Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Vegan, avantaje (sau nu) pentru sanatate

de AlegeSanatos.ro 01 Oct 2013

Vegan, avantaje (sau nu) pentru sanatate

Ori de cate ori aflam despre o persoana ca este vegetariana sau vegana, prima intrebare care ne vine in minte este de ce ar opta cineva catre astfel de diete restrictive. Ca si in alte tari europene, bucataria traditionala romaneasca abunda in mancaruri cu carne si branzeturi, deci eliminarea carnii (in cazul vegetarienilor) sau a carnii, lactatelor si oualelor (in cazul veganilor) restrange mult posibilitatile de a pregati masa.

Un Craciun fara sarmale cu carne de porc sau un Paste fara miel si Pasca pot sa para neadcvate celor mai multi dintre noi. De aceea ne gandim ca vegetarienii fie au diverse intolerante alimentare, fie se “chinuiesc” pentru a fi mai sanatosi sau a-si vindeca vreo boala.

In ceea ce priveste intolerantele alimentare, ele pot fi diferite si nu necesita niciodata o modificare radical a modului de alimentatie, asa cum sunt vegetarianismul sau veganismul. Mai mult, o intoleranta cum este cea la soia, de exemplu, face cu atat mai greu suportabil un regim vegan, unde cea mai accesibila si mai importanta sursa de proteine este tofu, un fel de branza preparata exact din proteinele de soia. O alta intoleranta,  larg raspandita intoleranta la gluten, devine iar o problema extreme de dificila la vegani si vegetarieni, care consuma multe preparate cerealiere. Adevarat, intoleranta la lactoza necesita scoaterea laptelui din alimentatie. Dar ea nu oblige pacientul sa renunte si la branzeturi si cu atat mai putin la carne sau oua.

Deci vegetarianismul nu este un bun raspuns pentru intolerante. Renuntarea partial sau totala la alimente de origine animal poate insa sa fie o solutie in unele boli cornice, degenerative, care reprezinta principalele cauze de scadere a calitatii vietii si de deces in lumea contemporana. Bolile de inima si vase, care au la baza ateroscleroza, cu depunerea de grasimi in peretii vaselor si afectarea fluxului sanguine local, pot reactiona bine la eliminarea din dieta a carnii grase, oualelor sau branzeturilor, toate pline de grasimi saturate si cholesterol. Chiar si dislipemiile fara manifestari clinice pot sa fie corectate de veganism. Grasimile de origine vegetala nu sunt aterogene, fibrele din alimentele vegetale accelereaza tranzitul si micsoreaza absorbtia grasimilor, iar vegetalele si leguminoasele sunt excelente surse de antioxidanti.

O alta afectiune care nu se impaca bine cu vegetarianismul este diabetul zaharat. Alimentele vegetale sunt bogate in carbohidrati si un program de nutritive vegana poate da peste cap dieta pentru diabet.

Sunt persoane care devin vegetariene pentru a slabi. Nu este, din pacate, o idee buna. Intr-adevar, alimentele vegetale au calorii relative putine si multe fibre, ce scad biodisponibilitatea nutrientilor consumati. Doar ca , pentru a obtine nutrientii necesari, un om va consuma mai multe alimente, deci mai multe calorii din produse vegetale, decat ar fi nevoit sa o faca daca ar manca si carne, oua sau lapte. Pentru a va satisfice necesarul proteic, de exemplu, e nevoie doar de putina carne, si aceea fara prea multe calorii. In schimb daca va bazati pe soia, leguminoase si zarzavaturi pentru acelasi nivel de proteine,  vei ingurgita mult mai multe alimente si mult mai multe calorii.

Totusi de ce sunt unii vegani slabi?! De cele mai multe ori pentru ca nu au o alimentatie echilibrata In concluzie, a fi sau a nu fi vegetarian… este o intrebare la care va puteti da singuri raspunsul, fara a opta pentru vegetarianism numai in scopul de a capata, peste noapte, o sanatate de fier, pentru ca acest lucru nu se va intampla. In acelasi timp, daca sunteti indemnati sa deveniti vegetarieni din motive etice sau de ecologie, va asiguram ca ati ales foarte bine.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"Vegan, avantaje (sau nu) pentru sanatate"

8 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"Vegan, avantaje (sau nu) pentru sanatate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

Dieta cu proteine: cum te ajuta sa ai o silueta de invidiat

de Elena-Alina Constantinescu 15 Feb 2017

Atunci cand alimentatia este saraca in proteine, sistemul imunitar este slabit, apar probleme cardiace si respiratorii. De aceea, dieta ta de zi cu zi ar trebui sa includa atat proteine vegetale cat si proteine animale. Proteinele sunt importante pentru dezvoltarea muschilor, repararea tesuturilor, intarirea sistemului imunitar si functionarea normala a sistemului hormonal. [detalii]

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

Alimente care incetinesc procesul de imbatranire

de Elena-Alina Constantinescu 09 Feb 2017

Adoptarea unui stil de viata sanatos ce cuprinde o dieta bogata in alimente, stabilirea unui program de exercitii fizice, evitarea fumatului si consumul de alcool cu moderatie, reprezinta cea mai buna modalitate de a lupta impotriva imbatranirii. Alimentele prezentate mai jos contin fitonutrienti, antioxidanti puternici ce neutralizeaza radicalii liberi care declanseaza boli precum osteoporoza, cancerul, bolile de inima si bolile degenerative. [detalii]

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

Merisoarele sau afinele rosii, excelente pentru o sanatate de fier

de Elena-Alina Constantinescu 18 Ian 2017

Pe langa gustul delicios, merisoarele sunt foarte bune pentru starea noastra de sanatate deoarece au in compozitie antioxidanti, ceea ce le transforma in importante arme de aparare a organismului uman. [detalii]

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

Adopta un stil de viata sanatos cu dieta mediteraneana!

de Elena-Alina Constantinescu 10 Ian 2017

Odata cu inaintarea in varsta este foarte importanta mentinerea sanatatii fizice si mentale pentru evitarea bolilor cronice. S-a dovedit ca persoanele care au un stil de viata sanatos si o dieta echilibrata au mai multe sanse de a depasi varsta de 70 de ani. Dieta mediteraneana reuseste sa ne scape rapid de kilogramele in exces si asta se intampla rapid, usor si sigur, fara efecte adverse si fara infometare. [detalii]

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

Topul alimentelor cu un continut ridicat de acizi grasi omega 3

de Elena-Alina Constantinescu 05 Ian 2017

Acizii grasi Omega 3 nu pot fi produsi de organism in mod natural, de aceea trebuie furnizati prin intermediul alimentelor sau a suplimentelor naturale. Au un rol esential in dezvoltarea normala a organismului, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, cancerului, diabetului si artritei. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 3.5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.