Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Tot ce trebuie sa stii despre quinoa

de Elena-Alina Constantinescu 22 Aug 2014

Tags: quinoa aurul incasilor dieta cum gatesti quinoa beneficii quinoa


Tot ce trebuie sa stii despre quinoa

Quinoa nu este o cereala ci mai degraba o samanta care este inrudita cu spanacul si sfecla. Este originara din America de Sud si mai este cunoscuta sub denumirea de "aurul incasilor". Datorita profilului nutritional, poate fi de ajutor in prevenirea cancerului la san, diabetului, aterosclerozei.

Din punct de vedere nutritiv, quinoa nu este o cereala. Suprinzator, nu-i asa? Este o samanta deosebit de valoroasa pentru cei care prefera sa reduca sau sa elimine complet proteinele animale din dieta lor. Aceasta contine aminoacizi esentiali, inclusiv lizina, care este importanta pentru cresterea si repararea tesuturilor organismului.

Se spune despre quinoa ca are toate substantele nutritive esentiale pentru sanatatea organismului si este alimentul ideal de introdus in dieta zilnica. Datorita continutului de carbohidrati si fibre, quinoa reprezinta alegerea perfecta.

O cana de quinoa ofera 9 g de proteine, cu un gram mai mult decat de un ou, informeaza naturalnews.com.

O portie de quinoa (cam 50 de grame) contine jumatate din necesarul zilnic de acid folic si o treime din cel de magneziu, dar si fier, calciu, potasiu si cupru.

Cum gatesti quinoa?

Se prepara ca si orezul, prin fierbere. Trebuie sa stii ca atunci cand se fierb, boabele de quinoa isi maresc volumul de 4 ori.  Se digera usor iar nutrientii sunt absorbiti rapid in organism.

Se poate folosi la prepararea tuturor felurilor de mancare: supe, mancaruri, salate, antreuri si deserturi, si este extrem de simplu de preparat. Are o textura moale si un gust asemanator cu cel al susanului.

Ce beneficii aduce quinoa?

Sursa excelenta de minerale

De asemenea, ofera aproape jumatate din doza zilnica de mangan si sunt o sursa minunata de cupru si zinc. Aceste minerale sunt necesare pentru sinteza de superoxid dismutaza, o enzima ce elimina radicalii liberi care afecteaza pielea. Aceasta enzima nu numai ca incetineste imbatranirea pielii, dar poate previni si formarea celulelor canceroase.
Quinoa permite corpului sa produca propriile enzime naturale.

Combate migrenele

Prin continutul de magneziu si riboflavina, este un aliat excelent pentru cei care au migrene. Magneziul dilata vasele de sange si previne astfel durerile de cap. Iar riboflavina are capacitatea de a stimula creierul si celulele, oferind energie organismului.

Mentine sanatatea cardiovasculara

Pe langa relaxarea vaselor de sange, magneziul ajuta la reducerea hipertensiunii arteriale, previne aritmiile cardiace si cardiopatia ischemica.

Imbunatateste digestia si detoxifiaza organismul

Aceste seminte contin substante beneficie pentru tractul digestiv. Din moment ce sunt usor de digerat, coprul tau poate beneficia cu usurinta de vitaminle si mineralele pe care le contin.

De asemenea, sunt o sursa uimitoare de fibre insolubile, care mentin sanatatea colonului si previn formarea calculilor biliari.
Acidul folic si vitamina B stimuleaza ficatul sa elimine toxinele din corp.

Persoanele care sufera de cancer sau cele care sufera de boli cardice sunt adesea sfatuite sa o consume cat mai des. Poate fi consumata si pentru cei care au intoleranta la gluten.

Intareste oasele

Reprezinta o sursa minunata de calciu. Faciliteaza functionarea nervilor si a muschilor si mentine sanatatea oaselor si a dintilor.


Sursa foto: pinterest.com




Spune-ne opinia ta despre
"Tot ce trebuie sa stii despre quinoa"

3 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Tot ce trebuie sa stii despre quinoa"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Conopida cu ciuperci - reteta rapida si delicioasa

Conopida cu ciuperci - reteta rapida si delicioasa

de Laura Galescu 19 Sep 2018

Conopida cu ciuperci - o reteta delicioasa, foarte potrivita daca tii post, servita atat pe post de garnitura, cat si ca gustare. [detalii]

Castanele. Cum le poti consuma si ce beneficii ofera

Castanele. Cum le poti consuma si ce beneficii ofera

de Laura Galescu 13 Sep 2018

Castanele amintesc de bucuria zilelelor copilariei. Exista mai multe varietati de castane comestibile, care nu trebuie confundate cu cele salbatice. Castana contine tot atata vitamina C cat lamaia. Nutritiva si calorica, faina de castane contine 75% glucide. Castanele furnizeaza vitamine (B, C, E), minerale (mangan, potasiu, calciu, magneziu, fosfor, sodiu, fier, cupru) si fibre. [detalii]

Nectarinele. De ce NU este bine sa le pastrezi in frigider

Nectarinele. De ce NU este bine sa le pastrezi in frigider

de AlegeSanatos.ro 05 Sep 2018

Nectarinele sunt delicioase si ofera multe beneficii pentru sanatate. [detalii]

Reteta zacusca de vinete. Simpla si gustoasa

Reteta zacusca de vinete. Simpla si gustoasa

de Laura Galescu 31 Aug 2018

Fie ca iti aminteste de bunici sau de studentie, zacusca de vinete este delicioasa. Una dintre cele mai populare conserve pentru iarna, zacusca, se face din tot felul de legume, dar cea mai populara va ramane intotdeauna zacusca de vinete. [detalii]

Pepenele galben, beneficii pentru sanatate

Pepenele galben, beneficii pentru sanatate

de Laura Galescu 20 Aug 2018

Pepenele galben este delicios si are multiple beneficii pentru sanatate. Datorita continutului mare de apa, pepenele galben este un bun detoxifiant, avand proprietati diuretice si revigorante. De asemenea, stimuleaza digestia si apetitul. Prin actiunea diuretica, laxativa si detoxifianta, este recomandat in caz de anemie, constipatie, guta, reumatism, calculi renali, probleme ale vezicii urinare si boli de piele, cum ar fi acneea si eczemele. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016