Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 alimente nesanatoase care trebuie evitate

de Raluca Garbea 18 Dec 2017

Tags: alimentatie sanatate


5 alimente nesanatoase care trebuie evitate

Pentru o viata lunga si fara probleme, mancarea sanatoasa reprezinta un pas important. De aceea, trebuie sa fiti atenti la ceea ce mancati.

Inca din Antichitate, Hipocrate, care a trait 104 ani, spunea: "Cu cat ne hranim mai mult si mai bine, cu atat ne daramam viata mai repede". Un regim sanatos asigura o hrana completa pentru mentinerea energiei organismului, in timp ce alimentatia dezechilibrata este principala cauza a bolilor grave care apar in prezent. De multe ori, se creeaza confuzii in ceea ce priveste alimentele care sunt sanatoase si cele care trebuie evitate.

Vom face o lista cu 5 alimente care nu sunt sanatoase pentru organism, potrivit healthline.com.

1. Bauturi cu continut ridicat de zahar

Zaharul adaugat in exces reprezinta unul din cele mai periculoase ingrediente din alimentatie.

In prezent, oamenii prefera sa bea ceva racoritor, adica o bautura dulce. Fie ca este vorba despre un suc carbogazos, fie de alte combinatii colorate si dulci, trebuie sa stiti ca astfel de bauturi au un continut ridicat de zahar.

Creierul nu inregistreaza caloriile din zahar ca hrana. Din acest motiv, oamenii nu compenseaza, in mod automat, mancand mai putin si isi maresc drastic nivelul de calorii din organism.

Bauturile carbogazoase nu detin componente nutritive (vitamine sau minerale), marea majoritate fiind preparate din apa filtrata si zaharuri rafinate. Mai mult, consumul zilnic poate duce la cresterea in greutate sau chiar la aparitia unor boli.

Daca simtiti nevoia sa beti un suc carbogazos, incercati mai bine o limonada preparata in casa, un ceai natural, o ceasca de cafea fara zahar sau cu putin zahar. 

2. Unele tipuri de pizza

Arata delicios, miroase incredibil, insa nu este tocmai buna pentru sanatate, in ciuda popularitatii de care se bucura.

Depinde foarte mult cum este preparata pizza. Deseori, pizza este preparata din ingrediente nesanatoase. In plus, contine un numar ridicat de calorii.

Daca va este pofta de pizza, cel mai bine o preparati acasa. Astfel, stiti din ce este facut aluatul si puteti folosi ingrediente proaspete si sanatoase.

3. Painea alba

Painea alba este, in general, facuta din faina rafinata, ceea ce inseamna ca graul trece printr-un proces de macinare care duce la indepartarea invelisului extern al bobului. Rezultatul este, din punct de vedere nutritional, un cosmar, caci se pierd fibrele, vitaminele B si fierul, iar painea obtine aspectul acela moale si pufos. In plus, are o multime de carbohidrati care ingrasa.

Puteti inlocui painea alba cu una integrala. Puteti alege o paine obtinuta din faine neagra, de secara, integrala de grau, tarate de grau sau seminte.

4. Margarina

A fost un moment in care margarina era considerata o alternativa sanatoasa a untului. Din fericire, oamenii au realizat ca acest lucru este departe de a fi adevarat.

Margarina este un aliment nesanatos, foarte procesat, ca sa arate si sa aiba gustul untului.

Mai mult, este "incarcat" cu ingrediente artificiale si produs, de obicei, cu uleiuri vegetale industriale care au fost hidrogenate pentru a le face solide. De aceea, margarina are un continut ridicat de grasimi.

Alegeti intotdeauna untul, caci contine vitamine foarte importante pentru sanatate, precum: vitamina A, E si K2.

5. Cartofii prajiti

Cartofii sunt sanatosi, insa depinde cum ii prepari. Cartofii prajiti au un continut ridicat de calorii si parca va "indeamna" sa mancati o cantitate mai mare. In plus, pot avea un impact grav asupra nivelului colesterolului.

Cartofii prajiti nu sunt intotdeauna potriviti pentru vegetarieni. Vanduti de cele mai multe restaurante fast food ca aliment vegetarian, cartofii prajiti contin, deseori, grasimi sau arome de origine animala deoarece sunt prajiti in uleiul folosit pentru carne.


Sursa foto: pexels.com




Spune-ne opinia ta despre
"5 alimente nesanatoase care trebuie evitate"

5 + 3 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 alimente nesanatoase care trebuie evitate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul de urzica si benefiile sale pentru sanatate

Ceaiul de urzica si benefiile sale pentru sanatate

de Raluca Garbea 10 Aug 2018

Ceaiul de urzica trateaza problemele urinare, calmeaza alergiile, reduce tensiunea arteriala si imbunatateste sanatatea pielii. [detalii]

Top 10 alimente pentru un mic dejun sanatos

Top 10 alimente pentru un mic dejun sanatos

de Raluca Garbea 08 Aug 2018

Pentru a te bucura de o zi plina de energie, este foarte important sa nu sari peste micul dejun. [detalii]

Cu ce poti inlocui oregano

Cu ce poti inlocui oregano

de Raluca Garbea 07 Aug 2018

Oregano este o planta pe care multe persoane o considera doar un condiment pentru imbunatatirea aromei mancarii lor, dar, in realitate, aceasta are numeroase beneficii pentru sanatate, precum: capacitatea de a proteja sistemul imunitar, de a preveni aparitia bolilor cronice, de a imbunatati digestia, de a detoxifia organismul, de a intari oasele, de a imbunatati sanatatea inimii, de a stimula nivelul de energie si asa mai departe. [detalii]

5 smoothie-uri care te vor ajuta sa slabesti

5 smoothie-uri care te vor ajuta sa slabesti

de Raluca Garbea 04 Aug 2018

Este foarte simplu sa obtii un smoothie sanatos, delicios si hranitor, din fructe, proteine si grasimi sanatoase! [detalii]

Reteta: Smoothie cu kiwi si banane

Reteta: Smoothie cu kiwi si banane

de Raluca Garbea 31 Iul 2018

Smoothie-ul cu kiwi si banane contine fibrele necesare pentru a asigura buna functionare a organismului. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016