Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AlegeSanatos.ro cauta meniuMeniu

5 alimente nesanatoase care trebuie evitate

de Raluca Garbea 18 Dec 2017

Tags: alimentatie sanatate


5 alimente nesanatoase care trebuie evitate

Pentru o viata lunga si fara probleme, mancarea sanatoasa reprezinta un pas important. De aceea, trebuie sa fiti atenti la ceea ce mancati.

Inca din Antichitate, Hipocrate, care a trait 104 ani, spunea: "Cu cat ne hranim mai mult si mai bine, cu atat ne daramam viata mai repede". Un regim sanatos asigura o hrana completa pentru mentinerea energiei organismului, in timp ce alimentatia dezechilibrata este principala cauza a bolilor grave care apar in prezent. De multe ori, se creeaza confuzii in ceea ce priveste alimentele care sunt sanatoase si cele care trebuie evitate.

Vom face o lista cu 5 alimente care nu sunt sanatoase pentru organism, potrivit healthline.com.

1. Bauturi cu continut ridicat de zahar

Zaharul adaugat in exces reprezinta unul din cele mai periculoase ingrediente din alimentatie.

In prezent, oamenii prefera sa bea ceva racoritor, adica o bautura dulce. Fie ca este vorba despre un suc carbogazos, fie de alte combinatii colorate si dulci, trebuie sa stiti ca astfel de bauturi au un continut ridicat de zahar.

Creierul nu inregistreaza caloriile din zahar ca hrana. Din acest motiv, oamenii nu compenseaza, in mod automat, mancand mai putin si isi maresc drastic nivelul de calorii din organism.

Bauturile carbogazoase nu detin componente nutritive (vitamine sau minerale), marea majoritate fiind preparate din apa filtrata si zaharuri rafinate. Mai mult, consumul zilnic poate duce la cresterea in greutate sau chiar la aparitia unor boli.

Daca simtiti nevoia sa beti un suc carbogazos, incercati mai bine o limonada preparata in casa, un ceai natural, o ceasca de cafea fara zahar sau cu putin zahar. 

2. Unele tipuri de pizza

Arata delicios, miroase incredibil, insa nu este tocmai buna pentru sanatate, in ciuda popularitatii de care se bucura.

Depinde foarte mult cum este preparata pizza. Deseori, pizza este preparata din ingrediente nesanatoase. In plus, contine un numar ridicat de calorii.

Daca va este pofta de pizza, cel mai bine o preparati acasa. Astfel, stiti din ce este facut aluatul si puteti folosi ingrediente proaspete si sanatoase.

3. Painea alba

Painea alba este, in general, facuta din faina rafinata, ceea ce inseamna ca graul trece printr-un proces de macinare care duce la indepartarea invelisului extern al bobului. Rezultatul este, din punct de vedere nutritional, un cosmar, caci se pierd fibrele, vitaminele B si fierul, iar painea obtine aspectul acela moale si pufos. In plus, are o multime de carbohidrati care ingrasa.

Puteti inlocui painea alba cu una integrala. Puteti alege o paine obtinuta din faine neagra, de secara, integrala de grau, tarate de grau sau seminte.

4. Margarina

A fost un moment in care margarina era considerata o alternativa sanatoasa a untului. Din fericire, oamenii au realizat ca acest lucru este departe de a fi adevarat.

Margarina este un aliment nesanatos, foarte procesat, ca sa arate si sa aiba gustul untului.

Mai mult, este "incarcat" cu ingrediente artificiale si produs, de obicei, cu uleiuri vegetale industriale care au fost hidrogenate pentru a le face solide. De aceea, margarina are un continut ridicat de grasimi.

Alegeti intotdeauna untul, caci contine vitamine foarte importante pentru sanatate, precum: vitamina A, E si K2.

5. Cartofii prajiti

Cartofii sunt sanatosi, insa depinde cum ii prepari. Cartofii prajiti au un continut ridicat de calorii si parca va "indeamna" sa mancati o cantitate mai mare. In plus, pot avea un impact grav asupra nivelului colesterolului.

Cartofii prajiti nu sunt intotdeauna potriviti pentru vegetarieni. Vanduti de cele mai multe restaurante fast food ca aliment vegetarian, cartofii prajiti contin, deseori, grasimi sau arome de origine animala deoarece sunt prajiti in uleiul folosit pentru carne.


Sursa foto: pexels.com




Spune-ne opinia ta despre
"5 alimente nesanatoase care trebuie evitate"

10 + 8 =

Spune-ne opinia ta despre
"5 alimente nesanatoase care trebuie evitate"

Ti-a placut acest articol? Atunci poate te intereseaza si:

Ceaiul Assam si beneficiile sale pentru organism

Ceaiul Assam si beneficiile sale pentru organism

de Raluca Garbea 19 Iun 2018

Ceaiul Assam contine substante nutritive care pot stimula sanatatea organismului in mai multe moduri. [detalii]

Care sunt cauzele poftei de dulce

Care sunt cauzele poftei de dulce

de Raluca Garbea 18 Iun 2018

Pofta de dulce este o senzatie foarte des intalnita, potrivit studiilor. In general, aceasta pofta este alimentata de o lipsa de glucide din organism, insa pot exista si alte cauze. [detalii]

Alimente bogate in vitamina B12

Alimente bogate in vitamina B12

de Raluca Garbea 15 Iun 2018

Pentru a te putea bucura de un corp sanatos, ai nevoie de vitamine si minerale. Simptomele deficientei vitaminei B12 includ: depresie, confuzie, memorie deficitara, probleme de echilibru, furnicaturi si amorteala la nivelul mainilor si picioarelor. [detalii]

Cat zahar contine ananasul

Cat zahar contine ananasul

de Raluca Garbea 14 Iun 2018

Fructele sunt benefice pentru mentinerea sanatatii celulelor din corp. Insa, daca consumi cantitati exagerate, s-ar putea ca organismul sa primeasca o cantitate mai mare de zahar decat are nevoie. De aceea, este firesc sa iti pui intrebarea cat de mult zahar contin fructele tale preferate, in cazul de fata: ananasul. [detalii]

Ce este cafeaua cu broccoli?

Ce este cafeaua cu broccoli?

de Raluca Garbea 11 Iun 2018

In ultima perioada, se vorbeste despre o noua modalitate de a-ti bea cafeaua de dimineata: cafeaua cu broccoli. [detalii]

Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Sfaturi si date esentiale
Cum te pot afecta ingredientele cosmetice si alimentare din produsele tale preferate? Invata sa eviti produsele nepotrivite pentru tine.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania

Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"


Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Aboneaza-te GRATUIT la newsletter si primeste ultimele noutati pe email.
Abonare Newsletter
TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania
Descarca GRATUIT
"TOP 10 ingrediente periculoase aflate in alimentele din Romania"

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016