Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Vegan, avantaje (sau nu) pentru sanatate

de AlegeSanatos.ro 01 Oct 2013

Vegan, avantaje (sau nu) pentru sanatate

Ori de cate ori aflam despre o persoana ca este vegetariana sau vegana, prima intrebare care ne vine in minte este de ce ar opta cineva catre astfel de diete restrictive. Ca si in alte tari europene, bucataria traditionala romaneasca abunda in mancaruri cu carne si branzeturi, deci eliminarea carnii (in cazul vegetarienilor) sau a carnii, lactatelor si oualelor (in cazul veganilor) restrange mult posibilitatile de a pregati masa.

Un Craciun fara sarmale cu carne de porc sau un Paste fara miel si Pasca pot sa para neadcvate celor mai multi dintre noi. De aceea ne gandim ca vegetarienii fie au diverse intolerante alimentare, fie se “chinuiesc” pentru a fi mai sanatosi sau a-si vindeca vreo boala.

In ceea ce priveste intolerantele alimentare, ele pot fi diferite si nu necesita niciodata o modificare radical a modului de alimentatie, asa cum sunt vegetarianismul sau veganismul. Mai mult, o intoleranta cum este cea la soia, de exemplu, face cu atat mai greu suportabil un regim vegan, unde cea mai accesibila si mai importanta sursa de proteine este tofu, un fel de branza preparata exact din proteinele de soia. O alta intoleranta,  larg raspandita intoleranta la gluten, devine iar o problema extreme de dificila la vegani si vegetarieni, care consuma multe preparate cerealiere. Adevarat, intoleranta la lactoza necesita scoaterea laptelui din alimentatie. Dar ea nu oblige pacientul sa renunte si la branzeturi si cu atat mai putin la carne sau oua.

Deci vegetarianismul nu este un bun raspuns pentru intolerante. Renuntarea partial sau totala la alimente de origine animal poate insa sa fie o solutie in unele boli cornice, degenerative, care reprezinta principalele cauze de scadere a calitatii vietii si de deces in lumea contemporana. Bolile de inima si vase, care au la baza ateroscleroza, cu depunerea de grasimi in peretii vaselor si afectarea fluxului sanguine local, pot reactiona bine la eliminarea din dieta a carnii grase, oualelor sau branzeturilor, toate pline de grasimi saturate si cholesterol. Chiar si dislipemiile fara manifestari clinice pot sa fie corectate de veganism. Grasimile de origine vegetala nu sunt aterogene, fibrele din alimentele vegetale accelereaza tranzitul si micsoreaza absorbtia grasimilor, iar vegetalele si leguminoasele sunt excelente surse de antioxidanti.

O alta afectiune care nu se impaca bine cu vegetarianismul este diabetul zaharat. Alimentele vegetale sunt bogate in carbohidrati si un program de nutritive vegana poate da peste cap dieta pentru diabet.

Sunt persoane care devin vegetariene pentru a slabi. Nu este, din pacate, o idee buna. Intr-adevar, alimentele vegetale au calorii relative putine si multe fibre, ce scad biodisponibilitatea nutrientilor consumati. Doar ca , pentru a obtine nutrientii necesari, un om va consuma mai multe alimente, deci mai multe calorii din produse vegetale, decat ar fi nevoit sa o faca daca ar manca si carne, oua sau lapte. Pentru a va satisfice necesarul proteic, de exemplu, e nevoie doar de putina carne, si aceea fara prea multe calorii. In schimb daca va bazati pe soia, leguminoase si zarzavaturi pentru acelasi nivel de proteine,  vei ingurgita mult mai multe alimente si mult mai multe calorii.

Totusi de ce sunt unii vegani slabi?! De cele mai multe ori pentru ca nu au o alimentatie echilibrata In concluzie, a fi sau a nu fi vegetarian… este o intrebare la care va puteti da singuri raspunsul, fara a opta pentru vegetarianism numai in scopul de a capata, peste noapte, o sanatate de fier, pentru ca acest lucru nu se va intampla. In acelasi timp, daca sunteti indemnati sa deveniti vegetarieni din motive etice sau de ecologie, va asiguram ca ati ales foarte bine.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Vegan, avantaje (sau nu) pentru sanatate"

7 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Vegan, avantaje (sau nu) pentru sanatate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Reseteaza-ti mintea, remodeleaza-ti corpul: 4 pasi pentru a slabi sanatos

Reseteaza-ti mintea, remodeleaza-ti corpul: 4 pasi pentru a slabi sanatos

de Alege Sanatos 23 Mai 2017

Pentru multi dintre noi, kilogramele in plus sunt o adevarata bataie de cap si, oricat de mult ne-am stradui sa scapam de ele, rezultatele sunt in zadar. [detalii]

Masa de Paste: ce semnifica cifrele imprimate pe oua si cum le alegi pe cele ecologice

Masa de Paste: ce semnifica cifrele imprimate pe oua si cum le alegi pe cele ecologice

de Elena-Alina Constantinescu 13 Apr 2017

Ouale vopsite sunt nelipsite de la masa de Paste. Pentru a nu pune in pericol sanatatea celor dragi, cand cumperi oua din supermarket trebuie sa fii atenta nu numai la perioada de valabilitate, ci si la alte marcaje. Potrivit APC Romania, pe fiecare ou trebuie sa fie aplicate, prin stantare, urmatoarele informatii: [detalii]

Incepe acum cel mai simplu si mai eficient program de detoxifiere!

Incepe acum cel mai simplu si mai eficient program de detoxifiere!

de Elena-Alina Constantinescu 27 Mar 2017

Te confrunti cu insomnie, migrene, anxietate, constipatie, lipsa de energie, balonare, celulita? Acestea sunt semne ca organismul tau este intoxicat si necesita ajutor grabnic pentru curatare. Vrei sa stii care e cheia functionarii optime a organismului? Detoxifierea! Asadar, pentru o talie de invidiat si un sistem imunitar imbunatatit ai la dispozitie "Ghidul complet de detoxifiere pentru o sanatate de fier". [detalii]

3 pasi pentru a fi in forma maxima in aceasta primavara

3 pasi pentru a fi in forma maxima in aceasta primavara

de Alege Sanatos 24 Mar 2017

Primavara este un anotimp de tranzitie, corpul este slabit dupa anotimpul rece, asadar se impune o revitalizare a organismului atat prin alimentatie (leurda, urzici, salata verde, loboda, spanac etc.), cat si cu ajutorul unui program de exercitii fizice. Este anotimpul ideal in care sa slabesti, iar in randurile de mai jos iata 3 pasi simpli care pot favoriza reusita oricarei diete. [detalii]

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 15 Feb 2017

Atunci cand alimentatia este saraca in proteine, sistemul imunitar este slabit, apar probleme cardiace si respiratorii. De aceea, dieta ta de zi cu zi ar trebui sa includa atat proteine vegetale cat si proteine animale. Proteinele sunt importante pentru dezvoltarea muschilor, repararea tesuturilor, intarirea sistemului imunitar si functionarea normala a sistemului hormonal. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 3.5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.