Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

12 motive pentru a alege cartofii dulci

de Laura Voica 16 Dec 2013

12 motive pentru a alege cartofii dulci

In ultimul timp vedem tot mai des in super si hipermarketuri cartofi dulci. Cartofii dulci reprezinta o alegere mult mai sanatoasa decat cartofii galbeni sau rosii traditionali cu care ne-am obisnuit. Va prezentam cateva motive intemeiate pentru a-i consuma cu incredere:

1 . Dupa cum sugereaza si numele , cartofii dulci sunt dulci, dar ei nu vor cauza cresterea nivelului de zahar in sange. Zaharurile naturale sunt eliberate lent in sange , astfel energia este eliberata treptat si echilibrat in organism.

2. Cartofii dulci sunt , de asemenea, o sursa buna de fibre , care ajuta la reglarea zaharului din sange.

3 . Cartofii dulci au mai putine calorii per portie decat cartofii normali, adica aproximativ 86 de calorii pe 100 grame de piure comparativ cu 118 de calorii pentru cartofi.

4 . Cartofii dulci au mai multe proteine decat cartofii pe care ii consumam in mod normal. Mai important, Jurnalul Mondial de Gastroenterologie a raportat ca acestia contin o proteina care inhiba cancerul de colon si cancerul rectal .

5 . Nivelurile ridicate de vitamina B6 din cartofi dulci ajuta la reducerea homocisteinei chimice din corpul nostru . Homocisteina a fost legata de boli degenerative , inclusiv atacuri de cord .

6 . Cartofii dulci sunt o sursa buna de vitamina C. Vitamina C este , de asemenea, esentiala pentru fortificarea oaselor si dintilor, este indicata pentru digestie si formarea celulelor sanguine. Vitamina C, de asemenea, contribuie la vindecarea ranilor si produce colagen pentru a mentine pielea tanara. Vitamina C imbunatateste chiar capacitatea noastra de a face fata stresului si de a ne proteja organismul impotriva toxinelor, care sunt legate de cancer.

7 . Acesti tuberculi nutritivi contin vitamina D (care este de fapt un hormon ), pentru a sprijini sistemul imunitar si starea generala de sanatate . Aceasta vitamina este in primul rand in corpurile noastre atunci cand suntem expusi la lumina soarelui si contribuie la sanatatea oaselor, inimii, nervilor, piele, dinti si a glandei tiroide .

8 . Continutul de fier din cartofi dulci ajuta cu un nivel de energie ridicat, ajuta la productia de celule  rosii si albe, rezistenta la stres , functionarea sistemului imunitar, si metabolizarea proteinelor , printre alte lucruri.

9 . Cartofii dulci sunt o sursa buna de magneziu. Magneziul este considerat mineralul anti-stres si este foarte important pentru artere  sanatoase , sange , oase , inima , muschi , si functia nervoasa .

10 . Potasiul este un electrolit important care ajuta la reglarea batailor inimii si semnalele nervoase . Ca si alti electroliti , potasiul indeplineste mai multe functii esentiale , dintre care unele includ relaxarea contractiilor musculare, reducerea inflamarilor si protejarea si controlul activitatii rinichilor. Cartofii dulci sunt o sursa excelenta de potasiu .

11 .Cartofii dulci contin beta carotenul care este precursorul vitaminei A din corpul dumneavoastra . Vitamina A este o vitamina solubila in grasimi, care sprijina sanatatea ochilor si a pielii. Beta carotenul a fost studiat pentru capacitatea sa de a proteja organismul impotriva diferitelor tipuri de cancer .

12 . Recent, cercetatorii au descoperit un grup legate de substante nutritive din cartof dulce denumite batatosides care s-au dovedit a avea proprietati antibacteriene si antifungice .

In ultimul timp vedem tot mai des in super si hipermarketuri cartofi dulci. Cartofii dulci reprezinta o alegere mult mai sanatoasa decat cartofii galbeni sau rosii traditionali cu care ne-am obisnuit. Va prezentam cateva motive intemeiate pentru a-i consuma cu incredere:

1 . Dupa cum sugereaza si numele , cartofii dulci sunt dulci, dar ei nu vor cauza cresterea nivelului de zahar in sange. Zaharurile naturale sunt eliberate lent in sange , astfel energia este eliberata treptat si echilibrat in organism.

2. Cartofii dulci sunt , de asemenea, o sursa buna de fibre, care ajuta la reglarea zaharului din sange.

3. Cartofii dulci au mai putine calorii per portie decat cartofii normali, adica aproximativ 86 de calorii pe 100 grame de piure comparativ cu 118 de calorii pentru cartofi .

4. Cartofii dulci au mai multe proteine decat cartofii pe care ii consumam in mod normal. Mai important, Jurnalul Mondial de Gastroenterologie a raportat ca acestia contin o proteina care inhiba cancerul de colon si cancerul rectal.

5. Nivelurile ridicate de vitamina B6 din cartofi dulci ajuta la reducerea homocisteinei chimice din corpul nostru . Homocisteina a fost legata de boli degenerative , inclusiv atacuri de cord.

6 . Cartofii dulci sunt o sursa buna de vitamina C. Vitamina C este , de asemenea, esentiala pentru fortificarea oaselor si dintilor, este indicata pentru digestie si formarea celulelor sanguine. Vitamina C , de asemenea, contribuie la vindecarea ranilor si produce colagen pentru a mentine pielea tanara. Vitamina C imbunatateste chiar capacitatea noastra de a face fata stresului si de a ne proteja organismul impotriva toxinelor, care sunt legate de cancer.

7 . Acesti tuberculi nutritivi contin vitamina D ( care este de fapt un hormon ), pentru a sprijini sistemul imunitar si starea generala de sanatate . Aceasta vitamina este in primul rand in corpurile noastre atunci cand suntem expusi la lumina soarelui si contribuie la sanatatea oaselor , inimii, nervilor, piele, dinti si a glandei tiroide .

8 . Continutul de fier din cartofi dulci ajuta cu un nivel de energie ridicat, ajuta la productia de celule  rosii si albe, rezistenta la stres , functionarea sistemului imunitar, si metabolizarea proteinelor , printre alte lucruri.

9. Cartofii dulci sunt o sursa buna de magneziu. Magneziul este considerat mineralul anti-stres si este foarte important pentru artere  sanatoase , sange , oase , inima , muschi , si functia nervoasa .

10 . Potasiul este un electrolit important care ajuta la reglarea batailor inimii si semnalele nervoase . Ca si alti electroliti , potasiul indeplineste mai multe functii esentiale , dintre care unele includ relaxarea contractiilor musculare, reducerea inflamarilor si protejarea si controlul activitatii rinichilor. Cartofii dulci sunt o sursa excelenta de potasiu .

11. Cartofii dulci contin beta carotenul care este precursorul vitaminei A din corpul dumneavoastra . Vitamina A este o vitamina solubila in grasimi , care sprijina sanatatea ochilor si a pielii . Beta carotenul a fost studiat pentru capacitatea sa de a proteja organismul impotriva diferitelor tipuri de cancer .

12 . Recent, cercetatorii au descoperit un grup legate de substante nutritive din cartof dulce denumite batatosides care s-au dovedit a avea proprietati antibacteriene si antifungice .


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!



Spune-ne opinia ta despre
"12 motive pentru a alege cartofii dulci"

5 + 5 =

Ce au spus ceilalti utilizatori despre
"12 motive pentru a alege cartofii dulci"

SCURTU MIRCEA VASILE @ 01 Ian 2014
"Sunt incantat cu privire la acele 12 motivepentru a alege cartofii dulci,dar as dorii informatii cu privire la modul de recunoastere a acestora si sursa de unde pot fi procurati.Cu multumiri !"

Spune-ne opinia ta despre
"12 motive pentru a alege cartofii dulci"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Alimente pe care nu ar trebui sa le mananci niciodata

Alimente pe care nu ar trebui sa le mananci niciodata

de Viorica Ghinea 25 Iul 2017

Cu siguranta stii deja ca alimentele de tip junk food ar trebui consumate cu moderatie, insa exista unele de care nutritionistii spun ca nu ar trebui sa faca deloc parte din meniul nostru zilnic. Iata care sunt si de ce trebuie sa te feresti de acestea de acum incolo! [detalii]

Un nou pas in directia alimentelor mai putin cancerigene

Un nou pas in directia alimentelor mai putin cancerigene

de Elena-Alina Constantinescu 25 Iul 2017

Acrilamida este o substanta potential toxica, ce se formeaza in alimentele bogate in amidon in timpul procesarii la temperaturi inalte, cum ar fi prajirea, coacerea si frigerea. Prezenta acrilamidei in produsele alimentare a fost depistata initial in 2002, mai ales in cele pe baza de cartofi sau de cereale, in cafea si in inlocuitorii de cafea, in timpul proceselor de preparare la temperatura ridicata. [detalii]

Opt alimente care nu baloneaza

Opt alimente care nu baloneaza

de Viorica Ghinea 24 Iul 2017

Senzatia de balonare este la ordinea zilei? Atunci citeste care sunt alimentele care nu baloneaza si cum te ajuta acestea sa te bucuri de un abdomen plat si ferm. Uite cum le poti include in dieta ta pentru a te bucura de toate beneficiile pe care acestea le ofera sanatatii! [detalii]

De ce sa NU iei diuretice pentru a elimina apa in exces din organism

De ce sa NU iei diuretice pentru a elimina apa in exces din organism

de Elena-Alina Constantinescu 14 Iul 2017

Toate femeile isi doresc sa arate perfect in costumul de baie, fara sa se simta rusinate pentru kilogramale in plus si celulita inestetica si vergeturi. Daca vrei sa slabesti sanatos si sa ai o piele ferma, pe timpul verii hidratarea si consumul de fructe si legume proaspete sunt foarte importante. [detalii]

De ce sa nu ii mai dai niciodata copilului tau crenvursti

De ce sa nu ii mai dai niciodata copilului tau crenvursti

de Elena-Alina Constantinescu 12 Iul 2017

In Romania, unul din doi copii are probleme cu greutatea, fiind supraponderal sau obez, iar principala cauza este alimentatia nesanatoasa. In acest sens, Asociatia Pro Consumatori a realizat un studiu cu privire la sortimentele de crenvursti pentru copii comercializate pe piata din Romania. [detalii]

Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.

Nota articol: 2.5 din 5 (2 voturi)

Parerea ta conteaza pentru noi!
Scriem pentru tine. Spune-ne daca a fost util acest articol!

Voteaza articolul!

Alege o nota de la 0 la 5
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti

Descarca GRATUIT
"Cum sa slabiti sanatos. Sfaturi recomandate de nutritionisti"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.