potasiu, calciu) si fibre. Datorita continutului sarac in grasimi nautul este un aliment ideal pentru cei care vor sa combata hipercolesterolemia.

Germenii de lucerna pot fi consumati ca atare, adaugati in mancaruri sau salate. Pe langa faptul ca sunt extrem de gustosi germenii de lucerna contin aminoacizi esentiali, vitamine (A, C, B12, E, K, acid folic) si minerale care ajuta la procesul de digestie.

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva



Postul face parte din traditia crestin ortodoxa de mii de ani fiind extrem de benefic pentru organism datorita faptului ca prin acesta intreg corpul se purifica. Nu este usor de tinut post si trebuie inteles faptul ca renuntarea la proteinele de origine animala necesita inlocuirea acestora cu alte principii nutritive fara de care organismul nu poate functiona cum trebuie. Alegerea fiecarui aliment in parte necesita timp si mai ales o corecta informare asupra valorii nutritive ale acestuia. Postul in sine este bine sa fie tinut nu numai din ratiuni religioase ci si datorita faptului ca acesta se caracterizeaza printr-o varietate de alimente bogate in vitamine si minerale, de regula hipocalorice si sarace in grasimi. Chiar si nutritionistii recomanda celor interesati de notiunea de alimentatie sanatoasa sa renunte 2 zile pe saptamana la carne, mezeluri, oua si lactate.
Reguli generale pentru zilele in care postiti
-se recomanda eliminarea alcoolului, a cafelei si a tununului in zilele in care postiti; nu ar fi rau sa se renunte de tot la fumat si alcool!
-respectati pe cat posibil un program fix al meselor (se accepta gustari intre mese sub forma de fructe)
-fructele si legumele proaspete nu trebuie sa va lipseasca din frigider
-nu uitati de ciorbele si supele de legume
-beti cat mai multa apa (de preferat plata)
Beneficiile alimentatiei de post
-Alimentele care se consuma in post reduc grasimile din sange (nivelul colesterolului sanguin) datorita faptului ca nu se mai consuma carne, oua si lactate. In acest fel se evita depunerile de grasime de la nivelul vaselor si implicit aparitia hipertensiunii arteriale, a infarctului de miocard si a accidentului vascular cerebral.
-Fructele, legumele, pastele fainoase integrale si cerealele sunt alimente care nu aduc organismului un aport caloric mare lucru care face ca postul sa fie aliatul siluetelor de invidiat.
-Postul aduce in organism vitamine, minerale si substante antioxidante eliminand grasimile de origine animala. In acest fel organismul este protejat impotriva cancerelor din sfera digestiva.
-De asemenea alimentatia de post ajuta la echilibrarea secretiei de insulina si la reglarea valorilor glicemiei lucru ce protejeaza impotriva aparitiei diabetului zaharat.
Topul celor mai sanatoase alimente de post
Soia este un aliment minune care poate inlocui carnea si produsele din carne deoarece contine o cantitate mare de proteine de origine vegetala cu valoarea biologica inalta. De asemenea aceasta mai contine vitamin din grupa B-urilor, minerale si izoflavonoide (care fac parte din familia fitoestrogenilor).
Ciupercile sunt fara doar si poate alimente care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia de post. Acestea contin antioxidanti lucru ce le confera statutul de aliment anti-cancer. Pe langa acest lucru ciupercile sunt alimente care contin putine calorii fiind ideale pentru cei care vor sa slabeasca.
Nautul este o leguminoasa bogata in proteine de origine vegetala, vitamine, minerale (magneziu, potasiu, calciu) si fibre. Datorita continutului sarac in grasimi nautul este un aliment ideal pentru cei care vor sa combata hipercolesterolemia.
Germenii de lucerna pot fi consumati ca atare, adaugati in mancaruri sau salate. Pe langa faptul ca sunt extrem de gustosi germenii de lucerna contin aminoacizi esentiali, vitamine (A, C, B12, E, K, acid folic) si minerale care ajuta la procesul de digestie.

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva




Spune-ne opinia ta despre
"Tine post si fii sanatos!"

6 + 10 =

Spune-ne opinia ta despre
"Tine post si fii sanatos!"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Carnea de pui. 3 moduri dietetice si gustoase de a o gati

Carnea de pui. 3 moduri dietetice si gustoase de a o gati

de Laura Galescu 16 Feb 2018

Carnea de pui este in meniul nostru aproape zilnic. Este gustoasa, hranitoare si daca o pregatesti in moduri diferite nu te vei plictisi sa o consumi. Iata 3 idei despre cum sa pregatesti carnea de pui, pentru un preparat mai special: [detalii]

3 retete de paine delicioasa

3 retete de paine delicioasa

de Laura Galescu 07 Feb 2018

Cu siguranta incerci sa reduci consumul de paine de obicei, dar ce-ar fi sa faci o exceptie si sa savurezi o paine facuta chiar de tine? Va fi o modalitate geniala de a-ti surprinde iubitul sau familia. Doar adu-ti aminte de mirosul de paine calda din copilarie si sigur vei avea un zambet pe fata. [detalii]

Cate calorii trebuie sa consumi intr-o zi ca sa slabesti

Cate calorii trebuie sa consumi intr-o zi ca sa slabesti

de Raluca Garbea 02 Feb 2018

Inainte sa te hotarasti sa tii o dieta sau sa iti schimbi regimul alimentar, trebuie sa calculezi mai intai cate calorii trebuie sa consumi in fiecare zi. [detalii]

Cat zahar se regaseste in alimentele pe care le consumi

Cat zahar se regaseste in alimentele pe care le consumi

de Laura Galescu 02 Feb 2018

Oricat de bune ar fi alimentele dulci, zaharul in exces este inamicul tau. Sunt doar calorii goale, care nu contribuie cu nici un nutrient in dieta si pot duce la kilograme in plus sau chiar la obezitate, ceea ce contribuie semnificativ la diminuarea sanatatii inimii. De asemenea, dintii tai sunt afectati de zaharul in exces. [detalii]

Cum sa congelezi corect supele si ciorbele

Cum sa congelezi corect supele si ciorbele

de Laura Galescu 31 Ian 2018

Este simplu sa consumi cat mai des mancare gatita! Si nu trebuie neaparat sa petreci zilnic timp in bucatarie, ci doar sa folosesti trucuri eficiente. Spre exemplu, supele si ciorbele pot fi usor congelate si nu isi schimba gustul dupa decongelare. Totusi, este necesar sa tii cont de anumite aspecte. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit