Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

Ce trebuie sa mananci pentru a avea par si unghii sanatoase

de AlegeSanatos.ro 29 Iul 2015

Tags: alimente pentru ingrijirea parului alimente pentru ingrijirea unghiilor sanatatea unghiilor unghii sanatoase par sanatos


Ce trebuie sa mananci pentru a avea par si unghii sanatoase

Daca vrei sa arati impecabil, trebuie sa ai grija atat la produsele cosmetice pe care le folosesti, cat si la alimentele pe care le consumi zi de zi. Pielea, parul si unghiile au nevoie de elemente nutritive pentru a se mentine sanatoase. Din fericire, pot gasi aceste elemente nutritive in alimentele pe care le consumi zilnic.


Ce nutrienti ar trebui sa consumi pentru a avea un par stralucitor si unghii mai puternice?
 
Proteine
 
Unghiile si parul sunt alcatuite dintr-o proteina structurala puternica numita keratina. Din acest motiv, este foarte important sa includem suficiente proteine in alimentatia noastra.
 
Cele mai bune surse de proteine raman carnea de pui, carnea rosie, produsele lactate, nucile, cerealele integrale si soia.
 
Zinc
 
Zincul ajuta la functionarea corespunzatoare a sistemului imunitar si joaca un rol important in formarea tesuturilor. Este important in mentinerea sanatatii podoabei capilare si a unghiilor. Lipsa de zinc in organism are efecte devastatoare asupra parului, conducand la caderea acestuia.
 
Cele mai bune surse de zinc raman nucile caju, fasolea verde, carnea de vita, soia, racii si stridiile.
 
Vitamina A
 
Vitamina A este importanta deoarece ajuta la secretia unei substante numite sebum, care mentine parul stralucitor si sanatos. In plus, vitamina A intareste sistemul imunitar si este benefica si pentru ochi.
 
Cele mai bune surse de vitamina A snt caisele broccoli, morcovii, galbenusurile de ou, mango, spanacul, cartofii dulci si pepenele galben.
 
Acizi grasi omega 3
 
Acizii grasi omega 3 mentin sanatatea scalpului si stralucirea parului. O deficienta de omega 3 are ca efect matreata si uscarea scalpului.
 
Alimentele bogate in acizi grasi omega 3 sunt ouale, somonul, uleiul de peste, semintele de in, spanacul, tonul, nucile si sardinele.
 
Biotina
 
Biotina sau vitamina H are rolul de a preveni subtierea parului si a intari unghiile fragile. O deficienta de biotina poate rezulta in asprirea firului de par si chiar caderea parului.
 
Alimente bogate in biotina: oua, linte, banane,  fasole, somon, alune, conopida.
 
 
Sursa foto: Pixabay.com




Spune-ne opinia ta despre
"Ce trebuie sa mananci pentru a avea par si unghii sanatoase"

2 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"Ce trebuie sa mananci pentru a avea par si unghii sanatoase"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

6 remedii naturiste pentru eczeme

6 remedii naturiste pentru eczeme

de Viorica Ghinea 19 Sep 2017

Te confrunti cu iritatii, roseata si mancarimi? Acestea sunt simptomele eczemelor, care sunt afectiuni ale pielii provocate de sensibilitatea la anumite substante. Descopera mai jos care sunt cele mai bune remedii naturiste pentru eczeme! [detalii]

Inlocuieste crema de noapte cu ulei de cocos! Efectele te vor surprinde!

Inlocuieste crema de noapte cu ulei de cocos! Efectele te vor surprinde!

de Viorica Ghinea 15 Sep 2017

Uleiul de cocos si-a castigat tot mai multi adepti in ultima perioada. Beneficiile pe care le ofera acesta pentru sanatate si frumusete sunt incredibile, asa ca nu pot fi trecute cu vederea. Te provocam sa inlocuiesti crema hidratanta pe care o folosesti noaptea cu acest ingredient naturist. Iata ce efecte incredibile vei constata inca de la primele aplicari! [detalii]

Cinci greseli pe care le faci la dus

Cinci greseli pe care le faci la dus

de Viorica Ghinea 17 Aug 2017

Desi dusul zilnic poate parea un ritual simplu pentru care nu ai nevoie de un ghid cu instructiuni, iata ca specialistii ne atrag atentia asupra anumitor obiceiuri care ne pot afecta sanatatea. Asadar, descopera ce greseli faci in fiecare zi atunci cand te speli si cum te afecteaza acestea! [detalii]

7 secrete de frumusete ale femeilor cu ten perfect: inspira-te de la ele!

7 secrete de frumusete ale femeilor cu ten perfect: inspira-te de la ele!

de Viorica Ghinea 02 Aug 2017

Cu siguranta ti s-a intamplat sa admiri o femeie cu tenul perfect si sa te intrebi care este secretul ei. Bineinteles, factorul genetic joaca un rol important, insa si obiceiurile zilnice ori trucurile beauty pe care le aplici reprezinta factori esentiali in ecuatia frumusetii. Iata care sunt secretele femeilor cu pielea perfecta! [detalii]

Invata sa iti faci singura impachetari anticelulitice acasa!

Invata sa iti faci singura impachetari anticelulitice acasa!

de Viorica Ghinea 27 Iul 2017

Celulita se formeaza din cauza depozitelor adipoase si a toxinelor acumulate sub piele si este un indiciu care demonstreaza ca circulatia sangelui nu mai functioneaza corespunzator. Pentru a scapa de aceasta afectiune, realizeaza singura impachetari celulitice acasa. Iata care sunt ingredientele naturiste de care ai nevoie si care este metoda de aplicare care iti asigura succesul! [detalii]

Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania

Descarca GRATUIT
"25 Trucuri si Sfaturi de la specialisti din Germania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
articole