Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Tine post si fii sanatos!

de AlegeSanatos.ro 13 Dec 2012

Tags: post regim acool cafea grasimi din sange vitamine minerale substante antioxidante diabetului zaharat


Tine post si fii sanatos!

Postul face parte din traditia crestin ortodoxa de mii de ani fiind extrem de benefic pentru organism datorita faptului ca prin acesta intreg corpul se purifica.

Postul face parte din traditia crestin ortodoxa de mii de ani fiind extrem de benefic pentru organism datorita faptului ca prin acesta intreg corpul se purifica. Nu este usor de tinut post si trebuie inteles faptul ca renuntarea la proteinele de origine animala necesita inlocuirea acestora cu alte principii nutritive fara de care organismul nu poate functiona cum trebuie. Alegerea fiecarui aliment in parte necesita timp si mai ales o corecta informare asupra valorii nutritive ale acestuia.

Postul in sine este bine sa fie tinut nu numai din ratiuni religioase ci si datorita faptului ca acesta se caracterizeaza printr-o varietate de alimente bogate in vitamine si minerale, de regula hipocalorice si sarace in grasimi. Chiar si nutritionistii recomanda celor interesati de notiunea de alimentatie sanatoasa sa renunte 2 zile pe saptamana la carne, mezeluri, oua si lactate.

Reguli generale pentru zilele in care postiti

-se recomanda eliminarea alcoolului, a cafelei si a tununului in zilele in care postiti; nu ar fi rau sa se renunte de tot la fumat si alcool!
-respectati pe cat posibil un program fix al meselor (se accepta gustari intre mese sub forma de fructe)
-fructele si legumele proaspete nu trebuie sa va lipseasca din frigider
-nu uitati de ciorbele si supele de legume
-beti cat mai multa apa (de preferat plata)

Beneficiile alimentatiei de post

- Alimentele care se consuma in post reduc grasimile din sange (nivelul colesterolului sanguin) datorita faptului ca nu se mai consuma carne, oua si lactate. In acest fel se evita depunerile de grasime de la nivelul vaselor si implicit aparitia hipertensiunii arteriale, a infarctului de miocard si a accidentului vascular cerebral.

- Fructele, legumele, pastele fainoase integrale si cerealele sunt alimente care nu aduc organismului un aport caloric mare lucru care face ca postul sa fie aliatul siluetelor de invidiat.

- Postul aduce in organism vitamine, minerale si substante antioxidante eliminand grasimile de origine animala. In acest fel organismul este protejat impotriva cancerelor din sfera digestiva.

- De asemenea alimentatia de post ajuta la echilibrarea secretiei de insulina si la reglarea valorilor glicemiei lucru ce protejeaza impotriva aparitiei diabetului zaharat.

Topul celor mai sanatoase alimente de post

Soia este un aliment minune care poate inlocui carnea si produsele din carne deoarece contine o cantitate mare de proteine de origine vegetala cu valoarea biologica inalta. De asemenea aceasta mai contine vitamin din grupa B-urilor, minerale si izoflavonoide (care fac parte din familia fitoestrogenilor).

Ciupercile sunt fara doar si poate alimente care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia de post. Acestea contin antioxidanti lucru ce le confera statutul de aliment anti-cancer. Pe langa acest lucru ciupercile sunt alimente care contin putine calorii fiind ideale pentru cei care vor sa slabeasca.

Nautul este o leguminoasa bogata in proteine de origine vegetala, vitamine, minerale (magneziu, potasiu, calciu) si fibre. Datorita continutului sarac in grasimi nautul este un aliment ideal pentru cei care vor sa combata hipercolesterolemia.

Germenii de lucerna pot fi consumati ca atare, adaugati in mancaruri sau salate. Pe langa faptul ca sunt extrem de gustosi germenii de lucerna contin aminoacizi esentiali, vitamine (A, C, B12, E, K, acid folic) si minerale care ajuta la procesul de digestie.

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva



Postul face parte din traditia crestin ortodoxa de mii de ani fiind extrem de benefic pentru organism datorita faptului ca prin acesta intreg corpul se purifica. Nu este usor de tinut post si trebuie inteles faptul ca renuntarea la proteinele de origine animala necesita inlocuirea acestora cu alte principii nutritive fara de care organismul nu poate functiona cum trebuie. Alegerea fiecarui aliment in parte necesita timp si mai ales o corecta informare asupra valorii nutritive ale acestuia. Postul in sine este bine sa fie tinut nu numai din ratiuni religioase ci si datorita faptului ca acesta se caracterizeaza printr-o varietate de alimente bogate in vitamine si minerale, de regula hipocalorice si sarace in grasimi. Chiar si nutritionistii recomanda celor interesati de notiunea de alimentatie sanatoasa sa renunte 2 zile pe saptamana la carne, mezeluri, oua si lactate.
Reguli generale pentru zilele in care postiti
-se recomanda eliminarea alcoolului, a cafelei si a tununului in zilele in care postiti; nu ar fi rau sa se renunte de tot la fumat si alcool!
-respectati pe cat posibil un program fix al meselor (se accepta gustari intre mese sub forma de fructe)
-fructele si legumele proaspete nu trebuie sa va lipseasca din frigider
-nu uitati de ciorbele si supele de legume
-beti cat mai multa apa (de preferat plata)
Beneficiile alimentatiei de post
-Alimentele care se consuma in post reduc grasimile din sange (nivelul colesterolului sanguin) datorita faptului ca nu se mai consuma carne, oua si lactate. In acest fel se evita depunerile de grasime de la nivelul vaselor si implicit aparitia hipertensiunii arteriale, a infarctului de miocard si a accidentului vascular cerebral.
-Fructele, legumele, pastele fainoase integrale si cerealele sunt alimente care nu aduc organismului un aport caloric mare lucru care face ca postul sa fie aliatul siluetelor de invidiat.
-Postul aduce in organism vitamine, minerale si substante antioxidante eliminand grasimile de origine animala. In acest fel organismul este protejat impotriva cancerelor din sfera digestiva.
-De asemenea alimentatia de post ajuta la echilibrarea secretiei de insulina si la reglarea valorilor glicemiei lucru ce protejeaza impotriva aparitiei diabetului zaharat.
Topul celor mai sanatoase alimente de post
Soia este un aliment minune care poate inlocui carnea si produsele din carne deoarece contine o cantitate mare de proteine de origine vegetala cu valoarea biologica inalta. De asemenea aceasta mai contine vitamin din grupa B-urilor, minerale si izoflavonoide (care fac parte din familia fitoestrogenilor).
Ciupercile sunt fara doar si poate alimente care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia de post. Acestea contin antioxidanti lucru ce le confera statutul de aliment anti-cancer. Pe langa acest lucru ciupercile sunt alimente care contin putine calorii fiind ideale pentru cei care vor sa slabeasca.
Nautul este o leguminoasa bogata in proteine de origine vegetala, vitamine, minerale (magneziu, potasiu, calciu) si fibre. Datorita continutului sarac in grasimi nautul este un aliment ideal pentru cei care vor sa combata hipercolesterolemia.
Germenii de lucerna pot fi consumati ca atare, adaugati in mancaruri sau salate. Pe langa faptul ca sunt extrem de gustosi germenii de lucerna contin aminoacizi esentiali, vitamine (A, C, B12, E, K, acid folic) si minerale care ajuta la procesul de digestie.

Dr. Alin Popescu
Medic primar medicina sportiva




Spune-ne opinia ta despre
"Tine post si fii sanatos!"

8 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Tine post si fii sanatos!"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Pizza de post cu multe legume. Reteta savuroasa

Pizza de post cu multe legume. Reteta savuroasa

de Alege Sanatos 26 Nov 2018

Postul este o perioada in care poti manca si felurile tale de mancare preferate. Daca iti place pizza, pregateste chiar tu o reteta de post, usor de facut si foarte gustoasa. Pizza de post poate fi adaptata in functie de gusturile tale si legumele se pot pune in functie de preferinte, folosind, de la ardei, rosii, dovlecel si pana la conopida sau broccoli. Cantitatile de legume si proportiile in care le combinam pot, de asemenea, sa varieze. [detalii]

2 retete culinare perfecte pentru iarna

2 retete culinare perfecte pentru iarna

de AlegeSanatos.ro 22 Nov 2018

O mancare calda este tot ce iti doresti in zilele friguroase. Ca sa te incalzesti poti sa consumi ceaiuri, dar nu uita si de mancare mai consistenta, cu proteine si fibre care sa puna musculatura la treaba. Iata trei retete delicioase pentru zilele de iarna in care iti propui sa gatesti. [detalii]

Muraturi asortate. Reteta rapida

Muraturi asortate. Reteta rapida

de AlegeSanatos.ro 19 Nov 2018

Iarna bate la usa si inca nu ai pus muraturi? Grabeste-te! Incearca retete recomandata de noi si vei avea muraturi delicioase pe care sa le consumi alaturi de mancarurile tale favorite. [detalii]

Castraveti murati. 7 beneficii pentru sanatate

Castraveti murati. 7 beneficii pentru sanatate

de AlegeSanatos.ro 14 Nov 2018

Castravetii murati sunt o garnitura la indemana pentru diverse feluri de mancare. Mai mult, sunt gustosi si aduc beneficii multiple pentru sanatate. [detalii]

Tiramisu - reteta simpla si delicioasa

Tiramisu - reteta simpla si delicioasa

de AlegeSanatos.ro 13 Nov 2018

Pentru multi dintre noi, tiramisu este prajitura copilariei. Asa ca de ce sa nu o pregatesti si tu? Bucura-te din nou de gustul inconfundabil, simplu si rapid! [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016