Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

3 beneficii ale consumului de cartofi

de Raluca Garbea 29 Mar 2018

Tags: cartofi sanatate beneficii digestie


3 beneficii ale consumului de cartofi

Cartofii reprezinta una dintre cele mai des intalnite si importante surse de hrana ale planetei, avand o multitudine de beneficii pentru sanatate.

Printre beneficiile consumului de cartofi, se numara: imbunatatirea digestiei, reducerea nivelului de colesterol, stimularea sanatatii inimii, prevenirea cancerului si gestionarea diabetului. Toate acestea intaresc sistemul imunitar, scad semnele imbatranirii, protejeaza pielea, amelioreaza circulatia, reduc tensiunea arteriala, mentin echilibrul fluidelor, reduc insomnia si ajuta la ingrijirea ochilor.

Dupa cum se poate observa, cartofii constituie o sursa excelenta de sanatate, fiind o parte importanta din alimentatia fiecarui individ.

De retinut ca un cartof de marime medie contine un total de 163 de calorii, 0,2 grame de grasimi, 0 grame de colesterol, 37 de grame de carbohidrati, 4,7 grame de fibre alimentare si 4.3 grame de proteine. In plus, cartofii ofera 2% din necesarul zilnic de calciu, 51% din cel de vitamina C, 9% din cel de fier, 30% din cel de vitamina B6, 12% din cel de magneziu si 25% din cel de potasiu, fiind, totodata, o sursa de fosfor, niacina, acid folic si zinc.

Vom face in continuare o lista cu trei beneficii semnificative ale consumului de cartofi:

1. Ajuta digestia

Cartofii contin in principal carbohidrati, fiind usor de digerat si, in acelasi timp, facilitand digestia. Aceasta proprietate face din cartofi un produs alimentar foarte bun pentru copii si pentru persoanele care nu pot sa digere alimente grele. Totusi, consumul de cartofi in cantitati mari pentru perioade lungi de timp provoaca aciditate. Cartofii contin, de asemenea, o cantitate considerabila de fibre si grasimi.

2. Protejeaza pielea

Vitaminele C si B, precum si mineralele ca potasiu, magneziu, fosfor si zinc, sunt benefice pentru piele.

3. Reduce inflamatia

Cartofii sunt foarte eficienti pentru reducerea inflamatiei. Datorita faptului ca sunt moi, usor de digerat si cu un continut ridicat de vitamina C (un antioxidant foarte bun care repara uzura tesuturilor), potasiu si vitamina B6, consumul de cartofi ajuta la ameliorarea oricarei inflamatii din intestine si sistemul digestiv.


Sursa foto: pexels.com




Spune-ne opinia ta despre
"3 beneficii ale consumului de cartofi"

5 + 2 =

Spune-ne opinia ta despre
"3 beneficii ale consumului de cartofi"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

3 alimente sanatoase care nu trebuie sa lipseasca din meniul tau

3 alimente sanatoase care nu trebuie sa lipseasca din meniul tau

de Raluca Garbea 25 Apr 2018

Pentru a te putea bucura din plin de o viata sanatoasa, este important sa ai in vedere ce alimente trebuie sa consumi pentru a beneficia de vitaminele si substantele nutritive de care are nevoie organismul in fiecare zi. [detalii]

Ciocolata neagra: Care sunt beneficiile pentru sanatate?

Ciocolata neagra: Care sunt beneficiile pentru sanatate?

de Raluca Garbea 24 Apr 2018

Cui nu ii place ciocolata? De multe ori, aceasta este vazuta ca un aliment care trebuie evitat pe cat posibil, din cauza continutului ridicat de zahar. [detalii]

Iaurtul inghetat versus inghetata: Care este varianta mai sanatoasa?

Iaurtul inghetat versus inghetata: Care este varianta mai sanatoasa?

de Raluca Garbea 23 Apr 2018

Potrivit specialistilor, exista cateva diferente importante intre iaurtul inghetat si inghetata, in ce priveste beneficiile acestora pentru sanatate. [detalii]

De ce nu trebuie sa cumperi ulei vegetal din hipermarket?

De ce nu trebuie sa cumperi ulei vegetal din hipermarket?

de Raluca Garbea 19 Apr 2018

Potrivit expertilor in sanatate, oamenii care au diete alimentare bogate in uleiuri vegetale dezvolta un risc mai ridicat de a prezenta dementa in timpul vietii. Acestia sustin ca uleiul provoaca depuneri pe creier, un precursor al bolilor neurodegenerative, informeaza mediafax.ro. [detalii]

4 alimente pentru detoxifierea de vara

4 alimente pentru detoxifierea de vara

de Raluca Garbea 13 Apr 2018

Vara reprezinta momentul ideal din an pentru a incerca o cura de detoxifiere. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit