Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

12 motive pentru a alege cartofii dulci

de Laura Voica 16 Dec 2013

12 motive pentru a alege cartofii dulci

In ultimul timp vedem tot mai des in super si hipermarketuri cartofi dulci. Cartofii dulci reprezinta o alegere mult mai sanatoasa decat cartofii galbeni sau rosii traditionali cu care ne-am obisnuit. Va prezentam cateva motive intemeiate pentru a-i consuma cu incredere:

1 . Dupa cum sugereaza si numele , cartofii dulci sunt dulci, dar ei nu vor cauza cresterea nivelului de zahar in sange. Zaharurile naturale sunt eliberate lent in sange , astfel energia este eliberata treptat si echilibrat in organism.

2. Cartofii dulci sunt , de asemenea, o sursa buna de fibre , care ajuta la reglarea zaharului din sange.

3 . Cartofii dulci au mai putine calorii per portie decat cartofii normali, adica aproximativ 86 de calorii pe 100 grame de piure comparativ cu 118 de calorii pentru cartofi.

4 . Cartofii dulci au mai multe proteine decat cartofii pe care ii consumam in mod normal. Mai important, Jurnalul Mondial de Gastroenterologie a raportat ca acestia contin o proteina care inhiba cancerul de colon si cancerul rectal .

5 . Nivelurile ridicate de vitamina B6 din cartofi dulci ajuta la reducerea homocisteinei chimice din corpul nostru . Homocisteina a fost legata de boli degenerative , inclusiv atacuri de cord .

6 . Cartofii dulci sunt o sursa buna de vitamina C. Vitamina C este , de asemenea, esentiala pentru fortificarea oaselor si dintilor, este indicata pentru digestie si formarea celulelor sanguine. Vitamina C, de asemenea, contribuie la vindecarea ranilor si produce colagen pentru a mentine pielea tanara. Vitamina C imbunatateste chiar capacitatea noastra de a face fata stresului si de a ne proteja organismul impotriva toxinelor, care sunt legate de cancer.

7 . Acesti tuberculi nutritivi contin vitamina D (care este de fapt un hormon ), pentru a sprijini sistemul imunitar si starea generala de sanatate . Aceasta vitamina este in primul rand in corpurile noastre atunci cand suntem expusi la lumina soarelui si contribuie la sanatatea oaselor, inimii, nervilor, piele, dinti si a glandei tiroide .

8 . Continutul de fier din cartofi dulci ajuta cu un nivel de energie ridicat, ajuta la productia de celule  rosii si albe, rezistenta la stres , functionarea sistemului imunitar, si metabolizarea proteinelor , printre alte lucruri.

9 . Cartofii dulci sunt o sursa buna de magneziu. Magneziul este considerat mineralul anti-stres si este foarte important pentru artere  sanatoase , sange , oase , inima , muschi , si functia nervoasa .

10 . Potasiul este un electrolit important care ajuta la reglarea batailor inimii si semnalele nervoase . Ca si alti electroliti , potasiul indeplineste mai multe functii esentiale , dintre care unele includ relaxarea contractiilor musculare, reducerea inflamarilor si protejarea si controlul activitatii rinichilor. Cartofii dulci sunt o sursa excelenta de potasiu .

11 .Cartofii dulci contin beta carotenul care este precursorul vitaminei A din corpul dumneavoastra . Vitamina A este o vitamina solubila in grasimi, care sprijina sanatatea ochilor si a pielii. Beta carotenul a fost studiat pentru capacitatea sa de a proteja organismul impotriva diferitelor tipuri de cancer .

12 . Recent, cercetatorii au descoperit un grup legate de substante nutritive din cartof dulce denumite batatosides care s-au dovedit a avea proprietati antibacteriene si antifungice .

In ultimul timp vedem tot mai des in super si hipermarketuri cartofi dulci. Cartofii dulci reprezinta o alegere mult mai sanatoasa decat cartofii galbeni sau rosii traditionali cu care ne-am obisnuit. Va prezentam cateva motive intemeiate pentru a-i consuma cu incredere:

1 . Dupa cum sugereaza si numele , cartofii dulci sunt dulci, dar ei nu vor cauza cresterea nivelului de zahar in sange. Zaharurile naturale sunt eliberate lent in sange , astfel energia este eliberata treptat si echilibrat in organism.

2. Cartofii dulci sunt , de asemenea, o sursa buna de fibre, care ajuta la reglarea zaharului din sange.

3. Cartofii dulci au mai putine calorii per portie decat cartofii normali, adica aproximativ 86 de calorii pe 100 grame de piure comparativ cu 118 de calorii pentru cartofi .

4. Cartofii dulci au mai multe proteine decat cartofii pe care ii consumam in mod normal. Mai important, Jurnalul Mondial de Gastroenterologie a raportat ca acestia contin o proteina care inhiba cancerul de colon si cancerul rectal.

5. Nivelurile ridicate de vitamina B6 din cartofi dulci ajuta la reducerea homocisteinei chimice din corpul nostru . Homocisteina a fost legata de boli degenerative , inclusiv atacuri de cord.

6 . Cartofii dulci sunt o sursa buna de vitamina C. Vitamina C este , de asemenea, esentiala pentru fortificarea oaselor si dintilor, este indicata pentru digestie si formarea celulelor sanguine. Vitamina C , de asemenea, contribuie la vindecarea ranilor si produce colagen pentru a mentine pielea tanara. Vitamina C imbunatateste chiar capacitatea noastra de a face fata stresului si de a ne proteja organismul impotriva toxinelor, care sunt legate de cancer.

7 . Acesti tuberculi nutritivi contin vitamina D ( care este de fapt un hormon ), pentru a sprijini sistemul imunitar si starea generala de sanatate . Aceasta vitamina este in primul rand in corpurile noastre atunci cand suntem expusi la lumina soarelui si contribuie la sanatatea oaselor , inimii, nervilor, piele, dinti si a glandei tiroide .

8 . Continutul de fier din cartofi dulci ajuta cu un nivel de energie ridicat, ajuta la productia de celule  rosii si albe, rezistenta la stres , functionarea sistemului imunitar, si metabolizarea proteinelor , printre alte lucruri.

9. Cartofii dulci sunt o sursa buna de magneziu. Magneziul este considerat mineralul anti-stres si este foarte important pentru artere  sanatoase , sange , oase , inima , muschi , si functia nervoasa .

10 . Potasiul este un electrolit important care ajuta la reglarea batailor inimii si semnalele nervoase . Ca si alti electroliti , potasiul indeplineste mai multe functii esentiale , dintre care unele includ relaxarea contractiilor musculare, reducerea inflamarilor si protejarea si controlul activitatii rinichilor. Cartofii dulci sunt o sursa excelenta de potasiu .

11. Cartofii dulci contin beta carotenul care este precursorul vitaminei A din corpul dumneavoastra . Vitamina A este o vitamina solubila in grasimi , care sprijina sanatatea ochilor si a pielii . Beta carotenul a fost studiat pentru capacitatea sa de a proteja organismul impotriva diferitelor tipuri de cancer .

12 . Recent, cercetatorii au descoperit un grup legate de substante nutritive din cartof dulce denumite batatosides care s-au dovedit a avea proprietati antibacteriene si antifungice .


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"12 motive pentru a alege cartofii dulci"

2 + 4 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"12 motive pentru a alege cartofii dulci"

SCURTU MIRCEA VASILE @ 01 Ian 2014
"Sunt incantat cu privire la acele 12 motivepentru a alege cartofii dulci,dar as dorii informatii cu privire la modul de recunoastere a acestora si sursa de unde pot fi procurati.Cu multumiri !"

Spune-ne opinia ta despre
"12 motive pentru a alege cartofii dulci"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

De ce sa nu mancam cozonaci cumparati din comert

de Elena-Alina Constantinescu 14 Apr 2017

Cozonacul din comert este un produs cu densitate energetica mare, dezechilibrat din punct de vedere nutritional, cu cantitate mare de glucide (peste 50 g glucide la 100 g). [detalii]

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

Probleme cu digestia? Iata 3 recomandari nutritionale

de Elena-Alina Constantinescu 23 Mar 2017

Tulburarile digestive sunt foarte frecvente din cauza alimentatiei nesanatoase si a stilului de viata dezorganizat. Problemele stomacale se manifesta prin balonare, arsuri stomacale, gaze intestinale, constipatie. Pentru a avea un sistem digestiv sanatos, iata 3 recomandari nutritionale. [detalii]

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

Croissantul din comert: ce substante daunatoare contine

de Elena-Alina Constantinescu 16 Mar 2017

Numeroase studii realizate de institutii medicale si universitati de prestigiu arata ca grasimile saturate cresc riscul de aparitie a afectiunilor cardiovasculare precum infarctul sau accidentul vascular cerebral si sunt un factor de risc pentru cancerele de colon si san. Un studiu realizat recent de APC Romania demonstreaza ca peste 90% dintre croissantele din comert contin conservanti. Haideti sa aflam ce alte substante au mai fost descoperite in compozitia lor. [detalii]

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

Postul Pastelui: alimente care tin de foame si nu ingrasa

de Elena-Alina Constantinescu 15 Mar 2017

Produsele vegetale din comert (salata de vinete, hummus, orez la caserola, etc) sunt bogate in grasimi hidrogenate, E-uri si arome, fara de care nu ar mai fi atat de gustoase. Odata patrunse in organism, aceste substante se depun pe vasele de sange si sunt un pericol pentru silueta ta, sunt lipsite de valoare nutritiva si asigura o satietate de scurta durata. Din fericire, exista alternative sanatoase la produsele vegetale industriale, si anume fructele si legumele de sezon, bogate in vitamine, minerale, fibre si antioxidanti. Iata, mai jos, ce alimente trebuie sa incluzi in meniu... [detalii]

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

Trebuie sa renuntam la gluten? Ce spune nutritionistul Mihaela Bilic

de Elena-Alina Constantinescu 13 Mar 2017

Glutenul este o proteina care se gaseste in diverse cereale precum grau, secara, orz. Este utilizat intr-o mare varietate de produse de patiserie si alte alimente (bere, paste fainoase, mezeluri, sosuri pentru salata gata preparate), pentru textura pe care o ofera acestora. Trebuie sa renuntam la gluten? Iata parerea nutritionistului Mihaeala Bilic... [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 2.5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.